13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Habitatge adquireix a Montcada 5 edificis amb 55 vivendes per al parc públic

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha adquirit mitjançant adquisició directa 5 edificis d’habitatges a Montcada per un valor de 4.080.000 euros, a fi de procurar solucions residencials. Es tracta un total de 55 habitatges protegits amb garatges i trasters vinculats, 8 garatges i 10 trasters, en immobles d’obra nova, pràcticament finalitzats.

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, Héctor Illueca, ha destacat que “només amb un parc públic d’habitatge sòlid i suficient garantirem el dret a aquest recurs bàsic per a la ciutadania en la Comunitat Valenciana“. En aquest sentit, ha explicat que la incorporació al parc públic d’aquests 55 nous habitatges permetrà dotar de solució residencial a situacions d’especial vulnerabilitat de Montcada i la comarca de l’Horta Nord.

Es tracta d’una zona especialment tensada que compta amb un alt nombre de demandants, prop de 700 sol·licituds, i la pràctica inexistència de parc públic d’habitatges. Actualment l’Entitat Valenciana de l’Habitatge i Sòl (EVha) gestiona un sol habitatge titularitat de la Generalitat a Moncada.

A això s’uneix que el municipi a més d’estar catalogat dins de l’índex ANHA (catàleg d’àrees de necessitat objectiva d’habitatge) amb un índex alt, és àrea d’influència d’una capital com és València i d’altres comarques pròximes igualment tensionades, com és el cas de l’Horta Oest, amb municipis com Paterna i Alaquàs.

Així mateix, la directora general d’Habitatge i Regeneració Urbana, Elena Azcárraga, ha explicat que fins a març de 2022, la Conselleria ha atés en la zona a un total de 104 unitats de convivència, a través de la Unitat d’Ajuda davant el Desnonament (UAD) dependent de la direcció general d’Emergència Residencial. Persones totes elles que estan en situació d’especial vulnerabilitat i possible pèrdua del seu habitatge actual.

Últimes notícies

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.