El Fons de Compensació destinarà 8,45 milions d’euros als municipis de les zones eòliques

La Conselleria d’Economia, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha obert la convocatòria del Fons de Compensació del Pla Eòlic 2022, que destinarà enguany un total de 8,45 milions d’euros entre els municipis de zones eòliques.

El Fons de Compensació contempla subvencions econòmiques per als municipis on s’està desenvolupant el Pla Eòlic amb l’objectiu de contribuir a revitalitzar les zones d’interior. El termini per a presentar els projectes es prolongarà fins al pròxim 22 de juliol de 2022.

El Fons de Compensació es nodreix del cànon que els promotors eòlics realitzen a Ivace Energia i la seua finalitat és que tots els municipis de la zona que d’alguna forma estan inclosos en el Pla Eòlic es vegen beneficiats i no sols aquells en els quals s’han construït parcs eòlics.

En la Comunitat Valenciana existeixen un total 33 parcs eòlics en funcionament que aporten al sistema un total de 1.169 megavats. Els parcs estan repartits en 9 zones, situades a les províncies de Castelló i València.

A Castelló hi ha 16 parcs eòlics en funcionament procedents de les zones 1,2,3 i 6, que aporten al sistema una potència elèctrica de 590 megavats. Els 14 parcs restants que estan en funcionament, estan situats a la província de València, en les zones 7, 8, 10, 11 i 12 i sumen una potència total de 579 megavats.

Distribució dels fons

A través del Fons de Compensació, Ivace Energia subvenciona cada any aquells projectes presentats per les corporacions locals que suposen la millora les infraestructures rurals i de serveis.

En la distribució dels fons tenen prioritat, en primer lloc, aquells municipis que no alberguen parcs però sí que alberguen infraestructures d’evacuació de l’energia elèctrica que es genera en ells, com a línies elèctriques i subestacions. En segon lloc, els que no alberguen parcs però aquests parcs sí que siguen visibles des del municipi.

En tercer lloc, aquells que sense albergar parcs sí que tenen infraestructures d’obra nova o ampliació de camins d’accés als parcs i en últim lloc es valoraran els municipis que sí que alberguen parcs, ja que aquests municipis ja perceben ingressos per llicència d’activitats, imposat de béns immobles, etc.

Dins d’aquest apartat figuren els projectes de millora de camins rurals, de la xarxa viària rural d’accés pedanies, caserius, masies…, projectes d’electrificació rural en granges, alqueries i en general edificacions aïllades, així com qualsevol altre que supose la millora de les infraestructures rurals.

També se subvencionen projectes d’energies renovables, tant construccions d’instal·lacions d’aprofitament d’aquesta mena d’energies com l’organització d’accions de divulgació com a tallers, cursos, fòrums xarres, etc. A més, també es recolzaran econòmicament tots aquells projectes que incidisquen en una millora de les condicions socioeconòmiques dels municipis.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.