9.2 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Els pares de Marta del Castillo venen el pis on va ocórrer el crim

Antonio i Eva, els pares de Marta del Castillo, han decidit vendre el pis del carrer León XIII de Sevilla, escenari del crim de la seua filla, que van comprar fa uns mesos amb la intenció de regalar-li’l a Miguel Carcaño en cas que aquest els ajudara a trobar el cos de la jove. Així ho han confirmat des de les xarxes socials, on també han agraït la gestió i intermediació de la immobiliària per a la venda de l’habitatge.

Miguel Carcaño ni tan sols ha respost a l’oferiment dels pares de Marta del Castillo

La família de la jove sevillana, “fent l’impossible per trobar el cos“, van decidir comprar el domicili -pis sota C del número 78 del carrer León XIII- una vegada es va fer càrrec d’ell el Banc de Bilbao després de l’impagament de la hipoteca i la detenció de Miguel Carcaño el febrer de 2009. Així, l’any passat, a principis d’estiu, el pare de Marta va enviar a la presó d’Herrera de la Manxa (Ciudad Real), a través de la seua advocada, Inmaculada Torres, una carta al processament. En ella li oferia donar-li com a regal l’immoble si col·laborava i li va donar de termini fins a agost.

Aqueix regal va quedar sense resposta. “Ni tan sols va tindre el detall de contestar“, ha assegurat Antonio del Castell a aquest periòdic. Això ha portat als pares de la jove a vendre el pis, com ha informat el mateix Antonio en el seu perfil de la xarxa social Twitter, on agraeix als agents immobiliaris l’atenció prestada en aquesta operació.

No obstant això, l’acusat d’assassinar a la jove, que compleix una condemna de 21 anys i tres mesos de presó per l’assassinat, ni tan sols ha contestat a l’oferiment realitzat per la família. Per això, al no fer efecte aquesta recompensa, la família de Marta ha decidit finalment vendre l’immoble. Els veïns asseguren haver vist a Antonio en diverses ocasions. Es tracta del pis en el qual es va cometre el crim, el 24 de gener de 2009.

A més, la transmissió d’aquesta propietat que van realitzar els germans Francisco Javier Delgado i Miguel Carcaño entre si, a través de documentació falsa per a constituir la hipoteca, és la base de la qual la família ha alçat l’última línia d’investigació que va presentar en el jutjat per a reobrir la investigació contra el germanastre del processament, al qual aquest insisteix a acusar del crim en la seua última versió, la que manté intacta des de 2013.

La família de la víctima va presentar indicis per a acreditar la “veracitat” d’aquestes declaracions -era la setena versió de Miguel Carcaño-, que revelarien que el motiu de la disputa que hauria acabat amb la mort de Marta no va ser “un simple impagament de la hipoteca, sinó l’encobriment d’un delicte de falsedat documental i estafa” en la qual estarien implicats tant els germans com terceres persones per a l’adquisició del pis del carrer León XIII on es va produir el crim.

No obstant això, el jutge encarregat del cas va donar carpetada a l’última línia d’investigació oberta per la falsedat dels documents l’abril de 2021. L’Audiència de Sevilla va avalar aquest arxiu i la família ha presentat un recurs d’empara davant el Tribunal Constitucional perquè es puga investigar a Francisco Javier Delgado, que ha negat els fets en tot moment. Així mateix, sol·liciten una sèrie de proves, com l’anàlisi del tensiòmetre amb el qual van comprovar que la seua filla va morir, i un acarament entre els germans.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.