Espanya donarà papers als dos senegalesos que van ajudar Samuel

 

L’agressió que va posar fi a la vida de Samuel Luiz continua tenint conseqüències més d’una setmana després. La primera reacció va ser l’ona de repulsa i de concentracions en contra de la violència homòfoba.

Poc després, la notícia va traspassar fronteres i mitjans de tot el món es van fer ressò d’ella.
Fa uns dies van començar les primeres detencions dels agressors i s’han anat coneixent detalls d’algun d’ells.

Per exemple, s’ha sabut que una xica que respon a la inicial K. va ser la instigadora de l’agressió.
I que el seu nóvio D. va ser el que li va pegar la primera punyada. Precisament després d’eixe primer colp és quan van actuar dos homes que van parar, temporalment, la pallissa.

Això no els va impedir parar els colps i permetre que Samuel s’alçara del sòl. El jove havia quedat noquejat i atordit després del primer colp, però vivia i estava conscient.

Van ser dos homes de nacionalitat senegalesa i que estan en situació irregular a Espanya.  Un d’ells es va interposar en els colps i l’altre va auxiliar als seus amics. El Govern té la possibilitat legal de regularitzar de manera discrecional a persones que estan en situació irregular al nostre país, com és el cas d’eixos dos joves, i per la seua acció ciutadana solidària ha decidit autoritzar el permís de residència i treball per a tots dos, tal com van sol·licitar els amics de Samuel.

Lamentablement, l’acció d’estos dos homes no va ser suficient i ja tots coneixem com va acabar la nit. Quan l’amiga de Samuel, que estava amb ell durant l’altercat, es va anar a buscar el seu mòbil, una torba li va perseguir pel carrer.

-Eren els dos agressors del principi i diversos coneguts seus que anaven per ell. Samuel va intentar fugir, va avançar uns 200 metres, però estant encara atordit va ser incapaç de deixar-los arrere. Quan li van aconseguir, el grup d’entre 10 i 12 persones li va pegar una pallissa que va posar fi a la seua vida.

Actualment, els investigadors han detingut ja a sis persones que van participar en l’agressió. Tots ells són de nacionalitat espanyola i menors de 25 anys. Dos dels detinguts, a més, són menors d’edat.
Cap dels acusats coneixia personalment a Samuel, però sí que es coneixien entre ells.

En les últimes hores han eixit a la llum nombroses informacions, la majoria desmentides o qüestionades.
La veritat és que el cas està baix secret de sumari i que, de moment, no es coneixen moltes dades.

Els senegalesos seran legalitzats

 

Els amics de Samuel van demanar a les autoritats que s’ajudara als dos homes que van donar la cara per ell. Després de conéixer que estaven a Espanya en situació irregular, van demanar que se’ls legalitzara.

Ara, el periodista Nicolás Castellano ha assegurat en la Cadena SER que això succeirà. La Secretaria d’Estat de Migracions ha confirmat que els atorgarà la residència al nostre país.

El Govern d’Espanya té la possibilitat legal de regularitzar la situació de ciutadans estrangers. En este cas, el farà per «la seua acció ciutadana i solidària«. Així, l’Estat atorgarà permís de residència i de treball als dos homes en els pròxims dies.

«Iniciarem el procés de documentació«, ha avançat Jesús Perea, secretari d’Estat de Migracions. «La intenció del Govern és escometre’l en un termini molt breu», ha confirmat.

Segons Perea «en situacions d’este tipus, en les quals es produeixen comportaments d’humanitat i compromís cívic, posant en risc la pròpia vida, l’Estat té l’obligació de reconéixer moralment aqueixos valors».
Així i tot, l’Administració encara no s’ha posat en contacte amb ells. «Van intentar evitar una tragèdia i estem disposats a iniciar el procés», assegura Perea.

«Són casos extraordinaris, puntuals i taxats, per la qual cosa, fins i tot sent circumstàncies excepcionals, hem de documentar-les amb el màxim nombre d’eines per seguretat jurídica», ha afegit.
 

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.