Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans

Fernando Simón en la roda de premsa sobre les novetats del coronavirus a Espanya el 16 de maig del 2020

Fernando Simón explica per què no han recomanat utilitzar mascaretes abans | València Diari

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, va assegurar este dimarts, 19 de maig, que en la reunió mantinguda els dies 18 i 19 de febrer en Estocolm pel Centre de Prevenció de Malalties Infeccioses de la Unió Europea, a on va assistir personalment, es va valorar quines mesures «eren realitzables» per a previndre la transmissió del coronavirus en Europa. «No les que ens agradaria tindre, sinó les que podíem utilitzar», ha afegit. 

 

«Es va valorar quines mesures eren realitzables per a previndre la transmissió en els països amb el nivell de transmissió que hi havia en eixe moment. Les mesures de prevenció i control han de ser factibles, que es puguen dur a terme», ha explicat en la roda de premsa des de Moncloa. 

 

No es podia recomanar mascaretes en febrer perquè no n’hi havia

En este sentit, ha asseverat que en eixe moment concret es vivia ja el bloqueig de les exportacions des de la Xina de matèries com màscares quirúrgiques i això, atés que este país era pràcticament l’únic fabricador, «generava un important problema per als països europeus a l’hora de donar recomanacions d’ús d’un equipament que amb prou faenes estava disponible en tot l’entorn europeu».

 

Simón ha afegit que més tard es va poder comprovar la situació en la que va posar a la UE la restricció de les exportacions xineses, però ha afegit que era una decisió comprensible «davant la necessitat que tenien» perquè estaven en el moment «àlgid» de l’epidèmia.

 

Ha explicat a demés que després altres països van seguir esta mateixa política, per exemple amb les proves PCR o amb els reactius relacionats amb el diagnòstic en pacients.

 

En este sentit, Simón ha negat que en esta reunió de febrer se subestimara el virus i prova d’això és que «es va modificar l’agenda per a que fora monogràfica per al coronavirus».

 

El doctor ha insistit que en la mateixa reunió es va parlar de l’impacte en la Xina, de les capacitats del virus, d’aspectes relacionats amb mesures de salut pública, de mesures aplicables a la mobilitat de les persones i d’aspectes de detecció en viatgers.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.