Espanya donarà papers als dos senegalesos que van ajudar Samuel

 

L’agressió que va posar fi a la vida de Samuel Luiz continua tenint conseqüències més d’una setmana després. La primera reacció va ser l’ona de repulsa i de concentracions en contra de la violència homòfoba.

Poc després, la notícia va traspassar fronteres i mitjans de tot el món es van fer ressò d’ella.
Fa uns dies van començar les primeres detencions dels agressors i s’han anat coneixent detalls d’algun d’ells.

Per exemple, s’ha sabut que una xica que respon a la inicial K. va ser la instigadora de l’agressió.
I que el seu nóvio D. va ser el que li va pegar la primera punyada. Precisament després d’eixe primer colp és quan van actuar dos homes que van parar, temporalment, la pallissa.

Això no els va impedir parar els colps i permetre que Samuel s’alçara del sòl. El jove havia quedat noquejat i atordit després del primer colp, però vivia i estava conscient.

Van ser dos homes de nacionalitat senegalesa i que estan en situació irregular a Espanya.  Un d’ells es va interposar en els colps i l’altre va auxiliar als seus amics. El Govern té la possibilitat legal de regularitzar de manera discrecional a persones que estan en situació irregular al nostre país, com és el cas d’eixos dos joves, i per la seua acció ciutadana solidària ha decidit autoritzar el permís de residència i treball per a tots dos, tal com van sol·licitar els amics de Samuel.

Lamentablement, l’acció d’estos dos homes no va ser suficient i ja tots coneixem com va acabar la nit. Quan l’amiga de Samuel, que estava amb ell durant l’altercat, es va anar a buscar el seu mòbil, una torba li va perseguir pel carrer.

-Eren els dos agressors del principi i diversos coneguts seus que anaven per ell. Samuel va intentar fugir, va avançar uns 200 metres, però estant encara atordit va ser incapaç de deixar-los arrere. Quan li van aconseguir, el grup d’entre 10 i 12 persones li va pegar una pallissa que va posar fi a la seua vida.

Actualment, els investigadors han detingut ja a sis persones que van participar en l’agressió. Tots ells són de nacionalitat espanyola i menors de 25 anys. Dos dels detinguts, a més, són menors d’edat.
Cap dels acusats coneixia personalment a Samuel, però sí que es coneixien entre ells.

En les últimes hores han eixit a la llum nombroses informacions, la majoria desmentides o qüestionades.
La veritat és que el cas està baix secret de sumari i que, de moment, no es coneixen moltes dades.

Els senegalesos seran legalitzats

 

Els amics de Samuel van demanar a les autoritats que s’ajudara als dos homes que van donar la cara per ell. Després de conéixer que estaven a Espanya en situació irregular, van demanar que se’ls legalitzara.

Ara, el periodista Nicolás Castellano ha assegurat en la Cadena SER que això succeirà. La Secretaria d’Estat de Migracions ha confirmat que els atorgarà la residència al nostre país.

El Govern d’Espanya té la possibilitat legal de regularitzar la situació de ciutadans estrangers. En este cas, el farà per «la seua acció ciutadana i solidària«. Així, l’Estat atorgarà permís de residència i de treball als dos homes en els pròxims dies.

«Iniciarem el procés de documentació«, ha avançat Jesús Perea, secretari d’Estat de Migracions. «La intenció del Govern és escometre’l en un termini molt breu», ha confirmat.

Segons Perea «en situacions d’este tipus, en les quals es produeixen comportaments d’humanitat i compromís cívic, posant en risc la pròpia vida, l’Estat té l’obligació de reconéixer moralment aqueixos valors».
Així i tot, l’Administració encara no s’ha posat en contacte amb ells. «Van intentar evitar una tragèdia i estem disposats a iniciar el procés», assegura Perea.

«Són casos extraordinaris, puntuals i taxats, per la qual cosa, fins i tot sent circumstàncies excepcionals, hem de documentar-les amb el màxim nombre d’eines per seguretat jurídica», ha afegit.
 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.

El grup VI de Tercera Federació alça el teló amb quatre grans aspirants a l’ascens

La lliga en el grup VI de Tercera Federació arranca este cap de setmana amb Torrent, Villarreal C, Atlético Levante i Atlético Saguntino com a grans favorits a l’ascens, en una competició amb 18 equips i 34 jornades fins al maig.

Roy Revivo, nou lateral de l’Elx: ‘És un somni jugar la Lliga’

El lateral israelià Roy Revivo s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx, on assegura que complix un somni i vol superar la trajectòria del seu pare a la Lliga espanyola.

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.