7.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Espanya registra 8.788 nous positius de coronavirus i 126 defuncions més

Espanya ha registrat 8.788 nous positius de covid-19 des de dimarts, fet que deixa la xifra global en 3.326.736 des de l’inici de la pandèmia.

Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 126, i ara la xifra total és de 76.037. Madrid encapçala els contagis en els últims 7 dies amb 9.849 casos, seguida d’Andalusia amb 6.328. Per darrere, Catalunya amb 5.550 i el País Basc amb 3.141.

Des de l’inici de la pandèmia, Madrid és on més contagis s’han acumulat, amb 635.461 casos. Just després se situa Catalunya amb 543.680. Els segueix Andalusia amb 513.619. La comunitat autònoma amb més diagnosticats el dia previ és Madrid amb 2.393. A Catalunya n’hi ha hagut 185.

Pel que fa a les defuncions, Sanitat xifra en 76.037 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 126 més que dimarts. Segons l’informe del Ministeri, 240 s’han produït en els darrers 7 dies. D’estes, a Madrid n’hi ha hagut 58, a Andalusia 38 i a Castella i Lleó 23. A Catalunya n’hi ha hagut 8.

 

Xifres d’hospitalitzacions

Des de l’inici de la pandèmia 334.291 persones d’Espanya han hagut de ser hospitalitzades per covid-19, de les quals 30.270 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies hi ha hagut 2.089 hospitalitzats, 224 dels quals a Unitats de Cures Intensives.

La xifra més alta d’hospitalitzacions des de l’inici de l’episodi la té Madrid amb 92.678 i 6.825 a l’UCI. L’última setmana han ingressat a Madrid 488 persones, 59 a l’UCI. Catalunya comptabilitza des de l’inici de la pandèmia 38.850 hospitalitzats. Del total, 3.196 han anat a l’UCI. Els últims 7 dies han ingressat 152 persones, 9 a l’UCI.

 

Pel que fa a la situació de la capacitat assistencial i l’activitat de la covid-19 als hospitals, en estos moments hi ha 9.412 pacients hospitalitzats per covid-19 que ocupen el 7,52% del total de llits hospitalaris d’Espanya. 

També hi ha 2.009 persones ingressades en UCI a Espanya, el 20,09% del total de llits per a crítics. A Catalunya n’hi ha 544, un 37,86% de la capacitat total. Això vol dir que prop de 4 de cada 10 llits d’UCI que hi ha al Principat estan ocupats per malalts crítics de coronavirus.

 

En les ultimes 24 hores hi ha hagut 1.184 persones hospitalitzades a Espanya per la infecció i 1.132 han estat donades d’alta. D’estes hospitalitzacions, a Madrid n’hi ha hagut 320 i a Catalunya 272. A Andalusia han estat 189.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.