10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Mor als 64 anys Carmelo Martínez, cantant de la Dècada Prodigiosa

 

Males notícies per als fans d’Eurovisió. El cantant Carmelo Martínez, vocalista del grup La Dècada Prodigiosa entre 1985 i 1989, ha mort aquest dijous, 29 de juliol, després d’una llarga lluita contra un càncer de pulmó. L’artista va representar a Espanya en el Festival d’Eurovisió l’any 1988 al costat de Raquel Ruiz, Benjamí Parets i Lola Massey, integrants també de la banda musical.

 

“Amb immens dolor, lamentem comunicar oficialment, que en el matí de hui, ens ha deixat nostre volgut Carmelo Martínez. Després d’un dur any, fent front a un càncer de pulmó, no ha pogut superar-lo desgraciadament, i la família del Guateque, Latrama Planners i Sonogrand Music, ens quedem orfes de qui ha sigut un referent per a tots nosaltres. Tot l’afecte a la seua família en aquests difícils moments i un gegant bes al cel per al nostre ‘ros de la Dècada’. El nostre ‘Melo”, han expressat els components de la banda musical a través d’un comunicat amb el qual han anunciat la trista de notícia.

 

Carmelo Martínez va ser una de les veus integrants inicials de ‘La Dècada Prodigiosa‘, grup que va obtindre gran notorietat al nostre país i que va aconseguir gran quantitat de números 1 en llistes d’èxits recreant les grans cançons de la música pop dels anys 60 i, més endavant els 70 i els 80, amb la seua fórmula de medleys.

 

En les últimes hores, tots els fans de l’artista han recordat la seua inoblidable actuació en el Festival d’Eurovisió amb el tema ‘Made in Spain (La xica que jo vull). En els últims anys, Carmelo era també un reconegut i prestigiós productor musical, destacant artistes com a Pi d’Angio o Loco Mía, entre molts altres. Fa alguns anys, l’artista va formar el grup ‘El Guateque de la Dècada‘, que oferien shows en els quals cantaven èxits de totes les èpoques. 

 

Les xarxes socials s’han omplit de missatges recordant a Carmelo, a qui han dedicat paraules plenes d’afecte. “Gran dolor”, “Una llàstima. Les meues condolences i una abraçada gran per als seus companys i familiars”, “Sens dubte, és una gran pèrdua”, “Gràcies per la música i pels teus impactants looks que mai oblidarem”, “Dia trist per a tots”,  o “Et trobarem a faltar”, han comentat.

 

El comiat dels seus companys

Els altres membres de ‘El Guateque de la Dècada‘ també han volgut rendir-li el seu homenatge. En el cas de la seua companya Raquel Ruiz, ha escrit un text emotiu assegurant que “hi ha persones que són àngels… i t’adones quan les veus per primera vegada. Ell era un àngel, una persona amb un cor gegant. Va apostar per mi, ho va donar tot perquè jo estiguera en aqueix grup”. “Es va una estrela al cel. Bon viatge, amic Carmelo”, ha afegit Benjamí Parets per a acomiadar-se d’ell.

 

L’actuació d’Eurovisió de ‘La dècada prodigiosa’

L’Arxiu d’RTVE ha difós en Twitter un vídeo en el qual es recorda la participació de Carmelo en Eurovisió 1988. El cantant, com a membre de ‘La dècada prodigiosa‘, va representar a Espanya amb la cançó Made in Spain, que li va portar a ocupar l’onzena posició amb 58 punts.

 

Carmelo Martínez va ser el principal vocalista d’aquell tema i va representar a Espanya en el festival celebrat a Irlanda. No obstant això, Martínez no es va sentir còmode amb aquella cançó. “Jo hauria triat un altre tema, però és que no ens van donar aqueixa opció”, va revelar en una entrevista.

Últimes notícies

Mor una conductora d’Alzira en xocar amb un senglar en la N-340 a L’Ampolla

Una dona de 30 anys, natural d'Alzira, va morir en la N-340 a l'altura de L'Ampolla després de col·lidir amb un senglar. És la segona víctima mortal de l'any en vies interurbanes de Catalunya.

Emergències ha activat l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat i crida a extremar la prudència al volant. Recomana alçar el peu de l'accelerador, no frenar i mantindre les rodes rectes fins a recuperar l'adherència.

Dani J arriba al Benidorm Fest per a hissar la bandera de la bachata a Espanya

Després de girar per més de 30 països, el sevillà competirà amb 'Ballant-te' per a trencar el sostre de cristall dels ritmes llatins i normalitzar la bachata a Espanya. Defén una fusió amb accent andalús i afronta el repte televisiu com un impuls per a créixer.

Desmantellen una plantació de marihuana amb 264 plantes en una vivenda de Pedreguer

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació interior en una vivenda de Pedreguer amb 264 plantes i ha detingut a un home i una dona, de 67 i 68 anys, per tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda en un centre comercial de València per estafar més de 7.000 euros per encàrrec

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va realitzar compres per més de 7.000 euros amb targetes de crèdit alienes usant un telèfon mòbil. Segons va manifestar, actuava per encàrrec d'un tercer a través d'aplicacions xineses.

Comença el dilluns el juí per l’assassinat del canonge de la catedral de València

L'Audiència de València obri el dilluns el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit trobat asfixiat en la seua vivenda en 2024. Es dirimix també el suposat ús de les seues targetes per a traure diners i comprar després del crim.

Dela firma el gol 700 del Llevant en Primera Divisió

El defensor Adrián de la Font 'Dela' va anotar el segon tant del Llevant en el 3-2 a l'Elx i va firmar el gol 700 del club en Primera. Pablo Martínez va posar el 1-1 i Matturro va decidir en el 96; els dos es van estrenar com a golejadors en la màxima categoria.

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.