21.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Divertir-se, gastar pocs diners i emborratxar-se, principals motius que mouen a fer botelló

“Diversió, gastar-se pocs diners i emborratxar-se” són els tres principals motius que mouen als joves a fer botelló, segons l’“Estudi de Percepció dels Joves sobre l’Impacte del Botelló” realitzat per l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures, a través de l’ONG valenciana Controla Club, dins de la campanya “Respect. Gaudeix del teu oci respectant la ciutat”.

Amb major concreció, el 69,6% de les persones preguntades assenyala que ho fan per a divertir-se, el 52,5% indica que per a gastar-se pocs diners; el 50% que per a emborratxar-se; el 45,9% assegura que per a conéixer gent i perquè els fan els seus amics o amigues; el 38,3% respon que per quedar en espais oberts i el 29,3% respon que per a lligar.

L’estudi, que s’ha dut a terme mitjançant una enquesta en la zona durant els mesos d’octubre, novembre i desembre, i en la qual han participat 200 persones, conclou també l’alta percepció que tenen els joves sobre els riscos i les molèsties que genera aquesta pràctica d’oci no reglat.

Sobre aquest tema, assenyalen com a principals problemes els comes etílics i lipotímies pel consum abusiu d’alcohol i/o drogues, segons el 69,3% de les persones joves enquestades; seguit dels sorolls i molèsties als veïns, segons el 64,5%; atropellaments i problemes de trànsit, segons el 54%; els atracaments i agressions, segons el 50%; i el vandalisme i destrosses en el mobiliari, segons el 36,1%.

 

Perfil dels joves que practiquen el botelló

 

El perfil majoritari dels joves que practiquen el botelló és d’una edat mitjana de 21 anys, ja que el 53,54% de les persones que han respost a l’enquesta té entre 18 i 25 anys, el 28,79% és menor de 18 anys i el 17,68% té més de 25 anys. A més, dos de cada tres són veïns de valència ciutat, el 67,68% de les persones enquestades. Li segueixen, en menor mesura, veïns d’altres ciutats o pobles de València, el 16,6%, veïns procedents d’altres províncies de la Comunitat Valenciana i de la resta d’Espanya, el 6,5%, i ciutadans de països estrangers, el 2,53%.

Altres dades rellevants que revela l’enquesta és la freqüència amb la qual fan botelló i el consum d’alcohol. El 40,2% dels joves preguntats assegura que fa botelló una vegada o dos vegades al mes, el 33,17% diu que alguna vegada, el 16% admet fer-ho totes les setmanes i un 10,5% indica que mai.

Dels quals admeten que fan botelló, un 57.5% dels enquestats i enquestades fa un consum abusiu d’alcohol, un 20,7 indica que beu una cervesa o cubata, un 12,6 indica que quasi mai beu alcohol i un 9% indica que no beu alcohol.

 

Conclusions de l’estudi: la urgent activació de l’Observatori de l’Oci i el Turisme

 

Per a l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures i la Coordinadora d’Hostaleria dels barri de València, l’estudi, que també conclou que el botelló en la zona ha caigut en data de hui més d’un 80%, posa de manifest que l’explosió de la pràctica d’aquest fenomen ha sigut conjuntural. De fet, es va fer visible principalment durant els mesos de mesos d’estiu, en ple toc de queda i restriccions en bars, restaurants, pubs i discoteques.

No obstant això, ressalten que són necessàries les campanyes de conscienciació per a minimitzar tot el possible la seua pràctica i el seu impacte negatiu tant per a la salut com per al veïnat i els barris en tota la ciutat. Per això, apel·len a l’activació amb caràcter d’urgència de l’anunciat Observatori de l’Oci i Turisme per a dur a terme plans d’actuació en aquest sentit amb la col·laboració del sector.

Així mateix, recorden que, fins al moment, han sigut els propis hostalers i empresaris de l’oci nocturn els qui han realitzat aquest tipus d’iniciatives a través de diferents campanyes de conscienciació i activitats de mediació en diverses zones d’oci de la ciutat, amb resultats satisfactoris que han sigut presentats a les pertinents delegacions del Consistori. Però insisteixen en la necessària implicació per part de l’Ajuntament de València per a dur a terme mesures efectives i eficaces, sense danyar ni estigmatitzar al teixit empresarial com s’ha fet fins ara, perquè l’objectiu comú és el mateix: el consum d’un oci responsable i respectuós.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana veuen la dimissió de Mazón com un primer pas i exigixen presó

Les associacions d'afectats celebren la renúncia com un èxit de la dignitat dels valencians, però la consideren insuficient. Reivindiquen responsabilitats penals i canvis en la cultura de prevenció i emergències.

Els barons del PP recolzen la dimissió de Mazón i demanen al Govern que seguisca el seu exemple

Líders territorials del PP han aplaudit la dimissió de Carlos Mazón per la seua gestió de la dana i han instat el Govern a assumir responsabilitats. El moviment, conegut abans del Comité Executiu Nacional a Madrid, ha sigut presentat com a referència de responsabilitat política.

Vilaplana afirma que no va ser pressionada i detalla el menjar amb Mazón el dia de la DANA

La periodista ha negat pressions i ha aportat detalls sobre crides, el pagament de l'esmorzar i el tiquet d'aparcament en la causa per la gestió de la DANA.

El Govern acusa a Mazón de culpar a uns altres per la DANA després d’anunciar la seua dimissió

Óscar Puente ha titllat d'espectacle lamentable la compareixença del president en funcions i ha acusat a Carlos Mazón de mentir sobre les ajudes. Morant i Cos han sumat crítiques i han retret que la dimissió arribe tard.

Feijóo recolza la dimissió de Mazón i exigix un relleu ràpid en Les Corts

Feijóo ha considerat correcta la renúncia de Carlos Mazón, ha denunciat una cacera política i ha reclamat agilitzar l'elecció d'un successor en Les Corts.

El relleu de Mazón en la Generalitat podria tancar-se a la fi de novembre

El successor o successora de Carlos Mazón podria ser investit en l'última setmana de novembre si la dimissió es comunica immediatament. El PP necessita a Vox per a la investidura.

Morant atribuïx a les víctimes de la dana la dimissió de Mazón i la celebra com a bona notícia

Diana Morant ha celebrat la dimissió de Carlos Mazón, que ha atribuït a la pressió de les víctimes de la dana. La considera un alleujament parcial i critica a Feijóo.

Diakhaby torna a la gespa un mes després i Ramazani avança amb pilota

El central va tornar al treball sobre la gespa després de la seua lesió isquiotibial i l'extrem belga ja va realitzar exercicis amb pilota. El València es va dividir per càrregues després de la derrota davant el Reial Madrid i mira al Betis per a tallar la seua mala ratxa.