Divertir-se, gastar pocs diners i emborratxar-se, principals motius que mouen a fer botelló

Ejemplo de shortcode con estilo
«Diversió, gastar-se pocs diners i emborratxar-se» són els tres principals motius que mouen als joves a fer botelló, segons l’“Estudi de Percepció dels Joves sobre l’Impacte del Botelló” realitzat per l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures, a través de l’ONG valenciana Controla Club, dins de la campanya “Respect. Gaudeix del teu oci respectant la ciutat”. Amb major […]

«Diversió, gastar-se pocs diners i emborratxar-se» són els tres principals motius que mouen als joves a fer botelló, segons l’“Estudi de Percepció dels Joves sobre l’Impacte del Botelló” realitzat per l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures, a través de l’ONG valenciana Controla Club, dins de la campanya “Respect. Gaudeix del teu oci respectant la ciutat”.

Amb major concreció, el 69,6% de les persones preguntades assenyala que ho fan per a divertir-se, el 52,5% indica que per a gastar-se pocs diners; el 50% que per a emborratxar-se; el 45,9% assegura que per a conéixer gent i perquè els fan els seus amics o amigues; el 38,3% respon que per quedar en espais oberts i el 29,3% respon que per a lligar.

L’estudi, que s’ha dut a terme mitjançant una enquesta en la zona durant els mesos d’octubre, novembre i desembre, i en la qual han participat 200 persones, conclou també l’alta percepció que tenen els joves sobre els riscos i les molèsties que genera aquesta pràctica d’oci no reglat.

Sobre aquest tema, assenyalen com a principals problemes els comes etílics i lipotímies pel consum abusiu d’alcohol i/o drogues, segons el 69,3% de les persones joves enquestades; seguit dels sorolls i molèsties als veïns, segons el 64,5%; atropellaments i problemes de trànsit, segons el 54%; els atracaments i agressions, segons el 50%; i el vandalisme i destrosses en el mobiliari, segons el 36,1%.

 

Perfil dels joves que practiquen el botelló

 

El perfil majoritari dels joves que practiquen el botelló és d’una edat mitjana de 21 anys, ja que el 53,54% de les persones que han respost a l’enquesta té entre 18 i 25 anys, el 28,79% és menor de 18 anys i el 17,68% té més de 25 anys. A més, dos de cada tres són veïns de valència ciutat, el 67,68% de les persones enquestades. Li segueixen, en menor mesura, veïns d’altres ciutats o pobles de València, el 16,6%, veïns procedents d’altres províncies de la Comunitat Valenciana i de la resta d’Espanya, el 6,5%, i ciutadans de països estrangers, el 2,53%.

Altres dades rellevants que revela l’enquesta és la freqüència amb la qual fan botelló i el consum d’alcohol. El 40,2% dels joves preguntats assegura que fa botelló una vegada o dos vegades al mes, el 33,17% diu que alguna vegada, el 16% admet fer-ho totes les setmanes i un 10,5% indica que mai.

Dels quals admeten que fan botelló, un 57.5% dels enquestats i enquestades fa un consum abusiu d’alcohol, un 20,7 indica que beu una cervesa o cubata, un 12,6 indica que quasi mai beu alcohol i un 9% indica que no beu alcohol.

 

Conclusions de l’estudi: la urgent activació de l’Observatori de l’Oci i el Turisme

 

Per a l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures i la Coordinadora d’Hostaleria dels barri de València, l’estudi, que també conclou que el botelló en la zona ha caigut en data de hui més d’un 80%, posa de manifest que l’explosió de la pràctica d’aquest fenomen ha sigut conjuntural. De fet, es va fer visible principalment durant els mesos de mesos d’estiu, en ple toc de queda i restriccions en bars, restaurants, pubs i discoteques.

No obstant això, ressalten que són necessàries les campanyes de conscienciació per a minimitzar tot el possible la seua pràctica i el seu impacte negatiu tant per a la salut com per al veïnat i els barris en tota la ciutat. Per això, apel·len a l’activació amb caràcter d’urgència de l’anunciat Observatori de l’Oci i Turisme per a dur a terme plans d’actuació en aquest sentit amb la col·laboració del sector.

Així mateix, recorden que, fins al moment, han sigut els propis hostalers i empresaris de l’oci nocturn els qui han realitzat aquest tipus d’iniciatives a través de diferents campanyes de conscienciació i activitats de mediació en diverses zones d’oci de la ciutat, amb resultats satisfactoris que han sigut presentats a les pertinents delegacions del Consistori. Però insisteixen en la necessària implicació per part de l’Ajuntament de València per a dur a terme mesures efectives i eficaces, sense danyar ni estigmatitzar al teixit empresarial com s’ha fet fins ara, perquè l’objectiu comú és el mateix: el consum d’un oci responsable i respectuós.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.