6.9 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Espanya descarta la vacunació massiva contra la pigota del mico

Els casos de pigota del mico augmenten a tot el món, amb Espanya al capdavant. Ja són 51 els confirmats, encara que també continua elevant-se el nombre de casos en els quals els resultats han sigut negatius. La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha assegurat que cada vegada afloren més diagnòstics negatius que positius i que aquests cursen amb símptomes lleus. Sanitat descarta una vacunació massiva.

Les comunitats autònomes revisaran aquest dimecres, al costat de Sanitat, l’informe de situació. El Govern, ara com ara, descarta una vacunació massiva als menors de 40 anys i continua apostant per la detecció precoç, l’aïllament total des dels primers símptomes i les quarantenes per als infectats, a més de l’ús de les màscares. Així mateix, als contactes estrets se’ls recomana que minimitzen les interaccions socials.

No hi haurà vacunació massiva a Espanya per a fer front a la crisi sanitària de la pigota del mico. Semblava evident per l’abast més que limitat que està tenint la malaltia i pel que indiquen els principals experts, però aquest dimarts el va confirmar la ministra portaveu del Govern, Isabel Rodríguez.

En aquests moments no estem en aqueixa fase. La ministra de Sanitat ha anat donant compte de quin és la situació i amb absoluta celeritat s’han activat els mecanismes d’alerta. “L’Institut de Salut Carles III ha estat treballant en els diferents casos sospitosos i donant comptes d’aquests”, va assegurar Rodríguez en ser preguntada sobre si el Govern es plantejava administrar vacunes contra la pigota —contra la humana, perquè per a l’animal no n’hi ha específica— als nascuts a partir de finals dels setanta, que va ser quan es va deixar d’immunitzar contra aquesta malaltia en aconseguir erradicar-la.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) hi ha confirmats 131 casos fora dels països on la pigota del mico és endèmica. D’ells, 40 a Espanya, 37 a Portugal i 20 al Regne Unit, a més de 106 sospitosos, dels quals 51 estan a Espanya, 17 al Canadà i 15 a Itàlia. No obstant això, la gestió de les dades, com ja va ocórrer amb el covid, deixa bastant que desitjar, com ha posat sobre la taula el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC).

Res més eixir, les xifres de l’OMS ja estaven obsoletes perquè als 17 països ressenyats es van sumar almenys Emirats Àrabs, Eslovènia i la República Txeca. Però, a més, les xifres d’Espanya tampoc encaixen exactament i no està per a res clar que en la resta de països s’estiga seguint aquesta crisi amb el mateix zel i, sobretot, els mateixos terminis.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.