Facebook amenaça de retirar-se de la UE si no li permeten transferir dades als EUA

L’empresa matriu de Facebook, Instagram i Whatsapp, Meta, ha arribat a insinuar que podria donar de baixa els serveis de les seues xarxes socials en els països de la UE si no li consenten el tràfic de dades dels usuaris europeus als seus servidors dels EUA.

En una carta enviada a la Comissió de Borsa i Valors dels EUA, la companyia que dirigeix Mark Zuckerberg ha donat a entendre que podria deixar de funcionar en territori europeu en cas que els tribunals l’obliguen a adoptar la normativa de la unió.

La polèmica entre Meta i la UE radica en dues sentències del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE), en les quals es prohibeix l’emissió de dades dels usuaris europeus cap als servidors de l’empresa en els EUA, motivada pel lliure accés que tenen les agències d’intel·ligència nord-americanes a les mateixes.

La corporació argumenta que sense la transferència d’aquestes dades entre països i regions «podria afectar a la capacitat de prestar els seus serveis o orientar els anuncis, cosa que afectaria negativament als seus resultats financers».

De fet, aquesta amenaça d’abandonar la UE tampoc ha agradat els accionistes que en la jornada de hui ha perdut un 4,3 % del seu valor en l’obertura de Wall Street.

Últimes notícies

Nou Hospital General de Castelló: més llits, més quiròfans i més de 500 milions d’inversió

El nou Hospital General Universitari de Castelló avança amb un pressupost base de 474 milions i una inversió global que superarà els 500 milions, 765 llits i 31 quiròfans, amb l’objectiu de cobrir les necessitats sanitàries de la província per a les pròximes dècades.

Els locals d’oci de València preveuen un descens del 13,1 % de la facturació respecte a 2025

Els locals d’oci de València calculen una caiguda del 13,1 % en la seua facturació respecte a 2025 i reclamen a l’Ajuntament i a la Generalitat una regulació més flexible per a garantir la viabilitat del sector i la convivència veïnal.

Bernabé reclama al PP un gest de respecte cap a les víctimes de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, insta el PP a mostrar un gest clar de respecte cap a les víctimes de la DANA de 2024 i reclama la dimissió de Carlos Mazón com a diputat en Les Corts.

València activa la recollida de la palla d’arròs per a alleujar la faena dels llauradors

El Consell Agrari de València ha posat en marxa el servici de recollida i empacat de la palla d’arròs per a facilitar la campanya als agricultors del terme municipal.

Javier Aguirre agafa les regnes del València CF fins a final de temporada

El tècnic mexicà Javier Aguirre ha signat amb el València CF fins al final de la campanya 2026-27, amb opció d’un any més, i disposarà de tres setmanes per preparar el seu debut per l’aturada de seleccions.

El Benidorm Fest 2027 fixa dates i tornarà a gener sense Eurovisió

El Benidorm Fest 2027 se celebrarà del 23 al 30 de gener i tornarà al seu calendari habitual, però RTVE vol mantindre la suspensió de la participació d’Espanya en Eurovisió.

Els embassaments del Xúquer cauen un 1,7 % i els del Segura un 1,1 % en una setmana

La reserva hídrica a Espanya ha baixat un 1,2 % en l’última setmana. A la conca del Xúquer el descens ha sigut d’un 1,7 % i al Segura, d’un 1,1 %, tot i les pluges abundants a la Comunitat Valenciana i altres zones mediterrànies.

Confirmen a València una multa de 30.000 € per tres pisos turístics il·legals

Un jutjat ha ratificat la sanció de 30.000 euros imposada per l'Ajuntament de València a una empresa que gestionava tres vivendes turístiques sense llicència municipal. És la segona sentència que avala l'estratègia municipal contra les vivendes d'ús turístic il·legals.