El Govern d’Espanya estén tot el 2023 els abonaments gratuïts per als trens de Rodalies

El Govern ha decidit estendre al 2023 la bonificació i la gratuïtat de Rodalies, Rodalies i trens de Mitja Distància de titularitat estatal que es va començar a aplicar al setembre per afrontar la crisi energètica.

«Ho convertirem en una política estructural en els pressupostos del 2023”, ha dit la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, durant la presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2023 després de la reunió del Consell de Ministres.

De moment, el Govern ha pressupostat un augment del 41% de les transferències al Ministeri de Transport, entre les quals destaca una partida de 700 milions d’euros per a Renfe que finançarà les subvencions al tren de Rodalies i Mitja Distància.

Els viatges amb trens de mitja Distància van créixer un 40% el passat mes de setembre i en trens de Rodalies un 24%, respecte el mateix mes de l’any passat després de l’aprovació de la iniciativa.

Renfe va detallar que, del total de títols gratuïts expedits, el 72% correspon a abonaments per viatjar als diferents nuclis de Rodalies, Rodalies i Rodalies Ample Mètric, mentre que el 28,3% correspon a abonaments de Mitja Distància.

A més dels abonaments gratuïts, l’operadora pública que presideix Isaías Táboas ha venut prop de 30.000 títols amb descomptes del 50% d’Avant per utilitzar als serveis de mitjana distància d’alta velocitat fins al 31 de gener de 2023.

El Govern va aprovar la iniciativa com a part del paquet d’iniciatives engegat per a afavorir l’estalvi energètic en el context de la guerra d’Ucraïna. La titular de Transports va detallar que l’estalvi per al medi ambient és de 118 milions de litres de benzina i fins a 360.000 tones d’emissions de diòxid de carboni (CO2) a l’atmosfera, si tots estos viatges s’hagueren fet amb automòbil.

Montero també ha deixat la porta oberta a prorrogar més enllà del 2023 l’impost extraordinari a les energètiques i la banca, que s’aplicarà amb efectes retroactius durant este any i es mantindrà el següent.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.