Fernando Simón i el dia de gener que pot ser clau per a Espanya

 

Fernando Simón ha comparegut este dilluns 16 de novembre a la rutinària roda de premsa per a actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus en Espanya després del cap de setmana. El director del Centre de Coordinació d’Emergències i Alertes Sanitàries (CCAES), ha eixit davant dels mitjans amb un original pin, del que ha explicat el significat a l’inici de la roda de premsa.

 

En relació amb la pandèmia, l’expert de Sanitat ha assenyalat que durant el cap de setmana s’han notificat més de 38.000 casos de contagis en Espanya, la xifra més baixa en l’últim mes. «La nostra incidència acumulada seguix tenint esta lleugera tendència descendent, però seguix estant en 470 casos per 100.000. Molts, molts casos», ha apuntat.

 

El director del CCAES ha confessat que «l’objectiu no és començar a baixar, és estar en nivells per baix de 60 casos per 100.000 habitants». Una xifra molt allunyada dels 470 que hi ha actualment.

 

La recomanació de Fernando Simón de cara a les Festes de Nadal

Simón ha volgut tranquil·litzar a la població afirmant que esta xifra es pot conseguir, tot i que encara estem lluny, si fem exactament el mateix que es va fer al mes de maig, i recalca que ara pot ser més difícil perquè «estem molt cansats». El doctor, com ja va dir fa tot just una setmana, continua tenint present el pont de la Constitució del pròxim 6 de desembre, que permetrà prendre futures decisions. 

 

El doctor i expert de Sanitat ha comentat també l’arribada de les Festes de Nadal, i ha volgut enviar un consell a la gent perquè no aparega una tercera onada de contagis en el mes de gener. «Tractarem de disfrutar el que puguem, però ho farem d’una manera que no implique, de nou, un increment de casos després de les Festes de Nadal. És el que hem d’anar fent i aprendre a fer», ha explicat.

 

Simón considera que «els mesos de fred poden augmentar la transmissió»

«Els mesos de fred pot ser que impliquen un increment de transmissió. L’objectiu no és començar a baixar, sinó estar en nivells de transmissió prou baixos per a saber que tenim l’epidèmia controlada», ha apuntat. Al seu torn, Simón ha volgut alterar que en el Pont de la Constitució podrien donar-se períodes d’alt risc, encara que bé és cert que les festivitats dels mesos d’octubre i novembre no van generar pujades en la transmissió del coronavirus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Anticorrupció posa sota la lupa a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta xarxa de col·locació

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres responsables municipals per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la suposada col·locació dirigida de personal públic.

Pérez Llorca recolza a Catalá i defén el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció i mostra la seua confiança total en l'alcaldessa de València, María José Catalá, i en la gestió en el Port.

Les Corts avalen prolongar fins a 2026 els avantatges fiscals per l’incendi de Campanar

Les Corts Valencianes preveuen aprovar per unanimitat l'ampliació fins a 2026 de les ajudes fiscals per a la compra de vivenda dels afectats per l'incendi de Campanar i una bonificació del 100% en transmissions de ramaderia extensiva.

Istobal impulsa la seua expansió internacional i eleva un 14% la seua facturació en 2025

Istobal eleva la seua facturació fins a 199 milions en 2025, un 14% més que l'any anterior, i obté un benefici net de 9,7 milions gràcies a l'impuls internacional i als servicis i químics.

Pérez Llorca recolza a Catalá i confia en el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

El president de la Generalitat expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció però mostra plena confiança en la gestió de l'alcaldessa de València, María José Catalá.

Controlat l’incendi forestal en la serra d’Orihuela després d’una nit de treball

L'incendi declarat anit en la zona de la Creu del Queixal, en la serra d'Orihuela, queda controlat a mitjan matí després d'una intervenció continuada de bombers i brigades forestals.

Carlos Espí impulsa la fe del Llevant en la permanència amb una ratxa històrica

Carlos Espí, màxim golejador del Llevant amb huit punts en LaLiga, encadena set gols en sis partits i es mostra convençut d'aconseguir la permanència malgrat estar a quatre punts de la salvació.

Pepelu o un canterano, les solucions d’urgència per a la defensa del València davant el Mallorca

El València arriba al dol davant el Mallorca amb només un central disponible i valora recol·locar a Pepelu o tirar de canteranos per a completar l'eix de la saga.