Practiquen 120 proves a cavalls de Castelló per a delimitar el focus de febre del Nil

 

Actualització 24/11/2020 a les 19.35 hores. La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, continua investigant el focus de febra del Nil detectat en un cavall de Castelló el passat 17 de novembre i notificat pel Ministeri este divendres, 20 de novembre.

 

Des del divendres, s’han recollit un total de 124 mostres entre els cavalls de huit explotacions equines, amb l’objectiu de fer determinades proves per poder trobar possibles nous contagis que s’hagen produït a partir del mateix focus, ja que el mosquit comú és el principal transmissor de la malaltia.

 

Ara, Agricultura es troba esperant els resultats de les proves epidemiològiques per conèixer si s’ha produït una extensió del focus originat en Castelló o este queda limitat al cas puntual notificat.

 

Detecten el primer cas de febra del Nil en la ciutat de Castelló

Confirmat. La febra del Nil ha arribat al territori valencià. Este divendres, 20 de novembre, el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació va confirmar la presència d’este virus en un cavall de la ciutat de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, este dimarts, 17 de novembre, es va confirmar el contagi d’este animal, per part del laboratori encarregat de les proves, després que l’animal presentarà simptomatologia compatible.

 

Com es produïx la infecció?

El virus del Nil és transmès per la picada d’un mosquit, l’Aedes japonicus‘, infectat que ja porta el virus, encara que és important recordar que no tots els mosquits estan infectats i que no totes les persones que són picades per un mosquit infectat contrauran el virus.

 

D’altra banda, cal destacar que els xiquets poden infectar-se, però rares voltes s’emmalalteixen greument.

 

Que se sàpiga, va ser l’any 2004 quan es van produir els primers contagis a persones en Espanya a causa del virus del Nil Occidental, en concret en Extremadura.

 

75 infectats per la malaltia

De fet, des de principi d’any, segons l’última actualització de dades disponible, el Centre Nacional d’Epidemiologia ha comptabilitzat 75 casos en humans pel virus del Nil occidental, dels quals 71 se situen en Andalusia i quatre en Extremadura.

 

Per sort la gran majoria de les persones que es contagien per esta malaltia -prop d’un 80%- mitjançant la picada dels mosquits són totalment asimptomàtics. De la resta, la febra, els maldecaps i la fatiga són els símptomes més comuns, recuperant-se en pocs dies, i menys de l’1% patix símptomes greus.

 

Un poc menys de l’1% dels infectats desenvolupen símptomes neurològics, incloent-hi encefalitis i meningitis. Desafortunadament, al voltant del 10% de les persones que desenvolupen símptomes neurològics acaben morint.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La vaga mèdica en la Comunitat Valenciana deixa sense atendre més de 223.000 pacients

La vaga intermitent de metges en la Comunitat Valenciana ha provocat que més de 223.000 pacients no hagen sigut atesos des de desembre, amb milers de consultes, proves i cirurgies ajornades.

Aldama implica a Sánchez i al PSOE en les seues reunions amb Koldo en el Suprem

Víctor de Aldama declara en el Suprem que Pedro Sánchez li va agrair la seua labor en 2019 i que Koldo García li va plantejar suposades ajudes a constructores per a finançar al PSOE.

Marcelino pot firmar la millor temporada de la seua carrera en Primera amb el Vila-real

Marcelino García Toral pot tancar la millor temporada de la seua carrera en Primera si el Vila-real suma almenys 9 punts en les cinc jornades que queden de Lliga. El tècnic ja ha batut diversos dels seus registres anteriors amb el club castellonenc.

El Llevant s’aferra al golaveraje per a continuar creient en la permanència

El Llevant, penúltim a dos punts de la salvació, té el golaveraje particular bestiar amb quatre dels seus sis rivals directes en la lluita per evitar el descens.

Consum creix un 9,7% en 2025 i supera els 5.163 milions de facturació

Consum augmenta un 9,7% les vendes en 2025 i supera els 5.163 milions amb més ocupació, inversió i aposta pels preus.

Alacant, Elx i Torrevieja se sumen a la Xarxa de Ciutats de la Ciència i Innovació

El Ministeri de Ciència reconeix a 19 municipis amb la distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació i eleva a 128 el nombre de localitats integrades en la Xarxa Innpulso.

Europa va patir en 2025 un any desolador per al clima amb el 95% del continent més càlid del normal

El 95% d'Europa va registrar en 2025 temperatures per damunt de la mitjana, amb onades de calor extremes, rècord d'hectàrees cremades, forta pèrdua de gel i una mar cada vegada més càlid.

Pedro Bigas crida a la calma: l’Elx acaricia la permanència però avisa que encara no hi ha res fet

Pedro Bigas destaca que l'Elx està en una bona posició per a aconseguir la permanència en Primera després de tres triomfs seguits, però recorda que encara no hi ha res assegurat i que l'equip ha de continuar competint amb la mateixa exigència.