12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Les menors de 16 i 17 anys podran avortar sense permís dels seus pares

La nova llei de l’avortament que prepara el Govern permetrà a les xiques de 16 i 17 anys interrompre el seu embaràs sense permís dels seus pares. La nova llei vol canviar el model per a garantir que l’avortament es realitze en un centre sanitari públic i, excepcionalment, en una clínica privada acreditada.

A més, l’accés a l’avortament no es veurà afectat per aqueixa objecció individual. Per a això, els serveis públics s’organitzaran i asseguraran el personal sanitari suficient perquè la dona puga interrompre el seu embaràs.

La norma manté els terminis actuals, és a dir l’avortament, és lliure i a petició de la dona a partir de les 14 setmanes de gestació.

L’esborrany de la nova llei de l’avortament anirà al Consell de Ministres dimarts que ve. Aquest esborrany permet a les menors d’edat, de 16 i 17 anys, avortar sense el permís patern, segons informa la cadena Ser. L’esborrany de la llei deroga l’actual norma de 2010, recorreguda pel PP des de fa 12 anys davant el Constitucional pel qual aquest recurs quedaria buit de contingut.

Altres novetats de la nova llei de l’avortament

La llei reconeixerà per primera vegada el dret a la salut menstrual. Les baixes per regles doloroses seran de tres dies i els centres educatius hauran de garantir productes per a la menstruació quan siga necessari.

També tindran accés gratuït als productes per a la menstruació les dones en risc d’exclusió, la qual cosa es diu pobresa menstrual, així com les dones a les presons.

La llei elimina l’IVA per als articles d’higiene femenina. I preveu baixa laboral també per a la interrupció de l’embaràs.

L’avantprojecte garanteix el finançament públic dels anticonceptius hormonals, de la píndola del dia després i la distribució gratuïta en instituts vinculada a campanyes d’educació sexual. A més, recull com una forma de violència contra les dones els ventres de lloguer. Prohibirà la publicitat de les agències amb sancions i fa un pas més. Diu que els tribunals espanyols podran perseguir les parelles que recórreguen a l’estranger per a la gestació subrogada, pràctica il·legal a Espanya, segons avança la Cadena Ser.

Últimes notícies

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.