16.9 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Les menors de 16 i 17 anys podran avortar sense permís dels seus pares

La nova llei de l’avortament que prepara el Govern permetrà a les xiques de 16 i 17 anys interrompre el seu embaràs sense permís dels seus pares. La nova llei vol canviar el model per a garantir que l’avortament es realitze en un centre sanitari públic i, excepcionalment, en una clínica privada acreditada.

A més, l’accés a l’avortament no es veurà afectat per aqueixa objecció individual. Per a això, els serveis públics s’organitzaran i asseguraran el personal sanitari suficient perquè la dona puga interrompre el seu embaràs.

La norma manté els terminis actuals, és a dir l’avortament, és lliure i a petició de la dona a partir de les 14 setmanes de gestació.

L’esborrany de la nova llei de l’avortament anirà al Consell de Ministres dimarts que ve. Aquest esborrany permet a les menors d’edat, de 16 i 17 anys, avortar sense el permís patern, segons informa la cadena Ser. L’esborrany de la llei deroga l’actual norma de 2010, recorreguda pel PP des de fa 12 anys davant el Constitucional pel qual aquest recurs quedaria buit de contingut.

Altres novetats de la nova llei de l’avortament

La llei reconeixerà per primera vegada el dret a la salut menstrual. Les baixes per regles doloroses seran de tres dies i els centres educatius hauran de garantir productes per a la menstruació quan siga necessari.

També tindran accés gratuït als productes per a la menstruació les dones en risc d’exclusió, la qual cosa es diu pobresa menstrual, així com les dones a les presons.

La llei elimina l’IVA per als articles d’higiene femenina. I preveu baixa laboral també per a la interrupció de l’embaràs.

L’avantprojecte garanteix el finançament públic dels anticonceptius hormonals, de la píndola del dia després i la distribució gratuïta en instituts vinculada a campanyes d’educació sexual. A més, recull com una forma de violència contra les dones els ventres de lloguer. Prohibirà la publicitat de les agències amb sancions i fa un pas més. Diu que els tribunals espanyols podran perseguir les parelles que recórreguen a l’estranger per a la gestació subrogada, pràctica il·legal a Espanya, segons avança la Cadena Ser.

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.