Espanya descarta la vacunació massiva contra la pigota del mico

Els casos de pigota del mico augmenten a tot el món, amb Espanya al capdavant. Ja són 51 els confirmats, encara que també continua elevant-se el nombre de casos en els quals els resultats han sigut negatius. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha assegurat que cada vegada afloren més diagnòstics negatius que positius i que aquests cursen amb símptomes lleus. Sanitat descarta una vacunació massiva.

Les comunitats autònomes revisaran aquest dimecres, al costat de Sanitat, l’informe de situació. El Govern, ara com ara, descarta una vacunació massiva als menors de 40 anys i continua apostant per la detecció precoç, l’aïllament total des dels primers símptomes i les quarantenes per als infectats, a més de l’ús de les màscares. Així mateix, als contactes estrets se’ls recomana que minimitzen les interaccions socials.

No hi haurà vacunació massiva a Espanya per a fer front a la crisi sanitària de la pigota del mico. Semblava evident per l’abast més que limitat que està tenint la malaltia i pel que indiquen els principals experts, però aquest dimarts el va confirmar la ministra portaveu del Govern, Isabel Rodríguez.

En aquests moments no estem en aqueixa fase. La ministra de Sanitat ha anat donant compte de quin és la situació i amb absoluta celeritat s’han activat els mecanismes d’alerta. “L’Institut de Salut Carles III ha estat treballant en els diferents casos sospitosos i donant comptes d’aquests”, va assegurar Rodríguez en ser preguntada sobre si el Govern es plantejava administrar vacunes contra la pigota —contra la humana, perquè per a l’animal no n’hi ha específica— als nascuts a partir de finals dels setanta, que va ser quan es va deixar d’immunitzar contra aquesta malaltia en aconseguir erradicar-la.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) hi ha confirmats 131 casos fora dels països on la pigota del mico és endèmica. D’ells, 40 a Espanya, 37 a Portugal i 20 al Regne Unit, a més de 106 sospitosos, dels quals 51 estan a Espanya, 17 al Canadà i 15 a Itàlia. No obstant això, la gestió de les dades, com ja va ocórrer amb el covid, deixa bastant que desitjar, com ha posat sobre la taula el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

Res més eixir, les xifres de l’OMS ja estaven obsoletes perquè als 17 països ressenyats es van sumar almenys Emirats Àrabs, Eslovènia i la República Txeca. Però, a més, les xifres d’Espanya tampoc encaixen exactament i no està per a res clar que en la resta de països s’estiga seguint aquesta crisi amb el mateix zel i, sobretot, els mateixos terminis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s'ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de Facpyme dins de la investigació sobre els bons consum de 2022 i 2023. El president de la patronal, Carlos Baño, ha sigut detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.

Creu Roja atén quasi 50 lipotímies en la mascletà d’este divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà d'este divendres a València, amb 47 lipotímies, 12 crisi d'ansietat i 11 ferides. Tres persones han sigut evacuades.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per suposada corrupció en els bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en una investigació sobre un presumpte frau en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023. La UDEF registra entitats vinculades i Anticorrupció coordina les diligències.

Reobri la CV-395 entre Chera i Sot de Chera després de la DANA

La Diputació de València obri este divendres la CV-395 entre Chera i Sot de Chera després de la seua destrucció per la DANA de 2024, amb una obra integral. La via recupera la connexió amb Utiel-Requena i l'A-3 i reforça drenatges i talussos per a resistir futures pluges intenses

Comencen a funcionar les llançadores d’Albal cap a Torrent Avinguda i La Torre

Les llançadores entre Albal i els nodes de Torrent Avinguda i La Torre han començat amb normalitat per a cobrir el tram que Rodalia no presta durant les mascletaes. L'operatiu seguirà actiu mentres dure la retallada temporal de les línies C1 i C2.

El Real Oviedo encara una altra final per la permanència davant un València renascut

El cuer necessita retallar els huit punts que li separen de la salvació i rep a un València en ratxa. Almada acumula baixes, Corberán manté l'impuls.