10 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Miguel Bosé cancel·la la seua gira després de confirmar-se que va defraudar a Hisenda

 

Continuen els problemes de Miguel Bosé amb Hisenda. Malgrat que, en 2019, després d’abonar part del seu deute, va eixir de la llista de morosos, els seus contratemps amb el fisc segueixen en augment.

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha donat la raó a Hisenda en el seu litigi amb Miguel Bosé este dimarts, en rebutjar el recurs que el cantant va interposar en 2019 quan se’l va acusar d’usar les seues empreses per a pagar menys IRPF.

En l’acte judicial s’indica que Bosé va rebaixar la seua factura fiscal i va pagar menys gràcies a un ‘entramat societari’.

El cantant es va desgravar despeses personals i va cobrar d’una societat de la qual era “administrador únic” per serveis que haguera hagut de declarar ingressos en l’IRPF i que no estaven ajustades a preus de mercat.

 

Desquadrament de xifres

 

Bosé, al qual la fallada es refereix amb el pseudònim de ‘Don Lucas’, va recórrer una decisió del Tribunal Econòmic Administratiu Regional (TEAR) de Madrid de maig de 2019.

Costaguana, empresa que pagava al cantant pels serveis que li prestava, va facturar 4,5 milions en 2010 i 1,7 milions en 2011.

No obstant això, hi ha un desquadrament entre estes xifres i el declarat per Bosé en l’IRPF, ja que l’artista va declarar uns ingressos de 509.420 euros i 195.106 euros en 2010 i 2011 per l’activitat econòmica percebuda d’esta empresa, imports que, segons Hisenda, són “notablement inferiors als obtinguts per la societat per estes prestacions de serveis en els mateixos exercicis”.

El fisc conclou que Bosé usava l’empresa per a elevar els ingressos subjectes a l’impost de societats -amb tipus inferiors a l’IRPF- i rebaixar la base imposable en l’impost sobre la renda, per la qual cosa eleva les bases imposables de l’IRPF del cantant en 909.377 euros en 2010 i 266.142 en 2011.

A més, el fisc considera també que diversos de les despeses declarades per la societat de Bosé no eren deduïbles, ja que eren personals. Una decisió que el tribunal dona suport.

 

Cancel·lació Concerts

 

No se sap si este contratemps judicial té alguna cosa a veure, però el cas és que hi ha coincidit amb l’anunci que Miguel Bosé no trepitjarà els escenaris espanyols este estiu.

Estava previst que el cantant actuara a València, Marbella i Barcelona, però en les últimes hores s’han cancel·lat les dos primeres cites, i la tercera, que encara no tenia data, sembla que tampoc tindrà lloc. 

Este dilluns es va cancel·lar per “canvis en la gira” el primer concert dels tres, previst per al 16 de juliol a València, dins del cicle de les ‘Nits a la ciutat’ en l’estadi del Llevant Unió Esportiva. I l’endemà passat també ha sigut cancel·lat el de Marbella, tal com confirma el festival Starlite.

“Per canvis en l’agenda internacional de Miguel Bosé, el concert previst enguany en Starlite Catalana Occident el dissabte 24 de juliol no podrà dur-se a terme, per la qual cosa es procedirà a la devolució de l’import íntegre de les entrades”, anuncia l’esdeveniment.

Davant la falta d’explicacions convincents, molts fans assenyalen al seu estat de salut com a motiu real d’esta cancel·lació de gira a tan sols un mes de la seua arrancada.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.