La Generalitat amplia amb 11.000 m² el centre logístic de material sanitari

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Generalitat Valenciana ampliarà el seu centre logístic de Fira València amb un magatzem d’11.000 metres quadrats per a assegurar el subministrament de material sanitari en la lluita contra la pandèmia del COVID-19, segons ha assegurat la comissionada de la Presidència de la Generalitat per a la coordinació d’este subministrament en la Comunitat Valenciana, María José […]

 

La Generalitat Valenciana ampliarà el seu centre logístic de Fira València amb un magatzem d’11.000 metres quadrats per a assegurar el subministrament de material sanitari en la lluita contra la pandèmia del COVID-19, segons ha assegurat la comissionada de la Presidència de la Generalitat per a la coordinació d’este subministrament en la Comunitat Valenciana, María José Mira.

 

«Este nou espai se suma als 11.000 metres quadrats actuals (els pavellons 7 i 8) i serà el que s’utilitze a mitjà i llarg termini per a la reserva estratègica de material», de manera que la previsió és deixar d’anar utilitzant progressivament els anteriors, segons ha precisat María José Mira, que també ha avançat que es firmarà un conveni amb Fira València per a compensar-li per l’ús de les instal·lacions.

 

En este sentit, la Generalitat comptarà ara amb 22.000 metres quadrats en les instal·lacions des de les que se centralitzen les comandes per als hospitals dels diferents departaments de salut i dels centres sociosanitaris amb la finalitat d’atendre les seues necessitats de subministrament.

 

El magatzem 1.1 per a la reserva estratègica de material permetrà incrementar l’operativitat del centre logístic de la Generalitat, atés que el nou espai s’està adaptant a les necessitats de traçabilitat del material sanitari, amb la senyalització i control automatitzat de l’inventari amb codis QR.
 

Un pla amb 240 milions d’euros per a un possible repunt de la pandèmia

Esta  iniciativa s’inscriu dins de les actuacions de contingència planificades pel Consell, que impulsa un acord marc amb la finalitat de dotar-se d’una reserva estratègica de material sanitari davant possibles rebrots de Covid-19.

 

Este contempla una dotació econòmica de fins a 240 milions per a adquisicions d’emergència en els pròxims dos anys. María José Mira ha subratllat que es tracta d’una previsió de consum màxim i que la reserva existent en l’actualitat permet comptar amb material sanitari en cas de repunt de la pandèmia «per als pròxims sis i fins i tot huit mesos». Tal com ha explicat, si en algun moment, per un agreujament dels rebrots, es baixara de la ‘línia roja’ establida, s’activarien les contractacions d’emergència.

 

La Generalitat ha adquirit recentment més de 77 milions d’unitats de material sanitari que han arribat via marítima en 60 contenidors i que es tracta, en la seua gran majoria, de productes que no es fabriquen en el territori valencià. Estes compres, unides als 46 milions de productes encarregats al clúster sanitari valencià, garantixen la cobertura de les necessitats per als pròxims mesos.

 

Cal destacar que la Generalitat ha limitat les seues compres en l’exterior a material sanitari que no es fabrica en la Comunitat Valenciana. L’adquisició de subministraments i garantir vies d’aprovisionament segures, figuren en el Pla de Contingència elaborat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Últimes notícies

Detenen a Linares un home acusat de corrupció de menors

Un home de 47 anys ha sigut detingut a Linares per obtindre i difondre contingut sexual d’un menor de 12 anys. La investigació continua oberta per localitzar possibles víctimes.

Carlos Cuerpo assumix Transports de manera transitòria després de la dimissió d’Óscar Puente

Sánchez encarrega la cartera al vicepresident primer després que Puente anunciara ahir la seua eixida del Govern

Instructor d’arts marcials, a presó per una agressió greu a Vila-real

Un instructor de K1 i kickboxing ha ingressat a la presó després d’una agressió greu a Vila-real. La víctima, de 32 anys, va patir lesions al cap.

Xixona busca a Brussel·les noves vies per a protegir el torró

Una delegació de Xixona visita Brussel·les els dies 4 i 5 de novembre per conéixer les eines europees que protegixen el torró i altres productes gastronòmics.

El Villarreal encaixa la derrota europea més dura: 0-6

El 0-6 davant del París Saint Germain en la Liga de Campeones és la derrota europea més àmplia de la història del Villarreal.

Tres detinguts a Oriola per intercanviar droga per objectes robats

Una dona i dos hòmens han sigut detinguts a Oriola després de desmantellar dos punts de venda de droga. Els dos punts acceptaven objectes robats a canvi de substàncies.

El litoral sud de València queda en avís groc per pluges

Aemet ha rebaixat a groc l’avís al litoral sud de València, amb acumulats possibles de 20 l/m² en una hora. També hi ha alerta al nord d’Alacant.

L’atur suma 6.716 persones més a la Comunitat Valenciana

L’atur ha crescut en 6.716 persones durant octubre a la Comunitat Valenciana. El total arriba a 303.502 persones desocupades.