8.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Els menors de 35 anys podran optar a ajudes per comprar habitatges a pobles de menys de 10.000 habitants

Els joves valencians de 35 anys o menys podran comprar habitatges de fins a 120.000 euros a municipis xicotets o que estiguen en risc de despoblament, en tindre menys de 10.000 habitants. Així ho ha avançat aquest dijous el vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Hèctor Illueca, que també ha explicat que enguany l’ajuda a la compra suposarà el 20% del valor de l’adquisició de l’habitatge i amb un límit màxim de 10.800 euros per habitatge.

Les sol·licituds han de ser presentades fins al 31 de juliol, de forma telemàtica o presencial. Així mateix, els requisits per poder accedir-hi són: Estar empadronats al municipi i ser la seua residència habitual durant almenys els últims 5 anys, l’habitatge que es vaja a adquirir no pot superar en cap cas els 120.000 euros i amb ingressos iguals o inferiors a 3 IPREM. Cal destacar que pot estar ja llesta per a habitar o necessitar una xicoteta rehabilitació.

Concretament, estes ajudes tenen per objectiu fer front “al greu problema que suposa hui dia per a molts joves independitzar-se i ajudar els més de 170 pobles en valència que estan en risc de despoblament“, ha detallat Illueca.

Segons dades ofertes pel vicepresident, la taxa d’emancipació de la Comunitat Valenciana és la tercera més baixa de tot l’Estat, el 86,3% de joves no poden deixar la casa familiar per tindre’n una pròpia i si volen llogar o comprar una casa en solitari, estan obligats a sobreendeutar-se, ja que han de destinar un 64% del seu salari per pagar el lloguer i un 41% en cas de la quota hipotecària. “Unes dades que se sumen a un índex d’atur, temporalitat i precarietat que estan afectant fins i tot la salut mental de tota una generació”, ha lamentat.

Així mateix, tot i que el 75% de les famílies “ja tenen un habitatge comprat”, hi ha altres realitats “molt preocupants” com per exemple que comprar una casa de 180.000 euros requereix 8 anys d’estalvi. A més, una persona valenciana ha de destinar un 64% de les seues retribucions per poder-ho fer”.

En aquesta tercera convocatòria, la Generalitat destinarà 1,6 milions d’euros a aquestes ajudes, 1.400.000 corresponen al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i 200.000 euros al govern valencià. L’any passat, la Generalitat ja va possibilitar la compra d’un immoble a 201 joves a 121 municipis, mentre que a la primera convocatòria van ser 35 joves de 25 poblacions. Alguns d’aquests municipis van ser la Font de la Figuera, Beniarjó Biar, Vilar de Canes, Alqueries del xiquet Perdut, Sant Joan de Moró i Artana”.

Les ajudes es concedeixen a aquelles persones que hagen adquirit un compromís de compra o hagen subscrit contracte o escriptura de compravenda durant el període comprés entre 1 de gener de 2022 i el 30 de setembre de 2023 per a un habitatge situat en un municipi rural o un nucli de població de la Comunitat. Seran personals, és a dir, en cas que diverses persones es compren un habitatge de forma conjunta, l’ajut es donarà únicament a aquells que complisquen els requisits, no al conjunt.

Últimes notícies

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.

Descens general de les temperatures el dissabte i vent fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

Este dissabte baixen les temperatures en tota la Comunitat Valenciana, amb mínimes al final del dia i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior. El diumenge pujaran les màximes, la cota de neu s'elevarà i el vent continuarà bufant amb força en zones interiors.

Alerta groga per vent a l’interior de la Comunitat Valenciana i temporal en la costa

L'interior de Castelló, València i Alacant i el litoral sud d'Alacant estan en avís per vent. La costa de València i Alacant suma alerta per fenòmens costaners.

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.