Anuncios

Es filtren els plans per al dia de la defunció d’Isabel II

El periòdic ‘Politico’ ha destapat l’anomenada ‘Operació London Bridge’, el protocol, que existeix des de fa anys, i en el que el Regne Unit té preparat per a quan la reina Isabel II muira. Segons estes revelacions, el pla s’activarà quan li comuniquen per telèfon al primer ministre britànic que “el pont de Londres ha caigut”.

‘L’Operació London Bridge’, bateja el dia de la defunció de la monarca com el “dia D”. Quan es produïsca el decés, el pla arrancarà amb un al·luvió de crides i correus electrònics a funcionaris i ministres de rellevància, l’esborrany de la qual ja està escrit: “Estimats companys, és amb tristesa que els escric per a informar-los de la mort de Sa Majestat la Reina”.

Anuncios

Després d’enviar estos missatges, totes les banderes de la zona parlamentària de Whitehall hauran de baixar-se a mitja asta en 10 minuts. Posteriorment, els ciutadans britànics i de la resta del món coneixeran la notícia a través d’una “notificació oficial” emesa per la Casa Reial.

Tot seguit, el primer ministre serà l’encarregat per part del Govern de fer una declaració pública, mentre que la resta de membres de l’Executiu no podran pronunciar-se sobre este tema fins llavors.

D’altra banda, el Parlament britànic i les cambres autònomes d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del nord cessaran totalment la seua activitat, s’anunciarà un minut de silenci a nivell nacional i el Ministeri de Defensa dispararà salves des de diverses ubicacions.

Com no podia ser d’una altra manera hui dia, ‘l’Operació London Bridge’ també inclou un protocol exclusiu per a xarxes socials, amb la prohibició de retuits en comptes oficials i contingut no urgent. El negre prendrà protagonisme els perfils oficials del Govern, així com la pàgina web oficial de la família reial.

Procés de successió

L’operació ‘London Bridge’ es completa amb la ‘Spring Tide‘, que és la que estipula el pla per a l’ascens del príncep Carlos al tron com a successor de la seua mare.

En les hores posteriors a la mort de la monarca es realitzaran una sèrie de crides per a informar el primer ministre, al secretari del gabinet (el funcionari de més alt rang de Gran Bretanya), i a altres ministres i funcionaris d’alt nivell. La primera serà precisament a Downing Street, residència oficial del primer ministre, i el missatge consistirà en quatre paraules: «London Bridge down» (el pont de Londres ha caigut).

A més, en els dies previs al funeral realitzarà una gira per tot el Regne Unit, començant a Escòcia i finalitzant a Gal·les.

Actes fúnebres

En el segon dia de dol, el fèretre amb el cos sense vida de la reina tornarà al palau de Buckingham, i en el cinqué marxarà en processó fins al palau de Westminster. Allí, romandrà fins al huité en una caixa elevada i oberta al públic durant 23 hores al dia.

El dia “D+10” serà la jornada en la qual se celebrarà el funeral d’estat i es declararà festiu per a tot el Regne Unit. L’acte es durà a terme en l’Abadia de Westminster i la monarca serà enterrada en la Capella Commemorativa del Rei Jorge VI del Castell de Windsor, al costat del seu espòs, el recentment mort duc d’Edimburg.

Al costat d’esta informació, ‘Politico’ ha recalcat que la monarca, de 95 anys, gaudeix de “bona salut”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios