Fernando Simón i el dia de gener que pot ser clau per a Espanya

 

Fernando Simón ha comparegut este dilluns 16 de novembre a la rutinària roda de premsa per a actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus en Espanya després del cap de setmana. El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries (CCAES), ha eixit davant dels mitjans amb un original pin, del que ha explicat el significat a l’inici de la roda de premsa.

 

En relació amb la pandèmia, l’expert de Sanitat ha assenyalat que durant el cap de setmana s’han notificat més de 38.000 casos de contagis en Espanya, la xifra més baixa en l’últim mes. «La nostra incidència acumulada seguix tenint esta lleugera tendència descendent, però seguix estant en 470 casos per 100.000. Molts, molts casos», ha apuntat.

 

El director del CCAES ha confessat que «l’objectiu no és començar a baixar, és estar en nivells per baix de 60 casos per 100.000 habitants». Una xifra molt allunyada dels 470 que hi ha actualment.

 

La recomanació de Fernando Simón de cara a les Festes de Nadal

Simón ha volgut tranquil·litzar a la població afirmant que esta xifra es pot conseguir, tot i que encara estem lluny, si fem exactament el mateix que es va fer al mes de maig, i recalca que ara pot ser més difícil perquè «estem molt cansats». El doctor, com ja va dir fa tot just una setmana, continua tenint present el pont de la Constitució del pròxim 6 de desembre, que permetrà prendre futures decisions. 

 

El doctor i expert de Sanitat ha comentat també l’arribada de les Festes de Nadal, i ha volgut enviar un consell a la gent perquè no aparega una tercera onada de contagis en el mes de gener. «Tractarem de disfrutar el que puguem, però ho farem d’una manera que no implique, de nou, un increment de casos després de les Festes de Nadal. És el que hem d’anar fent i aprendre a fer», ha explicat.

 

Simón considera que «els mesos de fred poden augmentar la transmissió»

«Els mesos de fred pot ser que impliquen un increment de transmissió. L’objectiu no és començar a baixar, sinó estar en nivells de transmissió prou baixos per a saber que tenim l’epidèmia controlada», ha apuntat. Al seu torn, Simón ha volgut alterar que en el Pont de la Constitució podrien donar-se períodes d’alt risc, encara que bé és cert que les festivitats dels mesos d’octubre i novembre no van generar pujades en la transmissió del coronavirus.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU