L’Ajuntament de Gandia prepara la XV Marató Solidària de Donació de Sang per a este dissabte

Ejemplo de shortcode con estilo
  La regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil ha informat de què el pròxim dissabte 14 de novembre se celebrarà la quinzena campanya especial de donació de sang ‘Gandia Solidària’. Un equip del Centre de Transfusió es desplaçarà fins a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a atendre a tots els donants que acudisquen a l’Ajuntament […]

 

La regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil ha informat de què el pròxim dissabte 14 de novembre se celebrarà la quinzena campanya especial de donació de sang ‘Gandia Solidària’. Un equip del Centre de Transfusió es desplaçarà fins a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a atendre a tots els donants que acudisquen a l’Ajuntament de 9.30 a 13.30 i de 16.30 a 20 hores.

 

«Ara més que mai en estos temps de Covid és vital la participació de tota la ciutadania» va declarar l’edil que ha informat de què «Gandia és una població molt solidària», ja que el Centre de Transfusió fa unes 48 campanyes de donació durant l’any que transcorren en diferents emplaçaments de la ciutat. «Estic segura de què el coronavirus no frenarà la solidaritat dels veïns i una volta més conseguirem un alt nombre de donacions».

 

L’any passat, en 2019, es van conseguir 2.708 unitats i 254 nous donants. Estos resultats han donat un índex de donació de 44 donants per mil habitants, dades que es troben per damunt de la mitjana de la comarca que se situa en 32 donants per cada 1.000 habitants.

 

Des de l’any 2006 en el que es va efectuar la primera campanya s’han obtingut 2.262 unitats de sang, 264 corresponen a donants nous. L’any passat es van presentar a donar aproximadament 200 voluntaris.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries

A punt d’acabar el 2020 s’han arreplegat unes 2.000 unitats i 162 donants nous. Es tracta d’una xifra important tenint en compte la greu crisi sanitària que s’ha produït pel virus. El Centre de Transfusió vol destacar la solidària col·laboració del consistori que en els moments més delicats va obrir les portes a la donació, per a que els veïns continuaren acudint a la seua cita de manera segura i còmoda. Gràcies a la seua actitud, els pacients han rebut de manera puntual la sang o hemoderivats que han necessitat.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries per a proveir els hospitals de la nostra Comunitat. Per això, tots els dies la Sanitat confia i el Centre de Transfusió s’esforça per a conseguir que 650 ciutadans es consciencien i s’acosten a donar sang.

 

Els requisits per a ser donant són molt senzills, i pràcticament totes les persones poden ser donants. Només cal tindre entre 18 i 65 anys, pesar més de 50 quilos i tindre un estat de salut normal. Les dones poden donar fins a 3 voltes a l’any i els hòmens 4.

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.