Sanitat garantix la celebració de les Falles si la vacunació avança

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha promès a la comissió de seguiment de les Falles que, si es donen les condicions sanitàries necessàries, no hi haurà cap impediment per a poder celebrar la festa del cap i casal d’una manera reduïda.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, per a poder gaudir de les nostres Falles serà necessària que baixe la pressió hospitalària, una baixa incidència acumulada del coronavirus en el territori valencià i que avance considerablement la vacunació en la Comunitat. Però, fonamentalment, que les reticències a celebrar res i centrar-se en 2022 no entra en el full de ruta actual. La data, si no definitiva, sí determinant, serà el mes de maig.

 

A demés, en els pròxims dies es farà una resolució que permetrà l’obertura dels casals fallers per a dur a terme gestions administratives, per a una quantitat entre quatre i sis persones. S’ha establit el dilluns com a marge màxim per a la publicació d’este canvi, necessari perquè les comissions puguen liquidar l’exercici 2021 i iniciar el nou.

 

Estos són els dos acords als que ha arribat el sector faller amb la consellera de Sanitat, Ana Barceló, en una reunió celebrada esta vesprada.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.