11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Practiquen 120 proves a cavalls de Castelló per a delimitar el focus de febre del Nil

 

Actualització 24/11/2020 a les 19.35 hores. La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, continua investigant el focus de febra del Nil detectat en un cavall de Castelló el passat 17 de novembre i notificat pel Ministeri este divendres, 20 de novembre.

 

Des del divendres, s’han recollit un total de 124 mostres entre els cavalls de huit explotacions equines, amb l’objectiu de fer determinades proves per poder trobar possibles nous contagis que s’hagen produït a partir del mateix focus, ja que el mosquit comú és el principal transmissor de la malaltia.

 

Ara, Agricultura es troba esperant els resultats de les proves epidemiològiques per conèixer si s’ha produït una extensió del focus originat en Castelló o este queda limitat al cas puntual notificat.

 

Detecten el primer cas de febra del Nil en la ciutat de Castelló

Confirmat. La febra del Nil ha arribat al territori valencià. Este divendres, 20 de novembre, el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació va confirmar la presència d’este virus en un cavall de la ciutat de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, este dimarts, 17 de novembre, es va confirmar el contagi d’este animal, per part del laboratori encarregat de les proves, després que l’animal presentarà simptomatologia compatible.

 

Com es produïx la infecció?

El virus del Nil és transmès per la picada d’un mosquit, l’Aedes japonicus‘, infectat que ja porta el virus, encara que és important recordar que no tots els mosquits estan infectats i que no totes les persones que són picades per un mosquit infectat contrauran el virus.

 

D’altra banda, cal destacar que els xiquets poden infectar-se, però rares voltes s’emmalalteixen greument.

 

Que se sàpiga, va ser l’any 2004 quan es van produir els primers contagis a persones en Espanya a causa del virus del Nil Occidental, en concret en Extremadura.

 

75 infectats per la malaltia

De fet, des de principi d’any, segons l’última actualització de dades disponible, el Centre Nacional d’Epidemiologia ha comptabilitzat 75 casos en humans pel virus del Nil occidental, dels quals 71 se situen en Andalusia i quatre en Extremadura.

 

Per sort la gran majoria de les persones que es contagien per esta malaltia -prop d’un 80%- mitjançant la picada dels mosquits són totalment asimptomàtics. De la resta, la febra, els maldecaps i la fatiga són els símptomes més comuns, recuperant-se en pocs dies, i menys de l’1% patix símptomes greus.

 

Un poc menys de l’1% dels infectats desenvolupen símptomes neurològics, incloent-hi encefalitis i meningitis. Desafortunadament, al voltant del 10% de les persones que desenvolupen símptomes neurològics acaben morint.

Últimes notícies

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.