Facebook amenaça de retirar-se de la UE si no li permeten transferir dades als EUA

Ejemplo de shortcode con estilo
L’empresa matriu de Facebook, Instagram i Whatsapp, Meta, ha arribat a insinuar que podria donar de baixa els serveis de les seues xarxes socials en els països de la UE si no li consenten el tràfic de dades dels usuaris europeus als seus servidors dels EUA. En una carta enviada a la Comissió de Borsa […]

L’empresa matriu de Facebook, Instagram i Whatsapp, Meta, ha arribat a insinuar que podria donar de baixa els serveis de les seues xarxes socials en els països de la UE si no li consenten el tràfic de dades dels usuaris europeus als seus servidors dels EUA.

En una carta enviada a la Comissió de Borsa i Valors dels EUA, la companyia que dirigeix Mark Zuckerberg ha donat a entendre que podria deixar de funcionar en territori europeu en cas que els tribunals l’obliguen a adoptar la normativa de la unió.

La polèmica entre Meta i la UE radica en dues sentències del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE), en les quals es prohibeix l’emissió de dades dels usuaris europeus cap als servidors de l’empresa en els EUA, motivada pel lliure accés que tenen les agències d’intel·ligència nord-americanes a les mateixes.

La corporació argumenta que sense la transferència d’aquestes dades entre països i regions «podria afectar a la capacitat de prestar els seus serveis o orientar els anuncis, cosa que afectaria negativament als seus resultats financers».

De fet, aquesta amenaça d’abandonar la UE tampoc ha agradat els accionistes que en la jornada de hui ha perdut un 4,3 % del seu valor en l’obertura de Wall Street.

Últimes notícies

La Copa del Rei guardarà un minut de silenci per les víctimes de l’accident d’Urda

Els 23 partits de la Copa del Rei d’este dijous començaran amb un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda. El sinistre ha deixat almenys 68 morts.

Toñi García reclama justícia per les víctimes de la dana de 2024

Toñi García, que va perdre el marit i la filla en la dana de 2024, manté la seua lluita per les víctimes i critica la gestió d’aquella emergència.

La vaga de maquinistes de Renfe reduïx els servicis d’este dijous amb mínims del 50 % al 75 % en Rodalia

L’aturada de 24 hores reclama millores de seguretat i acords pendents, mentre la companyia advertix de possibles alteracions inclús en trens inclosos en els mínims

Esqueixos de la figuera de Miguel Hernández perquè la seua poesia continue viva

La UMH ha distribuït esqueixos de la figuera centenària de Miguel Hernández, que ja creixen en institucions i cases particulars de diversos punts.

Detingut el menor creador del canal ‘Blocus Vlc’ que incitava a saquejar a València

El menor de 17 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de diversos delictes i creador dels canals Blocus Vlc, en els quals instigava a saquejar comerços de València el dissabte 31.

Oratge estable este dijous a la Comunitat, amb un ascens de les màximes a l’interior

Este dijous predominarà el cel poc ennuvolat, amb boirines i bancs de boira matinals a l’interior de Valencia i Alicante. Les màximes pujaran a l’interior de Valencia; divendres s’esperen pluges al litoral.

El centre de control no avisa cap dels dos trens que l’AVE avança cap a l’Iryo detingut

Les gravacions recullen l’ordre de continuar amb normalitat després de la fallada del sistema de seguretat i els avisos de la maquinista de l’Iryo, que continuava detinguda

La Conselleria de Justícia passa a denominar-se Conselleria de Serveis Socials i Justícia

La Conselleria de Justícia ha assumit Serveis Socials i passa a tindre quatre secretaries autonòmiques. El Consell queda amb deu conselleries.