Facebook amenaça de retirar-se de la UE si no li permeten transferir dades als EUA

L’empresa matriu de Facebook, Instagram i Whatsapp, Meta, ha arribat a insinuar que podria donar de baixa els serveis de les seues xarxes socials en els països de la UE si no li consenten el tràfic de dades dels usuaris europeus als seus servidors dels EUA.

En una carta enviada a la Comissió de Borsa i Valors dels EUA, la companyia que dirigeix Mark Zuckerberg ha donat a entendre que podria deixar de funcionar en territori europeu en cas que els tribunals l’obliguen a adoptar la normativa de la unió.

La polèmica entre Meta i la UE radica en dues sentències del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE), en les quals es prohibeix l’emissió de dades dels usuaris europeus cap als servidors de l’empresa en els EUA, motivada pel lliure accés que tenen les agències d’intel·ligència nord-americanes a les mateixes.

La corporació argumenta que sense la transferència d’aquestes dades entre països i regions “podria afectar a la capacitat de prestar els seus serveis o orientar els anuncis, cosa que afectaria negativament als seus resultats financers”.

De fet, aquesta amenaça d’abandonar la UE tampoc ha agradat els accionistes que en la jornada de hui ha perdut un 4,3 % del seu valor en l’obertura de Wall Street.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.