Educació crea 99 aules noves de 2 anys gratuïtes per al pròxim curs

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha creat 99 noves aules gratuïtes d’Infantil de 2 anys en CEIP de 89 poblacions per al pròxim curs. Estes 99 aules sumen 1.782 noves places per a xiquets i xiquetes nascuts en 2019, i les famílies podran iniciar el procés d’admissió des de demà dimarts 25 de maig fins al […]

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha creat 99 noves aules gratuïtes d’Infantil de 2 anys en CEIP de 89 poblacions per al pròxim curs. Estes 99 aules sumen 1.782 noves places per a xiquets i xiquetes nascuts en 2019, i les famílies podran iniciar el procés d’admissió des de demà dimarts 25 de maig fins al 2 de juny en l’espai web telematricula.es.

El conseller Vicent Marzà destaca que “una novetat d’enguany és que hem aconseguit triplicar l’obertura d’aules de 2 anys gratuïtes en escoles respecte a cursos anteriors. És una prioritat garantir la igualtat d’oportunitats de les famílies i que els seus fills i filles puguen accedir a este tram d’educació no obligatòria independentment de la seua situació socioeconòmica”, i ha continuat: “l’altra novetat és que la meitat de les noves aules de 2 anys gratuïtes les hem creades en escoles rurals, perquè considerem que són fonamentals per a lluitar contra el despoblament, ja que amb més facilitats educatives, la gent opta per quedar-se a viure en els seus pobles”.

Les noves aules gratuïtes de 2 anys se sumen a les ja implantades en altres centres d’Infantil i Primària, les de les escoletes municipals i les de les escoletes de la Generalitat. En total, el pròxim curs s’oferiran més de 18.000 places en 900 aules d’estes característiques.

29 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques d’Alacant

 

A les comarques d’Alacant s’obriran 29 noves aules gratuïtes de 2 anys en 22 municipis, la meitat dels quals tenen menys de mil habitants. A la ciutat d’Alacant s’ofereixen dos noves aules, una al CEIP Isla de Tabarca i una altra al CEIP San Roque, mentre que a la resta de la comarca de l’Alacantí se’n creen dos més, una a l’escola d’Aigües i altra al CEIP Raspeig de Sant Vicent.

A l’Alcoià s’obri una nova aula d’Infantil de 2 anys al CEIP El Romeral d’Alcoi i 7 més al Comtat: una al CEIP Real Blanc de Cocentaina i la resta a les escoles d’Agres, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Benilloba, Gaianes i Planes.

L’Alt Vinalopó disposarà de tres aules d’Infantil 2 anys més i totes se situaran a Villena, concretament als CEIP El Grec, Joaquín María López i Santa Teresa. Al Vinalopó Mitjà s’obrirà una aula a l’escola d’Algueña i el Baix Vinalopó suma quatre aules més, tres a Elx (CEIP Candalix, Casablanca i Julio López Orozco) i l’altra al CEIP Cervantes de Santa Pola.

A la Marina Baixa es creen quatre aules de 2 anys a les escoles de Beniardà, Benimantell, Confrides i Sella, mentre que a la Marina Alta se n’obriran dos més al CEIP Cap d’Or de Teulada i al CEIP L’Arenal de Xàbia.

El Baix Segura disposarà de tres noves aules d’Infantil 2 anys, totes a Orihuela. Concretament s’obriran als CEIP Nuestra Señora del Pilar, Rincón de Bonanza i Virgen de Monserrate.

Estes 29 noves aules, que sumen 522 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques d’Alacant en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 300 aules gratuïtes de 2 anys amb unes 5.800 places gratuïtes a les comarques d’Alacant.

36 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques de Castelló

 

A les comarques de Castelló s’obriran 36 noves aules gratuïtes de 2 anys en 35 municipis, 28 dels quals tenen menys de mil habitants. La ciutat de Castelló de la Plana suma dos noves aules, una al CEIP Bernat Artola i l’altra al CEIP Illes Columbretes. La resta de la Plana Alta guanya quatre aules de dos anys, una al CEIP La Mediterrània d’Orpesa, i les altres tres a les escoles de Cabanes, Sierra Engarcerán i Vilanova d’Alcolea.

A la Plana Baixa s’obriran set aules d’Infantil 2 anys: una al CEIP Pascual Nácher de Vila-real i una altra al CEIP Recaredo Centelles de la Vall d’Uixó. Les altres cinc se situaran a les escoles d’Alfondeguilla, Eslida, la Llosa, Suera i Tales.

A la comarca de l’Alt Palància es creen 7 noves aules de dos anys que es trobaran a les escoles d’Azuébar, Barracas, Bejís, Caudiel, Torás, El Toro i Viver, mentre que a l’Alt Millars se n’obrin dos, una a Montán i l’altra a Montanejos.

Els Ports disposarà de tres noves aules d’Infantil 2 anys, que s’obriran als aularis de Cinctorres, Forcall i Portell de Morella. L’Alcalatén suma dos noves aules, una a l’escola de les Useres i l’altra a Vistabella del Maestrat. A la comarca de l’Alt Maestrat es creen tres noves aules de 2 anys situades a Culla, Tírig i Vilar de Canes.

A la comarca del Baix Maestrat s’obrin cinc noves aules d’Infantil 2 anys. Una se situarà al CEIP Jaume I de Vinaròs, i les altres quatre, a les escoles de la Pobla de Benifassà, Rossell, la Salzadella i Xert.

Estes 36 noves aules, que sumen 648 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques de Castelló en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 140 aules gratuïtes de 2 anys amb més de 2.600 places gratuïtes a les comarques de Castelló.

34 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques de València

 

A les comarques de València s’obrin 34 noves aules gratuïtes de 2 anys en 32 municipis, 12 dels quals tenen menys de mil habitants. L’Horta Sud disposarà de 8 aules noves: n’hi haurà tres a Paiporta (CEIP Jaume I, CEIP L’Horta i CEIP Rosa Serrano), mentre que les altres cinc es trobaran al CEIP Vil·la Romana de Catarroja, el CEIP L’Almassil de Mislata, el CEIP La Constitución de Quart de Poblet, el CEIP Juan XXIII de Torrent i el CEIP Antonio Machado de Xirivella.

A l’Horta Nord s’obriran tres noves aules, una al CEIP Cervantes d’Alboraia, les altres al CEIP Rei en Jaume de Foios i al CEIP Clara Campoamor de Paterna. A la comarca del Camp de Túria es crea també una nova aula de 2 anys que es trobarà al CEIP Lluís Vives de Benaguasil.

El Camp de Morvedre comptarà amb quatre noves aules 2 anys situades a les escoles d’Albalat dels Tarongers, Estivella, Petrés i Quart de les Valls.

A la Serrania s’obrin dos aules noves a les escoles d’Alcublas i de Sot de Chera. El Racó d’Ademús disposarà també d’una nova aula a l’escola d’Ademuz, a la Vall de Cofrents-Aiora s’obrirà una unitat de 2 anys a l’escola de Jarafuel i a la comarca de la Plana d’Utiel-Requena dos més, una a l’escola de Camporrobles i l’altra al col·legi de Venta del Moro.

La Ribera Alta tindrà dos noves aules d’Infantil 2 anys, una a l’escola de Llombai i l’altra al CEIP José María Boquera de Carcaixent. La Safor també suma dos noves aules a les escoles d’Alfauir i Almiserà.

A la Costera s’obrin tres aules d’Infantil 2 anys, una al CEIP Martínez Bellver de Xàtiva, i les altres dos a les escoles de la Granja de la Costera i la Llosa de Ranes. La Vall d’Albaida tindrà tres noves aules de 2 anys a les escoles de Bellús, Bufali i Montixelvo, mentre que a la Canal de Navarrés se’n creen dos a les escoles d’Anna i Bicorp.

Estes 34 noves aules, que sumen 612 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques de València en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 480 aules gratuïtes de 2 anys amb unes 9.400 places gratuïtes a les comarques de València.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.