10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Espanya descarta la vacunació massiva contra la pigota del mico

Els casos de pigota del mico augmenten a tot el món, amb Espanya al capdavant. Ja són 51 els confirmats, encara que també continua elevant-se el nombre de casos en els quals els resultats han sigut negatius. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha assegurat que cada vegada afloren més diagnòstics negatius que positius i que aquests cursen amb símptomes lleus. Sanitat descarta una vacunació massiva.

Les comunitats autònomes revisaran aquest dimecres, al costat de Sanitat, l’informe de situació. El Govern, ara com ara, descarta una vacunació massiva als menors de 40 anys i continua apostant per la detecció precoç, l’aïllament total des dels primers símptomes i les quarantenes per als infectats, a més de l’ús de les màscares. Així mateix, als contactes estrets se’ls recomana que minimitzen les interaccions socials.

No hi haurà vacunació massiva a Espanya per a fer front a la crisi sanitària de la pigota del mico. Semblava evident per l’abast més que limitat que està tenint la malaltia i pel que indiquen els principals experts, però aquest dimarts el va confirmar la ministra portaveu del Govern, Isabel Rodríguez.

En aquests moments no estem en aqueixa fase. La ministra de Sanitat ha anat donant compte de quin és la situació i amb absoluta celeritat s’han activat els mecanismes d’alerta. “L’Institut de Salut Carles III ha estat treballant en els diferents casos sospitosos i donant comptes d’aquests”, va assegurar Rodríguez en ser preguntada sobre si el Govern es plantejava administrar vacunes contra la pigota —contra la humana, perquè per a l’animal no n’hi ha específica— als nascuts a partir de finals dels setanta, que va ser quan es va deixar d’immunitzar contra aquesta malaltia en aconseguir erradicar-la.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) hi ha confirmats 131 casos fora dels països on la pigota del mico és endèmica. D’ells, 40 a Espanya, 37 a Portugal i 20 al Regne Unit, a més de 106 sospitosos, dels quals 51 estan a Espanya, 17 al Canadà i 15 a Itàlia. No obstant això, la gestió de les dades, com ja va ocórrer amb el covid, deixa bastant que desitjar, com ha posat sobre la taula el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

Res més eixir, les xifres de l’OMS ja estaven obsoletes perquè als 17 països ressenyats es van sumar almenys Emirats Àrabs, Eslovènia i la República Txeca. Però, a més, les xifres d’Espanya tampoc encaixen exactament i no està per a res clar que en la resta de països s’estiga seguint aquesta crisi amb el mateix zel i, sobretot, els mateixos terminis.

Últimes notícies

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.

Marc Pubill torna al Ciutat amb l’Atlètic després de deixar 8,4 milions en el Llevant

Marc Pubill torna este dissabte al Ciutat amb la samarreta de l'Atlètic per a mesurar-se al Llevant. La seua eixida a l'Almeria i la plusvàlua de 2025 van reportar 8,4 milions al club valencià.

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.

Ingressa a la presó per tres robatoris en comerços de Torrent cinc dies després d’eixir de la presó

La Policia Nacional va detindre a un home de 42 anys per tres robatoris amb força en dos dies en locals d'hostaleria de Torrent. El jutge va ordenar el seu ingrés a la presó en confirmar-se el patró repetit i la seua recent excarceració.

València demana al Consell intensificar el control de senglars en l’Albufera

L'Ajuntament ha sol·licitat a la Generalitat intensificar el control del senglar en l'Albufera, amb gàbies parany homologades, per a reduir riscos i millorar la seguretat.