El Govern d’Espanya estén tot el 2023 els abonaments gratuïts per als trens de Rodalies

El Govern ha decidit estendre al 2023 la bonificació i la gratuïtat de Rodalies, Rodalies i trens de Mitja Distància de titularitat estatal que es va començar a aplicar al setembre per afrontar la crisi energètica.

«Ho convertirem en una política estructural en els pressupostos del 2023”, ha dit la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, durant la presentació dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2023 després de la reunió del Consell de Ministres.

De moment, el Govern ha pressupostat un augment del 41% de les transferències al Ministeri de Transport, entre les quals destaca una partida de 700 milions d’euros per a Renfe que finançarà les subvencions al tren de Rodalies i Mitja Distància.

Els viatges amb trens de mitja Distància van créixer un 40% el passat mes de setembre i en trens de Rodalies un 24%, respecte el mateix mes de l’any passat després de l’aprovació de la iniciativa.

Renfe va detallar que, del total de títols gratuïts expedits, el 72% correspon a abonaments per viatjar als diferents nuclis de Rodalies, Rodalies i Rodalies Ample Mètric, mentre que el 28,3% correspon a abonaments de Mitja Distància.

A més dels abonaments gratuïts, l’operadora pública que presideix Isaías Táboas ha venut prop de 30.000 títols amb descomptes del 50% d’Avant per utilitzar als serveis de mitjana distància d’alta velocitat fins al 31 de gener de 2023.

El Govern va aprovar la iniciativa com a part del paquet d’iniciatives engegat per a afavorir l’estalvi energètic en el context de la guerra d’Ucraïna. La titular de Transports va detallar que l’estalvi per al medi ambient és de 118 milions de litres de benzina i fins a 360.000 tones d’emissions de diòxid de carboni (CO2) a l’atmosfera, si tots estos viatges s’hagueren fet amb automòbil.

Montero també ha deixat la porta oberta a prorrogar més enllà del 2023 l’impost extraordinari a les energètiques i la banca, que s’aplicarà amb efectes retroactius durant este any i es mantindrà el següent.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.