Dona a llum Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya

«Luar ha arribat», així ha donat la benvinguda Rubén Castro, el primer home embarassat d’Espanya, al seu bebé. L’embaràs del jove, de 27 anys, ha estat molt mediàtic i ha acabat este diumenge, 2 de maig, amb la feliç notícia del naixement de Luar. Rubén Castro ha compartit la notícia amb tots els seus seguidors en el seu Instagram, celebrant així el naixement del seu «hije» —terme que Rubén empra per a no definir el gènere del seu bebé—.

«Perdoneu el silenci, l’absència i no haver contestat els vostres missatges, estava donant-li la benvinguda a esta preciositat que tinc d’hije. Finalment va decidir que l’u de maig era bon dia per a sortir», ha escrit el mateix Rubén en les seues xarxes, mentre afegia: «Gràcies a tots pels vostres missatges i felicitacions. Ha estat el més difícil i desitjat que he viscut fins ara. L’aventura acaba de començar».

 

«El més desitjat en tota la meua vida»

I és que el viatge de Rubén no ha estat gens fàcil. Fa tan sols 10 dies, el jove visitava el programa ‘Viva la Vida’ per a relatar una experiència que, segons relatava, li estava resultant una miqueta difícil. És una cosa «increïble, molt bonic», relatava mentre malgrat totes les «dificultats» que sofria.

«Malgrat el que puga pensar la gent, que això és una reculada en la meua transició, per a mi és tot un avanç perquè sempre és on he volgut estar», afegia un Rubén que, al seu torn, sentenciava: «No hi ha res que regule legalment que hi ha una persona escrita en el registre civil en masculí i que duga a terme este procés».

Finalment, Rubén també va explicar a ‘Viva la vida’ que «hi ha molt de desconeixement» a Espanya sobre el seu cas i va sentenciar: «Ara quan nasca el meu bebé jo haig de registrar-li i òbviament com jo tinc la documentació legal canviada hauria de constar com a pare».

 

«Continuarem lluitant»

El passat 23 d’abril, així mateix, Rubén feia un al·legat a favor de la seua posició en un missatge molt aplaudit pels seus fans. «No donar per fet la meua identitat, no soc un home trans, soc una persona transmasculina no binària. No utilitze ni m’agrada que utilitzen amb mi els termes transsexual o transgènere, no soc una persona trans. No he ‘nascut dona’, m’ho van assignar, no crec en els discursos biologicistes. Sí que crec en la diversitat dels cossos i identitats», resava.

A més, deixava molt clara la seva posició amb un marcat missatge: «Com vaig dir i repetisc, no soc el primer papà gestant a Espanya. Però sí segurament el que més exposició ha decidit tenir. I és tan vàlid fer-ho així com no fer-ho. Cada qui viu els seus processos com vol. I esta és la meua manera d’intentar fer del món un lloc millor, més bonic, més divers i retornar als qui venen darrere el que em van brindar a mi els qui van estar abans en este focus. Continuarem lluitant».

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.