La demora per ser intervingut quirúrgicament a la Comunitat és de 100 dies

El temps d’espera per passar per quiròfan es va situar al desembre en 100 dies, 25 menys que l’any anterior, a pesar de la cinquena onada pandèmica i que l’activitat quirúrgica sol baixar per Nadal a causa, entre altres factors, de les vacances del personal sanitari.

«Este nadal, gràcies a la campanya de vacunació contra la COVID-19, la Comunitat Valenciana ha tingut dos vegades menys hospitalitzacions que fa un any. Per això, i gràcies a la magnífica feina que fan els professionals, l’oratge d’espera per ser operat es va poder reduir al desembre respecte de l’any anterior», explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

Esta millora interanual es va observar en quasi tots els departaments de salut i va ser especialment significativa a Vinaròs (-94 dies), Hospital Provincial de Castelló (-94) i Hospital General de València (-71).

Per patologies, la xifra d’intervencions pendents també va millorar el 2021 davant del 2020. Així, per exemple, el mes passat, hi havia pendents 405 intervencions d’adenoamigdalectomia menys que el 2020. De la mateixa manera, es va reduir la demora en dies davant de desembre de 2020: -97 dies per a intervencions d’adeno-amigdalectomia; -53 per a pròtesis de genoll o -42 per a hipertròfia benigna de pròstata.

A més, i a pesar de la nova ona epidèmica, l’any 2021 es va tancar amb un balanç positiu al nombre d’intervencions realitzades (considerant tant les cirurgies majors com les locals): 308.530 el 2021 davant les 278.337 del 2020 (en total, 30.193 més).

El temps d’espera va pujar al desembre sis dies respecte al novembre, però el nombre de persones pendents d’una intervenció es va reduir el 792. Esta disminució es va observar a la majoria dels departaments i pràcticament a totes les especialitats, incloses les més demandades: oftalmologia (-531 sol·licituds), traumatologia (-118), i cirurgia general (-63).

La llista d’espera quirúrgica no afecta en cap cas intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de forma preferent, també en pandèmia.

Més informació sobre la llista d’espera quirúrgica a la Comunitat Valenciana a: consultar aquí

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.