El Govern d’Espanya estén tot el 2023 els abonaments gratuïts per als trens de Rodalies

El Govern ha decidit estendre al 2023 la bonificació i la gratuïtat de Rodalies, Rodalies i trens de Mitja Distància de titularitat estatal que es va començar a aplicar al setembre per afrontar la crisi energètica.

Ho convertirem en una política estructural en els pressupostos del 2023”, ha dit la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, durant la presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2023 després de la reunió del Consell de Ministres.

De moment, el Govern ha pressupostat un augment del 41% de les transferències al Ministeri de Transport, entre les quals destaca una partida de 700 milions d’euros per a Renfe que finançarà les subvencions al tren de Rodalies i Mitja Distància.

Els viatges amb trens de mitja Distància van créixer un 40% el passat mes de setembre i en trens de Rodalies un 24%, respecte el mateix mes de l’any passat després de l’aprovació de la iniciativa.

Renfe va detallar que, del total de títols gratuïts expedits, el 72% correspon a abonaments per viatjar als diferents nuclis de Rodalies, Rodalies i Rodalies Ample Mètric, mentre que el 28,3% correspon a abonaments de Mitja Distància.

A més dels abonaments gratuïts, l’operadora pública que presideix Isaías Táboas ha venut prop de 30.000 títols amb descomptes del 50% d’Avant per utilitzar als serveis de mitjana distància d’alta velocitat fins al 31 de gener de 2023.

El Govern va aprovar la iniciativa com a part del paquet d’iniciatives engegat per a afavorir l’estalvi energètic en el context de la guerra d’Ucraïna. La titular de Transports va detallar que l’estalvi per al medi ambient és de 118 milions de litres de benzina i fins a 360.000 tones d’emissions de diòxid de carboni (CO2) a l’atmosfera, si tots estos viatges s’hagueren fet amb automòbil.

Montero també ha deixat la porta oberta a prorrogar més enllà del 2023 l’impost extraordinari a les energètiques i la banca, que s’aplicarà amb efectes retroactius durant este any i es mantindrà el següent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.