20.8 C
València
Dimarts, 21 octubre, 2025

Mor als 64 anys Carmelo Martínez, cantant de la Dècada Prodigiosa

 

Males notícies per als fans d’Eurovisió. El cantant Carmelo Martínez, vocalista del grup La Dècada Prodigiosa entre 1985 i 1989, ha mort aquest dijous, 29 de juliol, després d’una llarga lluita contra un càncer de pulmó. L’artista va representar a Espanya en el Festival d’Eurovisió l’any 1988 al costat de Raquel Ruiz, Benjamí Parets i Lola Massey, integrants també de la banda musical.

 

“Amb immens dolor, lamentem comunicar oficialment, que en el matí de hui, ens ha deixat nostre volgut Carmelo Martínez. Després d’un dur any, fent front a un càncer de pulmó, no ha pogut superar-lo desgraciadament, i la família del Guateque, Latrama Planners i Sonogrand Music, ens quedem orfes de qui ha sigut un referent per a tots nosaltres. Tot l’afecte a la seua família en aquests difícils moments i un gegant bes al cel per al nostre ‘ros de la Dècada’. El nostre ‘Melo”, han expressat els components de la banda musical a través d’un comunicat amb el qual han anunciat la trista de notícia.

 

Carmelo Martínez va ser una de les veus integrants inicials de ‘La Dècada Prodigiosa‘, grup que va obtindre gran notorietat al nostre país i que va aconseguir gran quantitat de números 1 en llistes d’èxits recreant les grans cançons de la música pop dels anys 60 i, més endavant els 70 i els 80, amb la seua fórmula de medleys.

 

En les últimes hores, tots els fans de l’artista han recordat la seua inoblidable actuació en el Festival d’Eurovisió amb el tema ‘Made in Spain (La xica que jo vull). En els últims anys, Carmelo era també un reconegut i prestigiós productor musical, destacant artistes com a Pi d’Angio o Loco Mía, entre molts altres. Fa alguns anys, l’artista va formar el grup ‘El Guateque de la Dècada‘, que oferien shows en els quals cantaven èxits de totes les èpoques. 

 

Les xarxes socials s’han omplit de missatges recordant a Carmelo, a qui han dedicat paraules plenes d’afecte. “Gran dolor”, “Una llàstima. Les meues condolences i una abraçada gran per als seus companys i familiars”, “Sens dubte, és una gran pèrdua”, “Gràcies per la música i pels teus impactants looks que mai oblidarem”, “Dia trist per a tots”,  o “Et trobarem a faltar”, han comentat.

 

El comiat dels seus companys

Els altres membres de ‘El Guateque de la Dècada‘ també han volgut rendir-li el seu homenatge. En el cas de la seua companya Raquel Ruiz, ha escrit un text emotiu assegurant que “hi ha persones que són àngels… i t’adones quan les veus per primera vegada. Ell era un àngel, una persona amb un cor gegant. Va apostar per mi, ho va donar tot perquè jo estiguera en aqueix grup”. “Es va una estrela al cel. Bon viatge, amic Carmelo”, ha afegit Benjamí Parets per a acomiadar-se d’ell.

 

L’actuació d’Eurovisió de ‘La dècada prodigiosa’

L’Arxiu d’RTVE ha difós en Twitter un vídeo en el qual es recorda la participació de Carmelo en Eurovisió 1988. El cantant, com a membre de ‘La dècada prodigiosa‘, va representar a Espanya amb la cançó Made in Spain, que li va portar a ocupar l’onzena posició amb 58 punts.

 

Carmelo Martínez va ser el principal vocalista d’aquell tema i va representar a Espanya en el festival celebrat a Irlanda. No obstant això, Martínez no es va sentir còmode amb aquella cançó. “Jo hauria triat un altre tema, però és que no ens van donar aqueixa opció”, va revelar en una entrevista.

Últimes notícies

0-0 en Mendizorroza: Agirrezabala evita la victòria de l’Alabés

L'Alabés va portar el pes del partit amb ocasions per a Boyé, Toni Martínez i Denis Suárez, però Agirrezabala i el pal van sostindre el 0-0. El València es va replegar i va donar per bo el punt després d'un arreón final local amb una falta de Denis al pal

L’Alabés domina sense premi davant el València: 0-0

L'Esportiu Alabés va portar la iniciativa de principi a fi, però no va poder trencar el 0-0 davant un València sostingut per Julen Aguirrezabala i la fusta. Repartiment de punts en el tancament de la novena jornada de LaLiga EA Sports.

La jutgessa de la DANA demana els vídeos en brut usats per a l’Instagram de Pradas

La instructora del cas per la gestió de la DANA reclama el material original d'un vídeo utilitzat en xarxes per la exconsellera Salomé Pradas i dicta noves actuacions que delimiten el focus de la investigació.

PP i Vox plantegen suprimir el llenguatge inclusiu en Les Corts i fusionar la comissió LGTBi

PP i Vox registren una reforma del reglament de Les Corts que elimina el llenguatge inclusiu i reorganitza comissions, inclosa la LGTBi, que s'integra en un nou òrgan de Família i Igualtat.

Guardiola subratlla el creixement del City i apunta a demostrar-lo davant el Vila-real

En la vespra de la tercera jornada de la Lliga de Campions, Guardiola assegura que el Manchester City progressa i confia a traslladar-ho al partit davant el Vila-real.

Les màximes freguen els 30 graus en diverses zones de la Comunitat Valenciana

El termòmetre va aconseguir o va fregar els 30 graus en diferents localitats, amb ascensos generalitzats excepte en l'interior de València. Aemet preveu una setmana molt càlida, amb els pics el dimecres i el dijous i mínimes per damunt de 20.

Marcelino: el Vila-real s’ha guanyat estos partits i només pensa a guanyar

El tècnic del Vila-real reivindica que l'equip s'ha guanyat jugar davant un campió d'Europa i fixa l'objectiu a sumar la primera victòria del torneig.

Aagesen crida a frenar els atacs a meteorologos després de la dana i demana reforçar les alertes

Aagesen advertix de l'auge de la desinformacion i el negacionismo, sosté que el problema va estar a alertar a la poblacion i anuncia 5 milions al fons SOFF.