L’Hospital de Castelló activa el ‘Codi Parada’ al defallir una persona en l’accés de consultes externes

 

Esta setmana, l’Hospital General Universitari de Castelló ha tingut un cas de parada cardiorespiratòria en les consultes externes. Amb l’activació del ‘Codi Parada’ i la ràpida actuació del personal sanitari s’ha conseguit estabilitzar al pacient.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, els Servicis de Medicina Intensiva ha practicat amb èxit la reanimació cardiopulmonar. I és que este hospital es troba dins del projecte ‘Hospital Cardioprotegit’, amb un programa de formació sobre maniobres RCP. L’objectiu és elevar l’índex de supervivència davant parades cardiorespiratòries.

 

Gràcies al treball dels professionals s’han conseguit recuperar les constants vitals de la víctima, encara que ha hagut de ser ingressada en l’UCI. L’actuació d’un sanitari de manera immediata després d’una parada cardiorespiratòria és crucial. 

 

A demés del projecte ‘Hospital Cardioprotegit’, el centre compta amb equips de desfibril·lació semiautomàtica (DESA) en tots els accessos i personal instruït per al seu ús.

Últimes notícies

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.