15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Manolete obligat a retirar-se per l’empitjorament de la seua malaltia

 

El periodisme esportiu espanyol no tornarà a comptar entre les seues files amb un dels més veterans: Manuel Esteban, ‘Manolete’, s’ha vist obligat a retirar-se de manera absoluta després que la malaltia que pateix des de fa anys, Párkinson, haja empitjorat.

El redactor cap del Diario AS es trobava de baixa ja des de gener de 2020, si bé a poc a poc havia començat a reincorporar-se a poc a poc. Atletico de Madrid com a pocs, les seues notícies sobre fitxatges (normalment poc encertades) i el seu caràcter desenfadat li havien convertit en un personatge entranyable dels mitjans.

Es va acomiadar públicament en la cadena SER, on es va convertir en un fix en ‘Carrusel Deportivo’ i ‘El Larguero’ al costat de José Ramón de la Morena, a qui després no va acompanyar a Onda Cero per lleialtat a la cadena de pressa.

“Hui és un dia trist per a mi. Per la malaltia hauré de deixar de treballar. Des de l’any 92 he estat treballant en la Cadena SER. Us done les gràcies a tots els que heu estat treballant amb mi, he aprés moltíssim. No m’oblide dels oïdors i els aficionats al futbol, que són meravellosos, i que tots vosaltres esteu en el meu cor”, va dir a ‘Ser Deportivos’ notablement emocionat, mentre els seus companys li dedicaven tots els millors desitjos i li agraïen la seua amistat i companyonia en estos anys.

Anys i anys de treball que s’han traduït en notícies de fitxatges, en amenes tertúlies, en una passió més que necessària per al futbol, per l’esport i pel periodisme i, sobretot, en un sentiment d’allò més profund per l’Atletico de Madrid.

El seu nom ha estat lligat durant dècades a les nits radiofòniques gràcies al seu paper com a col·laborador en ‘El Larguero’, i en la redacció de la ràdio Manolete deixa anècdotes, històries i amics, i el record de les qualitats que li van portar a la fama continuarà intacte ara que abandona la vida radiofònica.

El propi Manolete va confessar el gener de 2020 que havia patit un empitjorament notable de la seua situació mèdica, i que bona culpa d’això es devia a un dels seus pitjors vicis: fumar.

“El meu silenci ha sigut provocat per un dur avís de malaltia que ha tingut i amb el qual estic lluitant per a recuperar-me i donant les gràcies a tots els amics que han estat preocupats i s’han interessat per la meua persona. No fumar és el meu gran repte”, va escriure. De moment, no ho ha aconseguit.

El seu últim missatge en twitter va ser del 4 de juliol: “No tinc dubtes que al final Messi seguirà en el Barça”, començava. Com en tants altres casos, ací tampoc va encertar.

 

Comiat dels seus companys

 

Durant el seu comiat, alguns companys li han volgut dedicar afectuosos missatges en directe a un home amb el qual han compartit emissora durant molts anys.

“Jo vaig començar en el 90 i m’agradaria dir-te que et vas amb el cap molt alt i que per a mi has tingut una trajectòria que s’identifica per tres coses: la primera, sempre al peu de la notícia; la segona, saber-ho explicar de manera divertida i amena; i la tercera, mai vas dir no (…). Reconeixement a la teua trajectòria, formes part de l’ànima d’esta ràdio, eres un trosset del nostre escut”, va expressar Jordi Martí.

Del que no hi ha cap dubte és que Manuel Esteban va saber guanyar-se l’afecte de la gent, i així ho ha demostrat  Antonio Romero en el seu adeu a Manolete: “Quan jo vaig entrar en la ràdio, Manolete no podia caminar per la Gran Via de l’afecte que li tenien. Mantindre durant tres dècades això és molt complicat, però el més bonic no és el que ha aconseguit de professional. No hi ha ni una sola persona de la professió que quan li dius que treballes amb Manolete no et responga que és un oncle collonut. I això no es paga ni amb diners ni amb un aplaudiment”.

Incansable, Manolete té clar quan tornaria a entrar davant una crida de Pacojó Delgado: “Et tirarem molt de menys però jo et diré alguna vegada, quan la teua Atleti faça una cosa grossa o quan hi haja alguna cosa a celebrar amb l’Atletico de Madrid”, li va confessar el director de SER Deporitvos. “Amb la Champions”, va etzibar divertit Manolete abans d’acomiadar-se amb un emotiu “fins sempre”.

 

Últimes notícies

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.