17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

El DAESH amenaça d’atemptar contra el País Basc

 

Alerta per una nova amenaça terrorista contra Espanya. En este cas, la fundació simpatitzant amb el DAESH, Al Muntasir, ha amenaçat d’atemptar en el nostre territori, esta volta ho faria contra el País Basc, tal com ho ha avançat el diari ‘la Razón’, com es pot vore en un cartell propagandístic terrorista en les xarxes socials de l’agrupació criminal.

 

El missatge difós a través de les xarxes socials expressa en basc «només la mort» i també: «Oh croats, no hem vingut des de fora! Mai ens descobrireu. Som els vostres fills que prompte atacaran. Quan menys vos ho espereu. L’Estat Islàmic mai ens va ensenyar fronteres».

 

Sisena amenaça terrorista d’enguany

Cal destacar que des de principi d’any, Espanya ha rebut una sèrie d’amenaces terroristes. Concretament, un presumpte gihadista volia atacar Sevilla durant les grans celebracions que es fan en la ciutat per Setmana Santa. Amb tot, la policia va detindre el jove en el Marroc i van registrar la casa familiar en Andalusia.

 

En este cas, les amenaces van arribar a través d’un vídeo on el missatge era clar: «Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Estigueu preparats, vos atacarem quan menys vos ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més».

 

En estos primers mesos d’enguany, Espanya ha rebut un total de sis amenaces del DAESH. En este sentit, el país encara continua mantenint el nivell d’alerta terrorista en quatre, d’un total de cinc nivells, després d’elevar-lo com a conseqüència de les amenaces de Setmana Santa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.