El Govern demanarà que continue l’estat d’alarma, però amb canvis

 

El Govern presentarà este dimecres una nova proposta de pròrroga per a l’estat d’alarma fins al 24 de maig. Es portarà a votació en el Congrés dels Diputats, esperant que siga aprovada, a pesar de què esta volta es preveu el vot en contra de més formacions que en l’anterior votació.

 

A demés, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat en roda de premsa que «és imprescindible mantindre un instrument que ha funcionat tan bé en esta etapa tan difícil», referint-se a la proposta d’una nova pròrroga de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

També ha destacat que l’estat d’alarma «ha funcionat» perquè els contagis diaris han passat «del 35% al 0,4%» i insistix que «no és moment d’apostar per experiments».

 

La ministra d’Hisenda i Portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assenyalat en roda de premsa que la pròrroga de l’estat d’alarma continua sent una ferramenta «imprescindible i necessària per al personal sanitari».

 

Per això mateix, per a poder conseguir l’estat d’alarma, el Govern necessita majoria en la votació d’este dimecres, cosa que passaria pel suport o abstenció del PP, o bé convencent a bascos i catalans i a Ciutadans, que es mostren reticents.

 

 

Els canvis en el PP

L’Executiu s’ha obert, per primera volta, a posar límits en les mesures de duració de l’estat d’alarma. Segons indica el mitjà ‘La Información’, és la idea que s’hauria donat en la conversa que han mantingut durant este dimarts la vicepresidenta primera, Carmen Calvo, amb el president de la Xunta de Galícia, Núñez Feijóo.

 

Segons ha manifestat Feijóo: «Totes les mesures han d’adoptar-se sense prorrogar sine die l’estat d’alarma pel que el Govern ha de tindre pla B —o C de Constitució—. Una altra cosa és que el Govern necessite temps per a organitzar-se i això és més comprensible que les raons exposades públicament fins ara».

 

El president del PP, Pablo Casado, ha abandonat la postura de suport a l’estat d’alarma. Pablo Casado ha preferit comentar amb el seu entorn l’estratègia a seguir pel partit en este aspecte, a demés de demanar l’opinió dels principals poders econòmics. Fonts de Gènova destaquen que el «consens» va ser general a favor d’una abstenció en la votació d’este dimecres.

 

Amb l’abstenció, Sánchez tindria via lliure per a la pròrroga, però la sensació és que cedirà per a tindre altres vots favorables. Podria retornar competències a les autonomies, com ha demanat el PNB. La fórmula podria ser una ‘cogovernança’, de manera que les decisions de desescalada hagen de ser consensuades entre cada comunitat i el Govern central.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.