Practiquen 120 proves a cavalls de Castelló per a delimitar el focus de febre del Nil

 

Actualització 24/11/2020 a les 19.35 hores. La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, continua investigant el focus de febra del Nil detectat en un cavall de Castelló el passat 17 de novembre i notificat pel Ministeri este divendres, 20 de novembre.

 

Des del divendres, s’han recollit un total de 124 mostres entre els cavalls de huit explotacions equines, amb l’objectiu de fer determinades proves per poder trobar possibles nous contagis que s’hagen produït a partir del mateix focus, ja que el mosquit comú és el principal transmissor de la malaltia.

 

Ara, Agricultura es troba esperant els resultats de les proves epidemiològiques per conèixer si s’ha produït una extensió del focus originat en Castelló o este queda limitat al cas puntual notificat.

 

Detecten el primer cas de febra del Nil en la ciutat de Castelló

Confirmat. La febra del Nil ha arribat al territori valencià. Este divendres, 20 de novembre, el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació va confirmar la presència d’este virus en un cavall de la ciutat de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, este dimarts, 17 de novembre, es va confirmar el contagi d’este animal, per part del laboratori encarregat de les proves, després que l’animal presentarà simptomatologia compatible.

 

Com es produïx la infecció?

El virus del Nil és transmès per la picada d’un mosquit, l’Aedes japonicus‘, infectat que ja porta el virus, encara que és important recordar que no tots els mosquits estan infectats i que no totes les persones que són picades per un mosquit infectat contrauran el virus.

 

D’altra banda, cal destacar que els xiquets poden infectar-se, però rares voltes s’emmalalteixen greument.

 

Que se sàpiga, va ser l’any 2004 quan es van produir els primers contagis a persones en Espanya a causa del virus del Nil Occidental, en concret en Extremadura.

 

75 infectats per la malaltia

De fet, des de principi d’any, segons l’última actualització de dades disponible, el Centre Nacional d’Epidemiologia ha comptabilitzat 75 casos en humans pel virus del Nil occidental, dels quals 71 se situen en Andalusia i quatre en Extremadura.

 

Per sort la gran majoria de les persones que es contagien per esta malaltia -prop d’un 80%- mitjançant la picada dels mosquits són totalment asimptomàtics. De la resta, la febra, els maldecaps i la fatiga són els símptomes més comuns, recuperant-se en pocs dies, i menys de l’1% patix símptomes greus.

 

Un poc menys de l’1% dels infectats desenvolupen símptomes neurològics, incloent-hi encefalitis i meningitis. Desafortunadament, al voltant del 10% de les persones que desenvolupen símptomes neurològics acaben morint.

Últimes notícies

Pedro Martínez defén la seua imatge i destaca la seua sintonia amb Scariolo abans de la Final Four

Pedro Martínez reivindica que no és un entrenador conflictiu, ressalta la seua amistat i respecte per Sergio Scariolo i apel·la a la confiança interna abans de la Final Four davant el Reial Madrid.

Dolores convoca una manifestació contra el crim masclista que va posar fi a la vida de Marisol i el seu fill

L'Ajuntament de Dolores convoca una manifestació per a este divendres en repulsa per l'assassinat masclista de Marisol i el seu fill Alberto, després d'un minut de silenci enfront de la casa consistorial.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo explica que va fitxar pel Reial Madrid per a demostrar-se que seguix capacitat per a liderar a un equip a grans resultats i afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb ambició i equilibri emocional.

El TSJCV avala la doble denominació Castelló/Castelló i rebutja dos recursos

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha desestimat dos recursos contra el canvi de nom del municipi a la seua forma bilingüe Castelló/Castelló, en considerar que la decisió és jurídicament vàlida i no arbitrària.

La Generalitat sospesa recórrer el nou Pla Estatal de Vivenda per invasió de competències i falta de finançament

La Generalitat Valenciana analitza presentar un recurs contra el nou Pla Estatal de Vivenda 2026-2030, que considera tardà, desequilibrat en el finançament i lesiu per a les competències autonòmiques.

Ferrero veu a Alcaraz com una mescla entre Nadal i Federer per la seua creativitat i caràcter

Juan Carlos Ferrero descriu a Carlos Alcaraz com una combinació de Rafa Nadal i Roger Federer per la seua varietat de colps, creativitat i fort caràcter competitiu, i detalla els reptes que va afrontar com el seu entrenador.

Jasikevicius aparca els rècords abans de la Final Four de l’Eurolliga

Sarunas Jasikevicius afronta la Final Four amb Fenerbahce sense pensar en el possible rècord de dos Eurolligues seguides com a jugador i tècnic, centrat només en el treball immediat.

Bartzokas reivindica l’esforç de Olympiacos abans de la Final Four de l’Eurolliga

El tècnic de Olympiacos Georgios Bartzokas subratlla la dificultat d'aconseguir la Final Four de l'Eurolliga i confia que el seu equip faça l'últim pas per a conquistar un títol que se'ls resistix des de 2013.