14.7 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Dona a llum Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya

«Luar ha arribat», així ha donat la benvinguda Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya, al seu bebé. L’embaràs del jove, de 27 anys, ha estat molt mediàtic i ha acabat este diumenge, 2 de maig, amb la feliç notícia del naixement de Luar. Rubén Castro ha compartit la notícia amb tots els seus seguidors en el seu Instagram, celebrant així el naixement del seu «hije» —terme que Rubén empra per a no definir el gènere del seu bebé—.

«Perdoneu el silenci, l’absència i no haver contestat els vostres missatges, estava donant-li la benvinguda a esta preciositat que tinc d’hije. Finalment va decidir que l’u de maig era bon dia per a sortir», ha escrit el mateix Rubén en les seues xarxes, mentre afegia: «Gràcies a tots pels vostres missatges i felicitacions. Ha estat el més difícil i desitjat que he viscut fins ara. L’aventura acaba de començar».

 

«El més desitjat en tota la meua vida»

I és que el viatge de Rubén no ha estat gens fàcil. Fa tan sols 10 dies, el jove visitava el programa ‘Viva la Vida’ per a relatar una experiència que, segons relatava, li estava resultant una miqueta difícil. És una cosa «increïble, molt bonic», relatava mentre malgrat totes les «dificultats» que sofria.

«Malgrat el que puga pensar la gent, que això és una reculada en la meua transició, per a mi és tot un avanç perquè sempre és on he volgut estar», afegia un Rubén que, al seu torn, sentenciava: «No hi ha res que regule legalment que hi ha una persona escrita en el registre civil en masculí i que duga a terme este procés».

Finalment, Rubén també va explicar a ‘Viva la vida’ que «hi ha molt de desconeixement» a Espanya sobre el seu cas i va sentenciar: «Ara quan nasca el meu bebé jo haig de registrar-li i òbviament com jo tinc la documentació legal canviada hauria de constar com a pare».

 

«Continuarem lluitant»

El passat 23 d’abril, així mateix, Rubén feia un al·legat a favor de la seua posició en un missatge molt aplaudit pels seus fans. «No donar per fet la meua identitat, no soc un home trans, soc una persona transmasculina no binària. No utilitze ni m’agrada que utilitzen amb mi els termes transsexual o transgènere, no soc una persona trans. No he ‘nascut dona’, m’ho van assignar, no crec en els discursos biologicistes. Sí que crec en la diversitat dels cossos i identitats», resava.

A més, deixava molt clara la seva posició amb un marcat missatge: «Com vaig dir i repetisc, no soc el primer papà gestant a Espanya. Però sí segurament el que més exposició ha decidit tenir. I és tan vàlid fer-ho així com no fer-ho. Cada qui viu els seus processos com vol. I esta és la meua manera d’intentar fer del món un lloc millor, més bonic, més divers i retornar als qui venen darrere el que em van brindar a mi els qui van estar abans en este focus. Continuarem lluitant».

Últimes notícies

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima

La Guàrdia Civil ha arrestat este dimecres a l'home, de 43 anys, per orde del jutjat de Sueca davant risc de fugida, després que la dona, de 48, morira tres dies després de l'agressió. En una primera compareixença va quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Miguel Ángel Oliver: la IA pot ajudar al periodisme, però no farà periodisme

Oliver ha subratllat que la Intel·ligència Artificial pot agilitzar processos, però no substituïx el criteri periodístic. Va reclamar honestedat i supervisió humana.

Una altra xiqueta va patir trastorns després de la sedació de l’anestesista detingut per homicidi imprudent a Alzira

Una menor de 5 anys va presentar complicacions després de ser sedada a Paterna pel mateix anestesista implicat en el cas d'Alzira. La Policia manté la investigació i el professional seguix amb mesures cautelars.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona de 43 anys agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l'UCI tres dies després de patir una agressió en el seu domicili de Catarroja. La seua parella va ser detinguda i va quedar en llibertat amb mesures cautelars abans de la defunció.

Núvols a la vesprada i lleuger descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La jornada deixa més nuvolositat des de la vesprada i una baixada suau de les màximes, amb boires i bancs de boira a l'interior de València i Alacant. El vent serà fluix i rolará d'oest a nord-est en la costa, amb repunts al final del dia.

Mor una dona després de tres dies en l’UCI després de ser agredida per la seua parella a Catarroja (València)

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després de ser agredida presumptament per la seua parella a Catarroja. El detingut va quedar en llibertat amb mesures cautelars després de passar a disposició judicial.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 50 anys ha mort en l'UCI tres dies després d'ingressar per una agressió suposadament a les mans de la seua parella a Catarroja. L'home va ser detingut i va quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals