Anuncios

L’important canvi en les pensions que arribarà de forma imminent

 

Les pensions estan en el punt de mira del Govern des de fa setmanes. El Congrés dels Diputats ha començat esta setmana les reunions per a arribar a un acord sobre el sistema de pensions abans de què acabe l’any. Este és el termini que ha fixat el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, per al canvi que afectarà a més de 650.000 jubilats. El ministre ha advertit d’un fenomen perillós: l’11% dels espanyols situa les pensions com el seu principal problema. Esta inquietud, diu, propicia jubilacions anticipades que potser no es produirien si no hi haguera esta incertesa.

 

Segons el ministre, això genera una disminució dels ingressos i per això l’Executiu ha posat rumb al canvi en les pensions que inclourà diverses mesures. Es preveu arrimar l’edat efectiva de jubilació a l’edat legal, ja que segons la Seguretat Social, a finals de 2019 l’edat mitjana en què els treballadors comencen a cobrar-la és de 64 anys i cinc mesos, i l’edat legal de jubilació és de 65 i 10 mesos.

Anuncios

 

El pla per a conseguir-ho passa per desincentivar les jubilacions anticipades i incentivar la demora en la jubilació. El Govern creu que els coeficients per a la penalització de la jubilació anticipada no estan ben dissenyats: «a pensions més baixes hi ha menys incentius per a jubilar i amb pensions més altes hi ha més incentius», explica el ministre.

 

Este sistema, segons ell, fa que hi haja massa jubilacions anticipades. «Tenim un problema ací», assegura, i creu que cal «propiciar que qui vullga treballar més temps ho puga fer». El Govern estudia fórmules per a que es puga treballar més allà dels 65 anys, cobrar la mitat de la pensió i tindre una cotització molt xicoteta. Una d’estes opcions és la jubilació activa o parcial.

 

Vincular les pensions a l’IPC

José Luis Escrivá ha participat en la comissió del Senat a on ha indicat que cal crear els plans d’empresa que estan vinculats als convenis sectorials en què el treballador aporta al pla de pensions l’1% i l’empresa un altre 1%. Per a fomentar la Previsió Social Complementària hauria d’haver avantatges fiscals a les rendes mitjanes i baixes, ha assenyalat.

 

Escrivà aposta perquè les recomanacions seguisquen separant les fonts de finançament de les pensions. Proposa que es paguen, amb els pressupostos generals de l’Estat, les polítiques actives d’ocupació, les prestacions per cura de fills i altres subsidis, les subvencions a règims especials i les despeses de funcionament de sistema. Les negociacions del Pacte de Toledo, que es van interrompre per l’arribada del coronavirus, s’han représ i es preveu que concloguen abans de què acabe l’any. En elles s’inclourà la vinculació de les pensions a l’IPC i l’augment del número d’anys que es tenen en compte per al càlcul de la pensió.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.
Anuncios