Dona a llum Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya

«Luar ha arribat», així ha donat la benvinguda Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya, al seu bebé. L’embaràs del jove, de 27 anys, ha estat molt mediàtic i ha acabat este diumenge, 2 de maig, amb la feliç notícia del naixement de Luar. Rubén Castro ha compartit la notícia amb tots els seus seguidors en el seu Instagram, celebrant així el naixement del seu «hije» —terme que Rubén empra per a no definir el gènere del seu bebé—.

«Perdoneu el silenci, l’absència i no haver contestat els vostres missatges, estava donant-li la benvinguda a esta preciositat que tinc d’hije. Finalment va decidir que l’u de maig era bon dia per a sortir», ha escrit el mateix Rubén en les seues xarxes, mentre afegia: «Gràcies a tots pels vostres missatges i felicitacions. Ha estat el més difícil i desitjat que he viscut fins ara. L’aventura acaba de començar».

 

«El més desitjat en tota la meua vida»

I és que el viatge de Rubén no ha estat gens fàcil. Fa tan sols 10 dies, el jove visitava el programa ‘Viva la Vida’ per a relatar una experiència que, segons relatava, li estava resultant una miqueta difícil. És una cosa «increïble, molt bonic», relatava mentre malgrat totes les «dificultats» que sofria.

«Malgrat el que puga pensar la gent, que això és una reculada en la meua transició, per a mi és tot un avanç perquè sempre és on he volgut estar», afegia un Rubén que, al seu torn, sentenciava: «No hi ha res que regule legalment que hi ha una persona escrita en el registre civil en masculí i que duga a terme este procés».

Finalment, Rubén també va explicar a ‘Viva la vida’ que «hi ha molt de desconeixement» a Espanya sobre el seu cas i va sentenciar: «Ara quan nasca el meu bebé jo haig de registrar-li i òbviament com jo tinc la documentació legal canviada hauria de constar com a pare».

 

«Continuarem lluitant»

El passat 23 d’abril, així mateix, Rubén feia un al·legat a favor de la seua posició en un missatge molt aplaudit pels seus fans. «No donar per fet la meua identitat, no soc un home trans, soc una persona transmasculina no binària. No utilitze ni m’agrada que utilitzen amb mi els termes transsexual o transgènere, no soc una persona trans. No he ‘nascut dona’, m’ho van assignar, no crec en els discursos biologicistes. Sí que crec en la diversitat dels cossos i identitats», resava.

A més, deixava molt clara la seva posició amb un marcat missatge: «Com vaig dir i repetisc, no soc el primer papà gestant a Espanya. Però sí segurament el que més exposició ha decidit tenir. I és tan vàlid fer-ho així com no fer-ho. Cada qui viu els seus processos com vol. I esta és la meua manera d’intentar fer del món un lloc millor, més bonic, més divers i retornar als qui venen darrere el que em van brindar a mi els qui van estar abans en este focus. Continuarem lluitant».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.