11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

El Govern d’Espanya estén tot el 2023 els abonaments gratuïts per als trens de Rodalies

El Govern ha decidit estendre al 2023 la bonificació i la gratuïtat de Rodalies, Rodalies i trens de Mitja Distància de titularitat estatal que es va començar a aplicar al setembre per afrontar la crisi energètica.

Ho convertirem en una política estructural en els pressupostos del 2023”, ha dit la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, durant la presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2023 després de la reunió del Consell de Ministres.

De moment, el Govern ha pressupostat un augment del 41% de les transferències al Ministeri de Transport, entre les quals destaca una partida de 700 milions d’euros per a Renfe que finançarà les subvencions al tren de Rodalies i Mitja Distància.

Els viatges amb trens de mitja Distància van créixer un 40% el passat mes de setembre i en trens de Rodalies un 24%, respecte el mateix mes de l’any passat després de l’aprovació de la iniciativa.

Renfe va detallar que, del total de títols gratuïts expedits, el 72% correspon a abonaments per viatjar als diferents nuclis de Rodalies, Rodalies i Rodalies Ample Mètric, mentre que el 28,3% correspon a abonaments de Mitja Distància.

A més dels abonaments gratuïts, l’operadora pública que presideix Isaías Táboas ha venut prop de 30.000 títols amb descomptes del 50% d’Avant per utilitzar als serveis de mitjana distància d’alta velocitat fins al 31 de gener de 2023.

El Govern va aprovar la iniciativa com a part del paquet d’iniciatives engegat per a afavorir l’estalvi energètic en el context de la guerra d’Ucraïna. La titular de Transports va detallar que l’estalvi per al medi ambient és de 118 milions de litres de benzina i fins a 360.000 tones d’emissions de diòxid de carboni (CO2) a l’atmosfera, si tots estos viatges s’hagueren fet amb automòbil.

Montero també ha deixat la porta oberta a prorrogar més enllà del 2023 l’impost extraordinari a les energètiques i la banca, que s’aplicarà amb efectes retroactius durant este any i es mantindrà el següent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs