Fernando Simón i el dia de gener que pot ser clau per a Espanya

 

Fernando Simón ha comparegut este dilluns 16 de novembre a la rutinària roda de premsa per a actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus en Espanya després del cap de setmana. El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries (CCAES), ha eixit davant dels mitjans amb un original pin, del que ha explicat el significat a l’inici de la roda de premsa.

 

En relació amb la pandèmia, l’expert de Sanitat ha assenyalat que durant el cap de setmana s’han notificat més de 38.000 casos de contagis en Espanya, la xifra més baixa en l’últim mes. «La nostra incidència acumulada seguix tenint esta lleugera tendència descendent, però seguix estant en 470 casos per 100.000. Molts, molts casos», ha apuntat.

 

El director del CCAES ha confessat que «l’objectiu no és començar a baixar, és estar en nivells per baix de 60 casos per 100.000 habitants». Una xifra molt allunyada dels 470 que hi ha actualment.

 

La recomanació de Fernando Simón de cara a les Festes de Nadal

Simón ha volgut tranquil·litzar a la població afirmant que esta xifra es pot conseguir, tot i que encara estem lluny, si fem exactament el mateix que es va fer al mes de maig, i recalca que ara pot ser més difícil perquè «estem molt cansats». El doctor, com ja va dir fa tot just una setmana, continua tenint present el pont de la Constitució del pròxim 6 de desembre, que permetrà prendre futures decisions. 

 

El doctor i expert de Sanitat ha comentat també l’arribada de les Festes de Nadal, i ha volgut enviar un consell a la gent perquè no aparega una tercera onada de contagis en el mes de gener. «Tractarem de disfrutar el que puguem, però ho farem d’una manera que no implique, de nou, un increment de casos després de les Festes de Nadal. És el que hem d’anar fent i aprendre a fer», ha explicat.

 

Simón considera que «els mesos de fred poden augmentar la transmissió»

«Els mesos de fred pot ser que impliquen un increment de transmissió. L’objectiu no és començar a baixar, sinó estar en nivells de transmissió prou baixos per a saber que tenim l’epidèmia controlada», ha apuntat. Al seu torn, Simón ha volgut alterar que en el Pont de la Constitució podrien donar-se períodes d’alt risc, encara que bé és cert que les festivitats dels mesos d’octubre i novembre no van generar pujades en la transmissió del coronavirus.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.