10 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

El ‘LLUM Fest 2020’ de Llíria arranca esta setmana i se celebrarà fins al 9 d’agost

 

Llíria, en el Camp de Túria (València), Ciutat Creativa per la UNESCO, convida a conéixer els seus atractius turístics a través d’un dels seus grans valors, la música. Turisme Llíria ha organitzat la segona edició del festival de Patrimoni Històric i Música Antiga ‘LLUM Fest 2020’, que se celebrarà del 4 al 9 d’agost en l’església de la Sang, Monument Nacional des de 1919. Este esdeveniment compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana a través de la marca ‘MediterranewMusix’.

 

El públic podrà disfrutar de concerts de músiques medievals, sefardites o renaixentistes. Milo ke Mandarini obrirà el Llíria Universal Music ‘Special Early Music’ dimarts que ve 4 d’agost. El programa d’actuacions es completa també amb altres reconeguts artistes i grups en este camp, com Piacere dei Travesi, el dia 5; Mara Aranda, el dia 6; Capella de Ministrers dirigida per Carles Magraner i amb Élia Casanova i Pi de Vittorio, el dia 7; Axabeba, el dia 8; i DeMúsica Ensemble, per a tancar el festival el 9 d’agost.

 

Tots els concerts, amb aforament limitat, se celebraran a les 23.00 hores. L’entrada és gratuïta però és necessari reservar-la prèviament a través de l’App Llíria.

 

A demés, dins d’esta proposta per a conéixer el patrimoni de la ciutat a través d’activitats culturals, Turisme Llíria també presenta l’espectacle teatral ‘Giramundo’ de Carles Castillo, que estarà acompanyat al piano en directe per Arcadi Valiente. Esta representació es farà este dilluns 3 d’agost a les 23.00 hores en les Termes Romanes de Mura, recentment inaugurades després del projecte de recuperació del jaciment. També es requerix fer reserva prèvia en l’aplicació municipal.

 

L’alcalde Manolo Civera ha ressaltat que Llíria «reactiva d’esta manera la seua important oferta de turisme cultural, que permetrà en esta ocasió visitar la ciutat, com una destinació segura, i disfrutar d’una programació musical de gran qualitat amb la participació de formacions de referència en el camp de la música antiga».

 

Visites guiades

En este sentit i amb motiu de la reobertura d’alguns monuments del municipi, Turisme Llíria oferirà, des de l’11 d’agost, visites guiades gratuïtes en les Termes de Mura, Mausoleus Romans, Banys Àrabs i l’església de la Sang. A demés d’estes visites monogràfiques, també es podran fer estes rutes turístic-culturals: Edeta Romana (Termes de Mura + Mausoleus Romans), Lyria Medieval (Banys Àrabs + església de la Sang), i Llíria Històrica que inclou els quatre monuments.

 

Per a participar en estes activitats, que eixiran des de la Tourist-Info Llíria, és necessari reservar prèviament en el telèfon 962791522 (horari: de dimarts a divendres, de 10 a 14 i de 16 a 18 hores).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.