Els menors de 35 anys podran optar a ajudes per comprar habitatges a pobles de menys de 10.000 habitants

Els joves valencians de 35 anys o menys podran comprar habitatges de fins a 120.000 euros a municipis xicotets o que estiguen en risc de despoblament, en tindre menys de 10.000 habitants. Així ho ha avançat aquest dijous el vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Hèctor Illueca, que també ha explicat que enguany l’ajuda a la compra suposarà el 20% del valor de l’adquisició de l’habitatge i amb un límit màxim de 10.800 euros per habitatge.

Les sol·licituds han de ser presentades fins al 31 de juliol, de forma telemàtica o presencial. Així mateix, els requisits per poder accedir-hi són: Estar empadronats al municipi i ser la seua residència habitual durant almenys els últims 5 anys, l’habitatge que es vaja a adquirir no pot superar en cap cas els 120.000 euros i amb ingressos iguals o inferiors a 3 IPREM. Cal destacar que pot estar ja llesta per a habitar o necessitar una xicoteta rehabilitació.

Concretament, estes ajudes tenen per objectiu fer front “al greu problema que suposa hui dia per a molts joves independitzar-se i ajudar els més de 170 pobles en valència que estan en risc de despoblament“, ha detallat Illueca.

Segons dades ofertes pel vicepresident, la taxa d’emancipació de la Comunitat Valenciana és la tercera més baixa de tot l’Estat, el 86,3% de joves no poden deixar la casa familiar per tindre’n una pròpia i si volen llogar o comprar una casa en solitari, estan obligats a sobreendeutar-se, ja que han de destinar un 64% del seu salari per pagar el lloguer i un 41% en cas de la quota hipotecària. “Unes dades que se sumen a un índex d’atur, temporalitat i precarietat que estan afectant fins i tot la salut mental de tota una generació”, ha lamentat.

Així mateix, tot i que el 75% de les famílies “ja tenen un habitatge comprat”, hi ha altres realitats “molt preocupants” com per exemple que comprar una casa de 180.000 euros requereix 8 anys d’estalvi. A més, una persona valenciana ha de destinar un 64% de les seues retribucions per poder-ho fer”.

En aquesta tercera convocatòria, la Generalitat destinarà 1,6 milions d’euros a aquestes ajudes, 1.400.000 corresponen al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i 200.000 euros al govern valencià. L’any passat, la Generalitat ja va possibilitar la compra d’un immoble a 201 joves a 121 municipis, mentre que a la primera convocatòria van ser 35 joves de 25 poblacions. Alguns d’aquests municipis van ser la Font de la Figuera, Beniarjó Biar, Vilar de Canes, Alqueries del xiquet Perdut, Sant Joan de Moró i Artana”.

Les ajudes es concedeixen a aquelles persones que hagen adquirit un compromís de compra o hagen subscrit contracte o escriptura de compravenda durant el període comprés entre 1 de gener de 2022 i el 30 de setembre de 2023 per a un habitatge situat en un municipi rural o un nucli de població de la Comunitat. Seran personals, és a dir, en cas que diverses persones es compren un habitatge de forma conjunta, l’ajut es donarà únicament a aquells que complisquen els requisits, no al conjunt.

Últimes notícies

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.