El Govern aprova la ‘llei trans’, que contempla l’autodeterminació de gènere

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts l’avantprojecte de llei trans i de drets LGTBI, una norma que permetrà el canvi de sexe en el registre a partir dels 14 anys sense necessitat d’informe mèdic ni testimonis i que veu la llum després d’àrdues negociacions entre els socis de coalició.

L’avantprojecte de llei per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI arriba finalment en la setmana de l’Orgull LGTBI.

A més es reconeix finalment l’autodeterminació de gènere i es podrà canviar de sexe en el Registre amb la sola declaració de l’interessat, que haurà de confirmar la seua decisió tres mesos després de presentar la primera sol·licitud.

Dret de canvi de sexe a partir dels 14

 

L’avantprojecte reconeixerà el dret al canvi de sexe a partir dels 14 anys, dos més del que plantejava Igualtat en el seu primer esborrador.

Els xiquets de 12 i 13 anys necessitaran autorització judicial per a modificar l’esment registral del sexe i qualsevol menor podrà canviar el seu nom sense necessitat d’informes.

La Llei per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI estableix un mecanisme per a evitar el canvi continu de sexe i, amb això, el frau de llei: les persones que hagen canviat l’esment registral del sexe, per a tornar a fer-lo hauran d’obtindre una autorització judicial.

 

Es deixa de considerar malaltes a les persones trans

 

El text farà que a Espanya es deixe de considerar malaltes a les persones trans, permetrà la filiació dels fills de les mares lesbianes i bisexuals sense necessitat de matrimoni i garantirà l’accés de lesbianes, bisexuals i trans a tractaments de reproducció assistida.

Així mateix, l’avantprojecte prohibirà les teràpies de conversió a modificar l’orientació, identitat o expressió sexual i les cirurgies de modificació genital de bebés intersexuals i establirà un règim d’infraccions i sancions -d’entre 200 i 150.000 euros) que inverteix les regles relatives a la càrrega de la prova quan es tracte de discriminació al col·lectiu LGTBI.

 

Llei trans i una altra llei contra la discriminació LGTBI

 

L’acord de Govern entre el PSOE i Podemos incloïa l’aprovació d’una llei trans i d’una altra llei contra la discriminació de les persones LGTBI, però finalment s’han ajuntat totes dos iniciatives.

Les principals associacions LGTBI, encara que esperen introduir millores en el tràmit parlamentari, s’han felicitat per l’aprovació de l’avantprojecte.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.