El govern espanyol vol pujar impostos a qui cobre una determinada quantitat

 

El govern espanyol està plantejant una nova pujada d’impostos que afectaria els sous de més de 49.000 euros anuals, segons ha revelat este dilluns el diari ‘ABC’. El citat mitjà assegura que es tracta d’una proposta sobre la que estaria treballant el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, que té l’objectiu d’augmentar la recaptació en un context de fort augment de la despesa pública per les conseqüències derivades de la pandèmia del coronavirus. El ministre estaria treballant en l’ampliació dels anys de càlcul per a les futures pensions.

 

El possible augment en l’IRPF sobre el que ha informat ‘ABC’ afectaria les rendes superiors als 49.000 euros, una quantitat que ara està inclosa en el tram d’IRPF que abasta des dels 35.200 als 60.000 euros i sobre el que recau un tipus impositiu del 37%. Esta hipotètica reforma en els trams de l’IRPF completaria les ja aprovades i incloses dins dels Pressupostos de 2021.

 

En este sentit, cal recordar que la primera de les reformes aprovades va ser un increment de dos punts en l’IRPF a les rendes del treball de més de 300.000 euros, afectant 16.740 contribuents, segons van anunciar fonts governamentals. L’Executiu també va anunciar un augment de l’IRPF per a rendes del capital de més de 200.000 euros que, sumades a les anteriors, podrien afectar un màxim de 36.194 contribuents, segons xifres confirmades per la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.

 

Les reformes d’impostos pactades pel govern de coalició abans de la pandèmia

Fins al moment, les reformes d’impostos dutes a terme pel govern del PSOE i Unides Podem han estat molt menys dràstiques que les plantejades en l’acord de coalició que van segellar tots dos partits abans de l’arribada del Covid-19. El pacte preveia una pujada de l’IRPF de dos punts per a les rendes del treball superiors als 130.000 euros i de quatre punts (el doble del que finalment es va aprovar) per les rendes superiors als 300.000 euros.

 

El govern espanyol també va establir altres mesures com un increment d’un punt en l’impost sobre el patrimoni per a les fortunes de més de 10 milions d’euros i una tributació mínima del 15% per a les societats cotitzades d’inversió immobiliària.

 

La reforma de les pensions que planteja José Luis Escrivá

El diari ‘ABC’ també es fa ressò de la intenció de José Luis Escrivá de seguir endavant amb la seua reforma de pensions en dos fases. La primera es posarà en marxa en abril i inclourà una nova fórmula per a revaloritzar les pensions i una tanda de mesures i penalitzacions per a evitar les jubilacions forçoses en els convenis i la jubilació anticipada.

 

La segona fase de la reforma tindrà lloc el mes d’octubre i suposarà l’augment de les bases màximes de cotització i l’ampliació dels anys que es tenen en compte per a calcular les pensions, dos reformes que suposarien un important estalvi en les depauperades arques de la Seguretat Social, que han compromès amb Brussel·les una retallada de 30.000 milions.

Últimes notícies

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.

Cel ras i lleu descens de les màximes este dimecres a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’espera cel ras a la Comunitat Valenciana, amb temperatures mínimes sense canvis, màximes en lleuger descens i vent fluix variable que girarà a llevant a migdia.

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.