Utilitzes esmalts permanents a les ungles dels peus?: Molta Cura!

Amb l’arribada del bon temps, és molt habitual l’ús d’esmalts d’ungles per a embellir els peus. No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’ha advertit que l’abús d’esmalts permanents pot ser causa de l’aparició d’infeccions fúngiques en les ungles dels peus.

“Les laques unguials i gels cada dia són més duradors i per tant més durs. Quan els apliquem, creem una capa tancada sobre l’ungla sense deixar el curs natural del seu creixement”, ha explicat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

“Amb la calor i la humitat es crea una capa humida entre laca i ungla que provoca l’aparició de fongs. A més, estos productes són químics que s’usen amb adhesius per a prolongar la seua duració i no són adequats per a ungles alterades”, ha continuat Maite García.

Des de l’ICOPCV s’ha explicat que, si bé s’entén la importància de l’estètica com a factor social, és rellevant tindre en compte algunes precaucions per a evitar l’aparició de patologies als peus.

En primer lloc, si es detecta a patir problemes en les ungles, no han d’utilitzar-se les laques més potents (com els esmalts permanents) i canviar-les cada 15 dies com a màxim.

“Amb les ungles de porcellana o derivats estem allargant les nostres ungles de forma no real i estem posant més pes a la nostra làmina ungueal. Evidentment, això no és natural i el seu ús prolongat pot quarterar l’ungla i, fins i tot, estressar la matriu”, ha afirmat la vicepresidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, des del Col·legi de Podòlegs s’ha ressaltat que un altre dels problemes més comuns en realitzar una pedicura és eliminar les cutícules. Una de les principals causes de paroníquies és eliminar en excés les cutícules de les ungles dels peus. Es tracta d’una infecció de les parts blanes dels dits que requerisquen del seu tractament amb antibiòtic i, en alguns casos, l’extracció de la mateixa ungla.

A més, des de l’ICOPCV s’ha alertat que pacients amb malalties cròniques com a diabetis, mala circulació, psoriasis, no haurien de realitzar mai este tipus de pràctiques perquè podrien provocar alteracions greus en els seus membres inferiors.

“Altres problemes que ens trobem els podòlegs en consulta són pacients que venen amb patologies per un abús de llimat en talons clivellats, quan estos haurien d’haver sigut intervinguts per un tractament específic indicat pel seu podòleg, o un altre tipus d’alternacions de la pell que han de ser tractades per un professional de la salut dels peus”, ha conclòs Maite García.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.