Dabiz Muñoz, premiat a Amsterdam com a millor xef de l’any

El cuiner espanyol Dabiz Muñoz, propietari de DiverXo, amb tres estreles Michelin, ha sigut guardonat este dimecres com el millor xef de l’any en la cinquena edició dels premis The Best Xef Awards 2021, celebrats de manera presencial a Amsterdam, després de la seua edició digital de l’any passat.

En una roda de premsa posterior al lliurament dels premis, Muñoz ha destacat que el moment actual “és dur a causa de la pandèmia” per als cuiners de tot el món, i ha subratllat que este tipus de guardons “ajuden als restaurants, però també a la gent del país” dels cuiners que es troben en la llista dels 100 millors xefs de l’any, entre els quals hi ha 13 espanyols.

“El mateix va per a mi, Madrid, que em sembla una de les ciutats més emocionants del món en l’actualitat per a la gastronomia”, va assenyalar Muñoz, que creu que este premi ajudarà també a la capital espanyola a “continuar creixent”.

Per al xef, que ha recollit la distinció en una gala celebrada a Amsterdam, és «un somni fet realitat que reconeix molts anys de creativitat, dedicació, passió i treball dur».

«Obtindre el número u en The Best Xef Awards és la major alegria. Un orgull i una responsabilitat increïbles. El meu equip i jo tenim clar que això és només el començament, i el millor està per arribar. No hi ha límits a la vista», promet el cap de Diverxo (Madrid), amb tres estreles Michelin».

Este reconeixement agafa a Muñoz en un moment pletòric, perquè enguany ha rebut el Premi a la Innovació per part de la llista francesa ‘La Lliste’ i el seu rostre va aparéixer en els quioscos perquè va ser portada de l’edició espanyola de la revista ‘Forbes’, que li ha assenyalat com un dels 100 espanyols més creatius en el món dels negocis.

El març passat, Muñoz va repassar a Sant Sebastià el cúmul d’incidències que ha aconseguit superar d’una forma “disruptiva” des que es va declarar la pandèmia de coronavirus i que li han portat a “renovar els seus vots” amb el seu restaurant madrileny. No va poder fer el mateix amb el seu local de Londres, StreetXo, que es va veure obligat a tancar de manera definitiva el mes de desembre passat, cinc anys després de la seua inauguració.

 

Altres xefs premiats

 

El xef Björn Frantzén, de Suècia, ha quedat com el segon millor cuiner en la llista dels 100 seleccionats, però també s’ha emportat el guardó Votat per tots els xefs, mentre que el cuiner basc Andoni Luis Aduriz, del restaurant Mugaritz, ocupa la tercera posició en la mateixa llista.

L’espanyol Joan Roca ha rebut el Premi Ciència i, en recollir el premi, ha destacat que el seu equip “està fortament compromés amb la ciència i la sostenibilitat”. Roca ha insistit també que este tipus de premis “beneficien més al país que al xef” perquè els cuiners representen “una estructura, uns productes, uns productors, i això acaba beneficiant més al territori, que al propi xef”, i ha recordat que els cuiners acaben reforçant el turisme i el treball dels productors locals.

El xef italià Alfonso Iaccarino ha sigut premiat com a Llegenda de la gastronomia, i, durant la recollida del premi, ha recordat els seus “quasi 50 anys de treball dur” en els quals “va posar tota la seua atenció en la qualitat del menjar” per a fer els seus plats mediterranis.

El guardó de jove estrela emergent ha sigut per a la xef Fatmata Binta, de Sierra Leone, pel seu projecte Fulani Kitchen, i ha explicat que ella aprofita “tot el que creix al nostre voltant” per a elaborar els seus plats, per la qual cosa dedica tot el seu temps “als ingredients i a mantindre una relació amb els agricultors de la regió”.

El premi a la millor pizza el va rebre el xef italià Franco Pepe, mentre que el guardó artístic se’l va emportar Vicky Lau, cap de cuina del restaurant Tate a Hong Kong, que compta amb dos estreles Michelin.

 

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.