El DAESH amenaça d’atemptar contra el País Basc

 

Alerta per una nova amenaça terrorista contra Espanya. En este cas, la fundació simpatitzant amb el DAESH, Al Muntasir, ha amenaçat d’atemptar en el nostre territori, esta volta ho faria contra el País Basc, tal com ho ha avançat el diari ‘la Razón’, com es pot vore en un cartell propagandístic terrorista en les xarxes socials de l’agrupació criminal.

 

El missatge difós a través de les xarxes socials expressa en basc «només la mort» i també: «Oh croats, no hem vingut des de fora! Mai ens descobrireu. Som els vostres fills que prompte atacaran. Quan menys vos ho espereu. L’Estat Islàmic mai ens va ensenyar fronteres».

 

Sisena amenaça terrorista d’enguany

Cal destacar que des de principi d’any, Espanya ha rebut una sèrie d’amenaces terroristes. Concretament, un presumpte gihadista volia atacar Sevilla durant les grans celebracions que es fan en la ciutat per Setmana Santa. Amb tot, la policia va detindre el jove en el Marroc i van registrar la casa familiar en Andalusia.

 

En este cas, les amenaces van arribar a través d’un vídeo on el missatge era clar: «Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Estigueu preparats, vos atacarem quan menys vos ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més».

 

En estos primers mesos d’enguany, Espanya ha rebut un total de sis amenaces del DAESH. En este sentit, el país encara continua mantenint el nivell d’alerta terrorista en quatre, d’un total de cinc nivells, després d’elevar-lo com a conseqüència de les amenaces de Setmana Santa.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.