14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La Generalitat crea un grup de treball per a la reconstrucció d’Ucrania

El conseller d’Hisenda, Arcadi España, ha confirmat que la Generalitat ha constituït un grup de treball “per a analitzar al costat dels representants empresarials i el consolat honorífic d’Ucraïna en la Comunitat Valenciana totes les necessitats del poble ucraïnés per a la reconstrucció del país després de la guerra“. “Volem començar a pensar ja en el dia després, per a garantir que la seua reconstrucció social, econòmica i moral és una realitat en el menor temps possible“, ha destacat.

Per a això, ha incidit Arcadi España, després de la trobada mantinguda al costat de representants de la CEV, l’ambaixador d’Ucraïna a Espanya, Sherii Pohoreltsev, i el Consul Honorari d’Ucraïna en la Comunitat Valenciana, Pablo Gil, en què “Ucraïna comptarà amb la solidaritat i els recursos no sols de la Generalitat, sinó també de tota la societat civil valenciana, que s’ha bolcat en els últims mesos per a oferir tota l’ajuda humanitària necessària“.

Finançament per a empreses exportadores a Ucraïna i Rússia

A més, des de hui, ha apuntat Arcadi España, les empreses valencianes exportadores als mercats de Rússia i Ucraïna, que hagen vist paralitzats o impagats les seues comandes o factures a conseqüència del conflicte bèl·lic, poden accedir a la nova línia de finançament de l’IVF. “L’objectiu és garantir-los la liquiditat necessària per a poder continuar fent front als seus costos, al pagament de nòmines dels seus treballadors i, en definitiva, a garantir la viabilitat de tots els negocis“.

El compromís del Consell és que el teixit productiu valencià no es veja afectat per l’impacte econòmic de la Guerra i puga continuar generant ocupació i riquesa” i, per això, ha recordat que totes les empreses afectades per la paralització dels fluxos comercialstenen a la seua disposició els instruments financers de l’IVF, amb els quals volem garantir la seua viabilitat i la seua activitat“.

La línia per a exportadors a mercats russos i ucraïnesos està inclosa dins del programa IVF-Afin Liquiditat Pime & Autònom i compta amb una dotació de 10 milions d’euros. A més, està destinada principalment a empreses de fins a 250 treballadors i una facturació anual inferior als 50 milions d’euros, “que són les majoritàries en el nostre teixit productiu i les que més dificultats poden tindre per a fer front als impagaments o a la ruptura d’estoc per la paralització de les vendes“.

Per això, les empreses o persones autònomes podran accedir a finançament per a circulant o inversions de fins a 1 milió d’euros per operació, que a més incorporarà una ajuda directa de fins al 20% de l’import aprovat. “L’objectiu és que puguen cobrir l’import d’operacions que tinguen pendents, cancel·lades o impagades amb els mercats russos i ucraïnesos i que es van formalitzar fins a sis mesos abans del començament del conflicte bèl·lic“.

La invasió russa d’Ucraïna ha provocat la paralització total de les relacions comercials amb dos països amb els quals les nostres empreses tenen importants fluxos de negoci i era fonamental que els garantírem des de la Generalitat el suport necessari perquè puguen continuar amb la seua activitat i tinguen recursos suficients fins que consoliden nous mercats o es recupere l’activitat en la zona de conflicte“, ha apuntat Espanya.

Les operacions, a més d’incloure una ajuda directa, tindran un termini de devolució de fins a quatre anys i un tipus d’interés de l’1%. “Volem que a més de poder accedir a instruments de finançament, aquestes empreses també compten amb el suport directe de la Generalitat, per la qual cosa hem apostat per incloure en les operacions ajudes directes que no hauran de retornar i que podran servir per a millorar la seua situació econòmica“, ha apuntat Espanya.

Actualment, i segons les dades disponibles, les empreses valencianes exporten al mercat ucraïnés més de 92,5 milions d’euros anuals, xifra que s’incrementa fins als més de 260,4 milions d’euros en el cas de Rússia “el que reflecteix la importància de donar tot el suport necessari a aquests negocis, que constitueixen la base del nostre model productiu i que s’estan veient afectats tant pel tancament de mercats com per l’increment dels costos energètics“.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.