La Generalitat crearà la línia 11 de Metrovalencia i ampliarà la 10 per a unir els nous traçats

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat treballa en la creació de la nova Línia 11 de Metrovalencia entre la Ciutat de les Arts i les Ciències i la façana marítima de la ciutat, així com en l’ampliació de la futura Línia 10 (Alacant-Natzaret) per a connectar esta línia, ara en obres, amb l’actual xarxa tramviària en servici.

 

Arcadi España ha detallat durant una visita a les obres en superfície en la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències que per a connectar la Línia 10 amb la zona del Grau es desenvoluparà un nou traçat tramviari des de la Ciutat de les Arts i les Ciències, seguint per l’avinguda Menorca, fins a arribar a la façana marítima i integrar este nou tram amb la xarxa tramviària actual en la parada Grau-Canyamelar.

 

Al seu torn, ha avançat que també es contempla una prolongació de la Línia 10 que seguisca el recorregut des de l’estació de Natzaret fins a la façana marítima, amb l’objectiu de millorar la integració i les condicions de mobilitat del barri en la ciutat de València.

 

Millorar la connectivitat

Amb la finalitat de detallar totes dues propostes, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana es reunirà en les pròximes setmanes amb l’Ajuntament de València i l’Associació de Veïns del barri de Natzaret.

En concret, s’ha convocat per a dilluns que ve una reunió de treball amb els representants veïnals en la que s’exposaran les alternatives que té sobre li taula l’empresa pública per a millorar la connectivitat i les condicions de mobilitat dels veïns d’este barri de València, ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

Amb esta ampliació, la Línia 10 unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències, el barri de Natzaret i tota la façana marítima i ampliarà així de manera molt considerable l’oferta de transport públic de la xarxa de Metrovalencia.

 

L’objectiu d’este projecte

El conseller ha explicat els dos projectes durant una visita a les obres que es duen a terme en el tram en superfície en l’avinguda Antonio Ferrandis, al costat de la futura parada de Ciutat de les Arts i les Ciències, i que afecten un tram d’un dels carrils de circulació de vehicles. En la visita ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

 

L’objectiu d’esta intervenció, ha assenyalat Arcadi España, és incorporar una nova via a les dos ja existents per a afavorir possibles maniobres i agilitar la circulació dels tramvies que prestaran servici en el conjunt de la línia.

 

Línia 10

El conseller ha detallat que actualment s’executen les obres previstes en el tram subterrani, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros. Els treballs comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions, i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que, entre altres aspectes, inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, escales mecàniques i ascensors.

 

Juntament amb els treballs en el túnel de la línia, FGV actua també en el condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, amb un pressupost superior als sis milions d’euros.

 

Les actuacions previstes en este projecte també contemplen la construcció en el barri de Natzaret del dipòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per la nova línia. El conseller ha defensat que les prolongacions de la Línia 10 propostes per a connectar este nou traçat a l’actual xarxa tramviària són necessàries perquè este dipòsit siga provisional, com està contemplat, i que puga deixar d’usar-se al més prompte possible.

 

Projecte creat per a 2022

La resta de contractacions, com l’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses del traçat entre l’estació d’Alacant i Natzaret, i la senyalització, comunicació i seguretat estan ja adjudicades i han iniciat els primers treballs d’instal·lació.

 

Les obres que ara s’executen permetran posar en servici en 2022 una línia de tramvia que combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades, tres d’elles subterrànies i cinc en superfície.

 

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.