Es filtren els plans per al dia de la defunció d’Isabel II

El periòdic ‘Politico’ ha destapat l’anomenada ‘Operació London Bridge’, el protocol, que existeix des de fa anys, i en el que el Regne Unit té preparat per a quan la reina Isabel II muira. Segons estes revelacions, el pla s’activarà quan li comuniquen per telèfon al primer ministre britànic que “el pont de Londres ha caigut”.

‘L’Operació London Bridge’, bateja el dia de la defunció de la monarca com el “dia D”. Quan es produïsca el decés, el pla arrancarà amb un al·luvió de crides i correus electrònics a funcionaris i ministres de rellevància, l’esborrany de la qual ja està escrit: “Estimats companys, és amb tristesa que els escric per a informar-los de la mort de Sa Majestat la Reina”.

Després d’enviar estos missatges, totes les banderes de la zona parlamentària de Whitehall hauran de baixar-se a mitja asta en 10 minuts. Posteriorment, els ciutadans britànics i de la resta del món coneixeran la notícia a través d’una “notificació oficial” emesa per la Casa Reial.

Tot seguit, el primer ministre serà l’encarregat per part del Govern de fer una declaració pública, mentre que la resta de membres de l’Executiu no podran pronunciar-se sobre este tema fins llavors.

D’altra banda, el Parlament britànic i les cambres autònomes d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del nord cessaran totalment la seua activitat, s’anunciarà un minut de silenci a nivell nacional i el Ministeri de Defensa dispararà salves des de diverses ubicacions.

Com no podia ser d’una altra manera hui dia, ‘l’Operació London Bridge’ també inclou un protocol exclusiu per a xarxes socials, amb la prohibició de retuits en comptes oficials i contingut no urgent. El negre prendrà protagonisme els perfils oficials del Govern, així com la pàgina web oficial de la família reial.

Procés de successió

L’operació ‘London Bridge’ es completa amb la ‘Spring Tide‘, que és la que estipula el pla per a l’ascens del príncep Carlos al tron com a successor de la seua mare.

En les hores posteriors a la mort de la monarca es realitzaran una sèrie de crides per a informar el primer ministre, al secretari del gabinet (el funcionari de més alt rang de Gran Bretanya), i a altres ministres i funcionaris d’alt nivell. La primera serà precisament a Downing Street, residència oficial del primer ministre, i el missatge consistirà en quatre paraules: «London Bridge down» (el pont de Londres ha caigut).

A més, en els dies previs al funeral realitzarà una gira per tot el Regne Unit, començant a Escòcia i finalitzant a Gal·les.

Actes fúnebres

En el segon dia de dol, el fèretre amb el cos sense vida de la reina tornarà al palau de Buckingham, i en el cinqué marxarà en processó fins al palau de Westminster. Allí, romandrà fins al huité en una caixa elevada i oberta al públic durant 23 hores al dia.

El dia «D+10» serà la jornada en la qual se celebrarà el funeral d’estat i es declararà festiu per a tot el Regne Unit. L’acte es durà a terme en l’Abadia de Westminster i la monarca serà enterrada en la Capella Commemorativa del Rei Jorge VI del Castell de Windsor, al costat del seu espòs, el recentment mort duc d’Edimburg.

Al costat d’esta informació, ‘Politico’ ha recalcat que la monarca, de 95 anys, gaudeix de “bona salut”.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.