13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La Generalitat distribueix 150.000 Abonaments Joves Gratuïts per a menors de 30 anys

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha visitat la seu de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a València Sud, on ha mantingut una reunió de treball amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, María Pérez, la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, i membres de l’equip directiu.

En aquesta trobada s’ha analitzat el desenvolupament de la campanya de distribució de l’Abonament Temporal Jove Gratuït que s’ha realitzat al llarg d’aquest mes d’octubre, des de les instal·lacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

La consellera ha destacat, després de la reunió, que “amb els abonaments que s’entregaran durant hui divendres, s’hauran distribuït prop de 150.000 abonaments, 123.700 en Metrovalencia i 25.600 en TRAM d’Alacant, als quals cal sumar els més de 10.300 que s’han repartit des del TRAM de Castelló”.

Al seu torn, ha destacat que s’han registrat ja al voltant de 225.000 peticions de cita prèvia a través de les webs de Metrovalencia i TRAM d’Alacant i que gràcies a l’ampliació d’estacions i horaris, l’empresa pública ha pogut incrementar el nombre de lliuraments, en aconseguir un ritme de 15.000 lliuraments al dia a València i 2.200 a Alacant”.

La consellera ha destacat i agraït “l’esforç tècnic i humà” d’FGV per a fer arribar els abonaments a joves de fins a 30 anys, uns títols que serveixen per a viatjar fins al pròxim 15 de gener de 2023 en Metrobus, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura les persones usuàries d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Després de la reunió, en la qual s’han analitzat diferents projectes que desenvolupa FGV per a la millora del servei que presta a València i Alacant, Torró ha recorregut diferents dependències de l’empresa i el taller de material mòbil de València Sud.

Distribució d’abonaments

FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments que en el cas de València també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també el sistema de cita prèvia disponible per a totes les persones usuàries.

TRAM de Castelló distribueix aquests abonaments des de la seua oficina situada al carrer Carcaixent, 1 de la ciutat de Castelló.

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV, s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres, estan oberts els següents punts: Centre d’Atenció del Client (CAC) de Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats – Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Montcada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a l’institut I.E.S. Lluís Vives), i tots els dies de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

A Alacant, de dilluns a divendres es poden recollir aquests abonaments en el Punt del Client d’Estels; El Campello; Dénia; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

Per a sol·licitar cita les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud, pel qual s’obté torn per a posteriorment establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.