La Línia 10 de Metrovalencia en funcionament des de hui

El president de la Generalitat, Ximo Puig ha assegurat que la nova Línia 10 de Metrovalencia constitueix l’aposta de la Generalitat per la cohesió social i territorial de la ciutat de València, així com per una mobilitat sostenible.

Així ho ha manifestat durant l’acte de posada en servei de la nova línia de Metrovalencia, que uneix el centre de València i el barri de Natzaret, al qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, i la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró.

El president ha destacat que recuperar la connexió del barri de Natzaret amb la resta de la ciutat a través de l’L10 suposa complir amb «un deure pendent«, i ha subratllat que es tracta d’una obra que cohesiona la ciutat, atés que connecta el centre amb la Ciutat de la Justícia, la Ciutat de les Arts i les Ciències i Caixa Fòrum, que es posarà en marxa en un mes, i el barri de Natzaret.

De la mateixa manera, ha explicat que la nova línia constitueix un instrument de cohesió social, atés que permet igualar en oportunitats a tots els veïns de la ciutat posant a la seua disposició més infraestructures, més instal·lacions accessibles i amb facilitats per al seu ús.

A més, ha assenyalat que l’L10 permetrà reduir a la meitat el temps que es tarda a realitzar el desplaçament d’un extrem a l’altre de la línia, atés que el recorregut del tramvia entre l’estació d’Alacant i la de Natzaret tindrà una duració de 16 minuts, i entre Alacant i Ciutat Arts i Ciències-Justícia, el trajecte serà d’11 minuts.

Ximo Puig s’ha referit al tramvia de València com un projecte «emblemàtic» de la Generalitat per impulsar València i el seu transport públic, i ha recordat que la primera línia de metro es va posar en marxa en 1988 amb el president Lerma i el primer tramvia, en 1994 amb el conseller Enrique Burriel, que va convertir València en la primera ciutat espanyola que va reimplantar el tramvia.

Gran pacte energètic

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha reivindicat un gran pacte energètic que compatibilitze el creixement amb la sostenibilitat i la disposició de serveis públics «potents«, tal com demanda la ciutadania, per al que ha apostat per la innovació i les energies netes.

Així mateix, ha manifestat que «és l’hora de la mobilitat sostenible» per a això es requereix més energia verda, per la qual cosa ha fet una crida a treballar conjuntament per a multiplicar la producció d’energia renovable.

Finalment, ha subratllat el suport que suposaran els fons europeus per a posar en marxa nous projectes que permeten recuperar línies, i abaratir tarifes per a ajudar a les famílies, com el Pla de Millora de Freqüències de Metrovalencia, que compta amb 235 milions; la Xarxa de Mobilitat Metropolitana Alacant-Elx, amb 316 milions, o el Pla de Mobilitat Metropolitana de Castelló, amb 117 milions.

5 quilòmetres de recorregut

Les obres de la Línia 10 de Metrovalencia, originalment T2, es van iniciar l’any 2007, van ser paralitzades en 2011 i es van reprendre en 2019 per a escometre els treballs d’infraestructura i superestructura de via en els trams subterranis i nous de superfície; arquitectura i equipament; senyalització i comunicacions; electrificació i subestacions; i la construcció del depòsit i taller provisional de Natzaret.

Cal destacar que la seua construcció ha sigut cofinançada per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Aquesta línia (Alacant-Natzaret) té una longitud de 5.035,55 metres (2.222,40 en subterrani i 2.813,15 metres en superfície), 8 estacions (3 subterrànies: Alacant, Russafa i Estimat Granell-Montolivet; i 5 en superfície: Quatre Carreres, Ciutat Arts i Ciències-Justícia, Oceanogràfic, Moreres, i Natzaret) i se situa en l’est de la ciutat de València.

El seu traçat, per tant, permet unir el centre de la ciutat de València amb un dels principals actius turístics de la ciutat, la Ciutat de les Arts i les Ciències, i amb altres punts que diàriament suposen una gran demanda de mobilitat, com la Ciutat de la Justícia, l’estadi actual i futur del València Basket., i altres àrees esportives. A més, molts barris de la ciutat comptaran per primera vegada amb transport públic d’alta capacitat com Russafa, Montolivet, Na Rovella, Quatre Carreres, Moreres i el barri de Natzaret.

Reducció d’emissions i futures ampliacions

S’estima que la posada en servei de la Línia 10 de Metrovalencia suposarà reduir en 1.000 tones les emissions de CO₂ durant el primer any de funcionament, i de 2.000 tones anuals quan s’aconseguisca la demanda prevista de 4 milions de viatges a l’any.

Cal assenyalar la previsió d’ampliar aquesta línia atés que els seus primers quilòmetres de recorregut seran compartits per les futures Línies 11, que es desviarà a la Ciutat de les Arts i de les Ciències (Pont l’Assut de l’Or) fins al Grau, i la Línia 12, que prendrà un traçat alternatiu, després de l’estació d’Estimat Granell-Montolivet i abans de la parada de Quatre Carreres, fins a aconseguir l’hospital La Fe.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.