La falta de personal en atenció primària obliga a visitar a la vesprada al juliol i setembre

Els Punts d’Atenció Continuada (PAC) i els Punts d’Atenció Sanitària (PAS en les grans ciutats metropolitanes) atendran la demanda assistencial d’Atenció Primària en horari vespertí des de l’1 de juliol al 15 de setembre.

Segons la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, “com cada any, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu per a garantir la millor atenció a tota la ciutadania”.

Per a Barceló, “esta reorganització es duu a terme amb l’objectiu de poder conciliar l’atenció per l’increment de la demanda assistencial durant els mesos estivals en aquells municipis i zones on l’afluència turística és major, amb el dret del personal sanitari al gaudi de les seues merescudes vacances”.

Per a això, la Conselleria disposa dels programes de Reforços d’Estiu en Atenció Primària i de substitucions del personal sanitari per vacances. Per a estos dos plans s’han destinat este any més de 64 milions d’euros amb els quals es contractarà més de 6 mil professionals fins al mes de setembre.

En concret, el Programa de Reforços d’Estiu en Atenció Primària consisteix en la contractació de professionals per a reforçar els dispositius d’Atenció Primària ja existents i posar en funcionament de consultoris de desplaçats situats en municipis i zones turístiques amb major presència.

D’esta manera, els centres d’Atenció Primària reorganitzen el seu funcionament a l’estiu segons la seua tipologia i ubicació geogràfica per a garantir la prestació assistencial.

Els centres d’Atenció Primària que disposen de PAC, tindran una atenció programada 8.00 a 15.00 hores i a partir de les 15.00 hores entrarà en funcionament el Punt d’Atenció Continuada.

En les grans ciutats metropolitanes, funcionaran amb el mateix horari que els anteriors en atenció programada, excepte els que siguen centres de referència o capçalera, l’horari de la qual serà de 8.00 hores a 17.30 hores.

Quant a l’atenció continuada, entrarà en funcionament en el Punt d’Atenció Sanitària a partir de les 15.00 hores.

Pel que respecta als centres d’Atenció Primària situats en la costa, el seu horari podrà estendre’s a l’horari vespertí i estarà adaptat a la demanda històrica assistencial ja coneguda de cada centre. I el PAC continuarà amb el seu horari habitual.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.