Les menors de 16 i 17 anys podran avortar sense permís dels seus pares

La nova llei de l’avortament que prepara el Govern permetrà a les xiques de 16 i 17 anys interrompre el seu embaràs sense permís dels seus pares. La nova llei vol canviar el model per a garantir que l’avortament es realitze en un centre sanitari públic i, excepcionalment, en una clínica privada acreditada.

A més, l’accés a l’avortament no es veurà afectat per aqueixa objecció individual. Per a això, els serveis públics s’organitzaran i asseguraran el personal sanitari suficient perquè la dona puga interrompre el seu embaràs.

La norma manté els terminis actuals, és a dir l’avortament, és lliure i a petició de la dona a partir de les 14 setmanes de gestació.

L’esborrany de la nova llei de l’avortament anirà al Consell de Ministres dimarts que ve. Aquest esborrany permet a les menors d’edat, de 16 i 17 anys, avortar sense el permís patern, segons informa la cadena Ser. L’esborrany de la llei deroga l’actual norma de 2010, recorreguda pel PP des de fa 12 anys davant el Constitucional pel qual aquest recurs quedaria buit de contingut.

Altres novetats de la nova llei de l’avortament

La llei reconeixerà per primera vegada el dret a la salut menstrual. Les baixes per regles doloroses seran de tres dies i els centres educatius hauran de garantir productes per a la menstruació quan siga necessari.

També tindran accés gratuït als productes per a la menstruació les dones en risc d’exclusió, la qual cosa es diu pobresa menstrual, així com les dones a les presons.

La llei elimina l’IVA per als articles d’higiene femenina. I preveu baixa laboral també per a la interrupció de l’embaràs.

L’avantprojecte garanteix el finançament públic dels anticonceptius hormonals, de la píndola del dia després i la distribució gratuïta en instituts vinculada a campanyes d’educació sexual. A més, recull com una forma de violència contra les dones els ventres de lloguer. Prohibirà la publicitat de les agències amb sancions i fa un pas més. Diu que els tribunals espanyols podran perseguir les parelles que recórreguen a l’estranger per a la gestació subrogada, pràctica il·legal a Espanya, segons avança la Cadena Ser.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU