La falta de personal en atenció primària obliga a visitar a la vesprada al juliol i setembre

Els Punts d’Atenció Continuada (PAC) i els Punts d’Atenció Sanitària (PAS en les grans ciutats metropolitanes) atendran la demanda assistencial d’Atenció Primària en horari vespertí des de l’1 de juliol al 15 de setembre.

Segons la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, “com cada any, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu per a garantir la millor atenció a tota la ciutadania”.

Per a Barceló, “esta reorganització es duu a terme amb l’objectiu de poder conciliar l’atenció per l’increment de la demanda assistencial durant els mesos estivals en aquells municipis i zones on l’afluència turística és major, amb el dret del personal sanitari al gaudi de les seues merescudes vacances”.

Per a això, la Conselleria disposa dels programes de Reforços d’Estiu en Atenció Primària i de substitucions del personal sanitari per vacances. Per a estos dos plans s’han destinat este any més de 64 milions d’euros amb els quals es contractarà més de 6 mil professionals fins al mes de setembre.

En concret, el Programa de Reforços d’Estiu en Atenció Primària consisteix en la contractació de professionals per a reforçar els dispositius d’Atenció Primària ja existents i posar en funcionament de consultoris de desplaçats situats en municipis i zones turístiques amb major presència.

D’esta manera, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu segons la seua tipologia i ubicació geogràfica per a garantir la prestació assistencial.

Els centres d’Atenció Primària que disposen de PAC, tindran una atenció programada 8.00 a 15.00 hores i a partir de les 15.00 hores entrarà en funcionament el Punt d’Atenció Continuada.

En les grans ciutats metropolitanes, funcionaran amb el mateix horari que els anteriors en atenció programada, excepte els que siguen centres de referència o capçalera, l’horari de la qual serà de 8.00 hores a 17.30 hores.

Quant a l’atenció continuada, entrarà en funcionament en el Punt d’Atenció Sanitària a partir de les 15.00 hores.

Pel que respecta als centres d’Atenció Primària situats en la costa, el seu horari podrà estendre’s a l’horari vespertí i estarà adaptat a la demanda històrica assistencial ja coneguda de cada centre. I el PAC continuarà amb el seu horari habitual.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.