13.5 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Manolete obligat a retirar-se per l’empitjorament de la seua malaltia

 

El periodisme esportiu espanyol no tornarà a comptar entre les seues files amb un dels més veterans: Manuel Esteban, ‘Manolete’, s’ha vist obligat a retirar-se de manera absoluta després que la malaltia que pateix des de fa anys, Párkinson, haja empitjorat.

El redactor cap del Diario AS es trobava de baixa ja des de gener de 2020, si bé a poc a poc havia començat a reincorporar-se a poc a poc. Atletico de Madrid com a pocs, les seues notícies sobre fitxatges (normalment poc encertades) i el seu caràcter desenfadat li havien convertit en un personatge entranyable dels mitjans.

Es va acomiadar públicament en la cadena SER, on es va convertir en un fix en ‘Carrusel Deportivo’ i ‘El Larguero’ al costat de José Ramón de la Morena, a qui després no va acompanyar a Onda Cero per lleialtat a la cadena de pressa.

“Hui és un dia trist per a mi. Per la malaltia hauré de deixar de treballar. Des de l’any 92 he estat treballant en la Cadena SER. Us done les gràcies a tots els que heu estat treballant amb mi, he aprés moltíssim. No m’oblide dels oïdors i els aficionats al futbol, que són meravellosos, i que tots vosaltres esteu en el meu cor”, va dir a ‘Ser Deportivos’ notablement emocionat, mentre els seus companys li dedicaven tots els millors desitjos i li agraïen la seua amistat i companyonia en estos anys.

Anys i anys de treball que s’han traduït en notícies de fitxatges, en amenes tertúlies, en una passió més que necessària per al futbol, per l’esport i pel periodisme i, sobretot, en un sentiment d’allò més profund per l’Atletico de Madrid.

El seu nom ha estat lligat durant dècades a les nits radiofòniques gràcies al seu paper com a col·laborador en ‘El Larguero’, i en la redacció de la ràdio Manolete deixa anècdotes, històries i amics, i el record de les qualitats que li van portar a la fama continuarà intacte ara que abandona la vida radiofònica.

El propi Manolete va confessar el gener de 2020 que havia patit un empitjorament notable de la seua situació mèdica, i que bona culpa d’això es devia a un dels seus pitjors vicis: fumar.

“El meu silenci ha sigut provocat per un dur avís de malaltia que ha tingut i amb el qual estic lluitant per a recuperar-me i donant les gràcies a tots els amics que han estat preocupats i s’han interessat per la meua persona. No fumar és el meu gran repte”, va escriure. De moment, no ho ha aconseguit.

El seu últim missatge en twitter va ser del 4 de juliol: “No tinc dubtes que al final Messi seguirà en el Barça”, començava. Com en tants altres casos, ací tampoc va encertar.

 

Comiat dels seus companys

 

Durant el seu comiat, alguns companys li han volgut dedicar afectuosos missatges en directe a un home amb el qual han compartit emissora durant molts anys.

“Jo vaig començar en el 90 i m’agradaria dir-te que et vas amb el cap molt alt i que per a mi has tingut una trajectòria que s’identifica per tres coses: la primera, sempre al peu de la notícia; la segona, saber-ho explicar de manera divertida i amena; i la tercera, mai vas dir no (…). Reconeixement a la teua trajectòria, formes part de l’ànima d’esta ràdio, eres un trosset del nostre escut”, va expressar Jordi Martí.

Del que no hi ha cap dubte és que Manuel Esteban va saber guanyar-se l’afecte de la gent, i així ho ha demostrat  Antonio Romero en el seu adeu a Manolete: “Quan jo vaig entrar en la ràdio, Manolete no podia caminar per la Gran Via de l’afecte que li tenien. Mantindre durant tres dècades això és molt complicat, però el més bonic no és el que ha aconseguit de professional. No hi ha ni una sola persona de la professió que quan li dius que treballes amb Manolete no et responga que és un oncle collonut. I això no es paga ni amb diners ni amb un aplaudiment”.

Incansable, Manolete té clar quan tornaria a entrar davant una crida de Pacojó Delgado: “Et tirarem molt de menys però jo et diré alguna vegada, quan la teua Atleti faça una cosa grossa o quan hi haja alguna cosa a celebrar amb l’Atletico de Madrid”, li va confessar el director de SER Deporitvos. “Amb la Champions”, va etzibar divertit Manolete abans d’acomiadar-se amb un emotiu “fins sempre”.

 

Últimes notícies

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.

Pérez Llorca valora la compensació al taulell però advertix que és insuficient

Pérez Llorca ha celebrat que la UE incloga al taulell en la compensació de costos indirectes de CO₂ des de 2026, però ha avisat que és insuficient. Ha exigit fons, suspendre l'MTS i evitar retallades a la cogeneració.

Un familiar admet baixa probabilitat de trobar vius al seu gendre i tres nets després d’un naufragi a Indonèsia

L'avi i sogre de les víctimes ha explicat que la seua filla i una neta han sigut rescatades després d'eixir comiats, mentres que tres menors i el seu pare seguixen desapareguts. Ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són baixes perquè el vaixell es va partir i es va afonar ràpidament

La pluja obliga a ajornar la manifestació per la dana prevista esta vesprada a València

Entitats socials, cíviques, sindicals i associacions de víctimes del 29 d'octubre de 2024 van ajornar la marxa a València per previsió de pluja. Anunciaran noves dates en les pròximes setmanes.

El Vila-real només podrà incorporar en el mercat d’hivern si abans es produïx alguna eixida

El club arriba a gener amb totes les fitxes i les places d'extracomunitari ocupades, per la qual cosa només hi haurà incorporacions si es produïxen eixides. Thiago Fernández haurà d'esperar.

Josep Puerto advertix del bon moment de l’Andorra i demana màxima atenció

El capità del València Basket va reconéixer la dificultat del dol del diumenge davant Morabanc Andorra en el Roig Arena i va elogiar la seua ratxa. També va subratllar la duresa dels equips de Joan Plaza i va demanar mantindre la concentració.

El València Basket rep a l’Andorra per a no perdre el deixant de Madrid i Múrcia

El València Basket rep a l'Andorra en la jornada 12 amb la vista posada a seguir el deixant de Reial Madrid i UCAM després de caure a Múrcia. Torna López-Arostegui i el rival arriba impulsat per Evans i Kuric