El Govern demanarà que continue l’estat d’alarma, però amb canvis

 

El Govern presentarà este dimecres una nova proposta de pròrroga per a l’estat d’alarma fins al 24 de maig. Es portarà a votació en el Congrés dels Diputats, esperant que siga aprovada, a pesar de què esta volta es preveu el vot en contra de més formacions que en l’anterior votació.

 

A demés, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat en roda de premsa que «és imprescindible mantindre un instrument que ha funcionat tan bé en esta etapa tan difícil», referint-se a la proposta d’una nova pròrroga de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

També ha destacat que l’estat d’alarma «ha funcionat» perquè els contagis diaris han passat «del 35% al 0,4%» i insistix que «no és moment d’apostar per experiments».

 

La ministra d’Hisenda i Portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assenyalat en roda de premsa que la pròrroga de l’estat d’alarma continua sent una ferramenta «imprescindible i necessària per al personal sanitari».

 

Per això mateix, per a poder conseguir l’estat d’alarma, el Govern necessita majoria en la votació d’este dimecres, cosa que passaria pel suport o abstenció del PP, o bé convencent a bascos i catalans i a Ciutadans, que es mostren reticents.

 

 

Els canvis en el PP

L’Executiu s’ha obert, per primera volta, a posar límits en les mesures de duració de l’estat d’alarma. Segons indica el mitjà ‘La Información’, és la idea que s’hauria donat en la conversa que han mantingut durant este dimarts la vicepresidenta primera, Carmen Calvo, amb el president de la Xunta de Galícia, Núñez Feijóo.

 

Segons ha manifestat Feijóo: «Totes les mesures han d’adoptar-se sense prorrogar sine die l’estat d’alarma pel que el Govern ha de tindre pla B —o C de Constitució—. Una altra cosa és que el Govern necessite temps per a organitzar-se i això és més comprensible que les raons exposades públicament fins ara».

 

El president del PP, Pablo Casado, ha abandonat la postura de suport a l’estat d’alarma. Pablo Casado ha preferit comentar amb el seu entorn l’estratègia a seguir pel partit en este aspecte, a demés de demanar l’opinió dels principals poders econòmics. Fonts de Gènova destaquen que el «consens» va ser general a favor d’una abstenció en la votació d’este dimecres.

 

Amb l’abstenció, Sánchez tindria via lliure per a la pròrroga, però la sensació és que cedirà per a tindre altres vots favorables. Podria retornar competències a les autonomies, com ha demanat el PNB. La fórmula podria ser una ‘cogovernança’, de manera que les decisions de desescalada hagen de ser consensuades entre cada comunitat i el Govern central.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.