12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Dabiz Muñoz, premiat a Amsterdam com a millor xef de l’any

El cuiner espanyol Dabiz Muñoz, propietari de DiverXo, amb tres estreles Michelin, ha sigut guardonat este dimecres com el millor xef de l’any en la cinquena edició dels premis The Best Xef Awards 2021, celebrats de manera presencial a Amsterdam, després de la seua edició digital de l’any passat.

En una roda de premsa posterior al lliurament dels premis, Muñoz ha destacat que el moment actual “és dur a causa de la pandèmia” per als cuiners de tot el món, i ha subratllat que este tipus de guardons “ajuden als restaurants, però també a la gent del país” dels cuiners que es troben en la llista dels 100 millors xefs de l’any, entre els quals hi ha 13 espanyols.

“El mateix va per a mi, Madrid, que em sembla una de les ciutats més emocionants del món en l’actualitat per a la gastronomia”, va assenyalar Muñoz, que creu que este premi ajudarà també a la capital espanyola a “continuar creixent”.

Per al xef, que ha recollit la distinció en una gala celebrada a Amsterdam, és “un somni fet realitat que reconeix molts anys de creativitat, dedicació, passió i treball dur”.

“Obtindre el número u en The Best Xef Awards és la major alegria. Un orgull i una responsabilitat increïbles. El meu equip i jo tenim clar que això és només el començament, i el millor està per arribar. No hi ha límits a la vista”, promet el cap de Diverxo (Madrid), amb tres estreles Michelin”.

Este reconeixement agafa a Muñoz en un moment pletòric, perquè enguany ha rebut el Premi a la Innovació per part de la llista francesa ‘La Lliste’ i el seu rostre va aparéixer en els quioscos perquè va ser portada de l’edició espanyola de la revista ‘Forbes’, que li ha assenyalat com un dels 100 espanyols més creatius en el món dels negocis.

El març passat, Muñoz va repassar a Sant Sebastià el cúmul d’incidències que ha aconseguit superar d’una forma “disruptiva” des que es va declarar la pandèmia de coronavirus i que li han portat a “renovar els seus vots” amb el seu restaurant madrileny. No va poder fer el mateix amb el seu local de Londres, StreetXo, que es va veure obligat a tancar de manera definitiva el mes de desembre passat, cinc anys després de la seua inauguració.

 

Altres xefs premiats

 

El xef Björn Frantzén, de Suècia, ha quedat com el segon millor cuiner en la llista dels 100 seleccionats, però també s’ha emportat el guardó Votat per tots els xefs, mentre que el cuiner basc Andoni Luis Aduriz, del restaurant Mugaritz, ocupa la tercera posició en la mateixa llista.

L’espanyol Joan Roca ha rebut el Premi Ciència i, en recollir el premi, ha destacat que el seu equip “està fortament compromés amb la ciència i la sostenibilitat”. Roca ha insistit també que este tipus de premis “beneficien més al país que al xef” perquè els cuiners representen “una estructura, uns productes, uns productors, i això acaba beneficiant més al territori, que al propi xef”, i ha recordat que els cuiners acaben reforçant el turisme i el treball dels productors locals.

El xef italià Alfonso Iaccarino ha sigut premiat com a Llegenda de la gastronomia, i, durant la recollida del premi, ha recordat els seus “quasi 50 anys de treball dur” en els quals “va posar tota la seua atenció en la qualitat del menjar” per a fer els seus plats mediterranis.

El guardó de jove estrela emergent ha sigut per a la xef Fatmata Binta, de Sierra Leone, pel seu projecte Fulani Kitchen, i ha explicat que ella aprofita “tot el que creix al nostre voltant” per a elaborar els seus plats, per la qual cosa dedica tot el seu temps “als ingredients i a mantindre una relació amb els agricultors de la regió”.

El premi a la millor pizza el va rebre el xef italià Franco Pepe, mentre que el guardó artístic se’l va emportar Vicky Lau, cap de cuina del restaurant Tate a Hong Kong, que compta amb dos estreles Michelin.

 

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.