Anuncios

Llei Trans: Des dels 18, sense informe mèdic i prohibeix teràpies de conversió

El Consell de Ministres hi ha aprovat hui la llei trans i de drets de les persones LGTBI. El text, que ha sigut aprovat en segona volta, passarà a la fase de tramitació en el Congrés. L’avantprojecte de llei ha generat un fort debat sobre l’autodeterminació de gènere que inclou per a les persones trans i que va generar les desavinences entre els dos partits socis en el Govern. A més, el text genera un gran rebuig en un sector del feminisme que considera que atempta contra els drets de les dones.

El Consell d’Estat va aprovar dijous passat el seu informe de l’avantprojecte, que es farà públic quan a la llei s’envie a les Corts; a més Igualtat compta des de finals d’abril amb el del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), que va demanar elevar a 18 anys la possibilitat de canviar de sexe en el Registre sense aval judicial.

En aquest sentit, l’òrgan de govern dels jutges va considerar lloable la finalitat de la llei, evitar la discriminació dels col·lectius trans i LGTBI, però va alertar que, si no es precisava, les dones podrien eixir perjudicades en uns certs àmbits, com l’esportiu o les proves físiques per a accedir a determinades professions.

També va demanar garanties per a evitar situacions fraudulentes i que ningú es canvie de sexe per a eludir responsabilitats enfront de víctimes de violència de gènere.

El text permet iniciar el canvi de sexe registral des dels 12 anys, però a aquesta edat i fins als 14, es necessita permís d’un jutge.

En concret, el text permet fer un canvi de sexe en el Registre Civil sense que siga necessari que la persona dispose, com s’exigeix ara, d’un informe mèdic o psicològic clínic que acredite “disfòria de gènere”. Bastarà amb sol·licitar el canvi per escrit, sense necessitat de presentar proves ni testimonis, i que es ratifique en un termini de tres mesos.

El text d’Igualtat estableix que aquest canvi de sexe registral es podrà realitzar a partir dels 12 anys: entre 12 i 14 anys es necessitarà aprovació judicial; entre 14 i 16, l’assistència de pares o tutors; i a partir dels 16 no hi haurà cap limitació. L’avantprojecte preveu la “reversibilitat” de la decisió. Passats sis mesos des de la modificació del DNI es podrà recuperar l’esment inicial, però sol·licitant-lo per via judicial.

Així, la voluntat de la persona serà l’únic requisit per al canvi, acabant així amb els informes mèdics i la necessitat de tuteles mèdiques i legals. A més, prohibeix les teràpies de conversió, aversió o contra condicionament destinades a modificar l’orientació, identitat o expressió sexual.

D’altra banda, la llei també modifica el Codi Civil perquè les dones lesbianes i bisexuals puguen procedir a la filiació dels seus fills sense necessitat d’estar casades i, entre altres coses, contempla un règim d’infraccions i sancions que inverteix les regles relatives a la càrrega de la prova quan es tracte de discriminació al col·lectiu LGTBI.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.