La informació sobre l’estat del trànsit a València estarà disponible també en Alexa

El Centre de Gestió de Trànsit (CGT) de l’Ajuntament de València ha desenvolupat una eina perquè les persones usuàries puguen utilitzar els dispositius vinculats a Alexa per a consultar l’estat del trànsit i informació sobre la mobilitat a temps real. Se suma així este nou canal a la resta: la web municipal, l’APP València, el Geoportal de l’Ajuntament, les xarxes socials de la CGT i les connexions en directe amb les emissores de ràdio locals.

L’equip d’enginyeria del Centre de Gestió de Trànsit (CGT) ha desenvolupat esta eina que traslladarà a la ciutadania recomanacions, incidències i previsions respecte a la mobilitat a la ciutat de València. Es tracta de la Skill de Alexa Mobilitat València. Una Skill és una aplicació de veu basada en intel·ligència artificial i desenvolupada per als dispositius Alexa, que es pot descarregar des de la botiga Amazon Alexa de forma totalment gratuïta.

Els requisits són tindre un dispositiu Alexa (Echo Dot, Echo auto), un sistema multimèdia en el vehicle compatible amb Alexa (Android Auto o Apple Carplay) i/o qualsevol dispositiu digital (mòbil, Tauleta, televisió…) amb l’aplicació descarregada d’Alexa.

Per a fer ús d’este canal, l’única cosa necessària és tindre a mà un dispositiu amb Alexa instal·lat i utilitzar les paraules clau per a activar-la: “Alexa Mobilitat València”, o bé “Alexa obri Mobilitat València”. Després d’activar una d’estes claus, la Skill comença a transmetre l’estat del trànsit en les principals vies de la ciutat i les incidències o previsions que afecten la mobilitat. Amb este assistent de veu es permet una major accessibilitat i flexibilitat en la informació sobre la mobilitat a València.

Perquè la locució no siga molt extensa, l’equip d’enginyeria ha configurat un màxim de cinc vies que estiguen en congestió i huit amb trànsit dens, paràmetres que, no obstant això, poden ser adaptats des del mateix Centre de Gestió de Trànsit. I, en el cas que hi haja diversos carrers tallats alhora, s’agruparan per zones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’ús intensiu de xarxes socials augmenta els símptomes depressius abans dels 16

Un estudi de la UMH conclou que l'ús intensiu de xarxes socials s'associa amb més símptomes depressius en menors de 16. El risc clau és l'ús problemàtic, no les hores.

Set ciutats s’alien per a un turisme urbà més sostenible i equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià cooperaran en una nova Xarxa de Destinacions Turístiques Urbanes. L'objectiu és avançar cap a un model sostenible que concilie els interessos de visitants i veïns.

Víctimes de la dana celebren que el TSJCV ha rebutjat investigar a Mazón i la causa seguix a Catarroja

Les associacions aplaudixen la rapidesa i unanimitat de la fallada, que retorna la causa al Jutjat 3 de Catarroja. Reclamen la fi de l'aforament de Mazón.

Martínez-Almeida afirma que només hi ha un partit que pot guanyar eleccions

L'alcalde de Madrid ha interpretat el resultat a Castella i Lleó com a prova que el PP és l'única alternativa capaç d'aglutinar majories socials. Ha demanat recuperar la centralitat i la convivència.

Catalá apel·la al respecte a la Justícia després del rebuig del TSJCV a investigar a Mazón

L'alcaldessa María José Catalá ha reiterat la seua respecte als procediments judicials després que el TSJCV descartara investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA. José Luis Martínez Almeida ha evitat valorar la decisió i ha demanat deixar treballar als tribunals.

Pérez Llorca subratlla que la unanimitat del TSJCV sobre Mazón deixa les coses molt clares

El president ha valorat la decisió del TSJCV de no investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha subratllat la unanimitat i la rapidesa de la fallada.

La jutgessa de Catarroja prorroga sis mesos la instrucció penal de la DANA

La jutgessa ha acordat prorrogar sis mesos, des del 30 d'abril, la investigació per la DANA de 2024 per diligències pendents i la seua complexitat. El jutjat encara espera recuperar els missatges de WhatsApp de l'excap de gabinet de l'expresident Carlos Mazón

Compromís afirma que han actuat amb contundència des del primer indici després de la detenció d’un edil d’Altea

La coalició va suspendre cautelarment de les seues delegacions i de militància al regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó i va activar el seu protocol contra violències masclistes.