Espanya registra 8.788 nous positius de coronavirus i 126 defuncions més

Espanya ha registrat 8.788 nous positius de covid-19 des de dimarts, fet que deixa la xifra global en 3.326.736 des de l’inici de la pandèmia.

Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 126, i ara la xifra total és de 76.037. Madrid encapçala els contagis en els últims 7 dies amb 9.849 casos, seguida d’Andalusia amb 6.328. Per darrere, Catalunya amb 5.550 i el País Basc amb 3.141.

Des de l’inici de la pandèmia, Madrid és on més contagis s’han acumulat, amb 635.461 casos. Just després se situa Catalunya amb 543.680. Els segueix Andalusia amb 513.619. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 2.393. A Catalunya n’hi ha hagut 185.

Pel que fa a les defuncions, Sanitat xifra en 76.037 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 126 més que dimarts. Segons l’informe del Ministeri, 240 s’han produït en els darrers 7 dies. D’estes, a Madrid n’hi ha hagut 58, a Andalusia 38 i a Castella i Lleó 23. A Catalunya n’hi ha hagut 8.

 

Xifres d’hospitalitzacions

Des de l’inici de la pandèmia 334.291 persones d’Espanya han hagut de ser hospitalitzades per covid-19, de les quals 30.270 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies hi ha hagut 2.089 hospitalitzats, 224 dels quals a Unitats de Cures Intensives.

La xifra més alta d’hospitalitzacions des de l’inici de l’episodi la té Madrid amb 92.678 i 6.825 a l’UCI. L’última setmana han ingressat a Madrid 488 persones, 59 a l’UCI. Catalunya comptabilitza des de l’inici de la pandèmia 38.850 hospitalitzats. Del total, 3.196 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies han ingressat 152 persones, 9 a l’UCI.

 

Pel que fa a la situació de la capacitat assistencial i l’activitat de la covid-19 als hospitals, en estos moments hi ha 9.412 pacients hospitalitzats per covid-19 que ocupen el 7,52% del total de llits hospitalaris d’Espanya. 

També hi ha 2.009 persones ingressades en UCI a Espanya, el 20,09% del total de llits per a crítics. A Catalunya n’hi ha 544, un 37,86% de la capacitat total. Això vol dir que prop de 4 de cada 10 llits d’UCI que hi ha al Principat estan ocupats per malalts crítics de coronavirus.

 

En les ultimes 24 hores hi ha hagut 1.184 persones hospitalitzades a Espanya per la infecció i 1.132 han estat donades d’alta. D’estes hospitalitzacions, a Madrid n’hi ha hagut 320 i a Catalunya 272. A Andalusia han estat 189.

Últimes notícies

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.

Un nou hidrogel intel·ligent promet acurtar la recuperació de les fractures òssies

Investigadors desenrotllen un hidrogel intel·ligent injectable per a tractar fractures òssies vertebrals i alveolars, que busca accelerar la regeneració de l'os i reduir complicacions.

Domingo estable en la Comunitat Valenciana amb cel buidat i una mica de boira en el litoral

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge estable, amb cels buidats, boires matinals en el litoral, temperatures sense canvis i vent fluix de component este en les hores centrals.