Facebook amenaça de retirar-se de la UE si no li permeten transferir dades als EUA

L’empresa matriu de Facebook, Instagram i Whatsapp, Meta, ha arribat a insinuar que podria donar de baixa els serveis de les seues xarxes socials en els països de la UE si no li consenten el tràfic de dades dels usuaris europeus als seus servidors dels EUA.

En una carta enviada a la Comissió de Borsa i Valors dels EUA, la companyia que dirigeix Mark Zuckerberg ha donat a entendre que podria deixar de funcionar en territori europeu en cas que els tribunals l’obliguen a adoptar la normativa de la unió.

La polèmica entre Meta i la UE radica en dues sentències del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE), en les quals es prohibeix l’emissió de dades dels usuaris europeus cap als servidors de l’empresa en els EUA, motivada pel lliure accés que tenen les agències d’intel·ligència nord-americanes a les mateixes.

La corporació argumenta que sense la transferència d’aquestes dades entre països i regions “podria afectar a la capacitat de prestar els seus serveis o orientar els anuncis, cosa que afectaria negativament als seus resultats financers”.

De fet, aquesta amenaça d’abandonar la UE tampoc ha agradat els accionistes que en la jornada de hui ha perdut un 4,3 % del seu valor en l’obertura de Wall Street.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.