15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

L’Ajuntament de Gandia prepara la XV Marató Solidària de Donació de Sang per a este dissabte

 

La regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil ha informat de què el pròxim dissabte 14 de novembre se celebrarà la quinzena campanya especial de donació de sang ‘Gandia Solidària’. Un equip del Centre de Transfusió es desplaçarà fins a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a atendre a tots els donants que acudisquen a l’Ajuntament de 9.30 a 13.30 i de 16.30 a 20 hores.

 

«Ara més que mai en estos temps de Covid és vital la participació de tota la ciutadania» va declarar l’edil que ha informat de què «Gandia és una població molt solidària», ja que el Centre de Transfusió fa unes 48 campanyes de donació durant l’any que transcorren en diferents emplaçaments de la ciutat. «Estic segura de què el coronavirus no frenarà la solidaritat dels veïns i una volta més conseguirem un alt nombre de donacions».

 

L’any passat, en 2019, es van conseguir 2.708 unitats i 254 nous donants. Estos resultats han donat un índex de donació de 44 donants per mil habitants, dades que es troben per damunt de la mitjana de la comarca que se situa en 32 donants per cada 1.000 habitants.

 

Des de l’any 2006 en el que es va efectuar la primera campanya s’han obtingut 2.262 unitats de sang, 264 corresponen a donants nous. L’any passat es van presentar a donar aproximadament 200 voluntaris.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries

A punt d’acabar el 2020 s’han arreplegat unes 2.000 unitats i 162 donants nous. Es tracta d’una xifra important tenint en compte la greu crisi sanitària que s’ha produït pel virus. El Centre de Transfusió vol destacar la solidària col·laboració del consistori que en els moments més delicats va obrir les portes a la donació, per a que els veïns continuaren acudint a la seua cita de manera segura i còmoda. Gràcies a la seua actitud, els pacients han rebut de manera puntual la sang o hemoderivats que han necessitat.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries per a proveir els hospitals de la nostra Comunitat. Per això, tots els dies la Sanitat confia i el Centre de Transfusió s’esforça per a conseguir que 650 ciutadans es consciencien i s’acosten a donar sang.

 

Els requisits per a ser donant són molt senzills, i pràcticament totes les persones poden ser donants. Només cal tindre entre 18 i 65 anys, pesar més de 50 quilos i tindre un estat de salut normal. Les dones poden donar fins a 3 voltes a l’any i els hòmens 4.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.