Dona a llum Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya

«Luar ha arribat», així ha donat la benvinguda Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya, al seu bebé. L’embaràs del jove, de 27 anys, ha estat molt mediàtic i ha acabat este diumenge, 2 de maig, amb la feliç notícia del naixement de Luar. Rubén Castro ha compartit la notícia amb tots els seus seguidors en el seu Instagram, celebrant així el naixement del seu «hije» —terme que Rubén empra per a no definir el gènere del seu bebé—.

«Perdoneu el silenci, l’absència i no haver contestat els vostres missatges, estava donant-li la benvinguda a esta preciositat que tinc d’hije. Finalment va decidir que l’u de maig era bon dia per a sortir», ha escrit el mateix Rubén en les seues xarxes, mentre afegia: «Gràcies a tots pels vostres missatges i felicitacions. Ha estat el més difícil i desitjat que he viscut fins ara. L’aventura acaba de començar».

 

«El més desitjat en tota la meua vida»

I és que el viatge de Rubén no ha estat gens fàcil. Fa tan sols 10 dies, el jove visitava el programa ‘Viva la Vida’ per a relatar una experiència que, segons relatava, li estava resultant una miqueta difícil. És una cosa «increïble, molt bonic», relatava mentre malgrat totes les «dificultats» que sofria.

«Malgrat el que puga pensar la gent, que això és una reculada en la meua transició, per a mi és tot un avanç perquè sempre és on he volgut estar», afegia un Rubén que, al seu torn, sentenciava: «No hi ha res que regule legalment que hi ha una persona escrita en el registre civil en masculí i que duga a terme este procés».

Finalment, Rubén també va explicar a ‘Viva la vida’ que «hi ha molt de desconeixement» a Espanya sobre el seu cas i va sentenciar: «Ara quan nasca el meu bebé jo haig de registrar-li i òbviament com jo tinc la documentació legal canviada hauria de constar com a pare».

 

«Continuarem lluitant»

El passat 23 d’abril, així mateix, Rubén feia un al·legat a favor de la seua posició en un missatge molt aplaudit pels seus fans. «No donar per fet la meua identitat, no soc un home trans, soc una persona transmasculina no binària. No utilitze ni m’agrada que utilitzen amb mi els termes transsexual o transgènere, no soc una persona trans. No he ‘nascut dona’, m’ho van assignar, no crec en els discursos biologicistes. Sí que crec en la diversitat dels cossos i identitats», resava.

A més, deixava molt clara la seva posició amb un marcat missatge: «Com vaig dir i repetisc, no soc el primer papà gestant a Espanya. Però sí segurament el que més exposició ha decidit tenir. I és tan vàlid fer-ho així com no fer-ho. Cada qui viu els seus processos com vol. I esta és la meua manera d’intentar fer del món un lloc millor, més bonic, més divers i retornar als qui venen darrere el que em van brindar a mi els qui van estar abans en este focus. Continuarem lluitant».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.