11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Habitatge adquireix a Montcada 5 edificis amb 55 vivendes per al parc públic

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha adquirit mitjançant adquisició directa 5 edificis d’habitatges a Montcada per un valor de 4.080.000 euros, a fi de procurar solucions residencials. Es tracta un total de 55 habitatges protegits amb garatges i trasters vinculats, 8 garatges i 10 trasters, en immobles d’obra nova, pràcticament finalitzats.

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha destacat que “només amb un parc públic d’habitatge sòlid i suficient garantirem el dret a aquest recurs bàsic per a la ciutadania en la Comunitat Valenciana“. En aquest sentit, ha explicat que la incorporació al parc públic d’aquests 55 nous habitatges permetrà dotar de solució residencial a situacions d’especial vulnerabilitat de Montcada i la comarca de l’Horta Nord.

Es tracta d’una zona especialment tensada que compta amb un alt nombre de demandants, prop de 700 sol·licituds, i la pràctica inexistència de parc públic d’habitatges. Actualment l’Entitat Valenciana de l’Habitatge i Sòl (EVha) gestiona un sol habitatge titularitat de la Generalitat a Moncada.

A això s’uneix que el municipi a més d’estar catalogat dins de l’índex ANHA (catàleg d’àrees de necessitat objectiva d’habitatge) amb un índex alt, és àrea d’influència d’una capital com és València i d’altres comarques pròximes igualment tensionades, com és el cas de l’Horta Oest, amb municipis com Paterna i Alaquàs.

Així mateix, la directora general d’Habitatge i Regeneració Urbana, Elena Azcárraga, ha explicat que fins a març de 2022, la Conselleria ha atés en la zona a un total de 104 unitats de convivència, a través de la Unitat d’Ajuda davant el Desnonament (UAD) dependent de la direcció general d’Emergència Residencial. Persones totes elles que estan en situació d’especial vulnerabilitat i possible pèrdua del seu habitatge actual.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.