11.2 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Dabiz Muñoz, premiat a Amsterdam com a millor xef de l’any

El cuiner espanyol Dabiz Muñoz, propietari de DiverXo, amb tres estreles Michelin, ha sigut guardonat este dimecres com el millor xef de l’any en la cinquena edició dels premis The Best Xef Awards 2021, celebrats de manera presencial a Amsterdam, després de la seua edició digital de l’any passat.

En una roda de premsa posterior al lliurament dels premis, Muñoz ha destacat que el moment actual “és dur a causa de la pandèmia” per als cuiners de tot el món, i ha subratllat que este tipus de guardons “ajuden als restaurants, però també a la gent del país” dels cuiners que es troben en la llista dels 100 millors xefs de l’any, entre els quals hi ha 13 espanyols.

“El mateix va per a mi, Madrid, que em sembla una de les ciutats més emocionants del món en l’actualitat per a la gastronomia”, va assenyalar Muñoz, que creu que este premi ajudarà també a la capital espanyola a “continuar creixent”.

Per al xef, que ha recollit la distinció en una gala celebrada a Amsterdam, és “un somni fet realitat que reconeix molts anys de creativitat, dedicació, passió i treball dur”.

“Obtindre el número u en The Best Xef Awards és la major alegria. Un orgull i una responsabilitat increïbles. El meu equip i jo tenim clar que això és només el començament, i el millor està per arribar. No hi ha límits a la vista”, promet el cap de Diverxo (Madrid), amb tres estreles Michelin”.

Este reconeixement agafa a Muñoz en un moment pletòric, perquè enguany ha rebut el Premi a la Innovació per part de la llista francesa ‘La Lliste’ i el seu rostre va aparéixer en els quioscos perquè va ser portada de l’edició espanyola de la revista ‘Forbes’, que li ha assenyalat com un dels 100 espanyols més creatius en el món dels negocis.

El març passat, Muñoz va repassar a Sant Sebastià el cúmul d’incidències que ha aconseguit superar d’una forma “disruptiva” des que es va declarar la pandèmia de coronavirus i que li han portat a “renovar els seus vots” amb el seu restaurant madrileny. No va poder fer el mateix amb el seu local de Londres, StreetXo, que es va veure obligat a tancar de manera definitiva el mes de desembre passat, cinc anys després de la seua inauguració.

 

Altres xefs premiats

 

El xef Björn Frantzén, de Suècia, ha quedat com el segon millor cuiner en la llista dels 100 seleccionats, però també s’ha emportat el guardó Votat per tots els xefs, mentre que el cuiner basc Andoni Luis Aduriz, del restaurant Mugaritz, ocupa la tercera posició en la mateixa llista.

L’espanyol Joan Roca ha rebut el Premi Ciència i, en recollir el premi, ha destacat que el seu equip “està fortament compromés amb la ciència i la sostenibilitat”. Roca ha insistit també que este tipus de premis “beneficien més al país que al xef” perquè els cuiners representen “una estructura, uns productes, uns productors, i això acaba beneficiant més al territori, que al propi xef”, i ha recordat que els cuiners acaben reforçant el turisme i el treball dels productors locals.

El xef italià Alfonso Iaccarino ha sigut premiat com a Llegenda de la gastronomia, i, durant la recollida del premi, ha recordat els seus “quasi 50 anys de treball dur” en els quals “va posar tota la seua atenció en la qualitat del menjar” per a fer els seus plats mediterranis.

El guardó de jove estrela emergent ha sigut per a la xef Fatmata Binta, de Sierra Leone, pel seu projecte Fulani Kitchen, i ha explicat que ella aprofita “tot el que creix al nostre voltant” per a elaborar els seus plats, per la qual cosa dedica tot el seu temps “als ingredients i a mantindre una relació amb els agricultors de la regió”.

El premi a la millor pizza el va rebre el xef italià Franco Pepe, mentre que el guardó artístic se’l va emportar Vicky Lau, cap de cuina del restaurant Tate a Hong Kong, que compta amb dos estreles Michelin.

 

Últimes notícies

Ciutadans demanarà suspendre la declaració telemàtica de Feijóo perquè acudisca al jutjat

L'advocada de Ciutadans Mamen Peris ha anunciat que sol·licitarà suspendre la declaració telemàtica d'Alberto Núñez Feijóo, prevista a les 09.30. Reclama la seua presència física davant el jutjat en la causa penal per la gestió de la DANA.

Feijóo afronta tranquil el seu deure de declarar davant la jutgessa per la gestió de la DANA

Feijóo ha afirmat que afronta absolutament tranquil la seua declaració, que realitzarà per videoconferència com a testimoni des del Congrés. La diligència se centra en els missatges del 29 d'octubre de 2024 amb Carlos Mazón, aportats voluntàriament a la causa.

Ha ingressat a la presó un encaputxat per l’atracament a una gasolinera a Novelda

Un home de 44 anys ha ingressat a la presó com a presumpte autor d'un atracament amb arma blanca en una gasolinera de Novelda. Va ser interceptat després de ser identificat i es va recuperar l'arma utilitzada.

Bombers intenten sufocar un incendi en una planta fragmentadora de ferralla de Sollana

El foc ha començat sobre les 2.28 i sis hores després seguia actiu. Set dotacions i comandaments coordinen relleus per a contindre-ho dins del recinte.

Cap de setmana postnadalenc estable en la Comunitat Valenciana, amb vent fort i poc canvi tèrmic

La Comunitat Valenciana afrontarà un cap de setmana estable i sense pluges. El vent deixarà ratxes molt fortes el divendres i el dissabte i les temperatures variaran poc.

Feijóo atesta este divendres davant la jutgessa de la DANA des del seu despatx del Congrés

Feijóo declara este divendres com a testimoni davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA i ho farà per videoconferència des del Congrés. L'interrogatori se centrarà en els missatges que va intercanviar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre de 2024, ja aportats a la causa.

Indonèsia posa fi a la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de rescat van donar per conclòs l'operatiu per a localitzar al menor desaparegut després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. El sinistre s'ha saldat amb tres morts i dos supervivents.

Mercedes Hurtado revalida la Presidència del Col·legi de Metges de València

Mercedes Hurtado ha sigut reelegida per a presidir quatre anys més el Col·legi de Metges de València, amb 1.696 vots enfront de 883 i una participació entorn del 13,5%. La nova Junta prendrà possessió al febrer.