La Generalitat crea un grup de treball per a la reconstrucció d’Ucrania

El conseller d’Hisenda, Arcadi España, ha confirmat que la Generalitat ha constituït un grup de treball “per a analitzar al costat dels representants empresarials i el consolat honorífic d’Ucraïna en la Comunitat Valenciana totes les necessitats del poble ucraïnés per a la reconstrucció del país després de la guerra“. “Volem començar a pensar ja en el dia després, per a garantir que la seua reconstrucció social, econòmica i moral és una realitat en el menor temps possible“, ha destacat.

Per a això, ha incidit Arcadi España, després de la trobada mantinguda al costat de representants de la CEV, l’ambaixador d’Ucraïna a Espanya, Sherii Pohoreltsev, i el Consul Honorari d’Ucraïna en la Comunitat Valenciana, Pablo Gil, en què “Ucraïna comptarà amb la solidaritat i els recursos no sols de la Generalitat, sinó també de tota la societat civil valenciana, que s’ha bolcat en els últims mesos per a oferir tota l’ajuda humanitària necessària“.

Finançament per a empreses exportadores a Ucraïna i Rússia

A més, des de hui, ha apuntat Arcadi España, les empreses valencianes exportadores als mercats de Rússia i Ucraïna, que hagen vist paralitzats o impagats les seues comandes o factures a conseqüència del conflicte bèl·lic, poden accedir a la nova línia de finançament de l’IVF. “L’objectiu és garantir-los la liquiditat necessària per a poder continuar fent front als seus costos, al pagament de nòmines dels seus treballadors i, en definitiva, a garantir la viabilitat de tots els negocis“.

El compromís del Consell és que el teixit productiu valencià no es veja afectat per l’impacte econòmic de la Guerra i puga continuar generant ocupació i riquesa” i, per això, ha recordat que totes les empreses afectades per la paralització dels fluxos comercialstenen a la seua disposició els instruments financers de l’IVF, amb els quals volem garantir la seua viabilitat i la seua activitat“.

La línia per a exportadors a mercats russos i ucraïnesos està inclosa dins del programa IVF-Afin Liquiditat Pime & Autònom i compta amb una dotació de 10 milions d’euros. A més, està destinada principalment a empreses de fins a 250 treballadors i una facturació anual inferior als 50 milions d’euros, “que són les majoritàries en el nostre teixit productiu i les que més dificultats poden tindre per a fer front als impagaments o a la ruptura d’estoc per la paralització de les vendes“.

Per això, les empreses o persones autònomes podran accedir a finançament per a circulant o inversions de fins a 1 milió d’euros per operació, que a més incorporarà una ajuda directa de fins al 20% de l’import aprovat. “L’objectiu és que puguen cobrir l’import d’operacions que tinguen pendents, cancel·lades o impagades amb els mercats russos i ucraïnesos i que es van formalitzar fins a sis mesos abans del començament del conflicte bèl·lic“.

La invasió russa d’Ucraïna ha provocat la paralització total de les relacions comercials amb dos països amb els quals les nostres empreses tenen importants fluxos de negoci i era fonamental que els garantírem des de la Generalitat el suport necessari perquè puguen continuar amb la seua activitat i tinguen recursos suficients fins que consoliden nous mercats o es recupere l’activitat en la zona de conflicte“, ha apuntat Espanya.

Les operacions, a més d’incloure una ajuda directa, tindran un termini de devolució de fins a quatre anys i un tipus d’interés de l’1%. “Volem que a més de poder accedir a instruments de finançament, aquestes empreses també compten amb el suport directe de la Generalitat, per la qual cosa hem apostat per incloure en les operacions ajudes directes que no hauran de retornar i que podran servir per a millorar la seua situació econòmica“, ha apuntat Espanya.

Actualment, i segons les dades disponibles, les empreses valencianes exporten al mercat ucraïnés més de 92,5 milions d’euros anuals, xifra que s’incrementa fins als més de 260,4 milions d’euros en el cas de Rússia “el que reflecteix la importància de donar tot el suport necessari a aquests negocis, que constitueixen la base del nostre model productiu i que s’estan veient afectats tant pel tancament de mercats com per l’increment dels costos energètics“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La mare detinguda per agredir una professora d’una escola infantil d’Elda queda en llibertat amb càrrecs

La dona està pendent de citació judicial després de ser arrestada per la presumpta agressió a una docent de 31 anys en un centre educatiu d’Alacant

FACUA CV impulsa una campanya per omplir de queixes la sanitat pública valenciana

L’associació anima la ciutadania a utilitzar els canals de reclamació de la Generalitat per denunciar retards, falta de personal i deteriorament assistencial

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.