18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

L’EMT crea la nova línia 23 que connecta Pinedo, Castellar-Oliveral i el Forn d’Alcedo

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València reforçarà les connexions amb els pobles del sud, mitjançant la creació d’una nova línia, la línia 23, que connectarà les localitats de Pinedo, Castellar-L’Oliveral i el Forn d’Alcedo.

Així ho ha explicat el president d’EMT València, el regidor Giuseppe Grezzi, qui ha afegit que, de manera complementària, “també es millorarà el servici de la línia 14, amb l’optimització del seu recorregut, des de la premissa d’oferir millors freqüències i regularitat per a donar resposta a les necessitats de les persones usuàries”.

Estes millores, que s’han treballat en els últims mesos amb el veïnat, entraran en vigor amb la posada en marxa de la nova xarxa nocturna d’EMT el pròxim 15 de juny.

La línia 14, que connectarà el centre de València amb Castellar-L’Oliveral, és una de les 23 línies diürnes que prolongaran el seu servici durant la nit per tal d’oferir millors opcions de mobilitat nocturna a la ciutadania. “Este pla de millora és fruit d’un espai de diàleg amb el veïnat i de les línies estratègiques d’EMT per a continuar oferint un servici de qualitat als pobles de València que s’adapte a les necessitats”, ha afirmat Grezzi.

La nova línia 23 crearà una nova connexió per als veïns i veïnes del Forn d’Alcedo, Castellar-L’Oliveral i Pinedo, amb una freqüència de pas al voltant de 30 a 40 minuts. Des de Pinedo, els autobusos entraran pel Camí del Tremolar, i passaran per l’avinguda de Ruiz i Comes, carrer Principal, carrer de la Glòria i Camí de les Vaques. Des del Forn d’Alcedo, realitzarà el mateix recorregut de tornada.

De manera complementària, es modificarà el final de la línia 14 per a augmentar la regularitat i freqüència en hora punta entre Castellar-L’Oliveral i el centre de València, de manera que la línia finalitzarà el seu recorregut a Castellar-L’Oliveral, des d’on es facilitarà la connexió amb la nova línia 23 per tal que les persones usuàries que ho desitgen puguen desplaçar-se fàcilment fins a Pinedo o el Forn d’Alcedo.

Freqüències dels autobusos

Respecte a les freqüències, els autobusos de la línia 14 eixiran cada 12 minuts, aproximadament, des de Castellar-L’Oliveral cap al centre de la ciutat. Estos canvis s’uniran als reforços ja realitzats en els nous horaris d’esta línia per a oferir millors freqüències.

Una altra de les millores serà la incorporació a la línia 14 dels autobusos més nous de la flota i menys contaminants, ja que ja no hauran de travessar el túnel d’accés a Pinedo pel Camí de Tremolar i no hi haurà cap limitació per als vehicles.

Últimes notícies

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.