17.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La falta de personal en atenció primària obliga a visitar a la vesprada al juliol i setembre

Els Punts d’Atenció Continuada (PAC) i els Punts d’Atenció Sanitària (PAS en les grans ciutats metropolitanes) atendran la demanda assistencial d’Atenció Primària en horari vespertí des de l’1 de juliol al 15 de setembre.

Segons la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, “com cada any, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu per a garantir la millor atenció a tota la ciutadania”.

Per a Barceló, “esta reorganització es duu a terme amb l’objectiu de poder conciliar l’atenció per l’increment de la demanda assistencial durant els mesos estivals en aquells municipis i zones on l’afluència turística és major, amb el dret del personal sanitari al gaudi de les seues merescudes vacances”.

Per a això, la Conselleria disposa dels programes de Reforços d’Estiu en Atenció Primària i de substitucions del personal sanitari per vacances. Per a estos dos plans s’han destinat este any més de 64 milions d’euros amb els quals es contractarà més de 6 mil professionals fins al mes de setembre.

En concret, el Programa de Reforços d’Estiu en Atenció Primària consisteix en la contractació de professionals per a reforçar els dispositius d’Atenció Primària ja existents i posar en funcionament de consultoris de desplaçats situats en municipis i zones turístiques amb major presència.

D’esta manera, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu segons la seua tipologia i ubicació geogràfica per a garantir la prestació assistencial.

Els centres d’Atenció Primària que disposen de PAC, tindran una atenció programada 8.00 a 15.00 hores i a partir de les 15.00 hores entrarà en funcionament el Punt d’Atenció Continuada.

En les grans ciutats metropolitanes, funcionaran amb el mateix horari que els anteriors en atenció programada, excepte els que siguen centres de referència o capçalera, l’horari de la qual serà de 8.00 hores a 17.30 hores.

Quant a l’atenció continuada, entrarà en funcionament en el Punt d’Atenció Sanitària a partir de les 15.00 hores.

Pel que respecta als centres d’Atenció Primària situats en la costa, el seu horari podrà estendre’s a l’horari vespertí i estarà adaptat a la demanda històrica assistencial ja coneguda de cada centre. I el PAC continuarà amb el seu horari habitual.

Últimes notícies

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja de vent

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén l'activitat a l'aire lliure per l'alerta taronja de vent activada per Aemet. L'Ajuntament emet recomanacions de seguretat i demana seguir l'evolució per canals oficials.

El Vila-real recupera la inspiració i goleja a un Espanyol bloquejat (4-1)

El Vila-real va tallar la seua mala ratxa amb un 4-1 que va desarborar a un Espanyol bloquejat. Mikautadze, un autogol de Salinas i les urpades de Pépé i Moleiro van decidir.

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.