El ‘LLUM Fest 2020’ de Llíria arranca esta setmana i se celebrarà fins al 9 d’agost

 

Llíria, en el Camp de Túria (València), Ciutat Creativa per la UNESCO, convida a conéixer els seus atractius turístics a través d’un dels seus grans valors, la música. Turisme Llíria ha organitzat la segona edició del festival de Patrimoni Històric i Música Antiga ‘LLUM Fest 2020’, que se celebrarà del 4 al 9 d’agost en l’església de la Sang, Monument Nacional des de 1919. Este esdeveniment compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana a través de la marca ‘MediterranewMusix’.

 

El públic podrà disfrutar de concerts de músiques medievals, sefardites o renaixentistes. Milo ke Mandarini obrirà el Llíria Universal Music ‘Special Early Music’ dimarts que ve 4 d’agost. El programa d’actuacions es completa també amb altres reconeguts artistes i grups en este camp, com Piacere dei Travesi, el dia 5; Mara Aranda, el dia 6; Capella de Ministrers dirigida per Carles Magraner i amb Élia Casanova i Pi de Vittorio, el dia 7; Axabeba, el dia 8; i DeMúsica Ensemble, per a tancar el festival el 9 d’agost.

 

Tots els concerts, amb aforament limitat, se celebraran a les 23.00 hores. L’entrada és gratuïta però és necessari reservar-la prèviament a través de l’App Llíria.

 

A demés, dins d’esta proposta per a conéixer el patrimoni de la ciutat a través d’activitats culturals, Turisme Llíria també presenta l’espectacle teatral ‘Giramundo’ de Carles Castillo, que estarà acompanyat al piano en directe per Arcadi Valiente. Esta representació es farà este dilluns 3 d’agost a les 23.00 hores en les Termes Romanes de Mura, recentment inaugurades després del projecte de recuperació del jaciment. També es requerix fer reserva prèvia en l’aplicació municipal.

 

L’alcalde Manolo Civera ha ressaltat que Llíria «reactiva d’esta manera la seua important oferta de turisme cultural, que permetrà en esta ocasió visitar la ciutat, com una destinació segura, i disfrutar d’una programació musical de gran qualitat amb la participació de formacions de referència en el camp de la música antiga».

 

Visites guiades

En este sentit i amb motiu de la reobertura d’alguns monuments del municipi, Turisme Llíria oferirà, des de l’11 d’agost, visites guiades gratuïtes en les Termes de Mura, Mausoleus Romans, Banys Àrabs i l’església de la Sang. A demés d’estes visites monogràfiques, també es podran fer estes rutes turístic-culturals: Edeta Romana (Termes de Mura + Mausoleus Romans), Lyria Medieval (Banys Àrabs + església de la Sang), i Llíria Històrica que inclou els quatre monuments.

 

Per a participar en estes activitats, que eixiran des de la Tourist-Info Llíria, és necessari reservar prèviament en el telèfon 962791522 (horari: de dimarts a divendres, de 10 a 14 i de 16 a 18 hores).

Últimes notícies

Affengruber amplia la nòmina de mundialistes de l’Elx amb la seua crida amb Àustria

El central de l'Elx David Affengruber és convocat per Àustria per al pròxim Mundial i s'unix a la tala però il·lustre llista de jugadors franjiverdes que han disputat esta cita.

Jaume Guardeño continua la seua recuperació en una clínica de neurorrehabilitación a Barcelona

El ciclista Jaume Guardeño ha sigut traslladat a la Clínica Guttmann de Barcelona, centre de referència en neurorrehabilitación, on continuarà recuperant-se del greu accident patit mentres entrenava el 31 de març.

Montero i Sako es reincorporen al València Basket abans de la Final Four de l’Eurolliga

Jean Montero i Neal Sako se sumen de nou als entrenaments del València Basket després de superar els seus problemes físics, a pocs dies de la semifinal d'Eurolliga davant el Reial Madrid.

Eray Cömert, central del València, convocat per Suïssa per al Mundial 2026

Eray Cömert, central del València, ha sigut inclòs en la llista definitiva de Suïssa per al Mundial 2026, que es disputarà al Canadà, els Estats Units i Mèxic.

Vega Gimeno fixa com a meta portar al 3×3 espanyol als Jocs de Los Angeles 2028

Vega Gimeno inicia la seua etapa com a coordinadora del bàsquet 3x3 en la FEB amb l'objectiu de classificar als equips absoluts per a Los Angeles 2028 i reforçar el treball de base.

Les autòpsies confirmen el crim masclista en la caserna de Dolores

Les autòpsies dels tres cossos trobats en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores confirmen la principal línia d'investigació per crim masclista.

El València Basket repta el domini del Reial Madrid en les semifinals ACB de l’Eurolliga

El València Basket debutarà en una Final a Quatre mesurant-se al Reial Madrid, que ha guanyat totes les semifinals ACB disputades en l'Eurolliga i aspira a mantindre la seua hegemonia.

Alacant serà seu en 2027 del gran congrés internacional de turisme de golf

Alacant acogera en 2027 la Convencion Europea Anual de la IAGTO, una cita clau del turisme de golf que reunira a uns 1.000 delegats i reforçara el lideratge de la Comunitat Valenciana.