La falta de personal en atenció primària obliga a visitar a la vesprada al juliol i setembre

Els Punts d’Atenció Continuada (PAC) i els Punts d’Atenció Sanitària (PAS en les grans ciutats metropolitanes) atendran la demanda assistencial d’Atenció Primària en horari vespertí des de l’1 de juliol al 15 de setembre.

Segons la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, “com cada any, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu per a garantir la millor atenció a tota la ciutadania”.

Per a Barceló, “esta reorganització es duu a terme amb l’objectiu de poder conciliar l’atenció per l’increment de la demanda assistencial durant els mesos estivals en aquells municipis i zones on l’afluència turística és major, amb el dret del personal sanitari al gaudi de les seues merescudes vacances”.

Per a això, la Conselleria disposa dels programes de Reforços d’Estiu en Atenció Primària i de substitucions del personal sanitari per vacances. Per a estos dos plans s’han destinat este any més de 64 milions d’euros amb els quals es contractarà més de 6 mil professionals fins al mes de setembre.

En concret, el Programa de Reforços d’Estiu en Atenció Primària consisteix en la contractació de professionals per a reforçar els dispositius d’Atenció Primària ja existents i posar en funcionament de consultoris de desplaçats situats en municipis i zones turístiques amb major presència.

D’esta manera, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu segons la seua tipologia i ubicació geogràfica per a garantir la prestació assistencial.

Els centres d’Atenció Primària que disposen de PAC, tindran una atenció programada 8.00 a 15.00 hores i a partir de les 15.00 hores entrarà en funcionament el Punt d’Atenció Continuada.

En les grans ciutats metropolitanes, funcionaran amb el mateix horari que els anteriors en atenció programada, excepte els que siguen centres de referència o capçalera, l’horari de la qual serà de 8.00 hores a 17.30 hores.

Quant a l’atenció continuada, entrarà en funcionament en el Punt d’Atenció Sanitària a partir de les 15.00 hores.

Pel que respecta als centres d’Atenció Primària situats en la costa, el seu horari podrà estendre’s a l’horari vespertí i estarà adaptat a la demanda històrica assistencial ja coneguda de cada centre. I el PAC continuarà amb el seu horari habitual.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.