El govern espanyol vol pujar impostos a qui cobre una determinada quantitat

 

El govern espanyol està plantejant una nova pujada d’impostos que afectaria els sous de més de 49.000 euros anuals, segons ha revelat este dilluns el diari ‘ABC’. El citat mitjà assegura que es tracta d’una proposta sobre la que estaria treballant el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, que té l’objectiu d’augmentar la recaptació en un context de fort augment de la despesa pública per les conseqüències derivades de la pandèmia del coronavirus. El ministre estaria treballant en l’ampliació dels anys de càlcul per a les futures pensions.

 

El possible augment en l’IRPF sobre el que ha informat ‘ABC’ afectaria les rendes superiors als 49.000 euros, una quantitat que ara està inclosa en el tram d’IRPF que abasta des dels 35.200 als 60.000 euros i sobre el que recau un tipus impositiu del 37%. Esta hipotètica reforma en els trams de l’IRPF completaria les ja aprovades i incloses dins dels Pressupostos de 2021.

 

En este sentit, cal recordar que la primera de les reformes aprovades va ser un increment de dos punts en l’IRPF a les rendes del treball de més de 300.000 euros, afectant 16.740 contribuents, segons van anunciar fonts governamentals. L’Executiu també va anunciar un augment de l’IRPF per a rendes del capital de més de 200.000 euros que, sumades a les anteriors, podrien afectar un màxim de 36.194 contribuents, segons xifres confirmades per la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.

 

Les reformes d’impostos pactades pel govern de coalició abans de la pandèmia

Fins al moment, les reformes d’impostos dutes a terme pel govern del PSOE i Unides Podem han estat molt menys dràstiques que les plantejades en l’acord de coalició que van segellar tots dos partits abans de l’arribada del Covid-19. El pacte preveia una pujada de l’IRPF de dos punts per a les rendes del treball superiors als 130.000 euros i de quatre punts (el doble del que finalment es va aprovar) per les rendes superiors als 300.000 euros.

 

El govern espanyol també va establir altres mesures com un increment d’un punt en l’impost sobre el patrimoni per a les fortunes de més de 10 milions d’euros i una tributació mínima del 15% per a les societats cotitzades d’inversió immobiliària.

 

La reforma de les pensions que planteja José Luis Escrivá

El diari ‘ABC’ també es fa ressò de la intenció de José Luis Escrivá de seguir endavant amb la seua reforma de pensions en dos fases. La primera es posarà en marxa en abril i inclourà una nova fórmula per a revaloritzar les pensions i una tanda de mesures i penalitzacions per a evitar les jubilacions forçoses en els convenis i la jubilació anticipada.

 

La segona fase de la reforma tindrà lloc el mes d’octubre i suposarà l’augment de les bases màximes de cotització i l’ampliació dels anys que es tenen en compte per a calcular les pensions, dos reformes que suposarien un important estalvi en les depauperades arques de la Seguretat Social, que han compromès amb Brussel·les una retallada de 30.000 milions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.