13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Espanya registra 8.788 nous positius de coronavirus i 126 defuncions més

Espanya ha registrat 8.788 nous positius de covid-19 des de dimarts, fet que deixa la xifra global en 3.326.736 des de l’inici de la pandèmia.

Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 126, i ara la xifra total és de 76.037. Madrid encapçala els contagis en els últims 7 dies amb 9.849 casos, seguida d’Andalusia amb 6.328. Per darrere, Catalunya amb 5.550 i el País Basc amb 3.141.

Des de l’inici de la pandèmia, Madrid és on més contagis s’han acumulat, amb 635.461 casos. Just després se situa Catalunya amb 543.680. Els segueix Andalusia amb 513.619. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 2.393. A Catalunya n’hi ha hagut 185.

Pel que fa a les defuncions, Sanitat xifra en 76.037 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 126 més que dimarts. Segons l’informe del Ministeri, 240 s’han produït en els darrers 7 dies. D’estes, a Madrid n’hi ha hagut 58, a Andalusia 38 i a Castella i Lleó 23. A Catalunya n’hi ha hagut 8.

 

Xifres d’hospitalitzacions

Des de l’inici de la pandèmia 334.291 persones d’Espanya han hagut de ser hospitalitzades per covid-19, de les quals 30.270 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies hi ha hagut 2.089 hospitalitzats, 224 dels quals a Unitats de Cures Intensives.

La xifra més alta d’hospitalitzacions des de l’inici de l’episodi la té Madrid amb 92.678 i 6.825 a l’UCI. L’última setmana han ingressat a Madrid 488 persones, 59 a l’UCI. Catalunya comptabilitza des de l’inici de la pandèmia 38.850 hospitalitzats. Del total, 3.196 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies han ingressat 152 persones, 9 a l’UCI.

 

Pel que fa a la situació de la capacitat assistencial i l’activitat de la covid-19 als hospitals, en estos moments hi ha 9.412 pacients hospitalitzats per covid-19 que ocupen el 7,52% del total de llits hospitalaris d’Espanya. 

També hi ha 2.009 persones ingressades en UCI a Espanya, el 20,09% del total de llits per a crítics. A Catalunya n’hi ha 544, un 37,86% de la capacitat total. Això vol dir que prop de 4 de cada 10 llits d’UCI que hi ha al Principat estan ocupats per malalts crítics de coronavirus.

 

En les ultimes 24 hores hi ha hagut 1.184 persones hospitalitzades a Espanya per la infecció i 1.132 han estat donades d’alta. D’estes hospitalitzacions, a Madrid n’hi ha hagut 320 i a Catalunya 272. A Andalusia han estat 189.

Últimes notícies

Vivenda demana retirar de les plataformes 14.000 pisos turístics il·legals en la Comunitat Valenciana

Vivenda ha notificat a les plataformes 86.275 vivendes turístiques i de temporada il·legals i els ha demanat retirar els seus anuncis. En la Comunitat Valenciana són 14.387.

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.