Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va assegurar este dimarts, 19 de maig, que en la reunió mantinguda els dies 18 i 19 de febrer en Estocolm pel Centre de Prevenció de Malalties Infeccioses de la Unió Europea, a on va assistir personalment, es va valorar quines mesures «eren realitzables» per a previndre la transmissió del coronavirus en Europa. «No les que ens agradaria tindre, sinó les que podíem utilitzar», ha afegit. 

 

«Es va valorar quines mesures eren realitzables per a previndre la transmissió en els països amb el nivell de transmissió que hi havia en eixe moment. Les mesures de prevenció i control han de ser factibles, que es puguen dur a terme», ha explicat en la roda de premsa des de Moncloa. 

 

No es podia recomanar mascaretes en febrer perquè no n’hi havia

En este sentit, ha asseverat que en eixe moment concret es vivia ja el bloqueig de les exportacions des de la Xina de matèries com màscares quirúrgiques i això, atés que este país era pràcticament l’únic fabricador, «generava un important problema per als països europeus a l’hora de donar recomanacions d’ús d’un equipament que amb prou faenes estava disponible en tot l’entorn europeu».

 

Simón ha afegit que més tard es va poder comprovar la situació en la que va posar a la UE la restricció de les exportacions xineses, però ha afegit que era una decisió comprensible «davant la necessitat que tenien» perquè estaven en el moment «àlgid» de l’epidèmia.

 

Ha explicat a demés que després altres països van seguir esta mateixa política, per exemple amb les proves PCR o amb els reactius relacionats amb el diagnòstic en pacients.

 

En este sentit, Simón ha negat que en esta reunió de febrer se subestimara el virus i prova d’això és que «es va modificar l’agenda per a que fora monogràfica per al coronavirus».

 

El doctor ha insistit que en la mateixa reunió es va parlar de l’impacte en la Xina, de les capacitats del virus, d’aspectes relacionats amb mesures de salut pública, de mesures aplicables a la mobilitat de les persones i d’aspectes de detecció en viatgers.

Últimes notícies

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.