Espanya registra 8.788 nous positius de coronavirus i 126 defuncions més

Espanya ha registrat 8.788 nous positius de covid-19 des de dimarts, fet que deixa la xifra global en 3.326.736 des de l’inici de la pandèmia.

Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 126, i ara la xifra total és de 76.037. Madrid encapçala els contagis en els últims 7 dies amb 9.849 casos, seguida d’Andalusia amb 6.328. Per darrere, Catalunya amb 5.550 i el País Basc amb 3.141.

Des de l’inici de la pandèmia, Madrid és on més contagis s’han acumulat, amb 635.461 casos. Just després se situa Catalunya amb 543.680. Els segueix Andalusia amb 513.619. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 2.393. A Catalunya n’hi ha hagut 185.

Pel que fa a les defuncions, Sanitat xifra en 76.037 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 126 més que dimarts. Segons l’informe del Ministeri, 240 s’han produït en els darrers 7 dies. D’estes, a Madrid n’hi ha hagut 58, a Andalusia 38 i a Castella i Lleó 23. A Catalunya n’hi ha hagut 8.

 

Xifres d’hospitalitzacions

Des de l’inici de la pandèmia 334.291 persones d’Espanya han hagut de ser hospitalitzades per covid-19, de les quals 30.270 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies hi ha hagut 2.089 hospitalitzats, 224 dels quals a Unitats de Cures Intensives.

La xifra més alta d’hospitalitzacions des de l’inici de l’episodi la té Madrid amb 92.678 i 6.825 a l’UCI. L’última setmana han ingressat a Madrid 488 persones, 59 a l’UCI. Catalunya comptabilitza des de l’inici de la pandèmia 38.850 hospitalitzats. Del total, 3.196 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies han ingressat 152 persones, 9 a l’UCI.

 

Pel que fa a la situació de la capacitat assistencial i l’activitat de la covid-19 als hospitals, en estos moments hi ha 9.412 pacients hospitalitzats per covid-19 que ocupen el 7,52% del total de llits hospitalaris d’Espanya. 

També hi ha 2.009 persones ingressades en UCI a Espanya, el 20,09% del total de llits per a crítics. A Catalunya n’hi ha 544, un 37,86% de la capacitat total. Això vol dir que prop de 4 de cada 10 llits d’UCI que hi ha al Principat estan ocupats per malalts crítics de coronavirus.

 

En les ultimes 24 hores hi ha hagut 1.184 persones hospitalitzades a Espanya per la infecció i 1.132 han estat donades d’alta. D’estes hospitalitzacions, a Madrid n’hi ha hagut 320 i a Catalunya 272. A Andalusia han estat 189.

Últimes notícies

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.

La Policia investiga la mort d’un home en l’estany del parc Ribalta de Castelló

La Policia Nacional investiga la mort d’un home trobat este diumenge al matí en l’estany del parc Ribalta de Castelló, després de procedir al llançament del cadàver a les 9 hores. La UDEV porta el cas i encara es desconeixen les causes del decés.

L’incendi de Tírig es conté amb 21 mitjans aeris i 810 hectàrees cremades

L'incendi forestal de Tírig ha calcinat 810 hectàrees però evoluciona de forma favorable, amb el perímetre sense flames i 21 mitjans aeris treballant. El foc manté dos flancs actius i ha obligat a desallotjar Catí, amb 47 persones encara allotjades en un alberg.

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.