La informació sobre l’estat del trànsit a València estarà disponible també en Alexa

Ejemplo de shortcode con estilo
Servirà informació a temps real igual que els altres sistemes que ofereix l'àrea de Mobilitat Sostenible

El Centre de Gestió de Trànsit (CGT) de l’Ajuntament de València ha desenvolupat una eina perquè les persones usuàries puguen utilitzar els dispositius vinculats a Alexa per a consultar l’estat del trànsit i informació sobre la mobilitat a temps real. Se suma així este nou canal a la resta: la web municipal, l’APP València, el Geoportal de l’Ajuntament, les xarxes socials de la CGT i les connexions en directe amb les emissores de ràdio locals.

L’equip d’enginyeria del Centre de Gestió de Trànsit (CGT) ha desenvolupat esta eina que traslladarà a la ciutadania recomanacions, incidències i previsions respecte a la mobilitat a la ciutat de València. Es tracta de la Skill de Alexa Mobilitat València. Una Skill és una aplicació de veu basada en intel·ligència artificial i desenvolupada per als dispositius Alexa, que es pot descarregar des de la botiga Amazon Alexa de forma totalment gratuïta.

Els requisits són tindre un dispositiu Alexa (Echo Dot, Echo auto), un sistema multimèdia en el vehicle compatible amb Alexa (Android Auto o Apple Carplay) i/o qualsevol dispositiu digital (mòbil, Tauleta, televisió…) amb l’aplicació descarregada d’Alexa.

Per a fer ús d’este canal, l’única cosa necessària és tindre a mà un dispositiu amb Alexa instal·lat i utilitzar les paraules clau per a activar-la: “Alexa Mobilitat València”, o bé “Alexa obri Mobilitat València”. Després d’activar una d’estes claus, la Skill comença a transmetre l’estat del trànsit en les principals vies de la ciutat i les incidències o previsions que afecten la mobilitat. Amb este assistent de veu es permet una major accessibilitat i flexibilitat en la informació sobre la mobilitat a València.

Perquè la locució no siga molt extensa, l’equip d’enginyeria ha configurat un màxim de cinc vies que estiguen en congestió i huit amb trànsit dens, paràmetres que, no obstant això, poden ser adaptats des del mateix Centre de Gestió de Trànsit. I, en el cas que hi haja diversos carrers tallats alhora, s’agruparan per zones.

Últimes notícies

MITJANS es presenta com la casa comuna de 63 mitjans de comunicació valencians

L’associació s’ha presentat en societat en una gala celebrada al Palau de la Música de València, que ha acollit la primera edició dels Premis MITJANS i ha reivindicat el valor del periodisme de proximitat per a la democràcia

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.