Espanya registra 8.788 nous positius de coronavirus i 126 defuncions més

Ejemplo de shortcode con estilo
Espanya ha registrat 8.788 nous positius de covid-19 des de dimarts, fet que deixa la xifra global en 3.326.736 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 126, i ara la xifra total és de 76.037. Madrid encapçala els contagis en els últims 7 dies amb […]

Espanya ha registrat 8.788 nous positius de covid-19 des de dimarts, fet que deixa la xifra global en 3.326.736 des de l’inici de la pandèmia.

Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 126, i ara la xifra total és de 76.037. Madrid encapçala els contagis en els últims 7 dies amb 9.849 casos, seguida d’Andalusia amb 6.328. Per darrere, Catalunya amb 5.550 i el País Basc amb 3.141.

Des de l’inici de la pandèmia, Madrid és on més contagis s’han acumulat, amb 635.461 casos. Just després se situa Catalunya amb 543.680. Els segueix Andalusia amb 513.619. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 2.393. A Catalunya n’hi ha hagut 185.

Pel que fa a les defuncions, Sanitat xifra en 76.037 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 126 més que dimarts. Segons l’informe del Ministeri, 240 s’han produït en els darrers 7 dies. D’estes, a Madrid n’hi ha hagut 58, a Andalusia 38 i a Castella i Lleó 23. A Catalunya n’hi ha hagut 8.

 

Xifres d’hospitalitzacions

Des de l’inici de la pandèmia 334.291 persones d’Espanya han hagut de ser hospitalitzades per covid-19, de les quals 30.270 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies hi ha hagut 2.089 hospitalitzats, 224 dels quals a Unitats de Cures Intensives.

La xifra més alta d’hospitalitzacions des de l’inici de l’episodi la té Madrid amb 92.678 i 6.825 a l’UCI. L’última setmana han ingressat a Madrid 488 persones, 59 a l’UCI. Catalunya comptabilitza des de l’inici de la pandèmia 38.850 hospitalitzats. Del total, 3.196 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies han ingressat 152 persones, 9 a l’UCI.

 

Pel que fa a la situació de la capacitat assistencial i l’activitat de la covid-19 als hospitals, en estos moments hi ha 9.412 pacients hospitalitzats per covid-19 que ocupen el 7,52% del total de llits hospitalaris d’Espanya. 

També hi ha 2.009 persones ingressades en UCI a Espanya, el 20,09% del total de llits per a crítics. A Catalunya n’hi ha 544, un 37,86% de la capacitat total. Això vol dir que prop de 4 de cada 10 llits d’UCI que hi ha al Principat estan ocupats per malalts crítics de coronavirus.

 

En les ultimes 24 hores hi ha hagut 1.184 persones hospitalitzades a Espanya per la infecció i 1.132 han estat donades d’alta. D’estes hospitalitzacions, a Madrid n’hi ha hagut 320 i a Catalunya 272. A Andalusia han estat 189.

Últimes notícies

Rescatades dos pateres amb 18 migrants en aigües d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat este cap de setmana 18 migrants d’origen algerià en dues pateres a Alacant, quatre d’ells presumptament menors, després d’una travessia de quinze dies.

La jueza de la DANA ordena destruir les mostres d’ADN dels cadàvers identificats

La jutgessa que investiga la DANA de 2024 a Catarroja ha ordenat destruir les mostres d’ADN usades per identificar les 233 víctimes de la província de València, una vegada confirmades totes les identitats.

Una dona de 33 anys queda hospitalitzada per una ganivetada a Benicarló

Una dona de 33 anys ha resultat ferida per arma blanca a Benicarló i està ingressada amb pronòstic reservat, mentres la policia busca el presumpte agressor.

Tres morts, 145 municipis confinats i desenes de rescats per les pluges torrencials

L’episodi de fortes pluges a la Comunitat Valenciana ha deixat tres víctimes mortals, ha obligat a confinar fins a 145 municipis i ha provocat nombrosos rescats i greus incidències, sobretot a la Safor i la Marina Alta.

L’alcaldessa de Catarroja critica que l’Es-Alert no va servir durant la dana de 2024

Lorena Silvent ha explicat davant la jutgessa que els avisos Es-Alert van arribar amb el municipi ja inundat i sense informació oficial prèvia, mentres els veïns improvisaven rescats.

Sanitat munta un dispositiu al pavelló d’Oliva per a la gent rescatada per la pluja

La Conselleria de Sanitat ha habilitat el pavelló polivalent d’Oliva com a punt d’atenció sanitària per a les persones rescatades per les fortes pluges a la Safor, amb personal mèdic i recursos d’emergències especialitzats.

El Suprem obliga Escal a tornar 209,7 milions pel magatzem Castor

El Tribunal Suprem ha confirmat que Escal Underground ha de reintegrar 209,7 milions d’euros vinculats al magatzem submarí de gas Castor, davant les costes de Castelló, després que el Constitucional anul·là el decret llei que reconeixia una inversió d’1.350,7 milions.

Mor d’un infart un home en un càmping d’Oliva després de les inundacions de la DANA Adam

Un home de 64 anys ha mort d’un infart en un càmping d’Oliva greument inundat per la DANA Adam, que ha deixat ja tres víctimes mortals a la província de València.