Facebook amenaça de retirar-se de la UE si no li permeten transferir dades als EUA

L’empresa matriu de Facebook, Instagram i Whatsapp, Meta, ha arribat a insinuar que podria donar de baixa els serveis de les seues xarxes socials en els països de la UE si no li consenten el tràfic de dades dels usuaris europeus als seus servidors dels EUA.

En una carta enviada a la Comissió de Borsa i Valors dels EUA, la companyia que dirigeix Mark Zuckerberg ha donat a entendre que podria deixar de funcionar en territori europeu en cas que els tribunals l’obliguen a adoptar la normativa de la unió.

La polèmica entre Meta i la UE radica en dues sentències del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE), en les quals es prohibeix l’emissió de dades dels usuaris europeus cap als servidors de l’empresa en els EUA, motivada pel lliure accés que tenen les agències d’intel·ligència nord-americanes a les mateixes.

La corporació argumenta que sense la transferència d’aquestes dades entre països i regions «podria afectar a la capacitat de prestar els seus serveis o orientar els anuncis, cosa que afectaria negativament als seus resultats financers».

De fet, aquesta amenaça d’abandonar la UE tampoc ha agradat els accionistes que en la jornada de hui ha perdut un 4,3 % del seu valor en l’obertura de Wall Street.

Últimes notícies

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.

Detingut en El Altet per intentar vendre una rèplica d’un Ferrari 360 Spider en internet

La Policia Nacional ha detingut en la pedania il·licitana del Altet a un home acusat d'un delicte contra la propietat industrial per intentar vendre en internet una rèplica d'un Ferrari 360 Spider construïda sobre el xassís d'un altre vehicle.

Camarero defén que l’arrelament serà un criteri clau per a accedir a una vivenda pública

La vicepresidenta Susana Camarero assegura que tres de cada quatre euros del seu pressupost per a 2026 es destinen a vivenda i ocupació i que l'arrelament s'incorporarà com a criteri per a accedir a vivenda pública, enmig del xoc polític amb Vox i l'oposició.

Cauen 20 membres d’un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet

La Guàrdia Civil desarticula a Carlet un clan familiar dedicat al cultiu i venda de drogues, amb 20 detinguts, importants confiscacions i cinc ingressos a la presó provisional.

Detingut a Villena per buidar quasi per complet el compte del seu oncle ingressat en una residència

Un home de 52 anys és detingut a Villena acusat de buidar el compte del seu oncle major ingressat en una residència i de vendre els seus immobles en el seu propi benefici.

Els primers aturs de juny en FGV es desenrotllen sense incidències i amb servicis mínims del 80%

Els primers aturs parcials de juny en FGV en Metrovalencia i TRAM dAlacant s'han desenrotllat sense incidències i complint els servicis mínims del 80% fixats per l'empresa per als dies de la PAU.

Els exàmens de selectivitat arranquen en catorze comunitats i es prolonguen fins al dijous

Més de 300.000 estudiants afronten des de hui la prova d'accés a la universitat en catorze comunitats, amb un model d'exàmens més pràctic i noves mesures per a evitar les còpies.

Una pastera amb més de vint migrants arriba a una platja de Calp en plena demà

Una pastera amb més de vint migrants, tots hòmens i en aparent bon estat de salut, va arribar a primera hora del matí a la platja de la Fossa, a Calp. La Guàrdia Civil es va fer càrrec del grup i el seu trasllat al port d'Alacant va quedar previst per a rebre assistència sociosanitària.