El govern espanyol vol pujar impostos a qui cobre una determinada quantitat

 

El govern espanyol està plantejant una nova pujada d’impostos que afectaria els sous de més de 49.000 euros anuals, segons ha revelat este dilluns el diari ‘ABC’. El citat mitjà assegura que es tracta d’una proposta sobre la que estaria treballant el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, que té l’objectiu d’augmentar la recaptació en un context de fort augment de la despesa pública per les conseqüències derivades de la pandèmia del coronavirus. El ministre estaria treballant en l’ampliació dels anys de càlcul per a les futures pensions.

 

El possible augment en l’IRPF sobre el que ha informat ‘ABC’ afectaria les rendes superiors als 49.000 euros, una quantitat que ara està inclosa en el tram d’IRPF que abasta des dels 35.200 als 60.000 euros i sobre el que recau un tipus impositiu del 37%. Esta hipotètica reforma en els trams de l’IRPF completaria les ja aprovades i incloses dins dels Pressupostos de 2021.

 

En este sentit, cal recordar que la primera de les reformes aprovades va ser un increment de dos punts en l’IRPF a les rendes del treball de més de 300.000 euros, afectant 16.740 contribuents, segons van anunciar fonts governamentals. L’Executiu també va anunciar un augment de l’IRPF per a rendes del capital de més de 200.000 euros que, sumades a les anteriors, podrien afectar un màxim de 36.194 contribuents, segons xifres confirmades per la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.

 

Les reformes d’impostos pactades pel govern de coalició abans de la pandèmia

Fins al moment, les reformes d’impostos dutes a terme pel govern del PSOE i Unides Podem han estat molt menys dràstiques que les plantejades en l’acord de coalició que van segellar tots dos partits abans de l’arribada del Covid-19. El pacte preveia una pujada de l’IRPF de dos punts per a les rendes del treball superiors als 130.000 euros i de quatre punts (el doble del que finalment es va aprovar) per les rendes superiors als 300.000 euros.

 

El govern espanyol també va establir altres mesures com un increment d’un punt en l’impost sobre el patrimoni per a les fortunes de més de 10 milions d’euros i una tributació mínima del 15% per a les societats cotitzades d’inversió immobiliària.

 

La reforma de les pensions que planteja José Luis Escrivá

El diari ‘ABC’ també es fa ressò de la intenció de José Luis Escrivá de seguir endavant amb la seua reforma de pensions en dos fases. La primera es posarà en marxa en abril i inclourà una nova fórmula per a revaloritzar les pensions i una tanda de mesures i penalitzacions per a evitar les jubilacions forçoses en els convenis i la jubilació anticipada.

 

La segona fase de la reforma tindrà lloc el mes d’octubre i suposarà l’augment de les bases màximes de cotització i l’ampliació dels anys que es tenen en compte per a calcular les pensions, dos reformes que suposarien un important estalvi en les depauperades arques de la Seguretat Social, que han compromès amb Brussel·les una retallada de 30.000 milions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja sense aplicar el seu aforament

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la dana 29-O ha sol·licitat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que la investigació seguisca en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’intentar aombrar el Pla Viu i anuncia més control

El president defén que el Pla Viu ja beneficia a desenes de municipis i situa la vivenda com una emergència. Avanza una llei del sòl i més control en adjudicacions.

El Roig Arena complix sis mesos amb 930.000 assistents i 182 esdeveniments

El recinte multiusos de València ha tancat el seu primer mig any amb 182 esdeveniments i 930.000 assistents. El balanç combina esport, concerts i cites corporatives.

Dos menors detinguts pel robatori amb força de cinc ciclomotors a Elx

La Policia ha detingut a Elx a dos menors sense carnet pel suposat robatori amb força de cinc ciclomotors. Els vehicles van ser recuperats i retornats als seus amos.

Pérez Llorca demana enteniment a Extremadura i Aragó per a un govern de dretes

El president valencià ha reclamat acords a Extremadura i Aragó per a formar executius de centredreta, en entendre que així ho han expressat les urnes.

Detingut a Gandia per robar un semiremolc frigorífic valorat en 60.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia a l'autor del robatori d'un semiremolc frigorífic sostret a Xeraco. GPS i cambres van portar a una cabina de lloguer i al seu arrest.

El València encadena dos triomfs a Mestalla mig any després

L'equip blanc-i-negre va véncer 3-2 a l'Alabés amb un penal d'Hugo Duro en el descompte i va encadenar la seua segona victòria seguida a casa després de superar a Osasuna.

Dos detinguts a València per donar d’alta en ETT a estrangers irregulars amb identitats prestades

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens a la província de València per presumpta falsedat documental i delictes contra els drets dels treballadors. Usaven identitats alienes per a inscriure en ETT a migrants irregulars a canvi de 200 euros descomptats de la nòmina