15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

La Generalitat crearà la línia 11 de Metrovalencia i ampliarà la 10 per a unir els nous traçats

 

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat treballa en la creació de la nova Línia 11 de Metrovalencia entre la Ciutat de les Arts i les Ciències i la façana marítima de la ciutat, així com en l’ampliació de la futura Línia 10 (Alacant-Natzaret) per a connectar esta línia, ara en obres, amb l’actual xarxa tramviària en servici.

 

Arcadi España ha detallat durant una visita a les obres en superfície en la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències que per a connectar la Línia 10 amb la zona del Grau es desenvoluparà un nou traçat tramviari des de la Ciutat de les Arts i les Ciències, seguint per l’avinguda Menorca, fins a arribar a la façana marítima i integrar este nou tram amb la xarxa tramviària actual en la parada Grau-Canyamelar.

 

Al seu torn, ha avançat que també es contempla una prolongació de la Línia 10 que seguisca el recorregut des de l’estació de Natzaret fins a la façana marítima, amb l’objectiu de millorar la integració i les condicions de mobilitat del barri en la ciutat de València.

 

Millorar la connectivitat

Amb la finalitat de detallar totes dues propostes, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana es reunirà en les pròximes setmanes amb l’Ajuntament de València i l’Associació de Veïns del barri de Natzaret.

En concret, s’ha convocat per a dilluns que ve una reunió de treball amb els representants veïnals en la que s’exposaran les alternatives que té sobre li taula l’empresa pública per a millorar la connectivitat i les condicions de mobilitat dels veïns d’este barri de València, ha indicat la Generalitat en un comunicat.

 

Amb esta ampliació, la Línia 10 unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències, el barri de Natzaret i tota la façana marítima i ampliarà així de manera molt considerable l’oferta de transport públic de la xarxa de Metrovalencia.

 

L’objectiu d’este projecte

El conseller ha explicat els dos projectes durant una visita a les obres que es duen a terme en el tram en superfície en l’avinguda Antonio Ferrandis, al costat de la futura parada de Ciutat de les Arts i les Ciències, i que afecten un tram d’un dels carrils de circulació de vehicles. En la visita ha estat acompanyat per la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.

 

L’objectiu d’esta intervenció, ha assenyalat Arcadi España, és incorporar una nova via a les dos ja existents per a afavorir possibles maniobres i agilitar la circulació dels tramvies que prestaran servici en el conjunt de la línia.

 

Línia 10

El conseller ha detallat que actualment s’executen les obres previstes en el tram subterrani, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros. Els treballs comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions, i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que, entre altres aspectes, inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, escales mecàniques i ascensors.

 

Juntament amb els treballs en el túnel de la línia, FGV actua també en el condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret), corresponents al tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Estimat Granell fins al barri de Natzaret, amb un pressupost superior als sis milions d’euros.

 

Les actuacions previstes en este projecte també contemplen la construcció en el barri de Natzaret del dipòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per la nova línia. El conseller ha defensat que les prolongacions de la Línia 10 propostes per a connectar este nou traçat a l’actual xarxa tramviària són necessàries perquè este dipòsit siga provisional, com està contemplat, i que puga deixar d’usar-se al més prompte possible.

 

Projecte creat per a 2022

La resta de contractacions, com l’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses del traçat entre l’estació d’Alacant i Natzaret, i la senyalització, comunicació i seguretat estan ja adjudicades i han iniciat els primers treballs d’instal·lació.

 

Les obres que ara s’executen permetran posar en servici en 2022 una línia de tramvia que combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades, tres d’elles subterrànies i cinc en superfície.

 

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Últimes notícies

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet valencià després del naufragi del 26-D

Indonèsia va posar fi este divendres a la busca del xiquet valencià de 10 anys desaparegut després del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. L'operatiu de 15 dies va trobar tres cossos i va deixar dos supervivents, mentres la investigació per possible negligència continua oberta.

València Basket busca aprofitar els dubtes d’Unicaja i assegurar cap de sèrie en la seua Copa

El València rep a Unicaja en el Roig Arena amb el propòsit de sumar un triomf que li acoste a ser cap de sèrie en la Copa. També perseguix reforçar el seu pols amb el Reial Madrid per liderar la primera volta.

Assumix 4 anys i 9 mesos per intentar matar a la seua parella a l’hospital després de donar a llum

L'acusat ha reconegut que va apunyalar a la seua parella a l'hospital del Vinalopó, tres dies després del part, i ha acceptat 4 anys i 9 mesos de presó. La pena s'ha rebaixat per reparar el mal amb 15.000 euros i comporta pèrdua de la pàtria potestat i 10 anys d'allunyament.

Robles exigix a Feijóo que demane disculpes per dir que l’UME no va estar en la DANA de València

La ministra de Defensa ha reclamat a Feijóo una rectificació pública per qüestionar l'actuació de la UME durant la DANA a València. Ha sostingut que la unitat va actuar des del primer moment i que el líder del PP ho sabia.

Casa Mediterrani fixa com a repte per a 2026 l’entrada de Síria en el seu Consell Diplomàtic

Casa Mediterrani s'ha proposat incorporar a Síria al seu Consell Diplomàtic en 2026 i reactivar les reunions de l'òrgan després de dos anys d'aturada. L'entitat prepara a més una cimera internacional a Alacant, definix sis eixos per a 2026 i consolida el seu creixement digital.

El preu de la tòfona a Castelló es desploma un 75% i encén les alarmes del sector

El preu en origen ha caigut d'uns 500 €/kg a 125-150 €/kg, molt lluny dels 1.000-1.500 €/kg d'altres campanyes. El sector l'atribuïx a l'excés d'oferta, la menor demanda i l'impacte d'una plaga, i reclama mesures.

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.