9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La Generalitat crea un grup de treball per a la reconstrucció d’Ucrania

El conseller d’Hisenda, Arcadi España, ha confirmat que la Generalitat ha constituït un grup de treball “per a analitzar al costat dels representants empresarials i el consolat honorífic d’Ucraïna en la Comunitat Valenciana totes les necessitats del poble ucraïnés per a la reconstrucció del país després de la guerra“. “Volem començar a pensar ja en el dia després, per a garantir que la seua reconstrucció social, econòmica i moral és una realitat en el menor temps possible“, ha destacat.

Per a això, ha incidit Arcadi España, després de la trobada mantinguda al costat de representants de la CEV, l’ambaixador d’Ucraïna a Espanya, Sherii Pohoreltsev, i el Consul Honorari d’Ucraïna en la Comunitat Valenciana, Pablo Gil, en què “Ucraïna comptarà amb la solidaritat i els recursos no sols de la Generalitat, sinó també de tota la societat civil valenciana, que s’ha bolcat en els últims mesos per a oferir tota l’ajuda humanitària necessària“.

Finançament per a empreses exportadores a Ucraïna i Rússia

A més, des de hui, ha apuntat Arcadi España, les empreses valencianes exportadores als mercats de Rússia i Ucraïna, que hagen vist paralitzats o impagats les seues comandes o factures a conseqüència del conflicte bèl·lic, poden accedir a la nova línia de finançament de l’IVF. “L’objectiu és garantir-los la liquiditat necessària per a poder continuar fent front als seus costos, al pagament de nòmines dels seus treballadors i, en definitiva, a garantir la viabilitat de tots els negocis“.

El compromís del Consell és que el teixit productiu valencià no es veja afectat per l’impacte econòmic de la Guerra i puga continuar generant ocupació i riquesa” i, per això, ha recordat que totes les empreses afectades per la paralització dels fluxos comercialstenen a la seua disposició els instruments financers de l’IVF, amb els quals volem garantir la seua viabilitat i la seua activitat“.

La línia per a exportadors a mercats russos i ucraïnesos està inclosa dins del programa IVF-Afin Liquiditat Pime & Autònom i compta amb una dotació de 10 milions d’euros. A més, està destinada principalment a empreses de fins a 250 treballadors i una facturació anual inferior als 50 milions d’euros, “que són les majoritàries en el nostre teixit productiu i les que més dificultats poden tindre per a fer front als impagaments o a la ruptura d’estoc per la paralització de les vendes“.

Per això, les empreses o persones autònomes podran accedir a finançament per a circulant o inversions de fins a 1 milió d’euros per operació, que a més incorporarà una ajuda directa de fins al 20% de l’import aprovat. “L’objectiu és que puguen cobrir l’import d’operacions que tinguen pendents, cancel·lades o impagades amb els mercats russos i ucraïnesos i que es van formalitzar fins a sis mesos abans del començament del conflicte bèl·lic“.

La invasió russa d’Ucraïna ha provocat la paralització total de les relacions comercials amb dos països amb els quals les nostres empreses tenen importants fluxos de negoci i era fonamental que els garantírem des de la Generalitat el suport necessari perquè puguen continuar amb la seua activitat i tinguen recursos suficients fins que consoliden nous mercats o es recupere l’activitat en la zona de conflicte“, ha apuntat Espanya.

Les operacions, a més d’incloure una ajuda directa, tindran un termini de devolució de fins a quatre anys i un tipus d’interés de l’1%. “Volem que a més de poder accedir a instruments de finançament, aquestes empreses també compten amb el suport directe de la Generalitat, per la qual cosa hem apostat per incloure en les operacions ajudes directes que no hauran de retornar i que podran servir per a millorar la seua situació econòmica“, ha apuntat Espanya.

Actualment, i segons les dades disponibles, les empreses valencianes exporten al mercat ucraïnés més de 92,5 milions d’euros anuals, xifra que s’incrementa fins als més de 260,4 milions d’euros en el cas de Rússia “el que reflecteix la importància de donar tot el suport necessari a aquests negocis, que constitueixen la base del nostre model productiu i que s’estan veient afectats tant pel tancament de mercats com per l’increment dels costos energètics“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.