Es filtren els plans per al dia de la defunció d’Isabel II

El periòdic ‘Politico’ ha destapat l’anomenada ‘Operació London Bridge’, el protocol, que existeix des de fa anys, i en el que el Regne Unit té preparat per a quan la reina Isabel II muira. Segons estes revelacions, el pla s’activarà quan li comuniquen per telèfon al primer ministre britànic que “el pont de Londres ha caigut”.

‘L’Operació London Bridge’, bateja el dia de la defunció de la monarca com el “dia D”. Quan es produïsca el decés, el pla arrancarà amb un al·luvió de crides i correus electrònics a funcionaris i ministres de rellevància, l’esborrany de la qual ja està escrit: “Estimats companys, és amb tristesa que els escric per a informar-los de la mort de Sa Majestat la Reina”.

Després d’enviar estos missatges, totes les banderes de la zona parlamentària de Whitehall hauran de baixar-se a mitja asta en 10 minuts. Posteriorment, els ciutadans britànics i de la resta del món coneixeran la notícia a través d’una “notificació oficial” emesa per la Casa Reial.

Tot seguit, el primer ministre serà l’encarregat per part del Govern de fer una declaració pública, mentre que la resta de membres de l’Executiu no podran pronunciar-se sobre este tema fins llavors.

D’altra banda, el Parlament britànic i les cambres autònomes d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del nord cessaran totalment la seua activitat, s’anunciarà un minut de silenci a nivell nacional i el Ministeri de Defensa dispararà salves des de diverses ubicacions.

Com no podia ser d’una altra manera hui dia, ‘l’Operació London Bridge’ també inclou un protocol exclusiu per a xarxes socials, amb la prohibició de retuits en comptes oficials i contingut no urgent. El negre prendrà protagonisme els perfils oficials del Govern, així com la pàgina web oficial de la família reial.

Procés de successió

L’operació ‘London Bridge’ es completa amb la ‘Spring Tide‘, que és la que estipula el pla per a l’ascens del príncep Carlos al tron com a successor de la seua mare.

En les hores posteriors a la mort de la monarca es realitzaran una sèrie de crides per a informar el primer ministre, al secretari del gabinet (el funcionari de més alt rang de Gran Bretanya), i a altres ministres i funcionaris d’alt nivell. La primera serà precisament a Downing Street, residència oficial del primer ministre, i el missatge consistirà en quatre paraules: «London Bridge down» (el pont de Londres ha caigut).

A més, en els dies previs al funeral realitzarà una gira per tot el Regne Unit, començant a Escòcia i finalitzant a Gal·les.

Actes fúnebres

En el segon dia de dol, el fèretre amb el cos sense vida de la reina tornarà al palau de Buckingham, i en el cinqué marxarà en processó fins al palau de Westminster. Allí, romandrà fins al huité en una caixa elevada i oberta al públic durant 23 hores al dia.

El dia «D+10» serà la jornada en la qual se celebrarà el funeral d’estat i es declararà festiu per a tot el Regne Unit. L’acte es durà a terme en l’Abadia de Westminster i la monarca serà enterrada en la Capella Commemorativa del Rei Jorge VI del Castell de Windsor, al costat del seu espòs, el recentment mort duc d’Edimburg.

Al costat d’esta informació, ‘Politico’ ha recalcat que la monarca, de 95 anys, gaudeix de “bona salut”.

Últimes notícies

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.