Mor als 64 anys Carmelo Martínez, cantant de la Dècada Prodigiosa

Ejemplo de shortcode con estilo
  Males notícies per als fans d’Eurovisió. El cantant Carmelo Martínez, vocalista del grup La Dècada Prodigiosa entre 1985 i 1989, ha mort aquest dijous, 29 de juliol, després d’una llarga lluita contra un càncer de pulmó. L’artista va representar a Espanya en el Festival d’Eurovisió l’any 1988 al costat de Raquel Ruiz, Benjamí Parets i […]

 

Males notícies per als fans d’Eurovisió. El cantant Carmelo Martínez, vocalista del grup La Dècada Prodigiosa entre 1985 i 1989, ha mort aquest dijous, 29 de juliol, després d’una llarga lluita contra un càncer de pulmó. L’artista va representar a Espanya en el Festival d’Eurovisió l’any 1988 al costat de Raquel Ruiz, Benjamí Parets i Lola Massey, integrants també de la banda musical.

 

«Amb immens dolor, lamentem comunicar oficialment, que en el matí de hui, ens ha deixat nostre volgut Carmelo Martínez. Després d’un dur any, fent front a un càncer de pulmó, no ha pogut superar-lo desgraciadament, i la família del Guateque, Latrama Planners i Sonogrand Music, ens quedem orfes de qui ha sigut un referent per a tots nosaltres. Tot l’afecte a la seua família en aquests difícils moments i un gegant bes al cel per al nostre ‘ros de la Dècada’. El nostre ‘Melo», han expressat els components de la banda musical a través d’un comunicat amb el qual han anunciat la trista de notícia.

 

Carmelo Martínez va ser una de les veus integrants inicials de ‘La Dècada Prodigiosa‘, grup que va obtindre gran notorietat al nostre país i que va aconseguir gran quantitat de números 1 en llistes d’èxits recreant les grans cançons de la música pop dels anys 60 i, més endavant els 70 i els 80, amb la seua fórmula de medleys.

 

En les últimes hores, tots els fans de l’artista han recordat la seua inoblidable actuació en el Festival d’Eurovisió amb el tema ‘Made in Spain (La xica que jo vull). En els últims anys, Carmelo era també un reconegut i prestigiós productor musical, destacant artistes com a Pi d’Angio o Loco Mía, entre molts altres. Fa alguns anys, l’artista va formar el grup ‘El Guateque de la Dècada‘, que oferien shows en els quals cantaven èxits de totes les èpoques. 

 

Les xarxes socials s’han omplit de missatges recordant a Carmelo, a qui han dedicat paraules plenes d’afecte. «Gran dolor», «Una llàstima. Les meues condolences i una abraçada gran per als seus companys i familiars», «Sens dubte, és una gran pèrdua», «Gràcies per la música i pels teus impactants looks que mai oblidarem», «Dia trist per a tots»,  o «Et trobarem a faltar», han comentat.

 

El comiat dels seus companys

Els altres membres de ‘El Guateque de la Dècada‘ també han volgut rendir-li el seu homenatge. En el cas de la seua companya Raquel Ruiz, ha escrit un text emotiu assegurant que «hi ha persones que són àngels… i t’adones quan les veus per primera vegada. Ell era un àngel, una persona amb un cor gegant. Va apostar per mi, ho va donar tot perquè jo estiguera en aqueix grup». «Es va una estrela al cel. Bon viatge, amic Carmelo», ha afegit Benjamí Parets per a acomiadar-se d’ell.

 

L’actuació d’Eurovisió de ‘La dècada prodigiosa’

L’Arxiu d’RTVE ha difós en Twitter un vídeo en el qual es recorda la participació de Carmelo en Eurovisió 1988. El cantant, com a membre de ‘La dècada prodigiosa‘, va representar a Espanya amb la cançó Made in Spain, que li va portar a ocupar l’onzena posició amb 58 punts.

 

Carmelo Martínez va ser el principal vocalista d’aquell tema i va representar a Espanya en el festival celebrat a Irlanda. No obstant això, Martínez no es va sentir còmode amb aquella cançó. «Jo hauria triat un altre tema, però és que no ens van donar aqueixa opció», va revelar en una entrevista.

Últimes notícies

El Suprem obliga Escal a tornar 209,7 milions pel magatzem Castor

El Tribunal Suprem ha confirmat que Escal Underground ha de reintegrar 209,7 milions d’euros vinculats al magatzem submarí de gas Castor, davant les costes de Castelló, després que el Constitucional anul·là el decret llei que reconeixia una inversió d’1.350,7 milions.

Mor d’un infart un home en un càmping d’Oliva després de les inundacions de la DANA Adam

Un home de 64 anys ha mort d’un infart en un càmping d’Oliva greument inundat per la DANA Adam, que ha deixat ja tres víctimes mortals a la província de València.

Alçen el confinament per la DANA a quasi tots els municipis excepte huit

Emergències ha alçat el confinament per la DANA en tots els municipis afectats de València i Alacant excepte huit, on continuen les tasques de rescat i achique d’aigua.

Un veí dEls Poblets assumix les danes per canvi climàtic

Un veí dEls Poblets, amb danys en els baixos de la vivenda pel desbordament del riu Girona, assumix que estes danes es repetiran pel canvi climàtic i critica la falta de neteja i la construcció massa pròxima al llit del riu.

Les altres grans danas que han arrasat el litoral mediterrani

La dana Adam se suma a una llarga llista de pluges torrencials que han colpejat el litoral mediterrani, amb especial incidència a la Comunitat Valenciana. La major tragèdia recent va ser la dana de València de 2024, amb 233 morts i greus inundacions.

Recomanen fotografiar tots els danys de la DANA per a tramitar assegurances i ajudes

El subdelegat del Govern a Alacant insta els afectats per la DANA a documentar amb fotos tots els danys materials per a agilitzar assegurances i futures ajudes públiques. La situació continua sent de preocupació en municipis com Pego, El Verger i Els Poblets.

Anfield posa a prova el Villarreal davant un Liverpool que no pot fallar

El Villarreal visita hui Anfield en una de les eixides més exigents de la Champions, davant un Liverpool obligat a fer valer la seua fortalesa a casa. Els de Íñigo Pérez arriben reforçats pel triomf europeu davant el Nàpols però amb dubtes en Lliga.

Localitzen el cadàver d’una dona al baix de sa casa a Oliva després de la dana Adam

Els serveis d’emergència han trobat el cos sense vida d’una dona al baix de la seua vivenda a Oliva, on també han rescatat amb vida la seua neboda, després de les greus inundacions provocades per la dana Adam al sud de València.