La Generalitat amplia amb 11.000 m² el centre logístic de material sanitari

 

La Generalitat Valenciana ampliarà el seu centre logístic de Fira València amb un magatzem d’11.000 metres quadrats per a assegurar el subministrament de material sanitari en la lluita contra la pandèmia del COVID-19, segons ha assegurat la comissionada de la Presidència de la Generalitat per a la coordinació d’este subministrament en la Comunitat Valenciana, María José Mira.

 

«Este nou espai se suma als 11.000 metres quadrats actuals (els pavellons 7 i 8) i serà el que s’utilitze a mitjà i llarg termini per a la reserva estratègica de material», de manera que la previsió és deixar d’anar utilitzant progressivament els anteriors, segons ha precisat María José Mira, que també ha avançat que es firmarà un conveni amb Fira València per a compensar-li per l’ús de les instal·lacions.

 

En este sentit, la Generalitat comptarà ara amb 22.000 metres quadrats en les instal·lacions des de les que se centralitzen les comandes per als hospitals dels diferents departaments de salut i dels centres sociosanitaris amb la finalitat d’atendre les seues necessitats de subministrament.

 

El magatzem 1.1 per a la reserva estratègica de material permetrà incrementar l’operativitat del centre logístic de la Generalitat, atés que el nou espai s’està adaptant a les necessitats de traçabilitat del material sanitari, amb la senyalització i control automatitzat de l’inventari amb codis QR.
 

Un pla amb 240 milions d’euros per a un possible repunt de la pandèmia

Esta  iniciativa s’inscriu dins de les actuacions de contingència planificades pel Consell, que impulsa un acord marc amb la finalitat de dotar-se d’una reserva estratègica de material sanitari davant possibles rebrots de Covid-19.

 

Este contempla una dotació econòmica de fins a 240 milions per a adquisicions d’emergència en els pròxims dos anys. María José Mira ha subratllat que es tracta d’una previsió de consum màxim i que la reserva existent en l’actualitat permet comptar amb material sanitari en cas de repunt de la pandèmia «per als pròxims sis i fins i tot huit mesos». Tal com ha explicat, si en algun moment, per un agreujament dels rebrots, es baixara de la ‘línia roja’ establida, s’activarien les contractacions d’emergència.

 

La Generalitat ha adquirit recentment més de 77 milions d’unitats de material sanitari que han arribat via marítima en 60 contenidors i que es tracta, en la seua gran majoria, de productes que no es fabriquen en el territori valencià. Estes compres, unides als 46 milions de productes encarregats al clúster sanitari valencià, garantixen la cobertura de les necessitats per als pròxims mesos.

 

Cal destacar que la Generalitat ha limitat les seues compres en l’exterior a material sanitari que no es fabrica en la Comunitat Valenciana. L’adquisició de subministraments i garantir vies d’aprovisionament segures, figuren en el Pla de Contingència elaborat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.