Fernando Simón i el dia de gener que pot ser clau per a Espanya

 

Fernando Simón ha comparegut este dilluns 16 de novembre a la rutinària roda de premsa per a actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus en Espanya després del cap de setmana. El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries (CCAES), ha eixit davant dels mitjans amb un original pin, del que ha explicat el significat a l’inici de la roda de premsa.

 

En relació amb la pandèmia, l’expert de Sanitat ha assenyalat que durant el cap de setmana s’han notificat més de 38.000 casos de contagis en Espanya, la xifra més baixa en l’últim mes. «La nostra incidència acumulada seguix tenint esta lleugera tendència descendent, però seguix estant en 470 casos per 100.000. Molts, molts casos», ha apuntat.

 

El director del CCAES ha confessat que «l’objectiu no és començar a baixar, és estar en nivells per baix de 60 casos per 100.000 habitants». Una xifra molt allunyada dels 470 que hi ha actualment.

 

La recomanació de Fernando Simón de cara a les Festes de Nadal

Simón ha volgut tranquil·litzar a la població afirmant que esta xifra es pot conseguir, tot i que encara estem lluny, si fem exactament el mateix que es va fer al mes de maig, i recalca que ara pot ser més difícil perquè «estem molt cansats». El doctor, com ja va dir fa tot just una setmana, continua tenint present el pont de la Constitució del pròxim 6 de desembre, que permetrà prendre futures decisions. 

 

El doctor i expert de Sanitat ha comentat també l’arribada de les Festes de Nadal, i ha volgut enviar un consell a la gent perquè no aparega una tercera onada de contagis en el mes de gener. «Tractarem de disfrutar el que puguem, però ho farem d’una manera que no implique, de nou, un increment de casos després de les Festes de Nadal. És el que hem d’anar fent i aprendre a fer», ha explicat.

 

Simón considera que «els mesos de fred poden augmentar la transmissió»

«Els mesos de fred pot ser que impliquen un increment de transmissió. L’objectiu no és començar a baixar, sinó estar en nivells de transmissió prou baixos per a saber que tenim l’epidèmia controlada», ha apuntat. Al seu torn, Simón ha volgut alterar que en el Pont de la Constitució podrien donar-se períodes d’alt risc, encara que bé és cert que les festivitats dels mesos d’octubre i novembre no van generar pujades en la transmissió del coronavirus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.