6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Dabiz Muñoz, premiat a Amsterdam com a millor xef de l’any

El cuiner espanyol Dabiz Muñoz, propietari de DiverXo, amb tres estreles Michelin, ha sigut guardonat este dimecres com el millor xef de l’any en la cinquena edició dels premis The Best Xef Awards 2021, celebrats de manera presencial a Amsterdam, després de la seua edició digital de l’any passat.

En una roda de premsa posterior al lliurament dels premis, Muñoz ha destacat que el moment actual “és dur a causa de la pandèmia” per als cuiners de tot el món, i ha subratllat que este tipus de guardons “ajuden als restaurants, però també a la gent del país” dels cuiners que es troben en la llista dels 100 millors xefs de l’any, entre els quals hi ha 13 espanyols.

“El mateix va per a mi, Madrid, que em sembla una de les ciutats més emocionants del món en l’actualitat per a la gastronomia”, va assenyalar Muñoz, que creu que este premi ajudarà també a la capital espanyola a “continuar creixent”.

Per al xef, que ha recollit la distinció en una gala celebrada a Amsterdam, és “un somni fet realitat que reconeix molts anys de creativitat, dedicació, passió i treball dur”.

“Obtindre el número u en The Best Xef Awards és la major alegria. Un orgull i una responsabilitat increïbles. El meu equip i jo tenim clar que això és només el començament, i el millor està per arribar. No hi ha límits a la vista”, promet el cap de Diverxo (Madrid), amb tres estreles Michelin”.

Este reconeixement agafa a Muñoz en un moment pletòric, perquè enguany ha rebut el Premi a la Innovació per part de la llista francesa ‘La Lliste’ i el seu rostre va aparéixer en els quioscos perquè va ser portada de l’edició espanyola de la revista ‘Forbes’, que li ha assenyalat com un dels 100 espanyols més creatius en el món dels negocis.

El març passat, Muñoz va repassar a Sant Sebastià el cúmul d’incidències que ha aconseguit superar d’una forma “disruptiva” des que es va declarar la pandèmia de coronavirus i que li han portat a “renovar els seus vots” amb el seu restaurant madrileny. No va poder fer el mateix amb el seu local de Londres, StreetXo, que es va veure obligat a tancar de manera definitiva el mes de desembre passat, cinc anys després de la seua inauguració.

 

Altres xefs premiats

 

El xef Björn Frantzén, de Suècia, ha quedat com el segon millor cuiner en la llista dels 100 seleccionats, però també s’ha emportat el guardó Votat per tots els xefs, mentre que el cuiner basc Andoni Luis Aduriz, del restaurant Mugaritz, ocupa la tercera posició en la mateixa llista.

L’espanyol Joan Roca ha rebut el Premi Ciència i, en recollir el premi, ha destacat que el seu equip “està fortament compromés amb la ciència i la sostenibilitat”. Roca ha insistit també que este tipus de premis “beneficien més al país que al xef” perquè els cuiners representen “una estructura, uns productes, uns productors, i això acaba beneficiant més al territori, que al propi xef”, i ha recordat que els cuiners acaben reforçant el turisme i el treball dels productors locals.

El xef italià Alfonso Iaccarino ha sigut premiat com a Llegenda de la gastronomia, i, durant la recollida del premi, ha recordat els seus “quasi 50 anys de treball dur” en els quals “va posar tota la seua atenció en la qualitat del menjar” per a fer els seus plats mediterranis.

El guardó de jove estrela emergent ha sigut per a la xef Fatmata Binta, de Sierra Leone, pel seu projecte Fulani Kitchen, i ha explicat que ella aprofita “tot el que creix al nostre voltant” per a elaborar els seus plats, per la qual cosa dedica tot el seu temps “als ingredients i a mantindre una relació amb els agricultors de la regió”.

El premi a la millor pizza el va rebre el xef italià Franco Pepe, mentre que el guardó artístic se’l va emportar Vicky Lau, cap de cuina del restaurant Tate a Hong Kong, que compta amb dos estreles Michelin.

 

Últimes notícies

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.