17.2 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

El ‘LLUM Fest 2020’ de Llíria arranca esta setmana i se celebrarà fins al 9 d’agost

 

Llíria, en el Camp de Túria (València), Ciutat Creativa per la UNESCO, convida a conéixer els seus atractius turístics a través d’un dels seus grans valors, la música. Turisme Llíria ha organitzat la segona edició del festival de Patrimoni Històric i Música Antiga ‘LLUM Fest 2020’, que se celebrarà del 4 al 9 d’agost en l’església de la Sang, Monument Nacional des de 1919. Este esdeveniment compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana a través de la marca ‘MediterranewMusix’.

 

El públic podrà disfrutar de concerts de músiques medievals, sefardites o renaixentistes. Milo ke Mandarini obrirà el Llíria Universal Music ‘Special Early Music’ dimarts que ve 4 d’agost. El programa d’actuacions es completa també amb altres reconeguts artistes i grups en este camp, com Piacere dei Travesi, el dia 5; Mara Aranda, el dia 6; Capella de Ministrers dirigida per Carles Magraner i amb Élia Casanova i Pi de Vittorio, el dia 7; Axabeba, el dia 8; i DeMúsica Ensemble, per a tancar el festival el 9 d’agost.

 

Tots els concerts, amb aforament limitat, se celebraran a les 23.00 hores. L’entrada és gratuïta però és necessari reservar-la prèviament a través de l’App Llíria.

 

A demés, dins d’esta proposta per a conéixer el patrimoni de la ciutat a través d’activitats culturals, Turisme Llíria també presenta l’espectacle teatral ‘Giramundo’ de Carles Castillo, que estarà acompanyat al piano en directe per Arcadi Valiente. Esta representació es farà este dilluns 3 d’agost a les 23.00 hores en les Termes Romanes de Mura, recentment inaugurades després del projecte de recuperació del jaciment. També es requerix fer reserva prèvia en l’aplicació municipal.

 

L’alcalde Manolo Civera ha ressaltat que Llíria «reactiva d’esta manera la seua important oferta de turisme cultural, que permetrà en esta ocasió visitar la ciutat, com una destinació segura, i disfrutar d’una programació musical de gran qualitat amb la participació de formacions de referència en el camp de la música antiga».

 

Visites guiades

En este sentit i amb motiu de la reobertura d’alguns monuments del municipi, Turisme Llíria oferirà, des de l’11 d’agost, visites guiades gratuïtes en les Termes de Mura, Mausoleus Romans, Banys Àrabs i l’església de la Sang. A demés d’estes visites monogràfiques, també es podran fer estes rutes turístic-culturals: Edeta Romana (Termes de Mura + Mausoleus Romans), Lyria Medieval (Banys Àrabs + església de la Sang), i Llíria Històrica que inclou els quatre monuments.

 

Per a participar en estes activitats, que eixiran des de la Tourist-Info Llíria, és necessari reservar prèviament en el telèfon 962791522 (horari: de dimarts a divendres, de 10 a 14 i de 16 a 18 hores).

Últimes notícies

Els bombers combaten un incendi en una fàbrica de pells a Elda

El foc, amb 'flames molt altes', afecta a tota la nau de pells i adobats en la Finca Lacy. S'han mobilitzat 14 dotacions i es registra gran fum.

Parell avisa: per a guanyar al Pafos cal competir al màxim i fer-ho molt bé

Parell va destacar que el dol de la quarta jornada de la Lliga de Campions davant el Pafos serà dur i que el Vila-real ha de competir al màxim. Va reclamar transformar les bones sensacions en punts.

Marcelino advertix: seria un gran error donar per bestiar el partit

Marcelino va cridar a la prudència abans del dol de Champions davant el Pafos i va assumir el favoritisme sense caure en la confiança. Va reclamar concentració, constància i respecte al rival per a traduir en victòria el rendiment mostrat.

Feijóo i Abascal activen el relleu de Mazón i aposten per l’estabilitat

Feijóo i Abascal han obert el procés per a substituir a Carlos Mazón amb una conversa en la qual han prioritzat l'estabilitat i allunyat un avançament electoral. El Govern i el PSPV-PSOE han demanat eleccions mentres les Corts han activat el calendari d'investidura i sonen possibles noms.

El taxi exigix un pla per a limitar els servicis de VTC després d’una marxa que ha causat retencions

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç per a frenar els servicis urbans de VTC i sancionar a les plataformes, en una protesta que ha generat retencions durant hores a València. Els convocants han xifrat un seguiment massiu de la vaga i han demanat més control i inspeccions.

Tercera remodelació del Govern valencià en dos anys deixa 9 Conselleries després de fusionar àrees clau

El Consell s'ha limitat a unir la Vicepresidència Segona de Recuperació Econòmica i Social amb Medi Ambient. Martínez Mus passa a ser el número 3 de l'Executiu.

Bustinduy exigix a Feijóo que demane perdó per ovacionar a Mazón després de la DANA

El ministre de Drets Socials ha retret al líder del PP el seu suport a Carlos Mazón després de la catàstrofe i ha emmarcat l'exigència en la seua compareixença al Senat.

Camarero demana humanitat i que cessament la cacera política contra Mazón

Camarero demana 'humanitat' cap a Carlos Mazón després de la seua dimissió i denúncia una 'cacera política' contra ell. Reivindica la continuïtat del projecte i acords en Les Corts.