12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Mor als 64 anys Carmelo Martínez, cantant de la Dècada Prodigiosa

 

Males notícies per als fans d’Eurovisió. El cantant Carmelo Martínez, vocalista del grup La Dècada Prodigiosa entre 1985 i 1989, ha mort aquest dijous, 29 de juliol, després d’una llarga lluita contra un càncer de pulmó. L’artista va representar a Espanya en el Festival d’Eurovisió l’any 1988 al costat de Raquel Ruiz, Benjamí Parets i Lola Massey, integrants també de la banda musical.

 

“Amb immens dolor, lamentem comunicar oficialment, que en el matí de hui, ens ha deixat nostre volgut Carmelo Martínez. Després d’un dur any, fent front a un càncer de pulmó, no ha pogut superar-lo desgraciadament, i la família del Guateque, Latrama Planners i Sonogrand Music, ens quedem orfes de qui ha sigut un referent per a tots nosaltres. Tot l’afecte a la seua família en aquests difícils moments i un gegant bes al cel per al nostre ‘ros de la Dècada’. El nostre ‘Melo”, han expressat els components de la banda musical a través d’un comunicat amb el qual han anunciat la trista de notícia.

 

Carmelo Martínez va ser una de les veus integrants inicials de ‘La Dècada Prodigiosa‘, grup que va obtindre gran notorietat al nostre país i que va aconseguir gran quantitat de números 1 en llistes d’èxits recreant les grans cançons de la música pop dels anys 60 i, més endavant els 70 i els 80, amb la seua fórmula de medleys.

 

En les últimes hores, tots els fans de l’artista han recordat la seua inoblidable actuació en el Festival d’Eurovisió amb el tema ‘Made in Spain (La xica que jo vull). En els últims anys, Carmelo era també un reconegut i prestigiós productor musical, destacant artistes com a Pi d’Angio o Loco Mía, entre molts altres. Fa alguns anys, l’artista va formar el grup ‘El Guateque de la Dècada‘, que oferien shows en els quals cantaven èxits de totes les èpoques. 

 

Les xarxes socials s’han omplit de missatges recordant a Carmelo, a qui han dedicat paraules plenes d’afecte. “Gran dolor”, “Una llàstima. Les meues condolences i una abraçada gran per als seus companys i familiars”, “Sens dubte, és una gran pèrdua”, “Gràcies per la música i pels teus impactants looks que mai oblidarem”, “Dia trist per a tots”,  o “Et trobarem a faltar”, han comentat.

 

El comiat dels seus companys

Els altres membres de ‘El Guateque de la Dècada‘ també han volgut rendir-li el seu homenatge. En el cas de la seua companya Raquel Ruiz, ha escrit un text emotiu assegurant que “hi ha persones que són àngels… i t’adones quan les veus per primera vegada. Ell era un àngel, una persona amb un cor gegant. Va apostar per mi, ho va donar tot perquè jo estiguera en aqueix grup”. “Es va una estrela al cel. Bon viatge, amic Carmelo”, ha afegit Benjamí Parets per a acomiadar-se d’ell.

 

L’actuació d’Eurovisió de ‘La dècada prodigiosa’

L’Arxiu d’RTVE ha difós en Twitter un vídeo en el qual es recorda la participació de Carmelo en Eurovisió 1988. El cantant, com a membre de ‘La dècada prodigiosa‘, va representar a Espanya amb la cançó Made in Spain, que li va portar a ocupar l’onzena posició amb 58 punts.

 

Carmelo Martínez va ser el principal vocalista d’aquell tema i va representar a Espanya en el festival celebrat a Irlanda. No obstant això, Martínez no es va sentir còmode amb aquella cançó. “Jo hauria triat un altre tema, però és que no ens van donar aqueixa opció”, va revelar en una entrevista.

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.