Es filtren els plans per al dia de la defunció d’Isabel II

El periòdic ‘Politico’ ha destapat l’anomenada ‘Operació London Bridge’, el protocol, que existeix des de fa anys, i en el que el Regne Unit té preparat per a quan la reina Isabel II muira. Segons estes revelacions, el pla s’activarà quan li comuniquen per telèfon al primer ministre britànic que “el pont de Londres ha caigut”.

‘L’Operació London Bridge’, bateja el dia de la defunció de la monarca com el “dia D”. Quan es produïsca el decés, el pla arrancarà amb un al·luvió de crides i correus electrònics a funcionaris i ministres de rellevància, l’esborrany de la qual ja està escrit: “Estimats companys, és amb tristesa que els escric per a informar-los de la mort de Sa Majestat la Reina”.

Després d’enviar estos missatges, totes les banderes de la zona parlamentària de Whitehall hauran de baixar-se a mitja asta en 10 minuts. Posteriorment, els ciutadans britànics i de la resta del món coneixeran la notícia a través d’una “notificació oficial” emesa per la Casa Reial.

Tot seguit, el primer ministre serà l’encarregat per part del Govern de fer una declaració pública, mentre que la resta de membres de l’Executiu no podran pronunciar-se sobre este tema fins llavors.

D’altra banda, el Parlament britànic i les cambres autònomes d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del nord cessaran totalment la seua activitat, s’anunciarà un minut de silenci a nivell nacional i el Ministeri de Defensa dispararà salves des de diverses ubicacions.

Com no podia ser d’una altra manera hui dia, ‘l’Operació London Bridge’ també inclou un protocol exclusiu per a xarxes socials, amb la prohibició de retuits en comptes oficials i contingut no urgent. El negre prendrà protagonisme els perfils oficials del Govern, així com la pàgina web oficial de la família reial.

Procés de successió

L’operació ‘London Bridge’ es completa amb la ‘Spring Tide‘, que és la que estipula el pla per a l’ascens del príncep Carlos al tron com a successor de la seua mare.

En les hores posteriors a la mort de la monarca es realitzaran una sèrie de crides per a informar el primer ministre, al secretari del gabinet (el funcionari de més alt rang de Gran Bretanya), i a altres ministres i funcionaris d’alt nivell. La primera serà precisament a Downing Street, residència oficial del primer ministre, i el missatge consistirà en quatre paraules: «London Bridge down» (el pont de Londres ha caigut).

A més, en els dies previs al funeral realitzarà una gira per tot el Regne Unit, començant a Escòcia i finalitzant a Gal·les.

Actes fúnebres

En el segon dia de dol, el fèretre amb el cos sense vida de la reina tornarà al palau de Buckingham, i en el cinqué marxarà en processó fins al palau de Westminster. Allí, romandrà fins al huité en una caixa elevada i oberta al públic durant 23 hores al dia.

El dia “D+10” serà la jornada en la qual se celebrarà el funeral d’estat i es declararà festiu per a tot el Regne Unit. L’acte es durà a terme en l’Abadia de Westminster i la monarca serà enterrada en la Capella Commemorativa del Rei Jorge VI del Castell de Windsor, al costat del seu espòs, el recentment mort duc d’Edimburg.

Al costat d’esta informació, ‘Politico’ ha recalcat que la monarca, de 95 anys, gaudeix de “bona salut”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.