La Setmana Santa acaba amb diverses multes per saltar-se el confinament: les excuses de la població

Espanya porta una setmana amb totes les seues comunitats, excepte Balears i Canàries, tancades de manera perimetral per a evitar desplaçaments injustificats que augmenten la mobilitat i la interacció social a les portes de la quarta onada.

L’objectiu d’estos tancaments és impedir que, com en festivitats anteriors ja va ocórrer, augmenten els contagis i Espanya s’enfronte a una nova onada que deixe milers de víctimes mortals del coronavirus. Però hi ha molts ciutadans que ja s’han cansat d’este tipo de mesures i han decidit fer cas omís a les autoritats.

 

Algunes de les excuses més populars de la població

En els últims dies, veïns de localitats costaneres, especialment de Catalunya, la Comunitat Valenciana o Andalusia, han vist com la població dels seus municipis ha augmentat considerablement encara que està prohibit viatjar. En algunes comunitats, com Andalusia, fins i tot està prohibida la mobilitat entre les seues diferents províncies.

En alguns casos, els veïns s’estan trobant amb persones que tenen una segona residència en la seua localitat, als qui han vist estiu rere estiu en els últims anys, però que esta Setmana Santa, per les restriccions, no haurien de ser ací.

Molts d’estos propietaris que tenen segones residències han acudit igualment als seus llocs d’estiueig, i els que han estat qüestionats per la Policia estan argumentant tenir juntes veïnals urgents o avaries que han d’arreglar per a haver-se desplaçat fins allí.

Augmenten els desplaçaments a segones residències a Andalusia

Així ho ha explicat Manuel Jiménez Caro, president del Col·legi d’Administradors de Finques de Màlaga, en un reportatge de ‘Nius Diari’: «Estem rebent peticions de propietaris d’habitatges sol·licitant escrits de juntes veïnals que no existeixen igual que certificacions d’avaries fictícies».

Només a Màlaga han rebut més de 100 sol·licituds d’este tipus, que si s’accepten poden evitar que estos propietaris siguen sancionats. Però segons José Fería, president del Col·legi d’Administradors de Finques d’Andalusia, estes peticions s’estan rebent en totes les províncies de la regió.

En el cas de Màlaga, Jiménez Caro explica que les sol·licituds han estat rebutjades «per la irresponsabilitat que això comporta», però ja se sap que, com diu este, ‘feta la llei, feta la trampa’, i que s’estan falsificant alguns d’estos documents per a evitar les multes.

Una altra de les activitats que més està molestant als veïns esta Setmana Santa és la proliferació de festes, especialment entre els més joves. Veïns de localitats costaneres han observat en els últims dies com el final de les classes ha augmentat el flux d’adolescents i joves a les platges, parcs i zones verdes de gairebé totes les comunitats.

 

En alguns casos, a estos joves se’ls pot veure en els supermercats, comprant alcohol, begudes, menjar, aperitius i altres productes que deixen entreveure que s’ajuntaran en botellons o festes privades.

Fatiga pandèmica

Coses com estes s’havien vist ja durant la pandèmia, que fa més d’un any que està entre nosaltres, però en les últimes setmanes s’està observant que cada vegada ocorre més vegades.

Els experts ho atribueixen a la fatiga pandèmica, el cansament de gran part de la societat de les mesures i restriccions imposades i que, en molts casos, ni tan sols entenen.

L’exemple més clar el trobem en la nova llei del govern Central per a l’ús obligatori de màscares, que l’estenia a tot espai obert hi hagués o no distància de seguretat. Això obligava a portar la màscara en zones com a platges o piscines, i els usuaris van saltar.

A penes unes hores després, Sanitat va admetre que el projecte de llei va començar a fer-se al desembre, i que ara podria haver estat desfasat, per la qual cosa es va comprometre a pactar amb les comunitats una actualització de la norma.

Polèmica per la normativa de portar mascareta en llocs oberts

Diverses comunitats autònomes, per part seua, veient el descontentament de la població, van anunciar que no anaven a aplicar la norma i continuarien vigents les excepcions que ja van funcionar durant l’any passat, especialment en el cas de les platges.

La societat no acabava d’entendre que fa un any no fos obligatori portar la màscara per a prendre el sol i ara sí. De fet, ni tan sols els experts estaven d’acord amb la mesura, en considerar que les platges són, en general, espais segurs si es pot mantenir la distància.

En definitiva, la societat està ja cansada de restriccions mentre des de les autoritats s’argumenta que cada vegada queda menys, que la vacunació avança i que es podran suavitzar estes restriccions a mesura que s’aconseguesca més població immunitzada. Però este moment no acaba d’arribar i la gent demana aire.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.