L’important canvi en les pensions que arribarà de forma imminent

 

Les pensions estan en el punt de mira del Govern des de fa setmanes. El Congrés dels Diputats ha començat esta setmana les reunions per a arribar a un acord sobre el sistema de pensions abans de què acabe l’any. Este és el termini que ha fixat el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivá, per al canvi que afectarà a més de 650.000 jubilats. El ministre ha advertit d’un fenomen perillós: l’11% dels espanyols situa les pensions com el seu principal problema. Esta inquietud, diu, propicia jubilacions anticipades que potser no es produirien si no hi haguera esta incertesa.

 

Segons el ministre, això genera una disminució dels ingressos i per això l’Executiu ha posat rumb al canvi en les pensions que inclourà diverses mesures. Es preveu arrimar l’edat efectiva de jubilació a l’edat legal, ja que segons la Seguretat Social, a finals de 2019 l’edat mitjana en què els treballadors comencen a cobrar-la és de 64 anys i cinc mesos, i l’edat legal de jubilació és de 65 i 10 mesos.

 

El pla per a conseguir-ho passa per desincentivar les jubilacions anticipades i incentivar la demora en la jubilació. El Govern creu que els coeficients per a la penalització de la jubilació anticipada no estan ben dissenyats: «a pensions més baixes hi ha menys incentius per a jubilar i amb pensions més altes hi ha més incentius», explica el ministre.

 

Este sistema, segons ell, fa que hi haja massa jubilacions anticipades. «Tenim un problema ací», assegura, i creu que cal «propiciar que qui vullga treballar més temps ho puga fer». El Govern estudia fórmules per a que es puga treballar més allà dels 65 anys, cobrar la mitat de la pensió i tindre una cotització molt xicoteta. Una d’estes opcions és la jubilació activa o parcial.

 

Vincular les pensions a l’IPC

José Luis Escrivá ha participat en la comissió del Senat a on ha indicat que cal crear els plans d’empresa que estan vinculats als convenis sectorials en què el treballador aporta al pla de pensions l’1% i l’empresa un altre 1%. Per a fomentar la Previsió Social Complementària hauria d’haver avantatges fiscals a les rendes mitjanes i baixes, ha assenyalat.

 

Escrivà aposta perquè les recomanacions seguisquen separant les fonts de finançament de les pensions. Proposa que es paguen, amb els pressupostos generals de l’Estat, les polítiques actives d’ocupació, les prestacions per cura de fills i altres subsidis, les subvencions a règims especials i les despeses de funcionament de sistema. Les negociacions del Pacte de Toledo, que es van interrompre per l’arribada del coronavirus, s’han représ i es preveu que concloguen abans de què acabe l’any. En elles s’inclourà la vinculació de les pensions a l’IPC i l’augment del número d’anys que es tenen en compte per al càlcul de la pensió.

Últimes notícies

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.