Fernando Simón i el dia de gener que pot ser clau per a Espanya

 

Fernando Simón ha comparegut este dilluns 16 de novembre a la rutinària roda de premsa per a actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus en Espanya després del cap de setmana. El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries (CCAES), ha eixit davant dels mitjans amb un original pin, del que ha explicat el significat a l’inici de la roda de premsa.

 

En relació amb la pandèmia, l’expert de Sanitat ha assenyalat que durant el cap de setmana s’han notificat més de 38.000 casos de contagis en Espanya, la xifra més baixa en l’últim mes. «La nostra incidència acumulada seguix tenint esta lleugera tendència descendent, però seguix estant en 470 casos per 100.000. Molts, molts casos», ha apuntat.

 

El director del CCAES ha confessat que «l’objectiu no és començar a baixar, és estar en nivells per baix de 60 casos per 100.000 habitants». Una xifra molt allunyada dels 470 que hi ha actualment.

 

La recomanació de Fernando Simón de cara a les Festes de Nadal

Simón ha volgut tranquil·litzar a la població afirmant que esta xifra es pot conseguir, tot i que encara estem lluny, si fem exactament el mateix que es va fer al mes de maig, i recalca que ara pot ser més difícil perquè «estem molt cansats». El doctor, com ja va dir fa tot just una setmana, continua tenint present el pont de la Constitució del pròxim 6 de desembre, que permetrà prendre futures decisions. 

 

El doctor i expert de Sanitat ha comentat també l’arribada de les Festes de Nadal, i ha volgut enviar un consell a la gent perquè no aparega una tercera onada de contagis en el mes de gener. «Tractarem de disfrutar el que puguem, però ho farem d’una manera que no implique, de nou, un increment de casos després de les Festes de Nadal. És el que hem d’anar fent i aprendre a fer», ha explicat.

 

Simón considera que «els mesos de fred poden augmentar la transmissió»

«Els mesos de fred pot ser que impliquen un increment de transmissió. L’objectiu no és començar a baixar, sinó estar en nivells de transmissió prou baixos per a saber que tenim l’epidèmia controlada», ha apuntat. Al seu torn, Simón ha volgut alterar que en el Pont de la Constitució podrien donar-se períodes d’alt risc, encara que bé és cert que les festivitats dels mesos d’octubre i novembre no van generar pujades en la transmissió del coronavirus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.