13.6 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Espanya descarta la vacunació massiva contra la pigota del mico

Els casos de pigota del mico augmenten a tot el món, amb Espanya al capdavant. Ja són 51 els confirmats, encara que també continua elevant-se el nombre de casos en els quals els resultats han sigut negatius. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha assegurat que cada vegada afloren més diagnòstics negatius que positius i que aquests cursen amb símptomes lleus. Sanitat descarta una vacunació massiva.

Les comunitats autònomes revisaran aquest dimecres, al costat de Sanitat, l’informe de situació. El Govern, ara com ara, descarta una vacunació massiva als menors de 40 anys i continua apostant per la detecció precoç, l’aïllament total des dels primers símptomes i les quarantenes per als infectats, a més de l’ús de les màscares. Així mateix, als contactes estrets se’ls recomana que minimitzen les interaccions socials.

No hi haurà vacunació massiva a Espanya per a fer front a la crisi sanitària de la pigota del mico. Semblava evident per l’abast més que limitat que està tenint la malaltia i pel que indiquen els principals experts, però aquest dimarts el va confirmar la ministra portaveu del Govern, Isabel Rodríguez.

En aquests moments no estem en aqueixa fase. La ministra de Sanitat ha anat donant compte de quin és la situació i amb absoluta celeritat s’han activat els mecanismes d’alerta. “L’Institut de Salut Carles III ha estat treballant en els diferents casos sospitosos i donant comptes d’aquests”, va assegurar Rodríguez en ser preguntada sobre si el Govern es plantejava administrar vacunes contra la pigota —contra la humana, perquè per a l’animal no n’hi ha específica— als nascuts a partir de finals dels setanta, que va ser quan es va deixar d’immunitzar contra aquesta malaltia en aconseguir erradicar-la.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) hi ha confirmats 131 casos fora dels països on la pigota del mico és endèmica. D’ells, 40 a Espanya, 37 a Portugal i 20 al Regne Unit, a més de 106 sospitosos, dels quals 51 estan a Espanya, 17 al Canadà i 15 a Itàlia. No obstant això, la gestió de les dades, com ja va ocórrer amb el covid, deixa bastant que desitjar, com ha posat sobre la taula el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

Res més eixir, les xifres de l’OMS ja estaven obsoletes perquè als 17 països ressenyats es van sumar almenys Emirats Àrabs, Eslovènia i la República Txeca. Però, a més, les xifres d’Espanya tampoc encaixen exactament i no està per a res clar que en la resta de països s’estiga seguint aquesta crisi amb el mateix zel i, sobretot, els mateixos terminis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat este diumenge MVP de la Copa del Rei després de liderar el triomf del Baskonia davant el Reial Madrid per 89-100. Va firmar 22 punts, 11 rebots i un 38 de valoració, el més alt de la final.

89-100: Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest coronen al Baskonia davant el Reial Madrid

El Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 89-100 al Reial Madrid. El trident Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest va sumar 73 punts i Howard va resoldre al final.

El Baskonia conquista la seua sèptima Copa del Rei 17 anys després en superar al Reial Madrid (89-100)

El Kosner Baskonia es va imposar 89-100 al Reial Madrid en una final igualada disputada en el Roig Arena. Va aconseguir la seua sèptima Copa del Rei i va frenar l'intent blanc de conquistar la trentena.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure la millor festa del món

Carmen Prades i Marta Mercader han obert la Crida des de les Torres de Serrans i conviden al món a sumar-se a les Falles de 2026. L'alcaldessa ha entregat simbòlicament les claus en el desé aniversari com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat

El Roig Arena tanca la Copa amb 15.314 espectadors i frega el rècord històric

La final de la Copa del Rei a València va reunir 15.314 aficionats, el millor registre de 2026 i a només 152 del rècord absolut del torneig. Quatre partits van superar els 15.000 assistents.

El Roig Arena vibra en la seua primera final de Copa del Rei i ja mira a 2027

Amb més de quinze mil espectadors, el Roig Arena va vibrar amb la final entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. El recinte va tancar la seua primera Copa i el torneig tornarà en 2027.