9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Envien l’Exèrcit a una localitat andalusa per a previndre els contagis entre temporers

 

L’Exèrcit espanyol s’ha traslladat a Lepe (Huelva, Andalusia) per a estudiar la instal·lació que hi ha en el municipi per tal de previndre els contagis entre els temporers. Ha sigut el Ministeri de Defensa el qui ha enviat a l’Exèrcit de Terra per a que estudie instal·lar un campament de tendes, lliteres i material d’habitabilitat, segons detalla Europa Press.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

En concret, es tracta de l’Agrupació de Suport Logístic (AALOG 21 Sevilla), que s’ha desplaçat a Lepe. L’objectiu d’este grup de l’exèrcit és previndre els contagis en els assentaments que tenen condicions precàries. A part d’eixes condicions, se li ha de sumar que han patit diversos incendis en els últims dies; això ha fet que el nivell de precarietat siga més alt.

 

 

Esta petició ha sigut feta per la Delegació del govern espanyol  i transmesa al Ministeri de Defensa per a que l’aprove. De fet, en Albalate (Terol) ja es va dur a terme esta classe d’actuació. L’exèrcit va ser enviat pel Ministeri de Defensa per tal d’evitar contagis de coronavirus. Van ser un total de 30 militars els qui van donar suport a Albalate.

 

Els temporers i els brots de coronavirus

La part de la població que es dedica a collir fruita en el camp ha patit diferents brots de coronavirus en Aragó i Catalunya. Segons expliquen les autoritats, eixos contagis es podrien produir, en general, a causa dels desplaçaments i la vivenda compartida.

 

Per la seua banda, Emilio Terrón, responsable de sector agrari i manipulat hortofructícola del sindicat UGT-FICA, ha explicat per al medi ‘Efeagro Terrón’ que el problema es deu als «assentaments sense higiene» en què es troben els treballadors. «En eixes condicions, el coronavirus està en la màxima expressió» continua explicant.

 

La Comissió Europea insta que es prenguen mesures

Osvald Esteve, responsable de la fruita de COAG (Coordinadora d’Organitzacions d’Agricultors i Ramaders), explica que s’han de regularitzar les persones que no tenen els papers en regla: «Un problema que passa un any darrere de l’altre». «Ara un agricultor, que treballa amb preus mínims, no es juga la viabilitat de la campanya per donar faena a eixos treballadors sense papers» explica Esteve.

 

D’altra banda, Luís Planas, ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, ha demanat a l’administració que es faciliten vivendes dignes als treballadors. De fet, fa només uns dies, la Comissió Europea va demanar a tots els països de la Unió Europea que es prengueren les mesures necessàries per a proporcionar unes condicions i un estil de vida digne per als temporers.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.