Espanya donarà papers als dos senegalesos que van ajudar Samuel

 

L’agressió que va posar fi a la vida de Samuel Luiz continua tenint conseqüències més d’una setmana després. La primera reacció va ser l’ona de repulsa i de concentracions en contra de la violència homòfoba.

Poc després, la notícia va traspassar fronteres i mitjans de tot el món es van fer ressò d’ella.
Fa uns dies van començar les primeres detencions dels agressors i s’han anat coneixent detalls d’algun d’ells.

Per exemple, s’ha sabut que una xica que respon a la inicial K. va ser la instigadora de l’agressió.
I que el seu nóvio D. va ser el que li va pegar la primera punyada. Precisament després d’eixe primer colp és quan van actuar dos homes que van parar, temporalment, la pallissa.

Això no els va impedir parar els colps i permetre que Samuel s’alçara del sòl. El jove havia quedat noquejat i atordit després del primer colp, però vivia i estava conscient.

Van ser dos homes de nacionalitat senegalesa i que estan en situació irregular a Espanya.  Un d’ells es va interposar en els colps i l’altre va auxiliar als seus amics. El Govern té la possibilitat legal de regularitzar de manera discrecional a persones que estan en situació irregular al nostre país, com és el cas d’eixos dos joves, i per la seua acció ciutadana solidària ha decidit autoritzar el permís de residència i treball per a tots dos, tal com van sol·licitar els amics de Samuel.

Lamentablement, l’acció d’estos dos homes no va ser suficient i ja tots coneixem com va acabar la nit. Quan l’amiga de Samuel, que estava amb ell durant l’altercat, es va anar a buscar el seu mòbil, una torba li va perseguir pel carrer.

-Eren els dos agressors del principi i diversos coneguts seus que anaven per ell. Samuel va intentar fugir, va avançar uns 200 metres, però estant encara atordit va ser incapaç de deixar-los arrere. Quan li van aconseguir, el grup d’entre 10 i 12 persones li va pegar una pallissa que va posar fi a la seua vida.

Actualment, els investigadors han detingut ja a sis persones que van participar en l’agressió. Tots ells són de nacionalitat espanyola i menors de 25 anys. Dos dels detinguts, a més, són menors d’edat.
Cap dels acusats coneixia personalment a Samuel, però sí que es coneixien entre ells.

En les últimes hores han eixit a la llum nombroses informacions, la majoria desmentides o qüestionades.
La veritat és que el cas està baix secret de sumari i que, de moment, no es coneixen moltes dades.

Els senegalesos seran legalitzats

 

Els amics de Samuel van demanar a les autoritats que s’ajudara als dos homes que van donar la cara per ell. Després de conéixer que estaven a Espanya en situació irregular, van demanar que se’ls legalitzara.

Ara, el periodista Nicolás Castellano ha assegurat en la Cadena SER que això succeirà. La Secretaria d’Estat de Migracions ha confirmat que els atorgarà la residència al nostre país.

El Govern d’Espanya té la possibilitat legal de regularitzar la situació de ciutadans estrangers. En este cas, el farà per «la seua acció ciutadana i solidària«. Així, l’Estat atorgarà permís de residència i de treball als dos homes en els pròxims dies.

«Iniciarem el procés de documentació«, ha avançat Jesús Perea, secretari d’Estat de Migracions. «La intenció del Govern és escometre’l en un termini molt breu», ha confirmat.

Segons Perea «en situacions d’este tipus, en les quals es produeixen comportaments d’humanitat i compromís cívic, posant en risc la pròpia vida, l’Estat té l’obligació de reconéixer moralment aqueixos valors».
Així i tot, l’Administració encara no s’ha posat en contacte amb ells. «Van intentar evitar una tragèdia i estem disposats a iniciar el procés», assegura Perea.

«Són casos extraordinaris, puntuals i taxats, per la qual cosa, fins i tot sent circumstàncies excepcionals, hem de documentar-les amb el màxim nombre d’eines per seguretat jurídica», ha afegit.
 

Últimes notícies

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.

L’Elx manté els entrenaments tot i l’alerta roja per calor extrema a Alacant

El primer equip de l’Elx ha continuat entrenant-se amb normalitat malgrat l’alerta roja per temperatures extremes a la província d’Alacant, encara que el club estudia retocar horaris, sobretot en el futbol base.

El Nou Mestalla prepara l’alçament mil·limètric de la coberta amb 100 gats hidràulics

Les obres del Nou Mestalla afrontaran en agost l’alçament de la coberta, de 4.800 tones, amb 100 gats hidràulics sincronitzats sobre 50 pilars.

RunCáncer València supera els 3,5 milions recaptats per a la investigació contra el càncer

El circuit RunCáncer València ha superat els 3,5 milions d’euros recaptats en onze anys, amb més de 770.000 participants i 49 projectes d’investigació finançats.

Sánchez visitarà Ford Almussafes en plena preparació del nou Bronco i amb l’acord amb Geely a punt

Pedro Sánchez visitarà dijous la planta de Ford a Almussafes, que acaba enguany el Mecanisme Red, es prepara per al nou Bronco de 2028 i ultima un acord amb Geely.