Manolete obligat a retirar-se per l’empitjorament de la seua malaltia

 

El periodisme esportiu espanyol no tornarà a comptar entre les seues files amb un dels més veterans: Manuel Esteban, ‘Manolete’, s’ha vist obligat a retirar-se de manera absoluta després que la malaltia que pateix des de fa anys, Párkinson, haja empitjorat.

El redactor cap del Diario AS es trobava de baixa ja des de gener de 2020, si bé a poc a poc havia començat a reincorporar-se a poc a poc. Atletico de Madrid com a pocs, les seues notícies sobre fitxatges (normalment poc encertades) i el seu caràcter desenfadat li havien convertit en un personatge entranyable dels mitjans.

Es va acomiadar públicament en la cadena SER, on es va convertir en un fix en ‘Carrusel Deportivo’ i ‘El Larguero’ al costat de José Ramón de la Morena, a qui després no va acompanyar a Onda Cero per lleialtat a la cadena de pressa.

«Hui és un dia trist per a mi. Per la malaltia hauré de deixar de treballar. Des de l’any 92 he estat treballant en la Cadena SER. Us done les gràcies a tots els que heu estat treballant amb mi, he aprés moltíssim. No m’oblide dels oïdors i els aficionats al futbol, que són meravellosos, i que tots vosaltres esteu en el meu cor», va dir a ‘Ser Deportivos’ notablement emocionat, mentre els seus companys li dedicaven tots els millors desitjos i li agraïen la seua amistat i companyonia en estos anys.

Anys i anys de treball que s’han traduït en notícies de fitxatges, en amenes tertúlies, en una passió més que necessària per al futbol, per l’esport i pel periodisme i, sobretot, en un sentiment d’allò més profund per l’Atletico de Madrid.

El seu nom ha estat lligat durant dècades a les nits radiofòniques gràcies al seu paper com a col·laborador en ‘El Larguero’, i en la redacció de la ràdio Manolete deixa anècdotes, històries i amics, i el record de les qualitats que li van portar a la fama continuarà intacte ara que abandona la vida radiofònica.

El propi Manolete va confessar el gener de 2020 que havia patit un empitjorament notable de la seua situació mèdica, i que bona culpa d’això es devia a un dels seus pitjors vicis: fumar.

«El meu silenci ha sigut provocat per un dur avís de malaltia que ha tingut i amb el qual estic lluitant per a recuperar-me i donant les gràcies a tots els amics que han estat preocupats i s’han interessat per la meua persona. No fumar és el meu gran repte», va escriure. De moment, no ho ha aconseguit.

El seu últim missatge en twitter va ser del 4 de juliol: «No tinc dubtes que al final Messi seguirà en el Barça», començava. Com en tants altres casos, ací tampoc va encertar.

 

Comiat dels seus companys

 

Durant el seu comiat, alguns companys li han volgut dedicar afectuosos missatges en directe a un home amb el qual han compartit emissora durant molts anys.

«Jo vaig començar en el 90 i m’agradaria dir-te que et vas amb el cap molt alt i que per a mi has tingut una trajectòria que s’identifica per tres coses: la primera, sempre al peu de la notícia; la segona, saber-ho explicar de manera divertida i amena; i la tercera, mai vas dir no (…). Reconeixement a la teua trajectòria, formes part de l’ànima d’esta ràdio, eres un trosset del nostre escut», va expressar Jordi Martí.

Del que no hi ha cap dubte és que Manuel Esteban va saber guanyar-se l’afecte de la gent, i així ho ha demostrat  Antonio Romero en el seu adeu a Manolete: «Quan jo vaig entrar en la ràdio, Manolete no podia caminar per la Gran Via de l’afecte que li tenien. Mantindre durant tres dècades això és molt complicat, però el més bonic no és el que ha aconseguit de professional. No hi ha ni una sola persona de la professió que quan li dius que treballes amb Manolete no et responga que és un oncle collonut. I això no es paga ni amb diners ni amb un aplaudiment».

Incansable, Manolete té clar quan tornaria a entrar davant una crida de Pacojó Delgado: «Et tirarem molt de menys però jo et diré alguna vegada, quan la teua Atleti faça una cosa grossa o quan hi haja alguna cosa a celebrar amb l’Atletico de Madrid», li va confessar el director de SER Deporitvos. «Amb la Champions», va etzibar divertit Manolete abans d’acomiadar-se amb un emotiu «fins sempre».

 

Últimes notícies

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.