La matriculació per a tots els ensenyaments educatius es pot realitzar ‘en línia’

La Generalitat ha habilitat, per primera vegada, per al curs 2022-2023 la possibilitat que les famílies valencianes completen tot el procés d’admissió i matriculació en línia en els cursos d’ensenyaments obligatoris a través ‘telematricula.es’ i la Secretaria Digital.

De fet, tal com ha explicat el conseller d’Hisenda, de qui depén la plataforma de tramitació, “amb l’adaptació per part de la DGTIC de la Secretaria Digital i el servei de Telematricula.es, donem més facilitats a les famílies, que poden ara completar còmodament des de casa, amb un estalvi important de paper i sense desplaçaments, els processos de matriculació en qualsevol dels ensenyaments obligatoris”.

En concret, les famílies admeses poden realitzar el procés de matriculació complet per mitjans telemàtics si ho desitgen en Infantil, Primària, ESO i Batxillerat; mentre que en el cas de les sol·licituds d’admissió els tràmits telemàtics s’amplien a la totalitat d’ensenyaments.

A més, tal com ha apuntat Arcadi España “d’aquesta manera completem el projecte que iniciem en 2020 en plena pandèmia per a habilitar els primers tràmits telemàtics generalitzats per a facilitar les gestions vinculades amb la Conselleria d’Educació i les secretaries dels centres educatius”.

Per part seua, la consellera d’Educació, Raquel Tamarit, ha explicat que “telematricula.es s’ha convertit en un instrument àgil, fàcil i eficaç perquè les famílies puguen realitzar tots aquests tràmits. Està molt consolidat i portem ja tres cursos amb aquesta dinàmica, que ha resultat ser molt còmoda per a totes les parts implicades”.

Des que es va obrir el termini, ja s’han matriculat 16.989 alumnes i alumnes d’infantil, 1.346 de primària i 2.236 en ESO, que acaba d’obrir el seu procés de matriculació. En canvi en batxillerat no ha obert encara el termini per a la formalització de la matrícula.

Transformació digital del sistema educatiu

Per al nou curs escolar la Conselleria d’Educació, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) no sols ha implantat la matrícula en línia sinó que ha estés l’ús de l’admissió electrònica, que en tot just unes setmanes ja ha comptabilitzat prop de 230.000 sol·licituds.

Les sol·licituds electròniques presentades per l’alumnat valencià i les seues famílies, fins al 15 de juliol, ascendeixen a un total de 228.019. S’han rebut 41.743 en Educació Infantil, 8.421 en Primària, 13.406 en ESO, 33.118 en Batxillerat, 94.442 en FP i 36.889 a les Escoles Oficials d’Idiomes (EOI). A més, s’han tramitat electrònicament 27.359 sol·licituds per a la concessió del Bo Infantil, per a l’alumnat de 0-2 anys i per a la gratuïtat d’alumnes de 2 a 3 anys en centres privats, un 82,55% del total de sol·licituds. En alguns moments s’ha arribat a aconseguir pics de demanda en la plataforma de 20.462 sol·licituds al dia.

En aquest sentit, el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha destacat que “telematricula.es i la Secretaria Digital s’han consolidat en 2022 com un dels sistemes informàtics més utilitzats per la ciutadania” i ha incidit en què “gràcies a l’administració electrònica i a l’impuls que des de les Generalitat estem donat a la transformació digital del nostre sistema educatiu, estem facilitant el dia a dia de les famílies i l’alumnat, adaptant l’administració a les exigències de la societat digital”.

«El nostre objectiu», ha continuat, «és transformar els processos i la comunicació entre els centres i l’Administració amb les famílies i l’alumnat, mitjançant l’ús eficient i eficaç de noves tecnologies, la qual cosa ens permetrà millorar la gestió administrativa i acadèmica i facilitar la conciliació laboral i familiar«.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.