Habitatge adquireix a Montcada 5 edificis amb 55 vivendes per al parc públic

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha adquirit mitjançant adquisició directa 5 edificis d’habitatges a Montcada per un valor de 4.080.000 euros, a fi de procurar solucions residencials. Es tracta un total de 55 habitatges protegits amb garatges i trasters vinculats, 8 garatges i 10 trasters, en immobles d’obra nova, pràcticament finalitzats.

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha destacat que “només amb un parc públic d’habitatge sòlid i suficient garantirem el dret a aquest recurs bàsic per a la ciutadania en la Comunitat Valenciana“. En aquest sentit, ha explicat que la incorporació al parc públic d’aquests 55 nous habitatges permetrà dotar de solució residencial a situacions d’especial vulnerabilitat de Montcada i la comarca de l’Horta Nord.

Es tracta d’una zona especialment tensada que compta amb un alt nombre de demandants, prop de 700 sol·licituds, i la pràctica inexistència de parc públic d’habitatges. Actualment l’Entitat Valenciana de l’Habitatge i Sòl (EVha) gestiona un sol habitatge titularitat de la Generalitat a Moncada.

A això s’uneix que el municipi a més d’estar catalogat dins de l’índex ANHA (catàleg d’àrees de necessitat objectiva d’habitatge) amb un índex alt, és àrea d’influència d’una capital com és València i d’altres comarques pròximes igualment tensionades, com és el cas de l’Horta Oest, amb municipis com Paterna i Alaquàs.

Així mateix, la directora general d’Habitatge i Regeneració Urbana, Elena Azcárraga, ha explicat que fins a març de 2022, la Conselleria ha atés en la zona a un total de 104 unitats de convivència, a través de la Unitat d’Ajuda davant el Desnonament (UAD) dependent de la direcció general d’Emergència Residencial. Persones totes elles que estan en situació d’especial vulnerabilitat i possible pèrdua del seu habitatge actual.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.