El Govern demanarà que continue l’estat d’alarma, però amb canvis

 

El Govern presentarà este dimecres una nova proposta de pròrroga per a l’estat d’alarma fins al 24 de maig. Es portarà a votació en el Congrés dels Diputats, esperant que siga aprovada, a pesar de què esta volta es preveu el vot en contra de més formacions que en l’anterior votació.

 

A demés, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat en roda de premsa que «és imprescindible mantindre un instrument que ha funcionat tan bé en esta etapa tan difícil», referint-se a la proposta d’una nova pròrroga de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

També ha destacat que l’estat d’alarma «ha funcionat» perquè els contagis diaris han passat «del 35% al 0,4%» i insistix que «no és moment d’apostar per experiments».

 

La ministra d’Hisenda i Portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assenyalat en roda de premsa que la pròrroga de l’estat d’alarma continua sent una ferramenta «imprescindible i necessària per al personal sanitari».

 

Per això mateix, per a poder conseguir l’estat d’alarma, el Govern necessita majoria en la votació d’este dimecres, cosa que passaria pel suport o abstenció del PP, o bé convencent a bascos i catalans i a Ciutadans, que es mostren reticents.

 

 

Els canvis en el PP

L’Executiu s’ha obert, per primera volta, a posar límits en les mesures de duració de l’estat d’alarma. Segons indica el mitjà ‘La Información’, és la idea que s’hauria donat en la conversa que han mantingut durant este dimarts la vicepresidenta primera, Carmen Calvo, amb el president de la Xunta de Galícia, Núñez Feijóo.

 

Segons ha manifestat Feijóo: «Totes les mesures han d’adoptar-se sense prorrogar sine die l’estat d’alarma pel que el Govern ha de tindre pla B —o C de Constitució—. Una altra cosa és que el Govern necessite temps per a organitzar-se i això és més comprensible que les raons exposades públicament fins ara».

 

El president del PP, Pablo Casado, ha abandonat la postura de suport a l’estat d’alarma. Pablo Casado ha preferit comentar amb el seu entorn l’estratègia a seguir pel partit en este aspecte, a demés de demanar l’opinió dels principals poders econòmics. Fonts de Gènova destaquen que el «consens» va ser general a favor d’una abstenció en la votació d’este dimecres.

 

Amb l’abstenció, Sánchez tindria via lliure per a la pròrroga, però la sensació és que cedirà per a tindre altres vots favorables. Podria retornar competències a les autonomies, com ha demanat el PNB. La fórmula podria ser una ‘cogovernança’, de manera que les decisions de desescalada hagen de ser consensuades entre cada comunitat i el Govern central.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Interceptat a Moixent un conductor drogat després de recórrer 27 quilòmetres en sentit contrari per la A-35 i l’A-33

La Guàrdia Civil de Trànsit investiga a un home de 64 anys que va conduir de nit, sota els efectes de les drogues, 27 quilòmetres en sentit contrari per les autovies A-35 i A-33 fins a ser detingut a Moixent.

Un home de 50 anys resulta ferit per arma blanca en ple carrer a Picassent

Un home de 50 anys va ser apunyalat en el tòrax al carrer Sant Rosa de Picassent i traslladat per una ambulància SAMU a l'Hospital General de València.

Greu una xiqueta de 13 anys atropellada de matinada en l’A-31 a Alacant

Una xiqueta de 13 anys ha resultat ferida greu després de ser atropellada de matinada en l'A-31, a l'altura del polígon Babel d'Alacant, i ha sigut evacuada a l'Hospital General Doctor Balmis.

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.