Espanya descarta la vacunació massiva contra la pigota del mico

Els casos de pigota del mico augmenten a tot el món, amb Espanya al capdavant. Ja són 51 els confirmats, encara que també continua elevant-se el nombre de casos en els quals els resultats han sigut negatius. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha assegurat que cada vegada afloren més diagnòstics negatius que positius i que aquests cursen amb símptomes lleus. Sanitat descarta una vacunació massiva.

Les comunitats autònomes revisaran aquest dimecres, al costat de Sanitat, l’informe de situació. El Govern, ara com ara, descarta una vacunació massiva als menors de 40 anys i continua apostant per la detecció precoç, l’aïllament total des dels primers símptomes i les quarantenes per als infectats, a més de l’ús de les màscares. Així mateix, als contactes estrets se’ls recomana que minimitzen les interaccions socials.

No hi haurà vacunació massiva a Espanya per a fer front a la crisi sanitària de la pigota del mico. Semblava evident per l’abast més que limitat que està tenint la malaltia i pel que indiquen els principals experts, però aquest dimarts el va confirmar la ministra portaveu del Govern, Isabel Rodríguez.

En aquests moments no estem en aqueixa fase. La ministra de Sanitat ha anat donant compte de quin és la situació i amb absoluta celeritat s’han activat els mecanismes d’alerta. “L’Institut de Salut Carles III ha estat treballant en els diferents casos sospitosos i donant comptes d’aquests”, va assegurar Rodríguez en ser preguntada sobre si el Govern es plantejava administrar vacunes contra la pigota —contra la humana, perquè per a l’animal no n’hi ha específica— als nascuts a partir de finals dels setanta, que va ser quan es va deixar d’immunitzar contra aquesta malaltia en aconseguir erradicar-la.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) hi ha confirmats 131 casos fora dels països on la pigota del mico és endèmica. D’ells, 40 a Espanya, 37 a Portugal i 20 al Regne Unit, a més de 106 sospitosos, dels quals 51 estan a Espanya, 17 al Canadà i 15 a Itàlia. No obstant això, la gestió de les dades, com ja va ocórrer amb el covid, deixa bastant que desitjar, com ha posat sobre la taula el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

Res més eixir, les xifres de l’OMS ja estaven obsoletes perquè als 17 països ressenyats es van sumar almenys Emirats Àrabs, Eslovènia i la República Txeca. Però, a més, les xifres d’Espanya tampoc encaixen exactament i no està per a res clar que en la resta de països s’estiga seguint aquesta crisi amb el mateix zel i, sobretot, els mateixos terminis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.