15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Espanya donarà papers als dos senegalesos que van ajudar Samuel

 

L’agressió que va posar fi a la vida de Samuel Luiz continua tenint conseqüències més d’una setmana després. La primera reacció va ser l’ona de repulsa i de concentracions en contra de la violència homòfoba.

Poc després, la notícia va traspassar fronteres i mitjans de tot el món es van fer ressò d’ella.
Fa uns dies van començar les primeres detencions dels agressors i s’han anat coneixent detalls d’algun d’ells.

Per exemple, s’ha sabut que una xica que respon a la inicial K. va ser la instigadora de l’agressió.
I que el seu nóvio D. va ser el que li va pegar la primera punyada. Precisament després d’eixe primer colp és quan van actuar dos homes que van parar, temporalment, la pallissa.

Això no els va impedir parar els colps i permetre que Samuel s’alçara del sòl. El jove havia quedat noquejat i atordit després del primer colp, però vivia i estava conscient.

Van ser dos homes de nacionalitat senegalesa i que estan en situació irregular a Espanya.  Un d’ells es va interposar en els colps i l’altre va auxiliar als seus amics. El Govern té la possibilitat legal de regularitzar de manera discrecional a persones que estan en situació irregular al nostre país, com és el cas d’eixos dos joves, i per la seua acció ciutadana solidària ha decidit autoritzar el permís de residència i treball per a tots dos, tal com van sol·licitar els amics de Samuel.

Lamentablement, l’acció d’estos dos homes no va ser suficient i ja tots coneixem com va acabar la nit. Quan l’amiga de Samuel, que estava amb ell durant l’altercat, es va anar a buscar el seu mòbil, una torba li va perseguir pel carrer.

-Eren els dos agressors del principi i diversos coneguts seus que anaven per ell. Samuel va intentar fugir, va avançar uns 200 metres, però estant encara atordit va ser incapaç de deixar-los arrere. Quan li van aconseguir, el grup d’entre 10 i 12 persones li va pegar una pallissa que va posar fi a la seua vida.

Actualment, els investigadors han detingut ja a sis persones que van participar en l’agressió. Tots ells són de nacionalitat espanyola i menors de 25 anys. Dos dels detinguts, a més, són menors d’edat.
Cap dels acusats coneixia personalment a Samuel, però sí que es coneixien entre ells.

En les últimes hores han eixit a la llum nombroses informacions, la majoria desmentides o qüestionades.
La veritat és que el cas està baix secret de sumari i que, de moment, no es coneixen moltes dades.

Els senegalesos seran legalitzats

 

Els amics de Samuel van demanar a les autoritats que s’ajudara als dos homes que van donar la cara per ell. Després de conéixer que estaven a Espanya en situació irregular, van demanar que se’ls legalitzara.

Ara, el periodista Nicolás Castellano ha assegurat en la Cadena SER que això succeirà. La Secretaria d’Estat de Migracions ha confirmat que els atorgarà la residència al nostre país.

El Govern d’Espanya té la possibilitat legal de regularitzar la situació de ciutadans estrangers. En este cas, el farà per “la seua acció ciutadana i solidària“. Així, l’Estat atorgarà permís de residència i de treball als dos homes en els pròxims dies.

“Iniciarem el procés de documentació“, ha avançat Jesús Perea, secretari d’Estat de Migracions. “La intenció del Govern és escometre’l en un termini molt breu”, ha confirmat.

Segons Perea “en situacions d’este tipus, en les quals es produeixen comportaments d’humanitat i compromís cívic, posant en risc la pròpia vida, l’Estat té l’obligació de reconéixer moralment aqueixos valors”.
Així i tot, l’Administració encara no s’ha posat en contacte amb ells. “Van intentar evitar una tragèdia i estem disposats a iniciar el procés”, assegura Perea.

“Són casos extraordinaris, puntuals i taxats, per la qual cosa, fins i tot sent circumstàncies excepcionals, hem de documentar-les amb el màxim nombre d’eines per seguretat jurídica”, ha afegit.
 

Últimes notícies

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018, amb 8.381 milions licitats i més de 6.600 adjudicats. Més de 800 km estan en obres i 2026 fixa fites a Barcelona com La Llagosta i el tram Martorell-Castellbisbal

Corberán destaca el bon joc del Cèltic i reivindica arguments del València per a guanyar en Balaídos

El tècnic del València va subratllar el nivell del Cèltic i va defendre que el seu equip té pla, mentalitat i recursos per a competir i buscar la victòria en Balaídos. Després de l'aturada, va valorar el compromís del grup i el treball individual per a començar l'any millorant els resultats.

L’Executiva del PSPV es reunix el 8 de gener a Paiporta per a fer costat als municipis de la DANA

L'Executiva del PSPV celebrarà el 8 de gener la seua reunió a Paiporta, zona zero de la DANA, per a recolzar als municipis afectats. El partit reivindica les ajudes estatals i critica la inacció de la Generalitat.

Compromís denuncia una pujada encoberta d’impostos a València en arrancar 2026

Compromís ha denunciat que l'arrancada de 2026 arriba amb una pujada encoberta d'impostos a València. Assenyala l'impacte conjunt de Tamer, la nova taxa d'escombraries i la tarifa d'inversions de Emivasa.

L’Elx protegix la seua fortalesa en el Martínez Valero davant un Vila-real necessitat de reacció

L'Elx, invicte a casa, rep a un Vila-real que encadena tres derrotes i busca redreçar el rumb. Els dos arriben amb baixes i dubtes rellevants.

L’Elx prioritza fitxar al gener un relleu per a Héctor Fort després de la seua lesió

L'Elx buscarà en el mercat d'hivern un lateral dret per a cobrir la baixa d'Héctor Fort, operat del muscle i amb una convalescència de dos a tres mesos. Eder Sarabia demana calma malgrat la urgència i confia en el compromís del grup.