Utilitzes esmalts permanents a les ungles dels peus?: Molta Cura!

Ejemplo de shortcode con estilo
Amb l’arribada del bon temps, és molt habitual l’ús d’esmalts d’ungles per a embellir els peus. No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’ha advertit que l’abús d’esmalts permanents pot ser causa de l’aparició d’infeccions fúngiques en les ungles dels peus. “Les laques unguials i gels cada dia […]

Amb l’arribada del bon temps, és molt habitual l’ús d’esmalts d’ungles per a embellir els peus. No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’ha advertit que l’abús d’esmalts permanents pot ser causa de l’aparició d’infeccions fúngiques en les ungles dels peus.

“Les laques unguials i gels cada dia són més duradors i per tant més durs. Quan els apliquem, creem una capa tancada sobre l’ungla sense deixar el curs natural del seu creixement”, ha explicat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

“Amb la calor i la humitat es crea una capa humida entre laca i ungla que provoca l’aparició de fongs. A més, estos productes són químics que s’usen amb adhesius per a prolongar la seua duració i no són adequats per a ungles alterades”, ha continuat Maite García.

Des de l’ICOPCV s’ha explicat que, si bé s’entén la importància de l’estètica com a factor social, és rellevant tindre en compte algunes precaucions per a evitar l’aparició de patologies als peus.

En primer lloc, si es detecta a patir problemes en les ungles, no han d’utilitzar-se les laques més potents (com els esmalts permanents) i canviar-les cada 15 dies com a màxim.

“Amb les ungles de porcellana o derivats estem allargant les nostres ungles de forma no real i estem posant més pes a la nostra làmina ungueal. Evidentment, això no és natural i el seu ús prolongat pot quarterar l’ungla i, fins i tot, estressar la matriu”, ha afirmat la vicepresidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, des del Col·legi de Podòlegs s’ha ressaltat que un altre dels problemes més comuns en realitzar una pedicura és eliminar les cutícules. Una de les principals causes de paroníquies és eliminar en excés les cutícules de les ungles dels peus. Es tracta d’una infecció de les parts blanes dels dits que requerisquen del seu tractament amb antibiòtic i, en alguns casos, l’extracció de la mateixa ungla.

A més, des de l’ICOPCV s’ha alertat que pacients amb malalties cròniques com a diabetis, mala circulació, psoriasis, no haurien de realitzar mai este tipus de pràctiques perquè podrien provocar alteracions greus en els seus membres inferiors.

“Altres problemes que ens trobem els podòlegs en consulta són pacients que venen amb patologies per un abús de llimat en talons clivellats, quan estos haurien d’haver sigut intervinguts per un tractament específic indicat pel seu podòleg, o un altre tipus d’alternacions de la pell que han de ser tractades per un professional de la salut dels peus”, ha conclòs Maite García.

Últimes notícies

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.