10.8 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Detecten el primer contagi de la soca britànica en el Departament d’Elda

 

Este dijous s’ha fet oficial, la soca britànica del coronavirus ha arribat al Departament de Salut d’Elda, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). La directora mèdica de l’Hospital General Universitari d’Elda i experta en Epidemiologia i Vacunació, Juana Requena, ha confirmat este matí l’existència d’un cas d’esta contagiosa soca, variant B117 del coronavirus, de totes les mostres enviades a seqüenciar a un laboratori extern.

 

Segons explica ‘Información’, es tracta d’una mesura que es va adoptar després de les sospites del personal mèdic encarregat d’atendre els pacients covid ingressats en l’hospital que atén a una població pròxima als 190.000 habitants.

 

«És possible que hi haja més casos de contagiats per la soca britànica però no ho sabem amb seguretat. En tot cas les mesures de prevenció i tractament són idèntiques», ha confirmat Juana Requena en presència de la gerent del Departament de Salut d’Elda, Vicenta Tortosa, i de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, després de la reunió mantinguda amb l’equip directiu en l’hospital durant este dijous.

Últimes notícies

La família d’una de les xiquetes mortes al castell unflable de Mislata exigix avanços després de quatre anys

Quatre anys després de l'accident que va causar la mort de dos xiquetes a Mislata, la família d'una d'elles reclama avanços en una investigació encara oberta. El jutjat va prorrogar sis mesos la causa i els peritatges apunten a ratxes de més de 70 km/h, ancoratges deficients i fallades de supervisió.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges en el litoral nord d’Alacant

Aemet ha elevat a taronja el nivell d'avís per pluges en el litoral nord d'Alacant i manté alerta groga per fenòmens costaners en tota la província. A València hi ha avisos grocs per pluja i onatge en el sud.

L’Elx cau davant el Vila-real i trenca la seua ratxa en el Martínez Valero deu partits després

L'Elx va perdre 1-3 davant el Vila-real i va encaixar la seua primera derrota en el Martínez Valero després de deu partits sense caure. L'anterior havia sigut al maig davant el Llevant, també 1-3.

Un any de Corberán al València: del miracle a la golejada i ‘números perillosos’

Es va complir un any del debut de Carlos Corberán en la banqueta del València: de salvar a un equip afonat a encadenar una mala ratxa culminada amb el 4-1 a Vigo i uns números que el tècnic qualifica com a perillosos.

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres després de 50 anys de busca

José María Bregante, de 68 anys, ha reunit 1.336 pesebres al llarg de mig segle. La seua col·lecció, viva i diversa, incorpora peces de tot el món i noves en 3D.

Aemet activa l’avís taronja a la Comunitat per pluges intenses

Aemet ha activat l'avís taronja per pluges en el litoral nord d'Alacant, Cadis i Màlaga, i manté avisos grocs per pluja, neu i mala mar.

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres al mig segle

José María Bregante, veí d'Orihuela, ha reunit 1.336 pesebres en 50 anys i els guarda en un xicotet local. La col·lecció, variada i en creixement, es nodrix de regals i compres de tot el món.

Detingut a Benidorm per quatre robatoris amb violència mitjançant el mètode de l’estirada

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un home de 28 anys per quatre robatoris amb violència amb estirada de cadena a víctimes d'edat avançada. S'investiguen altres set fets similars.