8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Educació crea 99 aules noves de 2 anys gratuïtes per al pròxim curs

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha creat 99 noves aules gratuïtes d’Infantil de 2 anys en CEIP de 89 poblacions per al pròxim curs. Estes 99 aules sumen 1.782 noves places per a xiquets i xiquetes nascuts en 2019, i les famílies podran iniciar el procés d’admissió des de demà dimarts 25 de maig fins al 2 de juny en l’espai web telematricula.es.

El conseller Vicent Marzà destaca que “una novetat d’enguany és que hem aconseguit triplicar l’obertura d’aules de 2 anys gratuïtes en escoles respecte a cursos anteriors. És una prioritat garantir la igualtat d’oportunitats de les famílies i que els seus fills i filles puguen accedir a este tram d’educació no obligatòria independentment de la seua situació socioeconòmica”, i ha continuat: “l’altra novetat és que la meitat de les noves aules de 2 anys gratuïtes les hem creades en escoles rurals, perquè considerem que són fonamentals per a lluitar contra el despoblament, ja que amb més facilitats educatives, la gent opta per quedar-se a viure en els seus pobles”.

Les noves aules gratuïtes de 2 anys se sumen a les ja implantades en altres centres d’Infantil i Primària, les de les escoletes municipals i les de les escoletes de la Generalitat. En total, el pròxim curs s’oferiran més de 18.000 places en 900 aules d’estes característiques.

29 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques d’Alacant

 

A les comarques d’Alacant s’obriran 29 noves aules gratuïtes de 2 anys en 22 municipis, la meitat dels quals tenen menys de mil habitants. A la ciutat d’Alacant s’ofereixen dos noves aules, una al CEIP Isla de Tabarca i una altra al CEIP San Roque, mentre que a la resta de la comarca de l’Alacantí se’n creen dos més, una a l’escola d’Aigües i altra al CEIP Raspeig de Sant Vicent.

A l’Alcoià s’obri una nova aula d’Infantil de 2 anys al CEIP El Romeral d’Alcoi i 7 més al Comtat: una al CEIP Real Blanc de Cocentaina i la resta a les escoles d’Agres, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Benilloba, Gaianes i Planes.

L’Alt Vinalopó disposarà de tres aules d’Infantil 2 anys més i totes se situaran a Villena, concretament als CEIP El Grec, Joaquín María López i Santa Teresa. Al Vinalopó Mitjà s’obrirà una aula a l’escola d’Algueña i el Baix Vinalopó suma quatre aules més, tres a Elx (CEIP Candalix, Casablanca i Julio López Orozco) i l’altra al CEIP Cervantes de Santa Pola.

A la Marina Baixa es creen quatre aules de 2 anys a les escoles de Beniardà, Benimantell, Confrides i Sella, mentre que a la Marina Alta se n’obriran dos més al CEIP Cap d’Or de Teulada i al CEIP L’Arenal de Xàbia.

El Baix Segura disposarà de tres noves aules d’Infantil 2 anys, totes a Orihuela. Concretament s’obriran als CEIP Nuestra Señora del Pilar, Rincón de Bonanza i Virgen de Monserrate.

Estes 29 noves aules, que sumen 522 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques d’Alacant en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 300 aules gratuïtes de 2 anys amb unes 5.800 places gratuïtes a les comarques d’Alacant.

36 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques de Castelló

 

A les comarques de Castelló s’obriran 36 noves aules gratuïtes de 2 anys en 35 municipis, 28 dels quals tenen menys de mil habitants. La ciutat de Castelló de la Plana suma dos noves aules, una al CEIP Bernat Artola i l’altra al CEIP Illes Columbretes. La resta de la Plana Alta guanya quatre aules de dos anys, una al CEIP La Mediterrània d’Orpesa, i les altres tres a les escoles de Cabanes, Sierra Engarcerán i Vilanova d’Alcolea.

A la Plana Baixa s’obriran set aules d’Infantil 2 anys: una al CEIP Pascual Nácher de Vila-real i una altra al CEIP Recaredo Centelles de la Vall d’Uixó. Les altres cinc se situaran a les escoles d’Alfondeguilla, Eslida, la Llosa, Suera i Tales.

A la comarca de l’Alt Palància es creen 7 noves aules de dos anys que es trobaran a les escoles d’Azuébar, Barracas, Bejís, Caudiel, Torás, El Toro i Viver, mentre que a l’Alt Millars se n’obrin dos, una a Montán i l’altra a Montanejos.

Els Ports disposarà de tres noves aules d’Infantil 2 anys, que s’obriran als aularis de Cinctorres, Forcall i Portell de Morella. L’Alcalatén suma dos noves aules, una a l’escola de les Useres i l’altra a Vistabella del Maestrat. A la comarca de l’Alt Maestrat es creen tres noves aules de 2 anys situades a Culla, Tírig i Vilar de Canes.

A la comarca del Baix Maestrat s’obrin cinc noves aules d’Infantil 2 anys. Una se situarà al CEIP Jaume I de Vinaròs, i les altres quatre, a les escoles de la Pobla de Benifassà, Rossell, la Salzadella i Xert.

Estes 36 noves aules, que sumen 648 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques de Castelló en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 140 aules gratuïtes de 2 anys amb més de 2.600 places gratuïtes a les comarques de Castelló.

34 noves aules gratuïtes de 2 anys a les comarques de València

 

A les comarques de València s’obrin 34 noves aules gratuïtes de 2 anys en 32 municipis, 12 dels quals tenen menys de mil habitants. L’Horta Sud disposarà de 8 aules noves: n’hi haurà tres a Paiporta (CEIP Jaume I, CEIP L’Horta i CEIP Rosa Serrano), mentre que les altres cinc es trobaran al CEIP Vil·la Romana de Catarroja, el CEIP L’Almassil de Mislata, el CEIP La Constitución de Quart de Poblet, el CEIP Juan XXIII de Torrent i el CEIP Antonio Machado de Xirivella.

A l’Horta Nord s’obriran tres noves aules, una al CEIP Cervantes d’Alboraia, les altres al CEIP Rei en Jaume de Foios i al CEIP Clara Campoamor de Paterna. A la comarca del Camp de Túria es crea també una nova aula de 2 anys que es trobarà al CEIP Lluís Vives de Benaguasil.

El Camp de Morvedre comptarà amb quatre noves aules 2 anys situades a les escoles d’Albalat dels Tarongers, Estivella, Petrés i Quart de les Valls.

A la Serrania s’obrin dos aules noves a les escoles d’Alcublas i de Sot de Chera. El Racó d’Ademús disposarà també d’una nova aula a l’escola d’Ademuz, a la Vall de Cofrents-Aiora s’obrirà una unitat de 2 anys a l’escola de Jarafuel i a la comarca de la Plana d’Utiel-Requena dos més, una a l’escola de Camporrobles i l’altra al col·legi de Venta del Moro.

La Ribera Alta tindrà dos noves aules d’Infantil 2 anys, una a l’escola de Llombai i l’altra al CEIP José María Boquera de Carcaixent. La Safor també suma dos noves aules a les escoles d’Alfauir i Almiserà.

A la Costera s’obrin tres aules d’Infantil 2 anys, una al CEIP Martínez Bellver de Xàtiva, i les altres dos a les escoles de la Granja de la Costera i la Llosa de Ranes. La Vall d’Albaida tindrà tres noves aules de 2 anys a les escoles de Bellús, Bufali i Montixelvo, mentre que a la Canal de Navarrés se’n creen dos a les escoles d’Anna i Bicorp.

Estes 34 noves aules, que sumen 612 places escolars, s’afegeixen a les que Educació ha estat dotant els cursos passats de gratuïtat a les comarques de València en CEIP, escoletes de la Generalitat i escoletes municipals. Per tant, el pròxim curs hi haurà més de 480 aules gratuïtes de 2 anys amb unes 9.400 places gratuïtes a les comarques de València.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.