El govern espanyol vol pujar impostos a qui cobre una determinada quantitat

 

El govern espanyol està plantejant una nova pujada d’impostos que afectaria els sous de més de 49.000 euros anuals, segons ha revelat este dilluns el diari ‘ABC’. El citat mitjà assegura que es tracta d’una proposta sobre la que estaria treballant el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, que té l’objectiu d’augmentar la recaptació en un context de fort augment de la despesa pública per les conseqüències derivades de la pandèmia del coronavirus. El ministre estaria treballant en l’ampliació dels anys de càlcul per a les futures pensions.

 

El possible augment en l’IRPF sobre el que ha informat ‘ABC’ afectaria les rendes superiors als 49.000 euros, una quantitat que ara està inclosa en el tram d’IRPF que abasta des dels 35.200 als 60.000 euros i sobre el que recau un tipus impositiu del 37%. Esta hipotètica reforma en els trams de l’IRPF completaria les ja aprovades i incloses dins dels Pressupostos de 2021.

 

En este sentit, cal recordar que la primera de les reformes aprovades va ser un increment de dos punts en l’IRPF a les rendes del treball de més de 300.000 euros, afectant 16.740 contribuents, segons van anunciar fonts governamentals. L’Executiu també va anunciar un augment de l’IRPF per a rendes del capital de més de 200.000 euros que, sumades a les anteriors, podrien afectar un màxim de 36.194 contribuents, segons xifres confirmades per la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.

 

Les reformes d’impostos pactades pel govern de coalició abans de la pandèmia

Fins al moment, les reformes d’impostos dutes a terme pel govern del PSOE i Unides Podem han estat molt menys dràstiques que les plantejades en l’acord de coalició que van segellar tots dos partits abans de l’arribada del Covid-19. El pacte preveia una pujada de l’IRPF de dos punts per a les rendes del treball superiors als 130.000 euros i de quatre punts (el doble del que finalment es va aprovar) per les rendes superiors als 300.000 euros.

 

El govern espanyol també va establir altres mesures com un increment d’un punt en l’impost sobre el patrimoni per a les fortunes de més de 10 milions d’euros i una tributació mínima del 15% per a les societats cotitzades d’inversió immobiliària.

 

La reforma de les pensions que planteja José Luis Escrivá

El diari ‘ABC’ també es fa ressò de la intenció de José Luis Escrivá de seguir endavant amb la seua reforma de pensions en dos fases. La primera es posarà en marxa en abril i inclourà una nova fórmula per a revaloritzar les pensions i una tanda de mesures i penalitzacions per a evitar les jubilacions forçoses en els convenis i la jubilació anticipada.

 

La segona fase de la reforma tindrà lloc el mes d’octubre i suposarà l’augment de les bases màximes de cotització i l’ampliació dels anys que es tenen en compte per a calcular les pensions, dos reformes que suposarien un important estalvi en les depauperades arques de la Seguretat Social, que han compromès amb Brussel·les una retallada de 30.000 milions.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.