La demora per ser intervingut quirúrgicament a la Comunitat és de 100 dies

El temps d’espera per passar per quiròfan es va situar al desembre en 100 dies, 25 menys que l’any anterior, a pesar de la cinquena onada pandèmica i que l’activitat quirúrgica sol baixar per Nadal a causa, entre altres factors, de les vacances del personal sanitari.

«Este nadal, gràcies a la campanya de vacunació contra la COVID-19, la Comunitat Valenciana ha tingut dos vegades menys hospitalitzacions que fa un any. Per això, i gràcies a la magnífica feina que fan els professionals, l’oratge d’espera per ser operat es va poder reduir al desembre respecte de l’any anterior», explica la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés.

Esta millora interanual es va observar en quasi tots els departaments de salut i va ser especialment significativa a Vinaròs (-94 dies), Hospital Provincial de Castelló (-94) i Hospital General de València (-71).

Per patologies, la xifra d’intervencions pendents també va millorar el 2021 davant del 2020. Així, per exemple, el mes passat, hi havia pendents 405 intervencions d’adenoamigdalectomia menys que el 2020. De la mateixa manera, es va reduir la demora en dies davant de desembre de 2020: -97 dies per a intervencions d’adeno-amigdalectomia; -53 per a pròtesis de genoll o -42 per a hipertròfia benigna de pròstata.

A més, i a pesar de la nova ona epidèmica, l’any 2021 es va tancar amb un balanç positiu al nombre d’intervencions realitzades (considerant tant les cirurgies majors com les locals): 308.530 el 2021 davant les 278.337 del 2020 (en total, 30.193 més).

El temps d’espera va pujar al desembre sis dies respecte al novembre, però el nombre de persones pendents d’una intervenció es va reduir el 792. Esta disminució es va observar a la majoria dels departaments i pràcticament a totes les especialitats, incloses les més demandades: oftalmologia (-531 sol·licituds), traumatologia (-118), i cirurgia general (-63).

La llista d’espera quirúrgica no afecta en cap cas intervencions urgents, oncològiques i no demorables, que són ateses de forma preferent, també en pandèmia.

Més informació sobre la llista d’espera quirúrgica a la Comunitat Valenciana a: consultar aquí

Últimes notícies

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.