El govern espanyol confirma l’augment de les pensions: L’import que es cobrarà ara

 

«Les pensions en Espanya guanyaran molt poder adquisitiu». La frase la va dir en ‘La Sexta’ el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, qui va defensar la reforma del sistema de pensions com garantia de la revalorització de les pensions. El ministre va avançar que la clau està en la pujada de les pensions lligada a l’IPC.

 

El Consell de Ministres ha aprovat el Reial Decret sobre la revalorització de les pensions que confirmava l’augment acordat en els pressupostos generals. El canvi afectarà a totes les prestacions públiques, com pensions de jubilació, incapacitat permanent, viudetat o orfandat.

 

En virtut del nou decret pujaran un 0,9% les pensions contributives i un 1,8% les pensions no contributives, un fet que beneficiarà a més de 10 milions de pensionistes en Espanya. Segons el ministre, l’augment beneficia tant a les persones contributives com aquelles en règim de classes passives, és a dir, a antics treballadors públics.

 

També ha explicat que, en el cas de les persones més vulnerables amb prestacions no contributives, s’ha fet un esforç addicional per a revalorar el doble. El responsable d’Inclusió ha detallat que la mesura suposarà un cost fiscal al voltant dels 1.500 milions d’euros, que faran possible que 11 milions de pensionistes augmenten la seua pensió.

 

Una pensió de 1.128,07 euros de mitjana

El ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions ha informat que la nòmina mensual de les prestacions contributives de la Seguretat Social va augmentar a 10.087,70 milions d’euros en gener. Una quantitat que ja inclou la revalorització del 0,9%. En tot cas, es tracta d’un nou màxim històric. La pensió mitjana, que inclou també la revalorització, se situa en 1.028,19 euros l’1 de gener. Segons el ministeri, la pensió mitjana de jubilació va ser de 1.128,07 euros, mentres que la de viudetat es va quedar en 736,65 euros.

 

Pendents de la reforma

El ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, seguix treballant en la reforma del sistema de pensions que ja ha causat més d’una polèmica. El punt més conflictiu és l’augment del període de base de càlcul dels 25 als 35 anys, una mesura que el ministre va negar, però que el diari ‘El País’ es va encarregar de demostrar traient el document ocult del govern espanyol que ho confirma.

 

El ministre Escrivá va enviar dos documents a la resta de ministres amb les seues recomanacions per a la reforma del sistema de pensions. En un d’ells, el ministre proposava l’ampliació del període de la base de cotització fins als 35 anys, amb la possibilitat que el treballador puga escollir els millors exercicis.

 

Tot i això, els tècnics fiscals consideren que la proposta suposarà, a la pràctica, una retallada de les pensions, perquè en abastar més anys es retrocedix fins als primers exercicis que sempre són els menys remunerats. El mateix govern espanyol reconeixia que la mesura comportaria una retallada del 6,3% en les pensions. El pla del govern espanyol és que les mesures es discutisquen amb els agents socials i s’incloguin en la reforma prevista per a 2022.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.

Possibles ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens en la Comunitat

Este dilluns hi haurà intervals nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats en el litoral al matí i a l'interior al final del dia. Les màximes pujaran.

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.