La demora per ser intervingut quirúrgicament a la Comunitat és de 100 dies

El temps d’espera per passar per quiròfan es va situar al desembre en 100 dies, 25 menys que l’any anterior, a pesar de la cinquena onada pandèmica i que l’activitat quirúrgica sol baixar per Nadal a causa, entre altres factors, de les vacances del personal sanitari.

«Este nadal, gràcies a la campanya de vacunació contra la COVID-19, la Comunitat Valenciana ha tingut dos vegades menys hospitalitzacions que fa un any. Per això, i gràcies a la magnífica feina que fan els professionals, l’oratge d’espera per ser operat es va poder reduir al desembre respecte de l’any anterior», explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

Esta millora interanual es va observar en quasi tots els departaments de salut i va ser especialment significativa a Vinaròs (-94 dies), Hospital Provincial de Castelló (-94) i Hospital General de València (-71).

Per patologies, la xifra d’intervencions pendents també va millorar el 2021 davant del 2020. Així, per exemple, el mes passat, hi havia pendents 405 intervencions d’adenoamigdalectomia menys que el 2020. De la mateixa manera, es va reduir la demora en dies davant de desembre de 2020: -97 dies per a intervencions d’adeno-amigdalectomia; -53 per a pròtesis de genoll o -42 per a hipertròfia benigna de pròstata.

A més, i a pesar de la nova ona epidèmica, l’any 2021 es va tancar amb un balanç positiu al nombre d’intervencions realitzades (considerant tant les cirurgies majors com les locals): 308.530 el 2021 davant les 278.337 del 2020 (en total, 30.193 més).

El temps d’espera va pujar al desembre sis dies respecte al novembre, però el nombre de persones pendents d’una intervenció es va reduir el 792. Esta disminució es va observar a la majoria dels departaments i pràcticament a totes les especialitats, incloses les més demandades: oftalmologia (-531 sol·licituds), traumatologia (-118), i cirurgia general (-63).

La llista d’espera quirúrgica no afecta en cap cas intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de forma preferent, també en pandèmia.

Més informació sobre la llista d’espera quirúrgica a la Comunitat Valenciana a: consultar aquí

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.