La licitació per demolir l’antiga Fe entra in extremis el 2022

La licitació per a les obres de demolició de l’antiga Fe de València, amb un import que ronda els 17 milions d’euros, s’ha publicat este dimecres al Diari Oficial de la Unió Europea, amb un termini de presentació d’ofertes que arriba fins al 30 de desembre d’este any. És a dir que després dels innombrables retards i paralitzacions que acumula este projecte, la publicació de la seua licitació ha entrat este exercici 2022.

Tot i això no serà fins a mitjans de gener quan es decidisca l’adjudicació i els plecs contemplen un període d’execució de les obres de 23 mesos, és a dir que es preveuen dos anys per a esta fase, per la qual cosa no serà fins al 2025, si es compleixen els terminis, quan finalitzen estes obres de demolició.

Esta publicació de la licitació dels treballs ha coincidit hui amb la visita del President de la Generalitat a les noves instal·lacions de l’Espai Sanitari Campanr-Ernest Lluc. Un espai a València, que Puig ha qualificat de“una aposta per la sanitat pública, moderna i amb la última tecnologia” que a més “augmenta el servei públic i té una concepció més humanitzada de la sanitat”, ha afegit.

Pel que fa a la demolició de totes les antigues instal·lacions, Puig ha explicat que es realitzarà en una mateixa fase i no en diverses com estava previst inicialment, amb l’objectiu que una vegada finalitzen estos treballs de demolició es puga iniciar la construcció íntegra de tots els edificis que conformen el complex sanitari. L’únic edifici que no es demolirà és l’Escola d’Infermeria, ja que està en servei per a atenció COVID i com a Hospital d’emergència. 

Català critica els set anys perduts

Tot i això, des de l’oposició, La Síndica del Grup Parlamentari Popular a les Corts, Maria José Català, ha criticat precisament, en referència a esta sortida a licitació de la demolició que “la nul·la gestió de Ximo Puig ens torna, set anys després, a la casella de sortida amb la reforma i demolició de l’antic hospital La Fe de València”.

I és que Catalá ha recordat que va ser el mateix Consell de Puig qui va paralitzar esta demolició el 2015, al·legant que l’edifici es podia rehabilitar. “El PP va deixar preparat el projecte per a la construcció d’un nou hospital a l’antiga Fe amb una inversió de 65M€ i que estaria llest el 2018”.

“El projecte era donar cobertura assistencial a 325.000 persones, però la primera decisió del Govern de Puig va ser paralitzar este projecte perquè segons van afirmar l’antic hospital es podria rehabilitar i evitar un enderrocament caríssim. I ahir Puig ens va donar la raó al licitar la demolició. El seu fracàs en gestió sanitària és clamorosa i ha fet perdre els valencians set anys”, ha criticat la síndica.

En marxa, el centre de Salut de Campanar II i Centre d’Especialitats

Les obres de construcció del Centre de Salut Campanar II i del Centre d’Especialitats, que s’estan duent a terme actualment, tenen un pressupost de 25,7 milions. En concret, està previst que el centre de salut concloga l’abril del 2023 i el centre d’especialitats a finals d’any.

El nou centre de salut de Campanar compta amb una superfície construïda de 5.602,18 m² i millorarà els serveis assistencials dirigits a més de 25.000 habitants del departament València-La Fe. En concret, disposarà d’un punt d’atenció continuada, 6 consultes d’urgències i sala de raigs X, 34 consultes de medicina de família i 6 consultes pediàtriques, a més d’una unitat d’odontologia preventiva, sala d’extraccions, tractaments i cures. 

A més, oferirà cirurgia menor ambulatòria i disposarà d’una àrea maternal, àrea de rehabilitació, àrea de salut sexual i reproductiva, àrea de salut mental i àrea de detecció precoç de càncer de mama.

D’altra banda, el nou centre d’especialitats, actualment en construcció i que compta amb una superfície de 9.957,5 m², oferirà una atenció especialitzada a 250.000 habitants. Es tracta d’un centre d’alta resolució que permetrà reduir els desplaçaments al nou hospital La Fe de Malilla i atendre amb més celeritat els pacients.

El centre disposarà d’àrea de cirurgia major ambulatòria amb 4 quiròfans, 55 consultes de 19 especialitats, amb 11 sales d’exploracions funcionals i gabinet d’endoscòpies. També comptarà amb àrea de diagnòstic, àrea d’extraccions i laboratori, així com una àrea administrativa i de direcció del centre.

Nous centres d’atenció

A més el Complex Sanitari Ernest Lluch comptarà amb altres centres d’atenció com un hospital de crònics i llarga estada, un centre de rehabilitació integral ambulatori, un centre d’estudis en salut i gènere, una escola de salut i una casa del pacient. Alhora, disposarà d’instal·lacions destinades a l’atenció a la salut mental, concretament quatre hospitals de dia per a l’atenció de trastorns mentals i un centre de trobada per a pacients de salut mental. 

Futur Complex Sanitari Ernest Lluch

D’altra banda, a l’exterior del complex es construirà un parc urbà que connectarà l’espai entre totes les àrees i un aparcament subterrani amb capacitat per a 400 places. A més, cal destacar que abans de l’inici del procés de demolició es duran a terme tasques de protecció dels edificis que segueixen en funcionament per evitar molèsties de soroll, vibracions, projecció de partícules i contaminació ambiental per partícules.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.