Anuncios

La Diputació fa accessible el Castell de Peníscola al 100% amb la reproducció en la xarxa en 3D

Representants de la Diputació de Castelló i de Peníscola en la presentació del Castell en 3D

La presentació ha sigut este dimecres | Diputació de Castelló

 

El Castell del papa Luna de Peníscola, en el Baix Maestrat (Castelló), ja és completament accessible. Ho és gràcies a la fidedigna representació en tres dimensions que ha creat la Diputació de Castelló de la completa totalitat de les dependències papals i que servirà «per a obrir a tot el món un dels majors tresors artístics i monumentals que té la nostra província».

 

Anuncios

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha sigut la responsable de presentar este dimecres esta iniciativa de la mà de Robert Muñoz, de la institució cultural encarregada de fer la reproducció de l’edifici en tres dimensions, AD&D 4D. Sanz i Muñoz han introduït una primera visita pel castell «que realment sorprendrà a tot el món per la qualitat d’imatge i les múltiples possibilitats d’interacció».

 

Per a la seua confecció, ha detallat Sanz, han fet falta més de 5.300 fotografies i moltes hores de treball a les esquenes. Estes imàtgens han donat llum a una reproducció que suma 47.000 metres quadrats i que deixa al descobert llocs fins ara poc vistos i que desperten la curiositat tant de propis com estranys. És el cas de la part de darrere del castell, la dels penya-segats, a on s’ubica l’escala del papa Luna que connecta el castell amb el que era l’embarcador de la fortalesa.

 

Tot i que d’esta manera es guanya l’accessibilitat plena al castell de forma virtual, des de la Diputació de Castelló «continuem treballant per a adaptar totes les parts que ho permeten a l’accés a persones amb mobilitat reduïda». És per això que, seguint el pla director, «hem adquirit un dispositiu que permet salvar les escales a mode d’elevador i que facilita l’accés a persones en cadira de rodes».

 

Vista del Castell de Peníscola en 3D

El Castell ha sigut reproduït al 100% en 3D | Sketchfab

 

Per a disfrutar d’esta reproducció, s’ha d’accedir al web del castell, a on es redirigirà a la plataforma Sketchfab, la més important dins del món de la creació de continguts en 3D. Cal fer menció que, amb poc menys de 24 hores en la xarxa, la composició digital de les dependències papals ja ha conseguit la insígnia ‘staffpick’, que premia les millor obres en 3D publicades en el web.

 

Per a Sanz, «es tracta d’un treball que sobrepassa l’interés turístic, és també una ferramenta molt interessant per a que veïns i personal investigador puguen conéixer més a fons els detalls que conformen este important castell que va marcar la història del món en el segle XV». De fet, la reproducció també es troba allotjada en Zenodo, fundat pel CERN. A demés, també s’integra en Point Box, a on existixen opcions de mesura d’espais i d’anàlisi d’estructura.

 

D’altra banda, per a fer més enriquidora la visita virtual, Sanz també ha informat que s’ha incorporat l’opció d’audioguia en valencià, castellà, anglés i francés, «perquè volem que el nostre recurs turístic més visitat salte fronteres més allà de les espanyoles».

 

En la roda de premsa de presentació també han estat presents la tinent d’alcalde i regidora de Turisme de l’Ajuntament de Peníscola, Raquel París, i la directora del castell, Esther Forner.

 

Les entrades del Festival de Teatre Clàssic, ja a la venda

Sanz ha recordat que des del web de la fortalesa ja es poden adquirir les entrades de la XXIII edició del Festival de Teatre Clàssic de Peníscola, que se celebrarà del 16 al 31 de juliol en el pati d’armes del recinte fortificat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios