El ‘LLUM Fest 2020’ de Llíria arranca esta setmana i se celebrarà fins al 9 d’agost

 

Llíria, en el Camp de Túria (València), Ciutat Creativa per la UNESCO, convida a conéixer els seus atractius turístics a través d’un dels seus grans valors, la música. Turisme Llíria ha organitzat la segona edició del festival de Patrimoni Històric i Música Antiga ‘LLUM Fest 2020’, que se celebrarà del 4 al 9 d’agost en l’església de la Sang, Monument Nacional des de 1919. Este esdeveniment compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana a través de la marca ‘MediterranewMusix’.

 

El públic podrà disfrutar de concerts de músiques medievals, sefardites o renaixentistes. Milo ke Mandarini obrirà el Llíria Universal Music ‘Special Early Music’ dimarts que ve 4 d’agost. El programa d’actuacions es completa també amb altres reconeguts artistes i grups en este camp, com Piacere dei Travesi, el dia 5; Mara Aranda, el dia 6; Capella de Ministrers dirigida per Carles Magraner i amb Élia Casanova i Pi de Vittorio, el dia 7; Axabeba, el dia 8; i DeMúsica Ensemble, per a tancar el festival el 9 d’agost.

 

Tots els concerts, amb aforament limitat, se celebraran a les 23.00 hores. L’entrada és gratuïta però és necessari reservar-la prèviament a través de l’App Llíria.

 

A demés, dins d’esta proposta per a conéixer el patrimoni de la ciutat a través d’activitats culturals, Turisme Llíria també presenta l’espectacle teatral ‘Giramundo’ de Carles Castillo, que estarà acompanyat al piano en directe per Arcadi Valiente. Esta representació es farà este dilluns 3 d’agost a les 23.00 hores en les Termes Romanes de Mura, recentment inaugurades després del projecte de recuperació del jaciment. També es requerix fer reserva prèvia en l’aplicació municipal.

 

L’alcalde Manolo Civera ha ressaltat que Llíria «reactiva d’esta manera la seua important oferta de turisme cultural, que permetrà en esta ocasió visitar la ciutat, com una destinació segura, i disfrutar d’una programació musical de gran qualitat amb la participació de formacions de referència en el camp de la música antiga».

 

Visites guiades

En este sentit i amb motiu de la reobertura d’alguns monuments del municipi, Turisme Llíria oferirà, des de l’11 d’agost, visites guiades gratuïtes en les Termes de Mura, Mausoleus Romans, Banys Àrabs i l’església de la Sang. A demés d’estes visites monogràfiques, també es podran fer estes rutes turístic-culturals: Edeta Romana (Termes de Mura + Mausoleus Romans), Lyria Medieval (Banys Àrabs + església de la Sang), i Llíria Històrica que inclou els quatre monuments.

 

Per a participar en estes activitats, que eixiran des de la Tourist-Info Llíria, és necessari reservar prèviament en el telèfon 962791522 (horari: de dimarts a divendres, de 10 a 14 i de 16 a 18 hores).

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.