La Generalitat amplia amb 11.000 m² el centre logístic de material sanitari

 

La Generalitat Valenciana ampliarà el seu centre logístic de Fira València amb un magatzem d’11.000 metres quadrats per a assegurar el subministrament de material sanitari en la lluita contra la pandèmia del COVID-19, segons ha assegurat la comissionada de la Presidència de la Generalitat per a la coordinació d’este subministrament en la Comunitat Valenciana, María José Mira.

 

«Este nou espai se suma als 11.000 metres quadrats actuals (els pavellons 7 i 8) i serà el que s’utilitze a mitjà i llarg termini per a la reserva estratègica de material», de manera que la previsió és deixar d’anar utilitzant progressivament els anteriors, segons ha precisat María José Mira, que també ha avançat que es firmarà un conveni amb Fira València per a compensar-li per l’ús de les instal·lacions.

 

En este sentit, la Generalitat comptarà ara amb 22.000 metres quadrats en les instal·lacions des de les que se centralitzen les comandes per als hospitals dels diferents departaments de salut i dels centres sociosanitaris amb la finalitat d’atendre les seues necessitats de subministrament.

 

El magatzem 1.1 per a la reserva estratègica de material permetrà incrementar l’operativitat del centre logístic de la Generalitat, atés que el nou espai s’està adaptant a les necessitats de traçabilitat del material sanitari, amb la senyalització i control automatitzat de l’inventari amb codis QR.
 

Un pla amb 240 milions d’euros per a un possible repunt de la pandèmia

Esta  iniciativa s’inscriu dins de les actuacions de contingència planificades pel Consell, que impulsa un acord marc amb la finalitat de dotar-se d’una reserva estratègica de material sanitari davant possibles rebrots de Covid-19.

 

Este contempla una dotació econòmica de fins a 240 milions per a adquisicions d’emergència en els pròxims dos anys. María José Mira ha subratllat que es tracta d’una previsió de consum màxim i que la reserva existent en l’actualitat permet comptar amb material sanitari en cas de repunt de la pandèmia «per als pròxims sis i fins i tot huit mesos». Tal com ha explicat, si en algun moment, per un agreujament dels rebrots, es baixara de la ‘línia roja’ establida, s’activarien les contractacions d’emergència.

 

La Generalitat ha adquirit recentment més de 77 milions d’unitats de material sanitari que han arribat via marítima en 60 contenidors i que es tracta, en la seua gran majoria, de productes que no es fabriquen en el territori valencià. Estes compres, unides als 46 milions de productes encarregats al clúster sanitari valencià, garantixen la cobertura de les necessitats per als pròxims mesos.

 

Cal destacar que la Generalitat ha limitat les seues compres en l’exterior a material sanitari que no es fabrica en la Comunitat Valenciana. L’adquisició de subministraments i garantir vies d’aprovisionament segures, figuren en el Pla de Contingència elaborat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.