Els menors de 35 anys podran optar a ajudes per comprar habitatges a pobles de menys de 10.000 habitants

Els joves valencians de 35 anys o menys podran comprar habitatges de fins a 120.000 euros a municipis xicotets o que estiguen en risc de despoblament, en tindre menys de 10.000 habitants. Així ho ha avançat aquest dijous el vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Hèctor Illueca, que també ha explicat que enguany l’ajuda a la compra suposarà el 20% del valor de l’adquisició de l’habitatge i amb un límit màxim de 10.800 euros per habitatge.

Les sol·licituds han de ser presentades fins al 31 de juliol, de forma telemàtica o presencial. Així mateix, els requisits per poder accedir-hi són: Estar empadronats al municipi i ser la seua residència habitual durant almenys els últims 5 anys, l’habitatge que es vaja a adquirir no pot superar en cap cas els 120.000 euros i amb ingressos iguals o inferiors a 3 IPREM. Cal destacar que pot estar ja llesta per a habitar o necessitar una xicoteta rehabilitació.

Concretament, estes ajudes tenen per objectiu fer front “al greu problema que suposa hui dia per a molts joves independitzar-se i ajudar els més de 170 pobles en valència que estan en risc de despoblament“, ha detallat Illueca.

Segons dades ofertes pel vicepresident, la taxa d’emancipació de la Comunitat Valenciana és la tercera més baixa de tot l’Estat, el 86,3% de joves no poden deixar la casa familiar per tindre’n una pròpia i si volen llogar o comprar una casa en solitari, estan obligats a sobreendeutar-se, ja que han de destinar un 64% del seu salari per pagar el lloguer i un 41% en cas de la quota hipotecària. «Unes dades que se sumen a un índex d’atur, temporalitat i precarietat que estan afectant fins i tot la salut mental de tota una generació», ha lamentat.

Així mateix, tot i que el 75% de les famílies “ja tenen un habitatge comprat”, hi ha altres realitats “molt preocupants” com per exemple que comprar una casa de 180.000 euros requereix 8 anys d’estalvi. A més, una persona valenciana ha de destinar un 64% de les seues retribucions per poder-ho fer”.

En aquesta tercera convocatòria, la Generalitat destinarà 1,6 milions d’euros a aquestes ajudes, 1.400.000 corresponen al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i 200.000 euros al govern valencià. L’any passat, la Generalitat ja va possibilitar la compra d’un immoble a 201 joves a 121 municipis, mentre que a la primera convocatòria van ser 35 joves de 25 poblacions. Alguns d’aquests municipis van ser la Font de la Figuera, Beniarjó Biar, Vilar de Canes, Alqueries del xiquet Perdut, Sant Joan de Moró i Artana”.

Les ajudes es concedeixen a aquelles persones que hagen adquirit un compromís de compra o hagen subscrit contracte o escriptura de compravenda durant el període comprés entre 1 de gener de 2022 i el 30 de setembre de 2023 per a un habitatge situat en un municipi rural o un nucli de població de la Comunitat. Seran personals, és a dir, en cas que diverses persones es compren un habitatge de forma conjunta, l’ajut es donarà únicament a aquells que complisquen els requisits, no al conjunt.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.