Divertir-se, gastar pocs diners i emborratxar-se, principals motius que mouen a fer botelló

«Diversió, gastar-se pocs diners i emborratxar-se» són els tres principals motius que mouen als joves a fer botelló, segons l’“Estudi de Percepció dels Joves sobre l’Impacte del Botelló” realitzat per l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures, a través de l’ONG valenciana Controla Club, dins de la campanya “Respect. Gaudeix del teu oci respectant la ciutat”.

Amb major concreció, el 69,6% de les persones preguntades assenyala que ho fan per a divertir-se, el 52,5% indica que per a gastar-se pocs diners; el 50% que per a emborratxar-se; el 45,9% assegura que per a conéixer gent i perquè els fan els seus amics o amigues; el 38,3% respon que per quedar en espais oberts i el 29,3% respon que per a lligar.

L’estudi, que s’ha dut a terme mitjançant una enquesta en la zona durant els mesos d’octubre, novembre i desembre, i en la qual han participat 200 persones, conclou també l’alta percepció que tenen els joves sobre els riscos i les molèsties que genera aquesta pràctica d’oci no reglat.

Sobre aquest tema, assenyalen com a principals problemes els comes etílics i lipotímies pel consum abusiu d’alcohol i/o drogues, segons el 69,3% de les persones joves enquestades; seguit dels sorolls i molèsties als veïns, segons el 64,5%; atropellaments i problemes de trànsit, segons el 54%; els atracaments i agressions, segons el 50%; i el vandalisme i destrosses en el mobiliari, segons el 36,1%.

 

Perfil dels joves que practiquen el botelló

 

El perfil majoritari dels joves que practiquen el botelló és d’una edat mitjana de 21 anys, ja que el 53,54% de les persones que han respost a l’enquesta té entre 18 i 25 anys, el 28,79% és menor de 18 anys i el 17,68% té més de 25 anys. A més, dos de cada tres són veïns de valència ciutat, el 67,68% de les persones enquestades. Li segueixen, en menor mesura, veïns d’altres ciutats o pobles de València, el 16,6%, veïns procedents d’altres províncies de la Comunitat Valenciana i de la resta d’Espanya, el 6,5%, i ciutadans de països estrangers, el 2,53%.

Altres dades rellevants que revela l’enquesta és la freqüència amb la qual fan botelló i el consum d’alcohol. El 40,2% dels joves preguntats assegura que fa botelló una vegada o dos vegades al mes, el 33,17% diu que alguna vegada, el 16% admet fer-ho totes les setmanes i un 10,5% indica que mai.

Dels quals admeten que fan botelló, un 57.5% dels enquestats i enquestades fa un consum abusiu d’alcohol, un 20,7 indica que beu una cervesa o cubata, un 12,6 indica que quasi mai beu alcohol i un 9% indica que no beu alcohol.

 

Conclusions de l’estudi: la urgent activació de l’Observatori de l’Oci i el Turisme

 

Per a l’Associació d’Hostaleria i Oci Responsable de Blasco Ibáñez-Hondures i la Coordinadora d’Hostaleria dels barri de València, l’estudi, que també conclou que el botelló en la zona ha caigut en data de hui més d’un 80%, posa de manifest que l’explosió de la pràctica d’aquest fenomen ha sigut conjuntural. De fet, es va fer visible principalment durant els mesos de mesos d’estiu, en ple toc de queda i restriccions en bars, restaurants, pubs i discoteques.

No obstant això, ressalten que són necessàries les campanyes de conscienciació per a minimitzar tot el possible la seua pràctica i el seu impacte negatiu tant per a la salut com per al veïnat i els barris en tota la ciutat. Per això, apel·len a l’activació amb caràcter d’urgència de l’anunciat Observatori de l’Oci i Turisme per a dur a terme plans d’actuació en aquest sentit amb la col·laboració del sector.

Així mateix, recorden que, fins al moment, han sigut els propis hostalers i empresaris de l’oci nocturn els qui han realitzat aquest tipus d’iniciatives a través de diferents campanyes de conscienciació i activitats de mediació en diverses zones d’oci de la ciutat, amb resultats satisfactoris que han sigut presentats a les pertinents delegacions del Consistori. Però insisteixen en la necessària implicació per part de l’Ajuntament de València per a dur a terme mesures efectives i eficaces, sense danyar ni estigmatitzar al teixit empresarial com s’ha fet fins ara, perquè l’objectiu comú és el mateix: el consum d’un oci responsable i respectuós.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.