Utilitzes esmalts permanents a les ungles dels peus?: Molta Cura!

Amb l’arribada del bon temps, és molt habitual l’ús d’esmalts d’ungles per a embellir els peus. No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’ha advertit que l’abús d’esmalts permanents pot ser causa de l’aparició d’infeccions fúngiques en les ungles dels peus.

“Les laques unguials i gels cada dia són més duradors i per tant més durs. Quan els apliquem, creem una capa tancada sobre l’ungla sense deixar el curs natural del seu creixement”, ha explicat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

“Amb la calor i la humitat es crea una capa humida entre laca i ungla que provoca l’aparició de fongs. A més, estos productes són químics que s’usen amb adhesius per a prolongar la seua duració i no són adequats per a ungles alterades”, ha continuat Maite García.

Des de l’ICOPCV s’ha explicat que, si bé s’entén la importància de l’estètica com a factor social, és rellevant tindre en compte algunes precaucions per a evitar l’aparició de patologies als peus.

En primer lloc, si es detecta a patir problemes en les ungles, no han d’utilitzar-se les laques més potents (com els esmalts permanents) i canviar-les cada 15 dies com a màxim.

“Amb les ungles de porcellana o derivats estem allargant les nostres ungles de forma no real i estem posant més pes a la nostra làmina ungueal. Evidentment, això no és natural i el seu ús prolongat pot quarterar l’ungla i, fins i tot, estressar la matriu”, ha afirmat la vicepresidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, des del Col·legi de Podòlegs s’ha ressaltat que un altre dels problemes més comuns en realitzar una pedicura és eliminar les cutícules. Una de les principals causes de paroníquies és eliminar en excés les cutícules de les ungles dels peus. Es tracta d’una infecció de les parts blanes dels dits que requerisquen del seu tractament amb antibiòtic i, en alguns casos, l’extracció de la mateixa ungla.

A més, des de l’ICOPCV s’ha alertat que pacients amb malalties cròniques com a diabetis, mala circulació, psoriasis, no haurien de realitzar mai este tipus de pràctiques perquè podrien provocar alteracions greus en els seus membres inferiors.

“Altres problemes que ens trobem els podòlegs en consulta són pacients que venen amb patologies per un abús de llimat en talons clivellats, quan estos haurien d’haver sigut intervinguts per un tractament específic indicat pel seu podòleg, o un altre tipus d’alternacions de la pell que han de ser tractades per un professional de la salut dels peus”, ha conclòs Maite García.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.