La falta de personal en atenció primària obliga a visitar a la vesprada al juliol i setembre

Els Punts d’Atenció Continuada (PAC) i els Punts d’Atenció Sanitària (PAS en les grans ciutats metropolitanes) atendran la demanda assistencial d’Atenció Primària en horari vespertí des de l’1 de juliol al 15 de setembre.

Segons la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, “com cada any, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu per a garantir la millor atenció a tota la ciutadania”.

Per a Barceló, “esta reorganització es duu a terme amb l’objectiu de poder conciliar l’atenció per l’increment de la demanda assistencial durant els mesos estivals en aquells municipis i zones on l’afluència turística és major, amb el dret del personal sanitari al gaudi de les seues merescudes vacances”.

Per a això, la Conselleria disposa dels programes de Reforços d’Estiu en Atenció Primària i de substitucions del personal sanitari per vacances. Per a estos dos plans s’han destinat este any més de 64 milions d’euros amb els quals es contractarà més de 6 mil professionals fins al mes de setembre.

En concret, el Programa de Reforços d’Estiu en Atenció Primària consisteix en la contractació de professionals per a reforçar els dispositius d’Atenció Primària ja existents i posar en funcionament de consultoris de desplaçats situats en municipis i zones turístiques amb major presència.

D’esta manera, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu segons la seua tipologia i ubicació geogràfica per a garantir la prestació assistencial.

Els centres d’Atenció Primària que disposen de PAC, tindran una atenció programada 8.00 a 15.00 hores i a partir de les 15.00 hores entrarà en funcionament el Punt d’Atenció Continuada.

En les grans ciutats metropolitanes, funcionaran amb el mateix horari que els anteriors en atenció programada, excepte els que siguen centres de referència o capçalera, l’horari de la qual serà de 8.00 hores a 17.30 hores.

Quant a l’atenció continuada, entrarà en funcionament en el Punt d’Atenció Sanitària a partir de les 15.00 hores.

Pel que respecta als centres d’Atenció Primària situats en la costa, el seu horari podrà estendre’s a l’horari vespertí i estarà adaptat a la demanda històrica assistencial ja coneguda de cada centre. I el PAC continuarà amb el seu horari habitual.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Skyline Benidorm Film Festival celebra la seua desena edició amb un homenatge a Fele Martínez

La desena edició del Skyline Benidorm Film Festival s'inaugura este dissabte amb una gala en el Centre Cultural en la qual Fele Martínez rebrà el Premi Skyliner i s'estrenarà el curtmetratge 'Cremar al pare'.

Sindicats denuncien la suspensió d’operacions en l’Arnau pel trasllat d’anestesistes a la Fe

CSIF i SIMAP alerten que el trasllat forçós d'anestesistes des de l'Arnau de Vilanova-Llíria a la Fe està provocant suspensions de quiròfans, retards en operacions i un augment de les llistes d'espera.

La Generalitat mostra el treball dels servicis d’emergències en una jornada de portes obertes

La XXII jornada de portes obertes del Centre de Coordinació d'Emergències 112 Comunitat Valenciana reunix a l'Eliana a onze organismes i més de cent professionals per a acostar la seua labor a la ciutadania i fomentar l'autoprotecció.

Nova protesta a València el 26 d’abril amb el lema ‘Mazón a presó’

Els moviments socials i les associacions de víctimes de la dana de 2024 convoquen una nova concentració el 26 d'abril a València amb el lema 'Mazón a presó', enfront del Palau de la Generalitat.

La Generalitat crearà una base de dades única de protocols per a totes les policies locals

La Conselleria d'Emergències i Interior impulsarà una base de dades centralitzada de protocols per a unificar criteris d'actuació de les policies locals i reforçar la seua formació i capacitat de resposta.

Guido Rodríguez confia en la reacció del València i a acabar la Lliga amb calma

Guido Rodríguez es mostra convençut que el València reaccionarà després de la derrota davant l'Elx, transformarà la brega en motivació i afrontarà els set últims partits de Lliga amb l'ambició d'assegurar una recta final tranquil·la.

La calor s’avança: el prelitoral de València podria superar els 30 graus des del diumenge

La Comunitat Valenciana mantindrà un temps estable en els pròxims dies i, a partir del diumenge, la calor s'intensificarà amb valors propis de principis de juny i màximes per damunt de 30 graus en zones baixes del prelitoral de València.

El València aconseguix els 3.000 partits en Primera davant el Mallorca

El València disputa davant el Mallorca el seu partit número 3.000 en Primera Divisió, una efemèride històrica que arriba en plena lluita per la permanència i amb el club lluny dels seus anys daurats.