12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

El Fons de Compensació destinarà 8,45 milions d’euros als municipis de les zones eòliques

La Conselleria d’Economia, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través d’Ivace Energia, ha obert la convocatòria del Fons de Compensació del Pla Eòlic 2022, que destinarà enguany un total de 8,45 milions d’euros entre els municipis de zones eòliques.

El Fons de Compensació contempla subvencions econòmiques per als municipis on s’està desenvolupant el Pla Eòlic amb l’objectiu de contribuir a revitalitzar les zones d’interior. El termini per a presentar els projectes es prolongarà fins al pròxim 22 de juliol de 2022.

El Fons de Compensació es nodreix del cànon que els promotors eòlics realitzen a Ivace Energia i la seua finalitat és que tots els municipis de la zona que d’alguna forma estan inclosos en el Pla Eòlic es vegen beneficiats i no sols aquells en els quals s’han construït parcs eòlics.

En la Comunitat Valenciana existeixen un total 33 parcs eòlics en funcionament que aporten al sistema un total de 1.169 megavats. Els parcs estan repartits en 9 zones, situades a les províncies de Castelló i València.

A Castelló hi ha 16 parcs eòlics en funcionament procedents de les zones 1,2,3 i 6, que aporten al sistema una potència elèctrica de 590 megavats. Els 14 parcs restants que estan en funcionament, estan situats a la província de València, en les zones 7, 8, 10, 11 i 12 i sumen una potència total de 579 megavats.

Distribució dels fons

A través del Fons de Compensació, Ivace Energia subvenciona cada any aquells projectes presentats per les corporacions locals que suposen la millora les infraestructures rurals i de serveis.

En la distribució dels fons tenen prioritat, en primer lloc, aquells municipis que no alberguen parcs però sí que alberguen infraestructures d’evacuació de l’energia elèctrica que es genera en ells, com a línies elèctriques i subestacions. En segon lloc, els que no alberguen parcs però aquests parcs sí que siguen visibles des del municipi.

En tercer lloc, aquells que sense albergar parcs sí que tenen infraestructures d’obra nova o ampliació de camins d’accés als parcs i en últim lloc es valoraran els municipis que sí que alberguen parcs, ja que aquests municipis ja perceben ingressos per llicència d’activitats, imposat de béns immobles, etc.

Dins d’aquest apartat figuren els projectes de millora de camins rurals, de la xarxa viària rural d’accés pedanies, caserius, masies…, projectes d’electrificació rural en granges, alqueries i en general edificacions aïllades, així com qualsevol altre que supose la millora de les infraestructures rurals.

També se subvencionen projectes d’energies renovables, tant construccions d’instal·lacions d’aprofitament d’aquesta mena d’energies com l’organització d’accions de divulgació com a tallers, cursos, fòrums xarres, etc. A més, també es recolzaran econòmicament tots aquells projectes que incidisquen en una millora de les condicions socioeconòmiques dels municipis.

Últimes notícies

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.

Mor un treballador durant el muntatge de les llums d’una falla a Burjassot

Un operari ha mort mentres col·locava la il·luminació de la falla María Ros-Sant Tomàs a Burjassot. La comissió fallera va comunicar el succés i va expressar el seu condol.