10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Habitatge adquireix a Montcada 5 edificis amb 55 vivendes per al parc públic

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha adquirit mitjançant adquisició directa 5 edificis d’habitatges a Montcada per un valor de 4.080.000 euros, a fi de procurar solucions residencials. Es tracta un total de 55 habitatges protegits amb garatges i trasters vinculats, 8 garatges i 10 trasters, en immobles d’obra nova, pràcticament finalitzats.

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha destacat que “només amb un parc públic d’habitatge sòlid i suficient garantirem el dret a aquest recurs bàsic per a la ciutadania en la Comunitat Valenciana“. En aquest sentit, ha explicat que la incorporació al parc públic d’aquests 55 nous habitatges permetrà dotar de solució residencial a situacions d’especial vulnerabilitat de Montcada i la comarca de l’Horta Nord.

Es tracta d’una zona especialment tensada que compta amb un alt nombre de demandants, prop de 700 sol·licituds, i la pràctica inexistència de parc públic d’habitatges. Actualment l’Entitat Valenciana de l’Habitatge i Sòl (EVha) gestiona un sol habitatge titularitat de la Generalitat a Moncada.

A això s’uneix que el municipi a més d’estar catalogat dins de l’índex ANHA (catàleg d’àrees de necessitat objectiva d’habitatge) amb un índex alt, és àrea d’influència d’una capital com és València i d’altres comarques pròximes igualment tensionades, com és el cas de l’Horta Oest, amb municipis com Paterna i Alaquàs.

Així mateix, la directora general d’Habitatge i Regeneració Urbana, Elena Azcárraga, ha explicat que fins a març de 2022, la Conselleria ha atés en la zona a un total de 104 unitats de convivència, a través de la Unitat d’Ajuda davant el Desnonament (UAD) dependent de la direcció general d’Emergència Residencial. Persones totes elles que estan en situació d’especial vulnerabilitat i possible pèrdua del seu habitatge actual.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.