15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La Generalitat crearà la línia 11 de Metrovalencia i ampliarà la 10 per a unir els nous traçats

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat treballa en la creació de la nova Línia 11 de Metrovalencia entre la Ciutat de les Arts i les Ciències i la façana marítima de la ciutat, així com en l’ampliació de la futura Línia 10 (Alacant-Natzaret) per a connectar esta línia, ara en obres, amb l’actual xarxa tramviària en servici.

 

Arcadi España ha detallat durant una visita a les obres en superfície en la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències que per a connectar la Línia 10 amb la zona del Grau es desenvoluparà un nou traçat tramviari des de la Ciutat de les Arts i les Ciències, seguint per l’avinguda Menorca, fins a arribar a la façana marítima i integrar este nou tram amb la xarxa tramviària actual en la parada Grau-Canyamelar.

 

Al seu torn, ha avançat que també es contempla una prolongació de la Línia 10 que seguisca el recorregut des de l’estació de Natzaret fins a la façana marítima, amb l’objectiu de millorar la integració i les condicions de mobilitat del barri en la ciutat de València.

 

Millorar la connectivitat

Amb la finalitat de detallar totes dues propostes, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana es reunirà en les pròximes setmanes amb l’Ajuntament de València i l’Associació de Veïns del barri de Natzaret.

En concret, s’ha convocat per a dilluns que ve una reunió de treball amb els representants veïnals en la que s’exposaran les alternatives que té sobre li taula l’empresa pública per a millorar la connectivitat i les condicions de mobilitat dels veïns d’este barri de València, ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

Amb esta ampliació, la Línia 10 unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències, el barri de Natzaret i tota la façana marítima i ampliarà així de manera molt considerable l’oferta de transport públic de la xarxa de Metrovalencia.

 

L’objectiu d’este projecte

El conseller ha explicat els dos projectes durant una visita a les obres que es duen a terme en el tram en superfície en l’avinguda Antonio Ferrandis, al costat de la futura parada de Ciutat de les Arts i les Ciències, i que afecten un tram d’un dels carrils de circulació de vehicles. En la visita ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

 

L’objectiu d’esta intervenció, ha assenyalat Arcadi España, és incorporar una nova via a les dos ja existents per a afavorir possibles maniobres i agilitar la circulació dels tramvies que prestaran servici en el conjunt de la línia.

 

Línia 10

El conseller ha detallat que actualment s’executen les obres previstes en el tram subterrani, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros. Els treballs comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions, i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que, entre altres aspectes, inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, escales mecàniques i ascensors.

 

Juntament amb els treballs en el túnel de la línia, FGV actua també en el condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, amb un pressupost superior als sis milions d’euros.

 

Les actuacions previstes en este projecte també contemplen la construcció en el barri de Natzaret del dipòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per la nova línia. El conseller ha defensat que les prolongacions de la Línia 10 propostes per a connectar este nou traçat a l’actual xarxa tramviària són necessàries perquè este dipòsit siga provisional, com està contemplat, i que puga deixar d’usar-se al més prompte possible.

 

Projecte creat per a 2022

La resta de contractacions, com l’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses del traçat entre l’estació d’Alacant i Natzaret, i la senyalització, comunicació i seguretat estan ja adjudicades i han iniciat els primers treballs d’instal·lació.

 

Les obres que ara s’executen permetran posar en servici en 2022 una línia de tramvia que combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades, tres d’elles subterrànies i cinc en superfície.

 

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.