17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Utilitzes esmalts permanents a les ungles dels peus?: Molta Cura!

Amb l’arribada del bon temps, és molt habitual l’ús d’esmalts d’ungles per a embellir els peus. No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’ha advertit que l’abús d’esmalts permanents pot ser causa de l’aparició d’infeccions fúngiques en les ungles dels peus.

“Les laques unguials i gels cada dia són més duradors i per tant més durs. Quan els apliquem, creem una capa tancada sobre l’ungla sense deixar el curs natural del seu creixement”, ha explicat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

“Amb la calor i la humitat es crea una capa humida entre laca i ungla que provoca l’aparició de fongs. A més, estos productes són químics que s’usen amb adhesius per a prolongar la seua duració i no són adequats per a ungles alterades”, ha continuat Maite García.

Des de l’ICOPCV s’ha explicat que, si bé s’entén la importància de l’estètica com a factor social, és rellevant tindre en compte algunes precaucions per a evitar l’aparició de patologies als peus.

En primer lloc, si es detecta a patir problemes en les ungles, no han d’utilitzar-se les laques més potents (com els esmalts permanents) i canviar-les cada 15 dies com a màxim.

“Amb les ungles de porcellana o derivats estem allargant les nostres ungles de forma no real i estem posant més pes a la nostra làmina ungueal. Evidentment, això no és natural i el seu ús prolongat pot quarterar l’ungla i, fins i tot, estressar la matriu”, ha afirmat la vicepresidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, des del Col·legi de Podòlegs s’ha ressaltat que un altre dels problemes més comuns en realitzar una pedicura és eliminar les cutícules. Una de les principals causes de paroníquies és eliminar en excés les cutícules de les ungles dels peus. Es tracta d’una infecció de les parts blanes dels dits que requerisquen del seu tractament amb antibiòtic i, en alguns casos, l’extracció de la mateixa ungla.

A més, des de l’ICOPCV s’ha alertat que pacients amb malalties cròniques com a diabetis, mala circulació, psoriasis, no haurien de realitzar mai este tipus de pràctiques perquè podrien provocar alteracions greus en els seus membres inferiors.

“Altres problemes que ens trobem els podòlegs en consulta són pacients que venen amb patologies per un abús de llimat en talons clivellats, quan estos haurien d’haver sigut intervinguts per un tractament específic indicat pel seu podòleg, o un altre tipus d’alternacions de la pell que han de ser tractades per un professional de la salut dels peus”, ha conclòs Maite García.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.