Espanya donarà papers als dos senegalesos que van ajudar Samuel

 

L’agressió que va posar fi a la vida de Samuel Luiz continua tenint conseqüències més d’una setmana després. La primera reacció va ser l’ona de repulsa i de concentracions en contra de la violència homòfoba.

Poc després, la notícia va traspassar fronteres i mitjans de tot el món es van fer ressò d’ella.
Fa uns dies van començar les primeres detencions dels agressors i s’han anat coneixent detalls d’algun d’ells.

Per exemple, s’ha sabut que una xica que respon a la inicial K. va ser la instigadora de l’agressió.
I que el seu nóvio D. va ser el que li va pegar la primera punyada. Precisament després d’eixe primer colp és quan van actuar dos homes que van parar, temporalment, la pallissa.

Això no els va impedir parar els colps i permetre que Samuel s’alçara del sòl. El jove havia quedat noquejat i atordit després del primer colp, però vivia i estava conscient.

Van ser dos homes de nacionalitat senegalesa i que estan en situació irregular a Espanya.  Un d’ells es va interposar en els colps i l’altre va auxiliar als seus amics. El Govern té la possibilitat legal de regularitzar de manera discrecional a persones que estan en situació irregular al nostre país, com és el cas d’eixos dos joves, i per la seua acció ciutadana solidària ha decidit autoritzar el permís de residència i treball per a tots dos, tal com van sol·licitar els amics de Samuel.

Lamentablement, l’acció d’estos dos homes no va ser suficient i ja tots coneixem com va acabar la nit. Quan l’amiga de Samuel, que estava amb ell durant l’altercat, es va anar a buscar el seu mòbil, una torba li va perseguir pel carrer.

-Eren els dos agressors del principi i diversos coneguts seus que anaven per ell. Samuel va intentar fugir, va avançar uns 200 metres, però estant encara atordit va ser incapaç de deixar-los arrere. Quan li van aconseguir, el grup d’entre 10 i 12 persones li va pegar una pallissa que va posar fi a la seua vida.

Actualment, els investigadors han detingut ja a sis persones que van participar en l’agressió. Tots ells són de nacionalitat espanyola i menors de 25 anys. Dos dels detinguts, a més, són menors d’edat.
Cap dels acusats coneixia personalment a Samuel, però sí que es coneixien entre ells.

En les últimes hores han eixit a la llum nombroses informacions, la majoria desmentides o qüestionades.
La veritat és que el cas està baix secret de sumari i que, de moment, no es coneixen moltes dades.

Els senegalesos seran legalitzats

 

Els amics de Samuel van demanar a les autoritats que s’ajudara als dos homes que van donar la cara per ell. Després de conéixer que estaven a Espanya en situació irregular, van demanar que se’ls legalitzara.

Ara, el periodista Nicolás Castellano ha assegurat en la Cadena SER que això succeirà. La Secretaria d’Estat de Migracions ha confirmat que els atorgarà la residència al nostre país.

El Govern d’Espanya té la possibilitat legal de regularitzar la situació de ciutadans estrangers. En este cas, el farà per «la seua acció ciutadana i solidària«. Així, l’Estat atorgarà permís de residència i de treball als dos homes en els pròxims dies.

«Iniciarem el procés de documentació«, ha avançat Jesús Perea, secretari d’Estat de Migracions. «La intenció del Govern és escometre’l en un termini molt breu», ha confirmat.

Segons Perea «en situacions d’este tipus, en les quals es produeixen comportaments d’humanitat i compromís cívic, posant en risc la pròpia vida, l’Estat té l’obligació de reconéixer moralment aqueixos valors».
Així i tot, l’Administració encara no s’ha posat en contacte amb ells. «Van intentar evitar una tragèdia i estem disposats a iniciar el procés», assegura Perea.

«Són casos extraordinaris, puntuals i taxats, per la qual cosa, fins i tot sent circumstàncies excepcionals, hem de documentar-les amb el màxim nombre d’eines per seguretat jurídica», ha afegit.
 

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.