La demora per ser intervingut quirúrgicament a la Comunitat és de 100 dies

El temps d’espera per passar per quiròfan es va situar al desembre en 100 dies, 25 menys que l’any anterior, a pesar de la cinquena onada pandèmica i que l’activitat quirúrgica sol baixar per Nadal a causa, entre altres factors, de les vacances del personal sanitari.

«Este nadal, gràcies a la campanya de vacunació contra la COVID-19, la Comunitat Valenciana ha tingut dos vegades menys hospitalitzacions que fa un any. Per això, i gràcies a la magnífica feina que fan els professionals, l’oratge d’espera per ser operat es va poder reduir al desembre respecte de l’any anterior», explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

Esta millora interanual es va observar en quasi tots els departaments de salut i va ser especialment significativa a Vinaròs (-94 dies), Hospital Provincial de Castelló (-94) i Hospital General de València (-71).

Per patologies, la xifra d’intervencions pendents també va millorar el 2021 davant del 2020. Així, per exemple, el mes passat, hi havia pendents 405 intervencions d’adenoamigdalectomia menys que el 2020. De la mateixa manera, es va reduir la demora en dies davant de desembre de 2020: -97 dies per a intervencions d’adeno-amigdalectomia; -53 per a pròtesis de genoll o -42 per a hipertròfia benigna de pròstata.

A més, i a pesar de la nova ona epidèmica, l’any 2021 es va tancar amb un balanç positiu al nombre d’intervencions realitzades (considerant tant les cirurgies majors com les locals): 308.530 el 2021 davant les 278.337 del 2020 (en total, 30.193 més).

El temps d’espera va pujar al desembre sis dies respecte al novembre, però el nombre de persones pendents d’una intervenció es va reduir el 792. Esta disminució es va observar a la majoria dels departaments i pràcticament a totes les especialitats, incloses les més demandades: oftalmologia (-531 sol·licituds), traumatologia (-118), i cirurgia general (-63).

La llista d’espera quirúrgica no afecta en cap cas intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de forma preferent, també en pandèmia.

Més informació sobre la llista d’espera quirúrgica a la Comunitat Valenciana a: consultar aquí

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU