6.8 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va assegurar este dimarts, 19 de maig, que en la reunió mantinguda els dies 18 i 19 de febrer en Estocolm pel Centre de Prevenció de Malalties Infeccioses de la Unió Europea, a on va assistir personalment, es va valorar quines mesures «eren realitzables» per a previndre la transmissió del coronavirus en Europa. «No les que ens agradaria tindre, sinó les que podíem utilitzar», ha afegit. 

 

«Es va valorar quines mesures eren realitzables per a previndre la transmissió en els països amb el nivell de transmissió que hi havia en eixe moment. Les mesures de prevenció i control han de ser factibles, que es puguen dur a terme», ha explicat en la roda de premsa des de Moncloa. 

 

No es podia recomanar mascaretes en febrer perquè no n’hi havia

En este sentit, ha asseverat que en eixe moment concret es vivia ja el bloqueig de les exportacions des de la Xina de matèries com màscares quirúrgiques i això, atés que este país era pràcticament l’únic fabricador, «generava un important problema per als països europeus a l’hora de donar recomanacions d’ús d’un equipament que amb prou faenes estava disponible en tot l’entorn europeu».

 

Simón ha afegit que més tard es va poder comprovar la situació en la que va posar a la UE la restricció de les exportacions xineses, però ha afegit que era una decisió comprensible «davant la necessitat que tenien» perquè estaven en el moment «àlgid» de l’epidèmia.

 

Ha explicat a demés que després altres països van seguir esta mateixa política, per exemple amb les proves PCR o amb els reactius relacionats amb el diagnòstic en pacients.

 

En este sentit, Simón ha negat que en esta reunió de febrer se subestimara el virus i prova d’això és que «es va modificar l’agenda per a que fora monogràfica per al coronavirus».

 

El doctor ha insistit que en la mateixa reunió es va parlar de l’impacte en la Xina, de les capacitats del virus, d’aspectes relacionats amb mesures de salut pública, de mesures aplicables a la mobilitat de les persones i d’aspectes de detecció en viatgers.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.