13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El Govern d’Espanya estén tot el 2023 els abonaments gratuïts per als trens de Rodalies

El Govern ha decidit estendre al 2023 la bonificació i la gratuïtat de Rodalies, Rodalies i trens de Mitja Distància de titularitat estatal que es va començar a aplicar al setembre per afrontar la crisi energètica.

Ho convertirem en una política estructural en els pressupostos del 2023”, ha dit la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, durant la presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2023 després de la reunió del Consell de Ministres.

De moment, el Govern ha pressupostat un augment del 41% de les transferències al Ministeri de Transport, entre les quals destaca una partida de 700 milions d’euros per a Renfe que finançarà les subvencions al tren de Rodalies i Mitja Distància.

Els viatges amb trens de mitja Distància van créixer un 40% el passat mes de setembre i en trens de Rodalies un 24%, respecte el mateix mes de l’any passat després de l’aprovació de la iniciativa.

Renfe va detallar que, del total de títols gratuïts expedits, el 72% correspon a abonaments per viatjar als diferents nuclis de Rodalies, Rodalies i Rodalies Ample Mètric, mentre que el 28,3% correspon a abonaments de Mitja Distància.

A més dels abonaments gratuïts, l’operadora pública que presideix Isaías Táboas ha venut prop de 30.000 títols amb descomptes del 50% d’Avant per utilitzar als serveis de mitjana distància d’alta velocitat fins al 31 de gener de 2023.

El Govern va aprovar la iniciativa com a part del paquet d’iniciatives engegat per a afavorir l’estalvi energètic en el context de la guerra d’Ucraïna. La titular de Transports va detallar que l’estalvi per al medi ambient és de 118 milions de litres de benzina i fins a 360.000 tones d’emissions de diòxid de carboni (CO2) a l’atmosfera, si tots estos viatges s’hagueren fet amb automòbil.

Montero també ha deixat la porta oberta a prorrogar més enllà del 2023 l’impost extraordinari a les energètiques i la banca, que s’aplicarà amb efectes retroactius durant este any i es mantindrà el següent.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.