El Govern demanarà que continue l’estat d’alarma, però amb canvis

 

El Govern presentarà este dimecres una nova proposta de pròrroga per a l’estat d’alarma fins al 24 de maig. Es portarà a votació en el Congrés dels Diputats, esperant que siga aprovada, a pesar de què esta volta es preveu el vot en contra de més formacions que en l’anterior votació.

 

A demés, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha assegurat en roda de premsa que «és imprescindible mantindre un instrument que ha funcionat tan bé en esta etapa tan difícil», referint-se a la proposta d’una nova pròrroga de l’estat d’alarma.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

També ha destacat que l’estat d’alarma «ha funcionat» perquè els contagis diaris han passat «del 35% al 0,4%» i insistix que «no és moment d’apostar per experiments».

 

La ministra d’Hisenda i Portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assenyalat en roda de premsa que la pròrroga de l’estat d’alarma continua sent una ferramenta «imprescindible i necessària per al personal sanitari».

 

Per això mateix, per a poder conseguir l’estat d’alarma, el Govern necessita majoria en la votació d’este dimecres, cosa que passaria pel suport o abstenció del PP, o bé convencent a bascos i catalans i a Ciutadans, que es mostren reticents.

 

 

Els canvis en el PP

L’Executiu s’ha obert, per primera volta, a posar límits en les mesures de duració de l’estat d’alarma. Segons indica el mitjà ‘La Información’, és la idea que s’hauria donat en la conversa que han mantingut durant este dimarts la vicepresidenta primera, Carmen Calvo, amb el president de la Xunta de Galícia, Núñez Feijóo.

 

Segons ha manifestat Feijóo: «Totes les mesures han d’adoptar-se sense prorrogar sine die l’estat d’alarma pel que el Govern ha de tindre pla B —o C de Constitució—. Una altra cosa és que el Govern necessite temps per a organitzar-se i això és més comprensible que les raons exposades públicament fins ara».

 

El president del PP, Pablo Casado, ha abandonat la postura de suport a l’estat d’alarma. Pablo Casado ha preferit comentar amb el seu entorn l’estratègia a seguir pel partit en este aspecte, a demés de demanar l’opinió dels principals poders econòmics. Fonts de Gènova destaquen que el «consens» va ser general a favor d’una abstenció en la votació d’este dimecres.

 

Amb l’abstenció, Sánchez tindria via lliure per a la pròrroga, però la sensació és que cedirà per a tindre altres vots favorables. Podria retornar competències a les autonomies, com ha demanat el PNB. La fórmula podria ser una ‘cogovernança’, de manera que les decisions de desescalada hagen de ser consensuades entre cada comunitat i el Govern central.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.