Practiquen 120 proves a cavalls de Castelló per a delimitar el focus de febre del Nil

 

Actualització 24/11/2020 a les 19.35 hores. La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, continua investigant el focus de febra del Nil detectat en un cavall de Castelló el passat 17 de novembre i notificat pel Ministeri este divendres, 20 de novembre.

 

Des del divendres, s’han recollit un total de 124 mostres entre els cavalls de huit explotacions equines, amb l’objectiu de fer determinades proves per poder trobar possibles nous contagis que s’hagen produït a partir del mateix focus, ja que el mosquit comú és el principal transmissor de la malaltia.

 

Ara, Agricultura es troba esperant els resultats de les proves epidemiològiques per conèixer si s’ha produït una extensió del focus originat en Castelló o este queda limitat al cas puntual notificat.

 

Detecten el primer cas de febra del Nil en la ciutat de Castelló

Confirmat. La febra del Nil ha arribat al territori valencià. Este divendres, 20 de novembre, el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació va confirmar la presència d’este virus en un cavall de la ciutat de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, este dimarts, 17 de novembre, es va confirmar el contagi d’este animal, per part del laboratori encarregat de les proves, després que l’animal presentarà simptomatologia compatible.

 

Com es produïx la infecció?

El virus del Nil és transmès per la picada d’un mosquit, l’Aedes japonicus‘, infectat que ja porta el virus, encara que és important recordar que no tots els mosquits estan infectats i que no totes les persones que són picades per un mosquit infectat contrauran el virus.

 

D’altra banda, cal destacar que els xiquets poden infectar-se, però rares voltes s’emmalalteixen greument.

 

Que se sàpiga, va ser l’any 2004 quan es van produir els primers contagis a persones en Espanya a causa del virus del Nil Occidental, en concret en Extremadura.

 

75 infectats per la malaltia

De fet, des de principi d’any, segons l’última actualització de dades disponible, el Centre Nacional d’Epidemiologia ha comptabilitzat 75 casos en humans pel virus del Nil occidental, dels quals 71 se situen en Andalusia i quatre en Extremadura.

 

Per sort la gran majoria de les persones que es contagien per esta malaltia -prop d’un 80%- mitjançant la picada dels mosquits són totalment asimptomàtics. De la resta, la febra, els maldecaps i la fatiga són els símptomes més comuns, recuperant-se en pocs dies, i menys de l’1% patix símptomes greus.

 

Un poc menys de l’1% dels infectats desenvolupen símptomes neurològics, incloent-hi encefalitis i meningitis. Desafortunadament, al voltant del 10% de les persones que desenvolupen símptomes neurològics acaben morint.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ramazani, pichichi de penal amb un 100% d’encert i nou punts per al València

L'extrem belga s'ha afermat com a especialista des dels onze metres, ha sigut el màxim golejador del València en la segona volta i els seus quatre punts han donat nou punts.

Desmantellada una plantació de marihuana en una nau de Vallada: cinc detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un cultiu interior en una nau sense activitat de Vallada amb 1.026 plantes i 25.655 grams de cabdells secs. Hi ha cinc detinguts i un ha ingressat a la presó.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space alçarà a principis del pròxim any una nova fàbrica a Elx per a escalar la seua producció i preveu duplicar la plantilla fins prop de 1.000 ocupacions des de 2028. El pla es recolza en un memoràndum amb Generalitat i Ajuntament per a agilitzar tràmits i formar perfils tècnics.

València activa el pla especial de neteja de Falles amb 3,2 milions i més WC

El dispositiu reforça contenidors, papereres i recollida fins al 23 de març amb 34.613 jornades de treball i 425 cabines

La borrasca Regina deixarà vent fort dimarts i dimecres i pluges intenses el dijous en la Comunitat Valenciana

Regina marcarà la setmana en la Comunitat Valenciana amb temporal marítim d'este i nord-est, ratxes de fins a 70 km/h i pluges més intenses i generalitzades el dijous.

Avís groc a Alacant este dimarts per ratxes de 70 km/h i ones de 3 metres

Aemet ha activat l'avís groc a l'interior i el litoral sud d'Alacant per vent del nord-est amb ratxes de fins a 70 km/h. En la costa s'esperen ones de 3 metres i vent de força 7 des de primera hora.

Mascarell ha declarat que en el Cecopi no estaven pendents de Mazón

El president del Consorci de Bombers de València ha sostingut davant la jutgessa que el Cecopi no estava pendent de Carlos Mazón. La magistrada ha qüestionat llacunes del relat i una possible falta de direcció durant la DANA.

Quasi 150 xurreries comencen a muntar a València les parades ambulants de Falles

Les autoritzacions arriben enguany amb retard i les parades estaran obertes fins al dia de Sant Josep