Educació crea 99 aules noves de 2 anys gratuïtes per al pròxim curs

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha creat 99 noves aules gratuïtes d’Infantil de 2 anys en CEIP de 89 poblacions per al pròxim curs. Estes 99 aules sumen 1.782 noves places per a xiquets i xiquetes nascuts en 2019, i les famílies podran iniciar el procés d’admissió des de demà dimarts 25 de maig fins al 2 de juny en l’espai web telematricula.es.

El conseller Vicent Marzà destaca que “una novetat d’enguany és que hem aconseguit triplicar l’obertura d’aules de 2 anys gratuïtes en escoles respecte a cursos anteriors. És una prioritat garantir la igualtat d’oportunitats de les famílies i que els seus fills i filles puguen accedir a este tram d’educació no obligatòria independentment de la seua situació socioeconòmica”, i ha continuat: “l’altra novetat és que la meitat de les noves aules de 2 anys gratuïtes les hem creades en escoles rurals, perquè considerem que són fonamentals per a lluitar contra el despoblament, ja que amb més facilitats educatives, la gent opta per quedar-se a viure en els seus pobles”.

Les noves aules gratuïtes de 2 anys se sumen a les ja implantades en altres centres d’Infantil i Primària, les de les escoletes municipals i les de les escoletes de la Generalitat. En total, el pròxim curs s’oferiran més de 18.000 places en 900 aules d’estes característiques.

29 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques d’Alacant

 

A les comarques d’Alacant s’obriran 29 noves aules gratuïtes de 2 anys en 22 municipis, la meitat dels quals tenen menys de mil habitants. A la ciutat d’Alacant s’ofereixen dos noves aules, una al CEIP Isla de Tabarca i una altra al CEIP San Roque, mentre que a la resta de la comarca de l’Alacantí se’n creen dos més, una a l’escola d’Aigües i altra al CEIP Raspeig de Sant Vicent.

A l’Alcoià s’obri una nova aula d’Infantil de 2 anys al CEIP El Romeral d’Alcoi i 7 més al Comtat: una al CEIP Real Blanc de Cocentaina i la resta a les escoles d’Agres, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Benilloba, Gaianes i Planes.

L’Alt Vinalopó disposarà de tres aules d’Infantil 2 anys més i totes se situaran a Villena, concretament als CEIP El Grec, Joaquín María López i Santa Teresa. Al Vinalopó Mitjà s’obrirà una aula a l’escola d’Algueña i el Baix Vinalopó suma quatre aules més, tres a Elx (CEIP Candalix, Casablanca i Julio López Orozco) i l’altra al CEIP Cervantes de Santa Pola.

A la Marina Baixa es creen quatre aules de 2 anys a les escoles de Beniardà, Benimantell, Confrides i Sella, mentre que a la Marina Alta se n’obriran dos més al CEIP Cap d’Or de Teulada i al CEIP L’Arenal de Xàbia.

El Baix Segura disposarà de tres noves aules d’Infantil 2 anys, totes a Orihuela. Concretament s’obriran als CEIP Nuestra Señora del Pilar, Rincón de Bonanza i Virgen de Monserrate.

Estes 29 noves aules, que sumen 522 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques d’Alacant en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 300 aules gratuïtes de 2 anys amb unes 5.800 places gratuïtes a les comarques d’Alacant.

36 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques de Castelló

 

A les comarques de Castelló s’obriran 36 noves aules gratuïtes de 2 anys en 35 municipis, 28 dels quals tenen menys de mil habitants. La ciutat de Castelló de la Plana suma dos noves aules, una al CEIP Bernat Artola i l’altra al CEIP Illes Columbretes. La resta de la Plana Alta guanya quatre aules de dos anys, una al CEIP La Mediterrània d’Orpesa, i les altres tres a les escoles de Cabanes, Sierra Engarcerán i Vilanova d’Alcolea.

A la Plana Baixa s’obriran set aules d’Infantil 2 anys: una al CEIP Pascual Nácher de Vila-real i una altra al CEIP Recaredo Centelles de la Vall d’Uixó. Les altres cinc se situaran a les escoles d’Alfondeguilla, Eslida, la Llosa, Suera i Tales.

A la comarca de l’Alt Palància es creen 7 noves aules de dos anys que es trobaran a les escoles d’Azuébar, Barracas, Bejís, Caudiel, Torás, El Toro i Viver, mentre que a l’Alt Millars se n’obrin dos, una a Montán i l’altra a Montanejos.

Els Ports disposarà de tres noves aules d’Infantil 2 anys, que s’obriran als aularis de Cinctorres, Forcall i Portell de Morella. L’Alcalatén suma dos noves aules, una a l’escola de les Useres i l’altra a Vistabella del Maestrat. A la comarca de l’Alt Maestrat es creen tres noves aules de 2 anys situades a Culla, Tírig i Vilar de Canes.

A la comarca del Baix Maestrat s’obrin cinc noves aules d’Infantil 2 anys. Una se situarà al CEIP Jaume I de Vinaròs, i les altres quatre, a les escoles de la Pobla de Benifassà, Rossell, la Salzadella i Xert.

Estes 36 noves aules, que sumen 648 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques de Castelló en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 140 aules gratuïtes de 2 anys amb més de 2.600 places gratuïtes a les comarques de Castelló.

34 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques de València

 

A les comarques de València s’obrin 34 noves aules gratuïtes de 2 anys en 32 municipis, 12 dels quals tenen menys de mil habitants. L’Horta Sud disposarà de 8 aules noves: n’hi haurà tres a Paiporta (CEIP Jaume I, CEIP L’Horta i CEIP Rosa Serrano), mentre que les altres cinc es trobaran al CEIP Vil·la Romana de Catarroja, el CEIP L’Almassil de Mislata, el CEIP La Constitución de Quart de Poblet, el CEIP Juan XXIII de Torrent i el CEIP Antonio Machado de Xirivella.

A l’Horta Nord s’obriran tres noves aules, una al CEIP Cervantes d’Alboraia, les altres al CEIP Rei en Jaume de Foios i al CEIP Clara Campoamor de Paterna. A la comarca del Camp de Túria es crea també una nova aula de 2 anys que es trobarà al CEIP Lluís Vives de Benaguasil.

El Camp de Morvedre comptarà amb quatre noves aules 2 anys situades a les escoles d’Albalat dels Tarongers, Estivella, Petrés i Quart de les Valls.

A la Serrania s’obrin dos aules noves a les escoles d’Alcublas i de Sot de Chera. El Racó d’Ademús disposarà també d’una nova aula a l’escola d’Ademuz, a la Vall de Cofrents-Aiora s’obrirà una unitat de 2 anys a l’escola de Jarafuel i a la comarca de la Plana d’Utiel-Requena dos més, una a l’escola de Camporrobles i l’altra al col·legi de Venta del Moro.

La Ribera Alta tindrà dos noves aules d’Infantil 2 anys, una a l’escola de Llombai i l’altra al CEIP José María Boquera de Carcaixent. La Safor també suma dos noves aules a les escoles d’Alfauir i Almiserà.

A la Costera s’obrin tres aules d’Infantil 2 anys, una al CEIP Martínez Bellver de Xàtiva, i les altres dos a les escoles de la Granja de la Costera i la Llosa de Ranes. La Vall d’Albaida tindrà tres noves aules de 2 anys a les escoles de Bellús, Bufali i Montixelvo, mentre que a la Canal de Navarrés se’n creen dos a les escoles d’Anna i Bicorp.

Estes 34 noves aules, que sumen 612 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques de València en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 480 aules gratuïtes de 2 anys amb unes 9.400 places gratuïtes a les comarques de València.

Últimes notícies

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.

Morin dos jóvens ofegats mentre es banyaven amb bandera roja a Guardamar

Dos jóvens han mort ofegats aquest dissabte a la platja d'Els Vivers, a Guardamar del Segura, mentre es banyaven amb bandera roja. Els serveis d'emergència els han reanimat sense èxit després de rescatar-los de l'aigua.

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.