12.8 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Practiquen 120 proves a cavalls de Castelló per a delimitar el focus de febre del Nil

 

Actualització 24/11/2020 a les 19.35 hores. La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, continua investigant el focus de febra del Nil detectat en un cavall de Castelló el passat 17 de novembre i notificat pel Ministeri este divendres, 20 de novembre.

 

Des del divendres, s’han recollit un total de 124 mostres entre els cavalls de huit explotacions equines, amb l’objectiu de fer determinades proves per poder trobar possibles nous contagis que s’hagen produït a partir del mateix focus, ja que el mosquit comú és el principal transmissor de la malaltia.

 

Ara, Agricultura es troba esperant els resultats de les proves epidemiològiques per conèixer si s’ha produït una extensió del focus originat en Castelló o este queda limitat al cas puntual notificat.

 

Detecten el primer cas de febra del Nil en la ciutat de Castelló

Confirmat. La febra del Nil ha arribat al territori valencià. Este divendres, 20 de novembre, el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació va confirmar la presència d’este virus en un cavall de la ciutat de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, este dimarts, 17 de novembre, es va confirmar el contagi d’este animal, per part del laboratori encarregat de les proves, després que l’animal presentarà simptomatologia compatible.

 

Com es produïx la infecció?

El virus del Nil és transmès per la picada d’un mosquit, l’Aedes japonicus‘, infectat que ja porta el virus, encara que és important recordar que no tots els mosquits estan infectats i que no totes les persones que són picades per un mosquit infectat contrauran el virus.

 

D’altra banda, cal destacar que els xiquets poden infectar-se, però rares voltes s’emmalalteixen greument.

 

Que se sàpiga, va ser l’any 2004 quan es van produir els primers contagis a persones en Espanya a causa del virus del Nil Occidental, en concret en Extremadura.

 

75 infectats per la malaltia

De fet, des de principi d’any, segons l’última actualització de dades disponible, el Centre Nacional d’Epidemiologia ha comptabilitzat 75 casos en humans pel virus del Nil occidental, dels quals 71 se situen en Andalusia i quatre en Extremadura.

 

Per sort la gran majoria de les persones que es contagien per esta malaltia -prop d’un 80%- mitjançant la picada dels mosquits són totalment asimptomàtics. De la resta, la febra, els maldecaps i la fatiga són els símptomes més comuns, recuperant-se en pocs dies, i menys de l’1% patix símptomes greus.

 

Un poc menys de l’1% dels infectats desenvolupen símptomes neurològics, incloent-hi encefalitis i meningitis. Desafortunadament, al voltant del 10% de les persones que desenvolupen símptomes neurològics acaben morint.

Últimes notícies

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.

Nou mil menús nadalencs de xefs Michelin per a persones vulnerables a Alacant

Més de 9.000 menús solidaris seran elaborats en les cuines d'Alacant Gastronòmica Solidària per a persones vulnerables i es repartiran en les principals dates nadalenques.

Ruth Merino relleva a Pablo Broseta com a secretària autonòmica davant la UE i les CCAA

Ruth Merino serà la nova secretària autonòmica de Representació davant la Unió Europea i les Comunitats Autònomes en substitució de Pablo Broseta. El Consell confirma el relleu després del ple.

Valderrama anuncia un pla d’infraestructures de seguretat i emergències de 40 milions i un protocol automàtic

El conseller ha situat este pla com a eix de la seua gestió l'any i mig restant. Inclou la modernització de bases, millores en el centre de coordinació i un protocol de resposta.

Marcelino admet que és difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça malgrat la ratxa del Vila-real

El tècnic del Vila-real va defendre que el seu equip pot estar prop dels grans, però va subratllar que barallar-los la Lliga és molt complicat. En la prèvia del dol davant el líder, va posar el focus en les àrees i en la gestió emocional dels partits.

Intervingudes 48 tones de gasos fluorats a una xarxa que els comerciava il·legalment

Policia i Vigilància Duanera han desarticulat una xarxa que comercialitzava il·legalment gasos fluorats en tres províncies, amb 5 detinguts i 48.000 quilos intervinguts. L'operació Summer ha realitzat 11 inspeccions en 9 empreses i ha confiscat 4.700 envasos valorats en tres milions d'euros.

L’excap de gabinet de Pradas afirma que la exconsellera no va retardar l’És-Alert durant la DANA

L'excap de gabinet de Salomé Pradas ha declarat que la exconsellera no va retardar l'És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Situa el debat des de les 19.00 i l'enviament a les 20.11, després de deliberacions en el Cecopi

La Guàrdia Civil desbloqueja més de 6 milions després d’una estafa digital a una empresa amb seu a València

La Guàrdia Civil ha desbloquejat més de sis milions d'euros retinguts després d'una estafa de màrqueting digital que va generar càrrecs pròxims a huit milions en una empresa amb seu a València. La investigació seguix oberta després d'acreditar l'ús fraudulent de permisos i reforçar la seguretat dels servidors.