El govern espanyol vol pujar impostos a qui cobre una determinada quantitat

 

El govern espanyol està plantejant una nova pujada d’impostos que afectaria els sous de més de 49.000 euros anuals, segons ha revelat este dilluns el diari ‘ABC’. El citat mitjà assegura que es tracta d’una proposta sobre la que estaria treballant el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, que té l’objectiu d’augmentar la recaptació en un context de fort augment de la despesa pública per les conseqüències derivades de la pandèmia del coronavirus. El ministre estaria treballant en l’ampliació dels anys de càlcul per a les futures pensions.

 

El possible augment en l’IRPF sobre el que ha informat ‘ABC’ afectaria les rendes superiors als 49.000 euros, una quantitat que ara està inclosa en el tram d’IRPF que abasta des dels 35.200 als 60.000 euros i sobre el que recau un tipus impositiu del 37%. Esta hipotètica reforma en els trams de l’IRPF completaria les ja aprovades i incloses dins dels Pressupostos de 2021.

 

En este sentit, cal recordar que la primera de les reformes aprovades va ser un increment de dos punts en l’IRPF a les rendes del treball de més de 300.000 euros, afectant 16.740 contribuents, segons van anunciar fonts governamentals. L’Executiu també va anunciar un augment de l’IRPF per a rendes del capital de més de 200.000 euros que, sumades a les anteriors, podrien afectar un màxim de 36.194 contribuents, segons xifres confirmades per la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero.

 

Les reformes d’impostos pactades pel govern de coalició abans de la pandèmia

Fins al moment, les reformes d’impostos dutes a terme pel govern del PSOE i Unides Podem han estat molt menys dràstiques que les plantejades en l’acord de coalició que van segellar tots dos partits abans de l’arribada del Covid-19. El pacte preveia una pujada de l’IRPF de dos punts per a les rendes del treball superiors als 130.000 euros i de quatre punts (el doble del que finalment es va aprovar) per les rendes superiors als 300.000 euros.

 

El govern espanyol també va establir altres mesures com un increment d’un punt en l’impost sobre el patrimoni per a les fortunes de més de 10 milions d’euros i una tributació mínima del 15% per a les societats cotitzades d’inversió immobiliària.

 

La reforma de les pensions que planteja José Luis Escrivá

El diari ‘ABC’ també es fa ressò de la intenció de José Luis Escrivá de seguir endavant amb la seua reforma de pensions en dos fases. La primera es posarà en marxa en abril i inclourà una nova fórmula per a revaloritzar les pensions i una tanda de mesures i penalitzacions per a evitar les jubilacions forçoses en els convenis i la jubilació anticipada.

 

La segona fase de la reforma tindrà lloc el mes d’octubre i suposarà l’augment de les bases màximes de cotització i l’ampliació dels anys que es tenen en compte per a calcular les pensions, dos reformes que suposarien un important estalvi en les depauperades arques de la Seguretat Social, que han compromès amb Brussel·les una retallada de 30.000 milions.

Últimes notícies

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.