Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va assegurar este dimarts, 19 de maig, que en la reunió mantinguda els dies 18 i 19 de febrer en Estocolm pel Centre de Prevenció de Malalties Infeccioses de la Unió Europea, a on va assistir personalment, es va valorar quines mesures «eren realitzables» per a previndre la transmissió del coronavirus en Europa. «No les que ens agradaria tindre, sinó les que podíem utilitzar», ha afegit. 

 

«Es va valorar quines mesures eren realitzables per a previndre la transmissió en els països amb el nivell de transmissió que hi havia en eixe moment. Les mesures de prevenció i control han de ser factibles, que es puguen dur a terme», ha explicat en la roda de premsa des de Moncloa. 

 

No es podia recomanar mascaretes en febrer perquè no n’hi havia

En este sentit, ha asseverat que en eixe moment concret es vivia ja el bloqueig de les exportacions des de la Xina de matèries com màscares quirúrgiques i això, atés que este país era pràcticament l’únic fabricador, «generava un important problema per als països europeus a l’hora de donar recomanacions d’ús d’un equipament que amb prou faenes estava disponible en tot l’entorn europeu».

 

Simón ha afegit que més tard es va poder comprovar la situació en la que va posar a la UE la restricció de les exportacions xineses, però ha afegit que era una decisió comprensible «davant la necessitat que tenien» perquè estaven en el moment «àlgid» de l’epidèmia.

 

Ha explicat a demés que després altres països van seguir esta mateixa política, per exemple amb les proves PCR o amb els reactius relacionats amb el diagnòstic en pacients.

 

En este sentit, Simón ha negat que en esta reunió de febrer se subestimara el virus i prova d’això és que «es va modificar l’agenda per a que fora monogràfica per al coronavirus».

 

El doctor ha insistit que en la mateixa reunió es va parlar de l’impacte en la Xina, de les capacitats del virus, d’aspectes relacionats amb mesures de salut pública, de mesures aplicables a la mobilitat de les persones i d’aspectes de detecció en viatgers.

Últimes notícies

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.