Els jaciments arqueològics de Castelló, des de casa i en 3D

Puig de la Nau, en Benicarló (Castelló)

Es poden vore tots els jaciments en tres dimensions | Castelló Arqueològic

 

Visitar i recórrer els jaciments arqueològics més importants de la província de Castelló mai ha sigut tan fàcil com fins ara. La Diputació Provincial, a través del departament de Cultura, posa a la disposició de tota la ciutadania una ferramenta interactiva que permet visualitzar estos espais d’alt valor històric des de casa en tres dimensions. Es pot fer a través del web de ‘Castelló Arqueològic’, que inclou informació detallada de 21 punts amb valuosos vestigis, alguns d’ells, datats de fa 70.000 anys.

 

Segons ha informat la diputada de Cultura, Ruth Sanz, «no només es poden visitar i observar els jaciments, l’experiència és molt més àmplia, ja que també es poden consultar documents sobre les excavacions o contemplar les fotografies de les troballes que s’han fet en cada campanya arqueològica». Per a Sanz, amb esta ferramenta, «tenim a l’abast de la nostra mà un recurs didàctic molt interessant per a divulgar el nostre ric patrimoni» i ha animat la població a teletransportar-se per tota la província «amb la història i el patrimoni com a excusa».

 

Sis itineraris de gran interés patrimonial

Tots estos jaciments s’han concentrat en sis itineraris arqueològics «de gran interés patrimonial», un valor afegit que suma a l’oportunitat de conéixer com són i què amaguen els nostres jaciments la possibilitat de planificar escapades per les nostres comarques «per a quan tota açò passe».

 

Cada itinerari, ha afegit Sanz, s’engloba en una àrea arqueològica de Castelló, dividida en els sectors la Plana I i II, l’Alcalatén-Millars, el Baix Maestrat i els Ports. En el cas de l’àrea de la Plana I, es poden visitar els jaciments del Tossal de Mortórum, en Cabanes; el Tossal de la Vila, en la Serra d’en Galceran; els Estrets, en Vilafamés; l’arc romà de Cabanes; i el pas de la via augusta.

 

Per la Plana II, estan disponibles els llocs de Vinamargo, en Castelló; el Torrelló del Boverot, en Almassora; Sant Josep, en la Vall d’Uixó; i Benicató, en Nules. En les comarques de l’Alcalatén i l’Alt Millars es poden recórrer les termes de la vila romana del pujolet de Santa, en l’Alcora; la Torre de Foios en Llucena; Los Morrones, en Cortes de Arenoso; i Los Cabañiles, en Zucaina.

 

En el Baix Maestrat, poden visualitzar-se el Puig de la Nau, en Benicarló; Perengil i el Puig de la Misericòrdia, en Vinaròs; i Santa Llúcia, en Alcalà de Xivert. En els Ports, s’han inclòs els jaciments de la Lloma Comuna, en Castellfort; Sant Joaquim de la Menarella i la Moleta dels Frares, en Forcall; i En Balaguer, en el Portell de Morella.

 

A banda de la visió en 3D dels jaciments anteriorment mencionats, en https://www.castellonarqueologico.es/ també es pot contemplar una reproducció de la Cova dels Cavalls de la Valltorta.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.