11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El ‘LLUM Fest 2020’ de Llíria arranca esta setmana i se celebrarà fins al 9 d’agost

 

Llíria, en el Camp de Túria (València), Ciutat Creativa per la UNESCO, convida a conéixer els seus atractius turístics a través d’un dels seus grans valors, la música. Turisme Llíria ha organitzat la segona edició del festival de Patrimoni Històric i Música Antiga ‘LLUM Fest 2020’, que se celebrarà del 4 al 9 d’agost en l’església de la Sang, Monument Nacional des de 1919. Este esdeveniment compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana a través de la marca ‘MediterranewMusix’.

 

El públic podrà disfrutar de concerts de músiques medievals, sefardites o renaixentistes. Milo ke Mandarini obrirà el Llíria Universal Music ‘Special Early Music’ dimarts que ve 4 d’agost. El programa d’actuacions es completa també amb altres reconeguts artistes i grups en este camp, com Piacere dei Travesi, el dia 5; Mara Aranda, el dia 6; Capella de Ministrers dirigida per Carles Magraner i amb Élia Casanova i Pi de Vittorio, el dia 7; Axabeba, el dia 8; i DeMúsica Ensemble, per a tancar el festival el 9 d’agost.

 

Tots els concerts, amb aforament limitat, se celebraran a les 23.00 hores. L’entrada és gratuïta però és necessari reservar-la prèviament a través de l’App Llíria.

 

A demés, dins d’esta proposta per a conéixer el patrimoni de la ciutat a través d’activitats culturals, Turisme Llíria també presenta l’espectacle teatral ‘Giramundo’ de Carles Castillo, que estarà acompanyat al piano en directe per Arcadi Valiente. Esta representació es farà este dilluns 3 d’agost a les 23.00 hores en les Termes Romanes de Mura, recentment inaugurades després del projecte de recuperació del jaciment. També es requerix fer reserva prèvia en l’aplicació municipal.

 

L’alcalde Manolo Civera ha ressaltat que Llíria «reactiva d’esta manera la seua important oferta de turisme cultural, que permetrà en esta ocasió visitar la ciutat, com una destinació segura, i disfrutar d’una programació musical de gran qualitat amb la participació de formacions de referència en el camp de la música antiga».

 

Visites guiades

En este sentit i amb motiu de la reobertura d’alguns monuments del municipi, Turisme Llíria oferirà, des de l’11 d’agost, visites guiades gratuïtes en les Termes de Mura, Mausoleus Romans, Banys Àrabs i l’església de la Sang. A demés d’estes visites monogràfiques, també es podran fer estes rutes turístic-culturals: Edeta Romana (Termes de Mura + Mausoleus Romans), Lyria Medieval (Banys Àrabs + església de la Sang), i Llíria Històrica que inclou els quatre monuments.

 

Per a participar en estes activitats, que eixiran des de la Tourist-Info Llíria, és necessari reservar prèviament en el telèfon 962791522 (horari: de dimarts a divendres, de 10 a 14 i de 16 a 18 hores).

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.