El Govern demanarà que continue l’estat d’alarma, però amb canvis

 

El Govern presentarà este dimecres una nova proposta de pròrroga per a l’estat d’alarma fins al 24 de maig. Es portarà a votació en el Congrés dels Diputats, esperant que siga aprovada, a pesar de què esta volta es preveu el vot en contra de més formacions que en l’anterior votació.

 

A demés, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat en roda de premsa que «és imprescindible mantindre un instrument que ha funcionat tan bé en esta etapa tan difícil», referint-se a la proposta d’una nova pròrroga de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

També ha destacat que l’estat d’alarma «ha funcionat» perquè els contagis diaris han passat «del 35% al 0,4%» i insistix que «no és moment d’apostar per experiments».

 

La ministra d’Hisenda i Portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assenyalat en roda de premsa que la pròrroga de l’estat d’alarma continua sent una ferramenta «imprescindible i necessària per al personal sanitari».

 

Per això mateix, per a poder conseguir l’estat d’alarma, el Govern necessita majoria en la votació d’este dimecres, cosa que passaria pel suport o abstenció del PP, o bé convencent a bascos i catalans i a Ciutadans, que es mostren reticents.

 

 

Els canvis en el PP

L’Executiu s’ha obert, per primera volta, a posar límits en les mesures de duració de l’estat d’alarma. Segons indica el mitjà ‘La Información’, és la idea que s’hauria donat en la conversa que han mantingut durant este dimarts la vicepresidenta primera, Carmen Calvo, amb el president de la Xunta de Galícia, Núñez Feijóo.

 

Segons ha manifestat Feijóo: «Totes les mesures han d’adoptar-se sense prorrogar sine die l’estat d’alarma pel que el Govern ha de tindre pla B —o C de Constitució—. Una altra cosa és que el Govern necessite temps per a organitzar-se i això és més comprensible que les raons exposades públicament fins ara».

 

El president del PP, Pablo Casado, ha abandonat la postura de suport a l’estat d’alarma. Pablo Casado ha preferit comentar amb el seu entorn l’estratègia a seguir pel partit en este aspecte, a demés de demanar l’opinió dels principals poders econòmics. Fonts de Gènova destaquen que el «consens» va ser general a favor d’una abstenció en la votació d’este dimecres.

 

Amb l’abstenció, Sánchez tindria via lliure per a la pròrroga, però la sensació és que cedirà per a tindre altres vots favorables. Podria retornar competències a les autonomies, com ha demanat el PNB. La fórmula podria ser una ‘cogovernança’, de manera que les decisions de desescalada hagen de ser consensuades entre cada comunitat i el Govern central.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.