Els menors de 35 anys podran optar a ajudes per comprar habitatges a pobles de menys de 10.000 habitants

Els joves valencians de 35 anys o menys podran comprar habitatges de fins a 120.000 euros a municipis xicotets o que estiguen en risc de despoblament, en tindre menys de 10.000 habitants. Així ho ha avançat aquest dijous el vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Hèctor Illueca, que també ha explicat que enguany l’ajuda a la compra suposarà el 20% del valor de l’adquisició de l’habitatge i amb un límit màxim de 10.800 euros per habitatge.

Les sol·licituds han de ser presentades fins al 31 de juliol, de forma telemàtica o presencial. Així mateix, els requisits per poder accedir-hi són: Estar empadronats al municipi i ser la seua residència habitual durant almenys els últims 5 anys, l’habitatge que es vaja a adquirir no pot superar en cap cas els 120.000 euros i amb ingressos iguals o inferiors a 3 IPREM. Cal destacar que pot estar ja llesta per a habitar o necessitar una xicoteta rehabilitació.

Concretament, estes ajudes tenen per objectiu fer front “al greu problema que suposa hui dia per a molts joves independitzar-se i ajudar els més de 170 pobles en valència que estan en risc de despoblament“, ha detallat Illueca.

Segons dades ofertes pel vicepresident, la taxa d’emancipació de la Comunitat Valenciana és la tercera més baixa de tot l’Estat, el 86,3% de joves no poden deixar la casa familiar per tindre’n una pròpia i si volen llogar o comprar una casa en solitari, estan obligats a sobreendeutar-se, ja que han de destinar un 64% del seu salari per pagar el lloguer i un 41% en cas de la quota hipotecària. “Unes dades que se sumen a un índex d’atur, temporalitat i precarietat que estan afectant fins i tot la salut mental de tota una generació”, ha lamentat.

Així mateix, tot i que el 75% de les famílies “ja tenen un habitatge comprat”, hi ha altres realitats “molt preocupants” com per exemple que comprar una casa de 180.000 euros requereix 8 anys d’estalvi. A més, una persona valenciana ha de destinar un 64% de les seues retribucions per poder-ho fer”.

En aquesta tercera convocatòria, la Generalitat destinarà 1,6 milions d’euros a aquestes ajudes, 1.400.000 corresponen al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i 200.000 euros al govern valencià. L’any passat, la Generalitat ja va possibilitar la compra d’un immoble a 201 joves a 121 municipis, mentre que a la primera convocatòria van ser 35 joves de 25 poblacions. Alguns d’aquests municipis van ser la Font de la Figuera, Beniarjó Biar, Vilar de Canes, Alqueries del xiquet Perdut, Sant Joan de Moró i Artana”.

Les ajudes es concedeixen a aquelles persones que hagen adquirit un compromís de compra o hagen subscrit contracte o escriptura de compravenda durant el període comprés entre 1 de gener de 2022 i el 30 de setembre de 2023 per a un habitatge situat en un municipi rural o un nucli de població de la Comunitat. Seran personals, és a dir, en cas que diverses persones es compren un habitatge de forma conjunta, l’ajut es donarà únicament a aquells que complisquen els requisits, no al conjunt.

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.