Utilitzes esmalts permanents a les ungles dels peus?: Molta Cura!

Amb l’arribada del bon temps, és molt habitual l’ús d’esmalts d’ungles per a embellir els peus. No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’ha advertit que l’abús d’esmalts permanents pot ser causa de l’aparició d’infeccions fúngiques en les ungles dels peus.

“Les laques unguials i gels cada dia són més duradors i per tant més durs. Quan els apliquem, creem una capa tancada sobre l’ungla sense deixar el curs natural del seu creixement”, ha explicat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

“Amb la calor i la humitat es crea una capa humida entre laca i ungla que provoca l’aparició de fongs. A més, estos productes són químics que s’usen amb adhesius per a prolongar la seua duració i no són adequats per a ungles alterades”, ha continuat Maite García.

Des de l’ICOPCV s’ha explicat que, si bé s’entén la importància de l’estètica com a factor social, és rellevant tindre en compte algunes precaucions per a evitar l’aparició de patologies als peus.

En primer lloc, si es detecta a patir problemes en les ungles, no han d’utilitzar-se les laques més potents (com els esmalts permanents) i canviar-les cada 15 dies com a màxim.

“Amb les ungles de porcellana o derivats estem allargant les nostres ungles de forma no real i estem posant més pes a la nostra làmina ungueal. Evidentment, això no és natural i el seu ús prolongat pot quarterar l’ungla i, fins i tot, estressar la matriu”, ha afirmat la vicepresidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, des del Col·legi de Podòlegs s’ha ressaltat que un altre dels problemes més comuns en realitzar una pedicura és eliminar les cutícules. Una de les principals causes de paroníquies és eliminar en excés les cutícules de les ungles dels peus. Es tracta d’una infecció de les parts blanes dels dits que requerisquen del seu tractament amb antibiòtic i, en alguns casos, l’extracció de la mateixa ungla.

A més, des de l’ICOPCV s’ha alertat que pacients amb malalties cròniques com a diabetis, mala circulació, psoriasis, no haurien de realitzar mai este tipus de pràctiques perquè podrien provocar alteracions greus en els seus membres inferiors.

“Altres problemes que ens trobem els podòlegs en consulta són pacients que venen amb patologies per un abús de llimat en talons clivellats, quan estos haurien d’haver sigut intervinguts per un tractament específic indicat pel seu podòleg, o un altre tipus d’alternacions de la pell que han de ser tractades per un professional de la salut dels peus”, ha conclòs Maite García.

Últimes notícies

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.