Mor als 64 anys Carmelo Martínez, cantant de la Dècada Prodigiosa

 

Males notícies per als fans d’Eurovisió. El cantant Carmelo Martínez, vocalista del grup La Dècada Prodigiosa entre 1985 i 1989, ha mort aquest dijous, 29 de juliol, després d’una llarga lluita contra un càncer de pulmó. L’artista va representar a Espanya en el Festival d’Eurovisió l’any 1988 al costat de Raquel Ruiz, Benjamí Parets i Lola Massey, integrants també de la banda musical.

 

“Amb immens dolor, lamentem comunicar oficialment, que en el matí de hui, ens ha deixat nostre volgut Carmelo Martínez. Després d’un dur any, fent front a un càncer de pulmó, no ha pogut superar-lo desgraciadament, i la família del Guateque, Latrama Planners i Sonogrand Music, ens quedem orfes de qui ha sigut un referent per a tots nosaltres. Tot l’afecte a la seua família en aquests difícils moments i un gegant bes al cel per al nostre ‘ros de la Dècada’. El nostre ‘Melo”, han expressat els components de la banda musical a través d’un comunicat amb el qual han anunciat la trista de notícia.

 

Carmelo Martínez va ser una de les veus integrants inicials de ‘La Dècada Prodigiosa‘, grup que va obtindre gran notorietat al nostre país i que va aconseguir gran quantitat de números 1 en llistes d’èxits recreant les grans cançons de la música pop dels anys 60 i, més endavant els 70 i els 80, amb la seua fórmula de medleys.

 

En les últimes hores, tots els fans de l’artista han recordat la seua inoblidable actuació en el Festival d’Eurovisió amb el tema ‘Made in Spain (La xica que jo vull). En els últims anys, Carmelo era també un reconegut i prestigiós productor musical, destacant artistes com a Pi d’Angio o Loco Mía, entre molts altres. Fa alguns anys, l’artista va formar el grup ‘El Guateque de la Dècada‘, que oferien shows en els quals cantaven èxits de totes les èpoques. 

 

Les xarxes socials s’han omplit de missatges recordant a Carmelo, a qui han dedicat paraules plenes d’afecte. “Gran dolor”, “Una llàstima. Les meues condolences i una abraçada gran per als seus companys i familiars”, “Sens dubte, és una gran pèrdua”, “Gràcies per la música i pels teus impactants looks que mai oblidarem”, “Dia trist per a tots”,  o “Et trobarem a faltar”, han comentat.

 

El comiat dels seus companys

Els altres membres de ‘El Guateque de la Dècada‘ també han volgut rendir-li el seu homenatge. En el cas de la seua companya Raquel Ruiz, ha escrit un text emotiu assegurant que “hi ha persones que són àngels… i t’adones quan les veus per primera vegada. Ell era un àngel, una persona amb un cor gegant. Va apostar per mi, ho va donar tot perquè jo estiguera en aqueix grup”. “Es va una estrela al cel. Bon viatge, amic Carmelo”, ha afegit Benjamí Parets per a acomiadar-se d’ell.

 

L’actuació d’Eurovisió de ‘La dècada prodigiosa’

L’Arxiu d’RTVE ha difós en Twitter un vídeo en el qual es recorda la participació de Carmelo en Eurovisió 1988. El cantant, com a membre de ‘La dècada prodigiosa‘, va representar a Espanya amb la cançó Made in Spain, que li va portar a ocupar l’onzena posició amb 58 punts.

 

Carmelo Martínez va ser el principal vocalista d’aquell tema i va representar a Espanya en el festival celebrat a Irlanda. No obstant això, Martínez no es va sentir còmode amb aquella cançó. “Jo hauria triat un altre tema, però és que no ens van donar aqueixa opció”, va revelar en una entrevista.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.