L’Ajuntament de Gandia prepara la XV Marató Solidària de Donació de Sang per a este dissabte

 

La regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil ha informat de què el pròxim dissabte 14 de novembre se celebrarà la quinzena campanya especial de donació de sang ‘Gandia Solidària’. Un equip del Centre de Transfusió es desplaçarà fins a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a atendre a tots els donants que acudisquen a l’Ajuntament de 9.30 a 13.30 i de 16.30 a 20 hores.

 

«Ara més que mai en estos temps de Covid és vital la participació de tota la ciutadania» va declarar l’edil que ha informat de què «Gandia és una població molt solidària», ja que el Centre de Transfusió fa unes 48 campanyes de donació durant l’any que transcorren en diferents emplaçaments de la ciutat. «Estic segura de què el coronavirus no frenarà la solidaritat dels veïns i una volta més conseguirem un alt nombre de donacions».

 

L’any passat, en 2019, es van conseguir 2.708 unitats i 254 nous donants. Estos resultats han donat un índex de donació de 44 donants per mil habitants, dades que es troben per damunt de la mitjana de la comarca que se situa en 32 donants per cada 1.000 habitants.

 

Des de l’any 2006 en el que es va efectuar la primera campanya s’han obtingut 2.262 unitats de sang, 264 corresponen a donants nous. L’any passat es van presentar a donar aproximadament 200 voluntaris.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries

A punt d’acabar el 2020 s’han arreplegat unes 2.000 unitats i 162 donants nous. Es tracta d’una xifra important tenint en compte la greu crisi sanitària que s’ha produït pel virus. El Centre de Transfusió vol destacar la solidària col·laboració del consistori que en els moments més delicats va obrir les portes a la donació, per a que els veïns continuaren acudint a la seua cita de manera segura i còmoda. Gràcies a la seua actitud, els pacients han rebut de manera puntual la sang o hemoderivats que han necessitat.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries per a proveir els hospitals de la nostra Comunitat. Per això, tots els dies la Sanitat confia i el Centre de Transfusió s’esforça per a conseguir que 650 ciutadans es consciencien i s’acosten a donar sang.

 

Els requisits per a ser donant són molt senzills, i pràcticament totes les persones poden ser donants. Només cal tindre entre 18 i 65 anys, pesar més de 50 quilos i tindre un estat de salut normal. Les dones poden donar fins a 3 voltes a l’any i els hòmens 4.

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU