Manolete obligat a retirar-se per l’empitjorament de la seua malaltia

 

El periodisme esportiu espanyol no tornarà a comptar entre les seues files amb un dels més veterans: Manuel Esteban, ‘Manolete’, s’ha vist obligat a retirar-se de manera absoluta després que la malaltia que pateix des de fa anys, Párkinson, haja empitjorat.

El redactor cap del Diario AS es trobava de baixa ja des de gener de 2020, si bé a poc a poc havia començat a reincorporar-se a poc a poc. Atletico de Madrid com a pocs, les seues notícies sobre fitxatges (normalment poc encertades) i el seu caràcter desenfadat li havien convertit en un personatge entranyable dels mitjans.

Es va acomiadar públicament en la cadena SER, on es va convertir en un fix en ‘Carrusel Deportivo’ i ‘El Larguero’ al costat de José Ramón de la Morena, a qui després no va acompanyar a Onda Cero per lleialtat a la cadena de pressa.

“Hui és un dia trist per a mi. Per la malaltia hauré de deixar de treballar. Des de l’any 92 he estat treballant en la Cadena SER. Us done les gràcies a tots els que heu estat treballant amb mi, he aprés moltíssim. No m’oblide dels oïdors i els aficionats al futbol, que són meravellosos, i que tots vosaltres esteu en el meu cor”, va dir a ‘Ser Deportivos’ notablement emocionat, mentre els seus companys li dedicaven tots els millors desitjos i li agraïen la seua amistat i companyonia en estos anys.

Anys i anys de treball que s’han traduït en notícies de fitxatges, en amenes tertúlies, en una passió més que necessària per al futbol, per l’esport i pel periodisme i, sobretot, en un sentiment d’allò més profund per l’Atletico de Madrid.

El seu nom ha estat lligat durant dècades a les nits radiofòniques gràcies al seu paper com a col·laborador en ‘El Larguero’, i en la redacció de la ràdio Manolete deixa anècdotes, històries i amics, i el record de les qualitats que li van portar a la fama continuarà intacte ara que abandona la vida radiofònica.

El propi Manolete va confessar el gener de 2020 que havia patit un empitjorament notable de la seua situació mèdica, i que bona culpa d’això es devia a un dels seus pitjors vicis: fumar.

“El meu silenci ha sigut provocat per un dur avís de malaltia que ha tingut i amb el qual estic lluitant per a recuperar-me i donant les gràcies a tots els amics que han estat preocupats i s’han interessat per la meua persona. No fumar és el meu gran repte”, va escriure. De moment, no ho ha aconseguit.

El seu últim missatge en twitter va ser del 4 de juliol: “No tinc dubtes que al final Messi seguirà en el Barça”, començava. Com en tants altres casos, ací tampoc va encertar.

 

Comiat dels seus companys

 

Durant el seu comiat, alguns companys li han volgut dedicar afectuosos missatges en directe a un home amb el qual han compartit emissora durant molts anys.

“Jo vaig començar en el 90 i m’agradaria dir-te que et vas amb el cap molt alt i que per a mi has tingut una trajectòria que s’identifica per tres coses: la primera, sempre al peu de la notícia; la segona, saber-ho explicar de manera divertida i amena; i la tercera, mai vas dir no (…). Reconeixement a la teua trajectòria, formes part de l’ànima d’esta ràdio, eres un trosset del nostre escut”, va expressar Jordi Martí.

Del que no hi ha cap dubte és que Manuel Esteban va saber guanyar-se l’afecte de la gent, i així ho ha demostrat  Antonio Romero en el seu adeu a Manolete: “Quan jo vaig entrar en la ràdio, Manolete no podia caminar per la Gran Via de l’afecte que li tenien. Mantindre durant tres dècades això és molt complicat, però el més bonic no és el que ha aconseguit de professional. No hi ha ni una sola persona de la professió que quan li dius que treballes amb Manolete no et responga que és un oncle collonut. I això no es paga ni amb diners ni amb un aplaudiment”.

Incansable, Manolete té clar quan tornaria a entrar davant una crida de Pacojó Delgado: “Et tirarem molt de menys però jo et diré alguna vegada, quan la teua Atleti faça una cosa grossa o quan hi haja alguna cosa a celebrar amb l’Atletico de Madrid”, li va confessar el director de SER Deporitvos. “Amb la Champions”, va etzibar divertit Manolete abans d’acomiadar-se amb un emotiu “fins sempre”.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.