Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va assegurar este dimarts, 19 de maig, que en la reunió mantinguda els dies 18 i 19 de febrer en Estocolm pel Centre de Prevenció de Malalties Infeccioses de la Unió Europea, a on va assistir personalment, es va valorar quines mesures «eren realitzables» per a previndre la transmissió del coronavirus en Europa. «No les que ens agradaria tindre, sinó les que podíem utilitzar», ha afegit. 

 

«Es va valorar quines mesures eren realitzables per a previndre la transmissió en els països amb el nivell de transmissió que hi havia en eixe moment. Les mesures de prevenció i control han de ser factibles, que es puguen dur a terme», ha explicat en la roda de premsa des de Moncloa. 

 

No es podia recomanar mascaretes en febrer perquè no n’hi havia

En este sentit, ha asseverat que en eixe moment concret es vivia ja el bloqueig de les exportacions des de la Xina de matèries com màscares quirúrgiques i això, atés que este país era pràcticament l’únic fabricador, «generava un important problema per als països europeus a l’hora de donar recomanacions d’ús d’un equipament que amb prou faenes estava disponible en tot l’entorn europeu».

 

Simón ha afegit que més tard es va poder comprovar la situació en la que va posar a la UE la restricció de les exportacions xineses, però ha afegit que era una decisió comprensible «davant la necessitat que tenien» perquè estaven en el moment «àlgid» de l’epidèmia.

 

Ha explicat a demés que després altres països van seguir esta mateixa política, per exemple amb les proves PCR o amb els reactius relacionats amb el diagnòstic en pacients.

 

En este sentit, Simón ha negat que en esta reunió de febrer se subestimara el virus i prova d’això és que «es va modificar l’agenda per a que fora monogràfica per al coronavirus».

 

El doctor ha insistit que en la mateixa reunió es va parlar de l’impacte en la Xina, de les capacitats del virus, d’aspectes relacionats amb mesures de salut pública, de mesures aplicables a la mobilitat de les persones i d’aspectes de detecció en viatgers.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València Basket s’agarra al factor pista davant el milionari Panathinaikos

València Basket afronta els quarts de final de l'Eurolliga amb avantatge de pista i una fase regular més sòlida davant un Panathinaikos que lidera els pressupostos de la competició i ha sigut sancionat per excedir el límit econòmic.

Renzo Saravia s’estrena amb el València i promet que té molt més per a donar

Renzo Saravia va debutar amb el València davant el Mallorca després de dos mesos de treball específic i va assegurar que té molt més per a oferir a l'equip en LaLiga.

Bernabé acusa el PP d’usar canvis legals per a fer negoci amb la vivenda

Pilar Bernabé critica que el PP modifique les lleis de vivenda en la Comunitat Valenciana per a convertir un dret en negoci i vincula estes pràctiques amb casos de corrupció.

Luis García torna al Ciutat amb un dol clau per la salvació entre Llevant i Sevilla

Llevant i Sevilla es mesuren en el Ciutat de València en un partit decisiu per la permanència, marcat pel retorn de Luis García Plaza i les dinàmiques oposades dels dos equips.

Jean Montero, triat millor jove de l’Eurolliga i Sergio De Larrea acaba tercer

Jean Montero, exterior dominicà del València Basket, ha sigut triat millor jugador jove de l'Eurolliga amb el premi Rising Star, mentres que el seu company Sergio De Larrea ha acabat tercer en la votació dels entrenadors.

El exgerente del PSOE nega que les xistorres anaren bitllets de 500 o 200 euros procedents del partit

El exgerente del PSOE, Mariano Moreno, assegura en el juí del cas Ábalos que en la caixa del partit no hi havia bitllets de 500 ni de 200 euros i defén el control dels pagaments en efectiu.

Catalá defén la gestió de l’Ajuntament en la liquidació del Consorci València 2007

María José Catalá assegura que l'Ajuntament de València està molt tranquil amb la seua actuació en la liquidació del Consorci València 2007 i rebutja que les places qüestionades per Intervenció es corresponguen amb les investigades per Anticorrupció.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reclama baixar la crispació

Juanfran Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional, defén la prioritat valenciana i nega que estes mesures impliquen racisme.