La demora per ser intervingut quirúrgicament a la Comunitat és de 100 dies

El temps d’espera per passar per quiròfan es va situar al desembre en 100 dies, 25 menys que l’any anterior, a pesar de la cinquena onada pandèmica i que l’activitat quirúrgica sol baixar per Nadal a causa, entre altres factors, de les vacances del personal sanitari.

«Este nadal, gràcies a la campanya de vacunació contra la COVID-19, la Comunitat Valenciana ha tingut dos vegades menys hospitalitzacions que fa un any. Per això, i gràcies a la magnífica feina que fan els professionals, l’oratge d’espera per ser operat es va poder reduir al desembre respecte de l’any anterior», explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

Esta millora interanual es va observar en quasi tots els departaments de salut i va ser especialment significativa a Vinaròs (-94 dies), Hospital Provincial de Castelló (-94) i Hospital General de València (-71).

Per patologies, la xifra d’intervencions pendents també va millorar el 2021 davant del 2020. Així, per exemple, el mes passat, hi havia pendents 405 intervencions d’adenoamigdalectomia menys que el 2020. De la mateixa manera, es va reduir la demora en dies davant de desembre de 2020: -97 dies per a intervencions d’adeno-amigdalectomia; -53 per a pròtesis de genoll o -42 per a hipertròfia benigna de pròstata.

A més, i a pesar de la nova ona epidèmica, l’any 2021 es va tancar amb un balanç positiu al nombre d’intervencions realitzades (considerant tant les cirurgies majors com les locals): 308.530 el 2021 davant les 278.337 del 2020 (en total, 30.193 més).

El temps d’espera va pujar al desembre sis dies respecte al novembre, però el nombre de persones pendents d’una intervenció es va reduir el 792. Esta disminució es va observar a la majoria dels departaments i pràcticament a totes les especialitats, incloses les més demandades: oftalmologia (-531 sol·licituds), traumatologia (-118), i cirurgia general (-63).

La llista d’espera quirúrgica no afecta en cap cas intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de forma preferent, també en pandèmia.

Més informació sobre la llista d’espera quirúrgica a la Comunitat Valenciana a: consultar aquí

Últimes notícies

El Fòrum de Compra Pública de València reclama canvis per blindar una alimentació saludable

El Fòrum Internacional de Compra Pública Alimentària de València ha exigit més voluntat política, recursos i canvis normatius per convertir la compra d’aliments en una política pública estable que done suport a l’agricultura familiar i millore l’alimentació ciutadana.

Les pluges alleugen la sequera al camp valencià però colpegen el caqui de la Ribera

L’episodi de pluges ha sigut positiu per al camp valencià en general, però el granís ha arrasat fins al 100% del caqui en algunes finques de la Ribera Alta i ha causat pèrdues de 4 milions d’euros.

Un jove de 20 anys apunyala un home al carrer a Guardamar del Segura

Un jove de 20 anys ha sigut detingut a Guardamar del Segura acusat d’apunyalar dos vegades un home de 29 anys que tornava a casa del gimnàs. La víctima ha sigut atesa en un hospital i ja ha rebut l’alta mèdica.

Alerta taronja per fortes pluges tot el divendres al litoral de València

Emergències manté l’alerta taronja per pluges durant tot el divendres al litoral de València i amplia els avisos a Castelló i Alacant per la inestabilitat atmosfèrica.

Més de 30 multes en dos dies pels patinets elèctrics a Alacant

Els primers controls aleatoris de patinets elèctrics amb la nova normativa de la DGT a Alacant han acabat amb més de 30 sancions en dos dies, sobretot per falta de registre i per no portar casc obligatori.

EMT València congelarà les tarifes en 2027 i gestionarà un pressupost rècord de 266,6 milions

EMT València disposarà en 2027 d’un pressupost global rècord de 266,6 milions, un 18 % més que l’any anterior, sense pujades de tarifes i amb la previsió de contractar fins a 160 conductors i posar en marxa 218 nous autobusos.

Els autònoms creixen en la Comunitat Valenciana i superen els 401.000 afiliats al setembre

La Comunitat Valenciana ha tancat setembre amb 401.125 autònoms en el RETA, 2.671 més que en agost, amb un fort impuls de la construcció i les activitats professionals, sanitàries i educatives, mentres el comerç i l’hostaleria continuen perdent afiliats.

El valencià Carlos Espí entra en la selecció per la lesió de Ferran Torres

Luis de la Fuente ha cridat el davanter del Real Madrid Carlos Espí per a cobrir la baixa de Ferran Torres, amb molèsties en el turmell esquerre. El jove de Tavernes de La Valldigna arriba a l’absoluta després de marcar cinc gols amb la sub-21.