Detecten el primer contagi de la soca britànica en el Departament d’Elda

 

Este dijous s’ha fet oficial, la soca britànica del coronavirus ha arribat al Departament de Salut d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). La directora mèdica de l’Hospital General Universitari d’Elda i experta en Epidemiologia i Vacunació, Juana Requena, ha confirmat este matí l’existència d’un cas d’esta contagiosa soca, variant B117 del coronavirus, de totes les mostres enviades a seqüenciar a un laboratori extern.

 

Segons explica ‘Información’, es tracta d’una mesura que es va adoptar després de les sospites del personal mèdic encarregat d’atendre els pacients covid ingressats en l’hospital que atén a una població pròxima als 190.000 habitants.

 

«És possible que hi haja més casos de contagiats per la soca britànica però no ho sabem amb seguretat. En tot cas les mesures de prevenció i tractament són idèntiques», ha confirmat Juana Requena en presència de la gerent del Departament de Salut d’Elda, Vicenta Tortosa, i de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, després de la reunió mantinguda amb l’equip directiu en l’hospital durant este dijous.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022