La matriculació per a tots els ensenyaments educatius es pot realitzar ‘en línia’

La Generalitat ha habilitat, per primera vegada, per al curs 2022-2023 la possibilitat que les famílies valencianes completen tot el procés d’admissió i matriculació en línia en els cursos d’ensenyaments obligatoris a través ‘telematricula.es’ i la Secretaria Digital.

De fet, tal com ha explicat el conseller d’Hisenda, de qui depén la plataforma de tramitació, “amb l’adaptació per part de la DGTIC de la Secretaria Digital i el servei de Telematricula.es, donem més facilitats a les famílies, que poden ara completar còmodament des de casa, amb un estalvi important de paper i sense desplaçaments, els processos de matriculació en qualsevol dels ensenyaments obligatoris”.

En concret, les famílies admeses poden realitzar el procés de matriculació complet per mitjans telemàtics si ho desitgen en Infantil, Primària, ESO i Batxillerat; mentre que en el cas de les sol·licituds d’admissió els tràmits telemàtics s’amplien a la totalitat d’ensenyaments.

A més, tal com ha apuntat Arcadi España “d’aquesta manera completem el projecte que iniciem en 2020 en plena pandèmia per a habilitar els primers tràmits telemàtics generalitzats per a facilitar les gestions vinculades amb la Conselleria d’Educació i les secretaries dels centres educatius”.

Per part seua, la consellera d’Educació, Raquel Tamarit, ha explicat que “telematricula.es s’ha convertit en un instrument àgil, fàcil i eficaç perquè les famílies puguen realitzar tots aquests tràmits. Està molt consolidat i portem ja tres cursos amb aquesta dinàmica, que ha resultat ser molt còmoda per a totes les parts implicades”.

Des que es va obrir el termini, ja s’han matriculat 16.989 alumnes i alumnes d’infantil, 1.346 de primària i 2.236 en ESO, que acaba d’obrir el seu procés de matriculació. En canvi en batxillerat no ha obert encara el termini per a la formalització de la matrícula.

Transformació digital del sistema educatiu

Per al nou curs escolar la Conselleria d’Educació, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) no sols ha implantat la matrícula en línia sinó que ha estés l’ús de l’admissió electrònica, que en tot just unes setmanes ja ha comptabilitzat prop de 230.000 sol·licituds.

Les sol·licituds electròniques presentades per l’alumnat valencià i les seues famílies, fins al 15 de juliol, ascendeixen a un total de 228.019. S’han rebut 41.743 en Educació Infantil, 8.421 en Primària, 13.406 en ESO, 33.118 en Batxillerat, 94.442 en FP i 36.889 a les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI). A més, s’han tramitat electrònicament 27.359 sol·licituds per a la concessió del Bo Infantil, per a l’alumnat de 0-2 anys i per a la gratuïtat d’alumnes de 2 a 3 anys en centres privats, un 82,55% del total de sol·licituds. En alguns moments s’ha arribat a aconseguir pics de demanda en la plataforma de 20.462 sol·licituds al dia.

En aquest sentit, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha destacat que “telematricula.es i la Secretaria Digital s’han consolidat en 2022 com un dels sistemes informàtics més utilitzats per la ciutadania” i ha incidit en què “gràcies a l’administració electrònica i a l’impuls que des de les Generalitat estem donat a la transformació digital del nostre sistema educatiu, estem facilitant el dia a dia de les famílies i l’alumnat, adaptant l’administració a les exigències de la societat digital”.

«El nostre objectiu», ha continuat, «és transformar els processos i la comunicació entre els centres i l’Administració amb les famílies i l’alumnat, mitjançant l’ús eficient i eficaç de noves tecnologies, la qual cosa ens permetrà millorar la gestió administrativa i acadèmica i facilitar la conciliació laboral i familiar«.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.