Les menors de 16 i 17 anys podran avortar sense permís dels seus pares

Ejemplo de shortcode con estilo
El Govern vol garantir que els avortaments es realitzen en centres públics, i només excepcionalment en els privats

La nova llei de l’avortament que prepara el Govern permetrà a les xiques de 16 i 17 anys interrompre el seu embaràs sense permís dels seus pares. La nova llei vol canviar el model per a garantir que l’avortament es realitze en un centre sanitari públic i, excepcionalment, en una clínica privada acreditada.

A més, l’accés a l’avortament no es veurà afectat per aqueixa objecció individual. Per a això, els serveis públics s’organitzaran i asseguraran el personal sanitari suficient perquè la dona puga interrompre el seu embaràs.

La norma manté els terminis actuals, és a dir l’avortament, és lliure i a petició de la dona a partir de les 14 setmanes de gestació.

L’esborrany de la nova llei de l’avortament anirà al Consell de Ministres dimarts que ve. Aquest esborrany permet a les menors d’edat, de 16 i 17 anys, avortar sense el permís patern, segons informa la cadena Ser. L’esborrany de la llei deroga l’actual norma de 2010, recorreguda pel PP des de fa 12 anys davant el Constitucional pel qual aquest recurs quedaria buit de contingut.

Altres novetats de la nova llei de l’avortament

La llei reconeixerà per primera vegada el dret a la salut menstrual. Les baixes per regles doloroses seran de tres dies i els centres educatius hauran de garantir productes per a la menstruació quan siga necessari.

També tindran accés gratuït als productes per a la menstruació les dones en risc d’exclusió, la qual cosa es diu pobresa menstrual, així com les dones a les presons.

La llei elimina l’IVA per als articles d’higiene femenina. I preveu baixa laboral també per a la interrupció de l’embaràs.

L’avantprojecte garanteix el finançament públic dels anticonceptius hormonals, de la píndola del dia després i la distribució gratuïta en instituts vinculada a campanyes d’educació sexual. A més, recull com una forma de violència contra les dones els ventres de lloguer. Prohibirà la publicitat de les agències amb sancions i fa un pas més. Diu que els tribunals espanyols podran perseguir les parelles que recórreguen a l’estranger per a la gestació subrogada, pràctica il·legal a Espanya, segons avança la Cadena Ser.

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.