La matriculació per a tots els ensenyaments educatius es pot realitzar ‘en línia’

La Generalitat ha habilitat, per primera vegada, per al curs 2022-2023 la possibilitat que les famílies valencianes completen tot el procés d’admissió i matriculació en línia en els cursos d’ensenyaments obligatoris a través ‘telematricula.es’ i la Secretaria Digital.

De fet, tal com ha explicat el conseller d’Hisenda, de qui depén la plataforma de tramitació, “amb l’adaptació per part de la DGTIC de la Secretaria Digital i el servei de Telematricula.es, donem més facilitats a les famílies, que poden ara completar còmodament des de casa, amb un estalvi important de paper i sense desplaçaments, els processos de matriculació en qualsevol dels ensenyaments obligatoris”.

En concret, les famílies admeses poden realitzar el procés de matriculació complet per mitjans telemàtics si ho desitgen en Infantil, Primària, ESO i Batxillerat; mentre que en el cas de les sol·licituds d’admissió els tràmits telemàtics s’amplien a la totalitat d’ensenyaments.

A més, tal com ha apuntat Arcadi España “d’aquesta manera completem el projecte que iniciem en 2020 en plena pandèmia per a habilitar els primers tràmits telemàtics generalitzats per a facilitar les gestions vinculades amb la Conselleria d’Educació i les secretaries dels centres educatius”.

Per part seua, la consellera d’Educació, Raquel Tamarit, ha explicat que “telematricula.es s’ha convertit en un instrument àgil, fàcil i eficaç perquè les famílies puguen realitzar tots aquests tràmits. Està molt consolidat i portem ja tres cursos amb aquesta dinàmica, que ha resultat ser molt còmoda per a totes les parts implicades”.

Des que es va obrir el termini, ja s’han matriculat 16.989 alumnes i alumnes d’infantil, 1.346 de primària i 2.236 en ESO, que acaba d’obrir el seu procés de matriculació. En canvi en batxillerat no ha obert encara el termini per a la formalització de la matrícula.

Transformació digital del sistema educatiu

Per al nou curs escolar la Conselleria d’Educació, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) no sols ha implantat la matrícula en línia sinó que ha estés l’ús de l’admissió electrònica, que en tot just unes setmanes ja ha comptabilitzat prop de 230.000 sol·licituds.

Les sol·licituds electròniques presentades per l’alumnat valencià i les seues famílies, fins al 15 de juliol, ascendeixen a un total de 228.019. S’han rebut 41.743 en Educació Infantil, 8.421 en Primària, 13.406 en ESO, 33.118 en Batxillerat, 94.442 en FP i 36.889 a les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI). A més, s’han tramitat electrònicament 27.359 sol·licituds per a la concessió del Bo Infantil, per a l’alumnat de 0-2 anys i per a la gratuïtat d’alumnes de 2 a 3 anys en centres privats, un 82,55% del total de sol·licituds. En alguns moments s’ha arribat a aconseguir pics de demanda en la plataforma de 20.462 sol·licituds al dia.

En aquest sentit, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha destacat que “telematricula.es i la Secretaria Digital s’han consolidat en 2022 com un dels sistemes informàtics més utilitzats per la ciutadania” i ha incidit en què “gràcies a l’administració electrònica i a l’impuls que des de les Generalitat estem donat a la transformació digital del nostre sistema educatiu, estem facilitant el dia a dia de les famílies i l’alumnat, adaptant l’administració a les exigències de la societat digital”.

«El nostre objectiu», ha continuat, «és transformar els processos i la comunicació entre els centres i l’Administració amb les famílies i l’alumnat, mitjançant l’ús eficient i eficaç de noves tecnologies, la qual cosa ens permetrà millorar la gestió administrativa i acadèmica i facilitar la conciliació laboral i familiar«.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.