L’Ajuntament de Gandia prepara la XV Marató Solidària de Donació de Sang per a este dissabte

 

La regidora delegada de Sanitat, Liduvina Gil ha informat de què el pròxim dissabte 14 de novembre se celebrarà la quinzena campanya especial de donació de sang ‘Gandia Solidària’. Un equip del Centre de Transfusió es desplaçarà fins a Gandia, en la comarca de la Safor (València), per a atendre a tots els donants que acudisquen a l’Ajuntament de 9.30 a 13.30 i de 16.30 a 20 hores.

 

«Ara més que mai en estos temps de Covid és vital la participació de tota la ciutadania» va declarar l’edil que ha informat de què «Gandia és una població molt solidària», ja que el Centre de Transfusió fa unes 48 campanyes de donació durant l’any que transcorren en diferents emplaçaments de la ciutat. «Estic segura de què el coronavirus no frenarà la solidaritat dels veïns i una volta més conseguirem un alt nombre de donacions».

 

L’any passat, en 2019, es van conseguir 2.708 unitats i 254 nous donants. Estos resultats han donat un índex de donació de 44 donants per mil habitants, dades que es troben per damunt de la mitjana de la comarca que se situa en 32 donants per cada 1.000 habitants.

 

Des de l’any 2006 en el que es va efectuar la primera campanya s’han obtingut 2.262 unitats de sang, 264 corresponen a donants nous. L’any passat es van presentar a donar aproximadament 200 voluntaris.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries

A punt d’acabar el 2020 s’han arreplegat unes 2.000 unitats i 162 donants nous. Es tracta d’una xifra important tenint en compte la greu crisi sanitària que s’ha produït pel virus. El Centre de Transfusió vol destacar la solidària col·laboració del consistori que en els moments més delicats va obrir les portes a la donació, per a que els veïns continuaren acudint a la seua cita de manera segura i còmoda. Gràcies a la seua actitud, els pacients han rebut de manera puntual la sang o hemoderivats que han necessitat.

 

Es necessiten més de 650 unitats diàries per a proveir els hospitals de la nostra Comunitat. Per això, tots els dies la Sanitat confia i el Centre de Transfusió s’esforça per a conseguir que 650 ciutadans es consciencien i s’acosten a donar sang.

 

Els requisits per a ser donant són molt senzills, i pràcticament totes les persones poden ser donants. Només cal tindre entre 18 i 65 anys, pesar més de 50 quilos i tindre un estat de salut normal. Les dones poden donar fins a 3 voltes a l’any i els hòmens 4.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.

Picasso, Warhol i Barceló protagonitzen una gran mostra sobre espiritualitat a Santa Pola

El Museu de la Mar de Santa Pola inaugura el 27 de març l'exposició Iter spirituale. Dos col·leccions, un recorregut per l'espiritualitat en l'art contemporani amb obres de Picasso, Warhol, Tàpies, Barceló o Mariscal.

La Nit del Foc cremarà 1.000 quilos de pólvora en un castell rítmic de 18 minuts

La Nit del Foc de Falles cremarà 1.000 quilos de material pirotècnic en un castell aeri de quasi 18 minuts, dissenyat per a mantindre un ritme constant i sense pauses.

Catalá ajorna al dia 20 el debat sobre l’Ofrena, les carpes falleres i la taxa turística

María José Catalá posposa al 20 de març la discussió sobre possibles canvis en l'Ofrena, el calendari de muntatge de carpes falleres i una eventual taxa turística lligada a les Falles.