Educació convoca les ajudes del bo infantil amb un pressupost de 55,5 milions d’euros

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Deport ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la convocatòria d’ajudes del bo infantil per a famílies que escolaritzen als fills de 0 a 3 anys en escoletes infantils de titularitat privada i en els trams 0-1 i 1-2 de les escoletes municipals.

 

Les famílies tenen de termini per a presentar la sol·licitud del 3 al 23 de juliol. La convocatòria del DOGV es pot consultar en l’enllaç següent: http://www.dogv.gva.es/datos/2020/07/02/pdf/2020_5121.pdf.

 

Educació de la Generalitat destina un total de 55,5 milions d’euros en ajudes econòmiques per al bo infantil durant el curs escolar 2020-2021. Es manté d’esta manera la inversió per a esta línia d’ajudes que el curs passat es va incrementar un 20,6%.

 

L’alumnat beneficiari d’esta subvenció seran els xiquets de 0 a 3 anys matriculats en centres privats de primer cicle d’Educació Infantil i l’alumnat de 0-1 i 0-2 anys matriculat en escoles municipals valencianes per al curs 2020-2021. L’alumnat haurà d’haver nascut o estar previst que nasca amb anterioritat al 31 de desembre de 2020.

 

A demés, cal recordar que l’alumnat del tram 2-3 anys de les escoletes municipals disposa d’aules gratuïtes, igual que les escoletes de la Generalitat Valenciana en el tram 0-3 i les aules de 2 anys establides en centres educatius d’Infantil i Primària.

 

Presentació de sol·licituds del bo infantil

Les famílies de l’alumnat de 0 a 3 anys matriculat en centres de primer cicle d’Educació Infantil privats de 0 a 3 i de 0 a 2 anys matriculat en escoletes municipals poden presentar la sol·licitud del 3 al 23 de juliol a través de l’apartat ‘Beques, ajudes i subvencions’ de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) o directament des de l’enllaç següent: http://www.ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/educacion-infantil-primer-ciclo.

 

Les famílies que sol·liciten l’ajuda hauran de firmar les sol·licituds manualment i entregar-les, juntament amb la documentació requerida, en el centre en què estiga matriculat el fill.

 

Aquells sol·licitants que ja s’han beneficiat del bo infantil en cursos anteriors només hauran d’entregar la sol·licitud. A pesar d’això, en els casos en què la situació familiar haja variat respecte del curs anterior, també s’haurà de lliurar la documentació preceptiva.

 

En este sentit, es mantenen per al pròxim curs els mínims i màxims d’ajuda per al tram de 2 a 3 anys que van ser incrementats el curs passat. Per tant, l’import mínim mensual serà de 90 euros i l’import màxim serà de 180 euros.

 

Educació tindrà en compte la renda familiar com a criteri principal per a la concessió de les ajudes. L’import de l’ajuda que corresponga a cada família es determinarà en funció de la renda ‘per capita’ familiar de l’exercici 2018. Tota la informació respecte al bo infantil es pot trobar en l’enllaç següent: http://ow.ly/AZBs30oVB7d.

 

Imports del bo infantil per al curs 2020-2021

  • 0 a 1 anys
    • Import total màxim mensual: 200 euros
    • Import total mínim mensual: 70 euros
  • 1 a 2 anys
    • Import total màxim mensual: 120 euros
    • Import total mínim mensual: 70 euros
  • 2 a 3 anys
    • Import total màxim mensual: 180 euros
    • Import total mínim mensual: 90 euros

Últimes notícies

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.

Un matrimoni s’enfronta a 3 anys de presó per tindre quasi tota la plantilla sense alta en la Seguretat Social

Un matrimoni que dirigia una empresa de neteja a Alacant s’enfronta a tres anys de presó per tindre 24 dels 27 empleats sense alta en la Seguretat Social, fet que suposa el 88% de la plantilla.

Refugis climàtics i més coordinació a València davant l’arribada de calor extrem

El PSPV de la Diputació de València ha proposat activar un Cecopi i impulsar una xarxa de refugis climàtics i espais públics climatitzats per a protegir la població davant possibles episodis de calor extrem.

Retencions de fins a 7 km a l’A-7 per un accident a Torrent i un camió averiat a Riba-roja

Un accident sense ferits a Torrent i un camió averiat a Riba-roja de Túria en la A-7 estan provocant prop de set quilòmetres de retencions en l’àrea metropolitana de València.