16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Miguel Bosé cancel·la la seua gira després de confirmar-se que va defraudar a Hisenda

 

Continuen els problemes de Miguel Bosé amb Hisenda. Malgrat que, en 2019, després d’abonar part del seu deute, va eixir de la llista de morosos, els seus contratemps amb el fisc segueixen en augment.

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid ha donat la raó a Hisenda en el seu litigi amb Miguel Bosé este dimarts, en rebutjar el recurs que el cantant va interposar en 2019 quan se’l va acusar d’usar les seues empreses per a pagar menys IRPF.

En l’acte judicial s’indica que Bosé va rebaixar la seua factura fiscal i va pagar menys gràcies a un ‘entramat societari’.

El cantant es va desgravar despeses personals i va cobrar d’una societat de la qual era “administrador únic” per serveis que haguera hagut de declarar ingressos en l’IRPF i que no estaven ajustades a preus de mercat.

 

Desquadrament de xifres

 

Bosé, al qual la fallada es refereix amb el pseudònim de ‘Don Lucas’, va recórrer una decisió del Tribunal Econòmic Administratiu Regional (TEAR) de Madrid de maig de 2019.

Costaguana, empresa que pagava al cantant pels serveis que li prestava, va facturar 4,5 milions en 2010 i 1,7 milions en 2011.

No obstant això, hi ha un desquadrament entre estes xifres i el declarat per Bosé en l’IRPF, ja que l’artista va declarar uns ingressos de 509.420 euros i 195.106 euros en 2010 i 2011 per l’activitat econòmica percebuda d’esta empresa, imports que, segons Hisenda, són “notablement inferiors als obtinguts per la societat per estes prestacions de serveis en els mateixos exercicis”.

El fisc conclou que Bosé usava l’empresa per a elevar els ingressos subjectes a l’impost de societats -amb tipus inferiors a l’IRPF- i rebaixar la base imposable en l’impost sobre la renda, per la qual cosa eleva les bases imposables de l’IRPF del cantant en 909.377 euros en 2010 i 266.142 en 2011.

A més, el fisc considera també que diversos de les despeses declarades per la societat de Bosé no eren deduïbles, ja que eren personals. Una decisió que el tribunal dona suport.

 

Cancel·lació Concerts

 

No se sap si este contratemps judicial té alguna cosa a veure, però el cas és que hi ha coincidit amb l’anunci que Miguel Bosé no trepitjarà els escenaris espanyols este estiu.

Estava previst que el cantant actuara a València, Marbella i Barcelona, però en les últimes hores s’han cancel·lat les dos primeres cites, i la tercera, que encara no tenia data, sembla que tampoc tindrà lloc. 

Este dilluns es va cancel·lar per “canvis en la gira” el primer concert dels tres, previst per al 16 de juliol a València, dins del cicle de les ‘Nits a la ciutat’ en l’estadi del Llevant Unió Esportiva. I l’endemà passat també ha sigut cancel·lat el de Marbella, tal com confirma el festival Starlite.

“Per canvis en l’agenda internacional de Miguel Bosé, el concert previst enguany en Starlite Catalana Occident el dissabte 24 de juliol no podrà dur-se a terme, per la qual cosa es procedirà a la devolució de l’import íntegre de les entrades”, anuncia l’esdeveniment.

Davant la falta d’explicacions convincents, molts fans assenyalen al seu estat de salut com a motiu real d’esta cancel·lació de gira a tan sols un mes de la seua arrancada.

Últimes notícies

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.

Alacant ha aprovat ajudes de 300 euros per fill nascut en 2025 per a 332 famílies

L'Ajuntament ha aprovat la resolució definitiva de les ajudes de naixement de 2025: 300 euros per fill per a 332 famílies, amb un total de 100.000 euros. En 2026 el pressupost es duplica per a atendre tota la demanda.

Prop de 50 conductors al dia han donat positiu en alcohol i drogues en la Comunitat Valenciana

La campanya de la Guàrdia Civil entre el 15 i el 21 de desembre ha llançat 332 positius en alcohol i/o drogues després de 16.612 proves, amb reforç previst en Nit de cap d'any.

Cau la grip, puja la covid i baixen les infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha reduït la incidència total d'infeccions respiratòries a 885,9 per 100.000, amb caiguda de la grip i repunt de la covid a 26,6. El VRS també ha baixat i les hospitalitzacions greus s'han mantingut estables en 25,7 per 100.000.