Manolete obligat a retirar-se per l’empitjorament de la seua malaltia

 

El periodisme esportiu espanyol no tornarà a comptar entre les seues files amb un dels més veterans: Manuel Esteban, ‘Manolete’, s’ha vist obligat a retirar-se de manera absoluta després que la malaltia que pateix des de fa anys, Párkinson, haja empitjorat.

El redactor cap del Diario AS es trobava de baixa ja des de gener de 2020, si bé a poc a poc havia començat a reincorporar-se a poc a poc. Atletico de Madrid com a pocs, les seues notícies sobre fitxatges (normalment poc encertades) i el seu caràcter desenfadat li havien convertit en un personatge entranyable dels mitjans.

Es va acomiadar públicament en la cadena SER, on es va convertir en un fix en ‘Carrusel Deportivo’ i ‘El Larguero’ al costat de José Ramón de la Morena, a qui després no va acompanyar a Onda Cero per lleialtat a la cadena de pressa.

“Hui és un dia trist per a mi. Per la malaltia hauré de deixar de treballar. Des de l’any 92 he estat treballant en la Cadena SER. Us done les gràcies a tots els que heu estat treballant amb mi, he aprés moltíssim. No m’oblide dels oïdors i els aficionats al futbol, que són meravellosos, i que tots vosaltres esteu en el meu cor”, va dir a ‘Ser Deportivos’ notablement emocionat, mentre els seus companys li dedicaven tots els millors desitjos i li agraïen la seua amistat i companyonia en estos anys.

Anys i anys de treball que s’han traduït en notícies de fitxatges, en amenes tertúlies, en una passió més que necessària per al futbol, per l’esport i pel periodisme i, sobretot, en un sentiment d’allò més profund per l’Atletico de Madrid.

El seu nom ha estat lligat durant dècades a les nits radiofòniques gràcies al seu paper com a col·laborador en ‘El Larguero’, i en la redacció de la ràdio Manolete deixa anècdotes, històries i amics, i el record de les qualitats que li van portar a la fama continuarà intacte ara que abandona la vida radiofònica.

El propi Manolete va confessar el gener de 2020 que havia patit un empitjorament notable de la seua situació mèdica, i que bona culpa d’això es devia a un dels seus pitjors vicis: fumar.

“El meu silenci ha sigut provocat per un dur avís de malaltia que ha tingut i amb el qual estic lluitant per a recuperar-me i donant les gràcies a tots els amics que han estat preocupats i s’han interessat per la meua persona. No fumar és el meu gran repte”, va escriure. De moment, no ho ha aconseguit.

El seu últim missatge en twitter va ser del 4 de juliol: “No tinc dubtes que al final Messi seguirà en el Barça”, començava. Com en tants altres casos, ací tampoc va encertar.

 

Comiat dels seus companys

 

Durant el seu comiat, alguns companys li han volgut dedicar afectuosos missatges en directe a un home amb el qual han compartit emissora durant molts anys.

“Jo vaig començar en el 90 i m’agradaria dir-te que et vas amb el cap molt alt i que per a mi has tingut una trajectòria que s’identifica per tres coses: la primera, sempre al peu de la notícia; la segona, saber-ho explicar de manera divertida i amena; i la tercera, mai vas dir no (…). Reconeixement a la teua trajectòria, formes part de l’ànima d’esta ràdio, eres un trosset del nostre escut”, va expressar Jordi Martí.

Del que no hi ha cap dubte és que Manuel Esteban va saber guanyar-se l’afecte de la gent, i així ho ha demostrat  Antonio Romero en el seu adeu a Manolete: “Quan jo vaig entrar en la ràdio, Manolete no podia caminar per la Gran Via de l’afecte que li tenien. Mantindre durant tres dècades això és molt complicat, però el més bonic no és el que ha aconseguit de professional. No hi ha ni una sola persona de la professió que quan li dius que treballes amb Manolete no et responga que és un oncle collonut. I això no es paga ni amb diners ni amb un aplaudiment”.

Incansable, Manolete té clar quan tornaria a entrar davant una crida de Pacojó Delgado: “Et tirarem molt de menys però jo et diré alguna vegada, quan la teua Atleti faça una cosa grossa o quan hi haja alguna cosa a celebrar amb l’Atletico de Madrid”, li va confessar el director de SER Deporitvos. “Amb la Champions”, va etzibar divertit Manolete abans d’acomiadar-se amb un emotiu “fins sempre”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla