Els pares de Marta del Castillo venen el pis on va ocórrer el crim

Ejemplo de shortcode con estilo
Antonio del Castillo va oferir per carta l'habitatge a l'assassí de la seua filla a canvi que li diguera el parador del cos de la jove assassinada

Antonio i Eva, els pares de Marta del Castillo, han decidit vendre el pis del carrer León XIII de Sevilla, escenari del crim de la seua filla, que van comprar fa uns mesos amb la intenció de regalar-li’l a Miguel Carcaño en cas que aquest els ajudara a trobar el cos de la jove. Així ho han confirmat des de les xarxes socials, on també han agraït la gestió i intermediació de la immobiliària per a la venda de l’habitatge.

Miguel Carcaño ni tan sols ha respost a l’oferiment dels pares de Marta del Castillo

La família de la jove sevillana, «fent l’impossible per trobar el cos«, van decidir comprar el domicili -pis sota C del número 78 del carrer León XIII- una vegada es va fer càrrec d’ell el Banc de Bilbao després de l’impagament de la hipoteca i la detenció de Miguel Carcaño el febrer de 2009. Així, l’any passat, a principis d’estiu, el pare de Marta va enviar a la presó d’Herrera de la Manxa (Ciudad Real), a través de la seua advocada, Inmaculada Torres, una carta al processament. En ella li oferia donar-li com a regal l’immoble si col·laborava i li va donar de termini fins a agost.

Aqueix regal va quedar sense resposta. «Ni tan sols va tindre el detall de contestar«, ha assegurat Antonio del Castell a aquest periòdic. Això ha portat als pares de la jove a vendre el pis, com ha informat el mateix Antonio en el seu perfil de la xarxa social Twitter, on agraeix als agents immobiliaris l’atenció prestada en aquesta operació.

No obstant això, l’acusat d’assassinar a la jove, que compleix una condemna de 21 anys i tres mesos de presó per l’assassinat, ni tan sols ha contestat a l’oferiment realitzat per la família. Per això, al no fer efecte aquesta recompensa, la família de Marta ha decidit finalment vendre l’immoble. Els veïns asseguren haver vist a Antonio en diverses ocasions. Es tracta del pis en el qual es va cometre el crim, el 24 de gener de 2009.

A més, la transmissió d’aquesta propietat que van realitzar els germans Francisco Javier Delgado i Miguel Carcaño entre si, a través de documentació falsa per a constituir la hipoteca, és la base de la qual la família ha alçat l’última línia d’investigació que va presentar en el jutjat per a reobrir la investigació contra el germanastre del processament, al qual aquest insisteix a acusar del crim en la seua última versió, la que manté intacta des de 2013.

La família de la víctima va presentar indicis per a acreditar la «veracitat» d’aquestes declaracions -era la setena versió de Miguel Carcaño-, que revelarien que el motiu de la disputa que hauria acabat amb la mort de Marta no va ser «un simple impagament de la hipoteca, sinó l’encobriment d’un delicte de falsedat documental i estafa» en la qual estarien implicats tant els germans com terceres persones per a l’adquisició del pis del carrer León XIII on es va produir el crim.

No obstant això, el jutge encarregat del cas va donar carpetada a l’última línia d’investigació oberta per la falsedat dels documents l’abril de 2021. L’Audiència de Sevilla va avalar aquest arxiu i la família ha presentat un recurs d’empara davant el Tribunal Constitucional perquè es puga investigar a Francisco Javier Delgado, que ha negat els fets en tot moment. Així mateix, sol·liciten una sèrie de proves, com l’anàlisi del tensiòmetre amb el qual van comprovar que la seua filla va morir, i un acarament entre els germans.

Últimes notícies

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.

Cuerpo condemna els disturbis de Barcelona i anuncia responsabilitats

Carlos Cuerpo ha condemnat la violència registrada a Barcelona i ha assegurat que s’investigaran les responsabilitats, també si hi ha menors implicats.